- 1 Od lipca karetka będzie stacjonować w Osowej i Ujeścisku. Sezonowo w Sobieszewie (34 opinie)
- 2 Brak znieczulenia, odsyłanie pacjentek. Jakie są problemy porodówek? (106 opinii)
- 3 Lekarze z Gdańska z pierwszą w kraju robotyczną operacją przepukliny (8 opinii)
- 4 Odra wraca? Do kwietnia więcej przypadków niż w całym ubiegłym roku (107 opinii)
- 5 Pogrzeby, które chcemy zapomnieć (108 opinii)
- 6 Zaspa przekroczyła 500 zabiegów robotycznych. Czas na nowego robota da Vinci? (21 opinii)
Pacjent nie przyjdzie, ale wizyty nie odwoła. "Nawzajem sobie robimy krzywdę"
Pacjenci nagminnie nie przychodzą na wizyty lekarskie, a co gorsza nie informują o tym wcześniej przychodni. To niestety dodatkowo generuje kolejki - obecnie na wizytę do specjalisty czekamy średnio 4 miesiące.
- Po prostu nie ma społecznej odpowiedzialności. Ludzie nie zdają sobie sprawy, że na ich miejsce do lekarza dostaliby się inni potrzebujący porady, leczenia, diagnostyki - mówi Joanna Szeląg, specjalistka medycyny rodzinnej, ekspertka Federacji Porozumienie Zielonogórskie.
Nie przychodzą, nie dzwonią
Losowe sytuacje będą zdarzać się zawsze, jednak specjaliści wskazują, że największy problem jest z pacjentami, którzy nie tylko nie przychodzą, ale również wcześniej o tym nie informują.
- Naprawdę rzadko zdarza się, że pacjenci dzwonią wcześniej z informacją, że nie mogą przyjść. Zazwyczaj po prostu ich nie ma. Jeśli już ktoś dzwoni, to zwykle wymawia się losowymi przypadkami. Natomiast wiemy, że część pacjentów umawia się do kilku lekarzy tej samej specjalizacji i po pierwszej wizycie nie odwołują konsultacji w innych ośrodkach - słyszymy w gdyńskiej przychodni POZ.
Takie sytuacje bezpośrednio wpływają na wydłużenie kolejek do specjalistów. Jeżeli nie stawiamy się na wizytę, to miejsce to najczęściej przepada bezpowrotnie, ponieważ w tak krótkim czasie przychodnia nie jest w stanie umówić innego pacjenta. Przychodnie starają się z tym walczyć, wysyłając SMS-y i stosując szereg powiadomień, jednak często nawet to nie przynosi efektu.
Ból zęba w święta? "Dzwoniłam 4 razy i za każdym razem bez odzewu"
Pacjenci rezygnują nawet z patronażu
Są takie dni, w których co 10 umówiony chory nie przychodzi do gabinetu.
- Ostatnio na 5 zaplanowanych porad dietetycznych nie przyszło 2 pacjentów. Nie przyszli i nikogo o tym nie poinformowali - mówi Joanna Zabielska-Cieciuch, ekspertka Federacji Porozumienie Zielonogórskie.
Takie sytuacje są codziennie obserwowane między innymi w gabinetach szczepień, a także w przypadku wizyt patronażowych.
- Często zdarza się, że pacjenci rezygnują - nie odwołując wizyty patronażowej, czyli badania przez pediatrę nowo narodzonego dziecka czy też z pierwszego po wyjściu ze szpitala szczepienia - dziwią się lekarze POZ.
Sami generujemy kolejki
W Polsce na wizytę u specjalisty pacjenci czekają średnio ponad 4 miesiące. Warto jednak podkreślić, że w przypadku niektórych specjalizacji ten czas jest znacznie dłuższy, np. do endokrynologa poczekamy zwykle 10 miesięcy.
- Radzę pomyśleć o tych, którzy czekają w kolejce do lekarza i nie mogą się dostać np. z nadciśnieniem, alergią, infekcją czy wysoką temperaturą. To dla nich często dramat. Takie
nieodpowiedzialne zachowanie opóźnia diagnostykę u innych pacjentów. Nawzajem sobie robimy krzywdę - dodaje Joanna Szeląg.
Opinie (194) 3 zablokowane
-
2023-05-29 08:14
Rozwiązanie bardzo proste.
Nie odwoła i nie przyjdzie w następnym miesiącu składka zdrowotna wzrasta o 20 złotych od każdego nie przyjścia:)
Polaka można "zmotywować" tylko karą finansową...bo z własnej inicjatywy nic nie zrobi. Tak samo z segregacja , łamaniu przepisów ruchu drogowego, przejściach dla pieszych ect.
Naród leniwych ludzi! Proszę nie brać do siebie tych co potrafią odwoływać wizyty i dostosować się do zmian w przepisach!:)- 7 18
-
2023-05-29 08:15
Jak pacjent ma odwołać wizytę jeśli w rejestracji nikt nie odbiera telefonu, albo kiedyś pół godziny czekałam na połączenie z UCK w celu odwołania wizyty, doczekałam się, wizytę odwołałam, ale ku mojemu zdziwieniu na dwa dni przed tamtą odwołaną wizytą dostałam sms przypominającego o wizycie, która jak się okazało wcale nie została odwołana. W zdecydowanej większości nie odwołanych wizyt o nie wina pacjentów ale systemu.
- 33 0
-
2023-05-29 08:17
Tak jest wszędzie. U mojego kumpla w wulkanizacji. U kumpeli fryzjerki. Wszędzie. Polacy nie nauczeni zadzwonić i przeprosić, że jednak nie mogą być na termin.
- 11 7
-
2023-05-29 08:18
Wystarczy wdrożyć dwa elementy (3)
1. System w stylu aplikacji, która pozwoli kliknąć i odwołać wizytę (taki system działa np. Luxmed)
2. Wprowadzenie kaucyjnych opłat do specjalistów, żeby oduczyć niektórych umawiania się na te same badania do kilku placówek
Wiadomo, że to i tak nie naprawi wszystkiego, ale może zdecydowanie usprawnić, bo jak ktoś jest leniem to nawet i kliknięcie w aplikacji go przerośnie- 39 4
-
2023-05-29 08:35
aplikacja dla emeryta, który nie umie wysłać sms? (2)
powodzenia
- 5 4
-
2023-05-29 08:41
Dlatego poza aplikacja będzie mógł zrobić to telefonicznie lub osobiście. 90% osób obecnie ma telefony.
- 2 0
-
2023-05-29 08:47
Faktycznie, lepiej zostańmy przy tym co jest...
Nie ma to jak skrytykować, zamiast poszerzyć rozwiązanie, które się sprawdza w prywatnych przychodniach. Gdyby inni korzystali z aplikacji, telefonicznie kontaktowałyby się głównie starsze osoby, więc łatwiej byłoby się dodzwonić (teoretycznie oczywiście)
- 3 0
-
2023-05-29 08:23
Jak pacjent z wysoką gorączką może nie być przyjęty przez lekarza?
Kiedyś mi się zdarzyło siedzieć w poczekalni z blisko 40 stopniową gorączką, wiadomo młody. Przyszła moja kolej, to siostra dostała ostry opr od Pani lekarz. No ale kiedyś to była służba zdrowia.
- 10 1
-
2023-05-29 08:25
Wizyta do specjalisty... za cztery miesiące, albo ostatnio dostałem termin na 2025 rok :)... Pani się jeszcze pytała, czy pasuje mi na 8:45, czy 11:15 :D. To na pewno będę pamiętał, żeby odwołać wizytę w 2025 roku. Prosty elektroniczny system zapisów podłączony pod wszystkie placówki. To na prawdę nie są wyżyny informatyzacji.
- 27 0
-
2023-05-29 08:26
Jeśli umrze (1)
Nie doczekawszy wizyty to jak ma odwołać!
- 28 1
-
2023-05-30 12:16
Rodzina moze odwolac.
- 0 0
-
2023-05-29 08:28
Ciężki temat
Próbowałam nieraz odwołać wizytę telofonicznie, po 3 nieodebranych połączeniach rezygnowałam. Internetowy system potwierdzania/ odwoływania wizyt jak w przypadku prywatnych placówek rozwiązałoby sytuacje. Przypominajki SMSowe to już jakiś postęp, ale nadal brakuje możliwości szybkiej odpowiedzi ze strony pacjenta.
- 54 2
-
2023-05-29 08:28
Propaganda i nieprawda zwykle do specjalistów spore opóźnienie nawet 2 godziny
Nigdy nie jest punktualnie wiec nie dezinformujcie
- 14 1
-
2023-05-29 08:33
Jestem przeciwna temu procederowi, nigdy tego nie zrobiłam, ale prawda jest również taka, że dodzwonienie się do jakiejkolwiek rejestracji/przychodni graniczy z cudem, własnie przed chwilą próbowałam się dodzwonić, (wybierz 1, wybierz 10, wybierz krzyżyk)
- 24 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.