- 1 Brak znieczulenia, odsyłanie pacjentek. Jakie są problemy porodówek? (91 opinii)
- 2 Odra wraca? Do kwietnia więcej przypadków niż w całym ubiegłym roku (104 opinie)
- 3 Lekarze z Gdańska z pierwszą w kraju robotyczną operacją przepukliny (8 opinii)
- 4 Polski medyk na ukraińskim froncie. "Jeżeli znajdziemy się w niewoli, czeka nas tylko śmierć" (126 opinii)
- 5 Pogrzeby, które chcemy zapomnieć (108 opinii)
Wcześniejsze zapisy na szczepienia dla osób między 40. a 60. rokiem życia
W nocy z 31 marca na 1 kwietnia w systemie pojawiły się terminy szczepień przeciw COVID-19 dla osób urodzonych na początku lat 80. XX wieku. - Mam 43 lata, ale zapisałem się bez problemu, dziś mam pierwszą dawkę - mówi nasz czytelnik. Po godz. 10 rząd poinformował jednak, że te szczepienia zostaną przeprowadzone w drugiej połowie maja.
Aktualizacja, godz. 10:30
Minister Michał Dworczyk poinformował, że system rejestracyjny błędnie proponował zgłaszającym się na szczepienia kwietniowe, nawet dzisiejsze, terminy.
- Na kilka godzin wstrzymujemy rejestrację tej grupy 40-59, po usunięciu usterki odblokujemy i do każdej osoby zadzwoni automat lub konsultant, proponując termin w II połowie maja. Przepraszamy za to, w ciągu kilku godzin przywrócimy pełne funkcjonowanie systemu - poinformował po godz. 10 pełnomocnik rządu ds. szczepień Michał Dworczyk.
Jak wyjaśnił, "w ostatnich dniach spadła dynamika zapisów osób 60+, dlatego zdecydowaliśmy się uruchomić ten system".
- Te terminy miały być wyznaczane w II połowie maja. Przez to, że wystąpiła usterka w systemie, część z tych osób zapisała się na terminy kwietniowe. Cały czas mogą rejestrować się osoby 60+, ostatnio zgłoszeń było mniej, ale nie możemy dopuścić do sytuacji, w której osoby 40+ będą szczepione przed seniorami. Namawiam osoby 60+ do rejestracji - do końca maja mamy ponad 1,8 mln wolnych terminów - powiedział.
Jak można się zarejestrować na szczepienie przeciw COVID-19?
- Zadzwoń pod numer 989.
- Zarejestruj się na http://pacjent.gov.pl.
- Wyślij SMS o treści SZCZEPIMYSIE pod nr 880 333 333.
- Skontaktuj się z punktem szczepień.
- Zgłosiłem chęć szczepienia, jak tylko można było to zrobić, i dziś na internetowym koncie pacjenta miałem skierowanie i termin szczepienia, moja żona też, a oboje jesteśmy po 40-tce. Dziś mam pierwszą dawkę - informuje nasz czytelnik, pan Michał.
Oficjalnie nie podano wcześniej informacji o uruchomieniu systemu dla szczepień populacyjnych, jednak wiele osób już zdążyło się na nie zapisać, również dzwoniąc na infolinię.
Jedna z naszych czytelniczek przekonuje, że według relacji osoby rejestrującej uruchomiono możliwość rejestracji z powodu większej dostawy szczepionek.
Z tego, co wiemy, bliskie terminy szczepień pojawiają się głównie w dużych miastach. Zarejestrować mogą się zarówno osoby, które wyraziły chęć szczepienia jeszcze w styczniu, na samym początku szczepień w Polsce, jak i takie, które nie deklarowały, że się zaszczepią.
Jednak już przed godz. 9:00 były problemy techniczne z próbą zalogowania i zarejestrowania się na szczepienie.
- Rano, kiedy się o tym dowiedziałem, już chyba tyle osób próbowało się zapisać, że ja już nie mogłem się zalogować, system chyba pada - pisze pan Maciej, nasz czytelnik.
Więcej punktów i uprawnień
W środę przedstawiono nowy harmonogram szczepień oraz zmiany, które zostają wprowadzone do Narodowego Programu Szczepień .
- Do końca II kwartału wykonamy 20 milionów szczepień. Do końca sierpnia chcemy zaszczepić przeciw COVID-19 wszystkich chętnych - zapowiedział premier Mateusz Morawiecki.
Pełnomocnik rządu ds. szczepień Michał Dworczyk przyznał jednak w czwartek rano, że zdecydowano się uruchomić zapisy dla osób, które w styczniu zgłosiły gotowość do rejestracji.
- W tej chwili mamy rejestrację otwartą dla wszystkich osób powyżej 60. roku życia. W systemie centralnej rejestracji zarejestrowanych jest łącznie około 11 mln osób, z tego wolnych terminów do szczepień do końca maja jest około 1,8 mln. W ostatnich dwóch dniach ta rejestracja zwolniła, dlatego zdecydowaliśmy się uruchomić zapisy dla osób, które w styczniu zgłosiły gotowość do rejestracji. I zostały dziś w nocy wyznaczone skierowania dla osób od 40. do 60. roku życia - mówił w "Porannej rozmowie" w RMF FM szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Michał Dworczyk. - Dzisiaj od rana te osoby dostają SMS-y i telefony z propozycją umówienia się na konkretny termin - dodał.
Szef KPRM przypominał, że zgodnie z deklaracjami premiera rząd chce, aby do końca II kwartału wykonano 20 mln szczepień, i poinformował, że w kwietniu dotrze do Polski łącznie około 5 mln szczepionek.
Roczniki 40+ mogą zapisywać się na szczepienia (10 opinii)
Opinie (377) ponad 10 zablokowanych
-
2021-04-01 08:52
Lepiej (5)
Zacz3liby ooracowywac leki i szczepionki przeciw bialaczce a nie zajmuja sie glupota ktora w przyszlym roku znowu bedzie inna grypa pierwotniakowa?
- 20 22
-
2021-04-01 11:00
A widzisz (4)
Szczepionka Pfizera właśnie przeciera szlaki dla nowej generacji leków i szczepień. Nie wykluczone, a wręcz prawdopodobne, że tego typu preparaty umożliwią nam zwalczanie raka u indywidualnych osób, w tym białaczki.
- 4 3
-
2021-04-01 13:58
(3)
Taa szczepionka na covid będzie na wszystko, cudowny roztwór tylko szkoda, że głupoty nie eliiminuje.
- 0 3
-
2021-04-01 22:31
(2)
Przedmówca miał na myśli szczepionki oparte na mRNA - były setki informacji co to jest, jak działa i dlaczego - ale rozumu faktycznie nie da się w ten sposób wszczepić.
- 1 1
-
2021-04-01 23:24
(1)
Nikt nie wie jeszcze jak działa, szczepionka jest w fazie testowej więc nie kłam bo wymiotować się chce.
- 0 2
-
2021-04-02 03:23
Jasne - recepturę opracowali wróżbici, 3 fazy testów klinicznych prowadził weterynarz, a teraz testują ją na głupich by się przekonać czy od tego zmądrzeją :).
- 0 0
-
2021-04-02 02:34
Najpierw na infolini szczepień mówili ze szczepią Astrazeneka a teraz już nic, ciekawe dlaczego, a ludzie zgłaszają chęć zaszczepienia Sputnikiem lub inna dobra chińska szczepionka, a szczepionek jak nie było tak nie ma, najpierw politycy coś nieśmiało mówili w tv i się skończyło. Po prostu trzeba zaimportować i dać ludziom jakaś alternatywę, bo czas leci i my się nie zaszczepimy przy takiej ilości szczepionek a trzeba jeszcze zaszczepic psy koty i inne zwierzęta domowe, bo jednak chorują i przenoszą!!!
- 0 1
-
2021-04-01 08:46
czy wszyscy którzy się szczepią wiedza ze: (39)
to nie jest taki preparat jak kiedyś były szczepionki. Teraz jest to cos w rodzaju GMO w dużym uproszczeniu
- producent preparatu nie ponosi odpowiedzialności za skutki uboczne.
- podpisujecie oświadczenie, radze je uważnie przeczytać- 59 122
-
2021-04-01 10:57
(3)
czyli ci co minusuja twierdza ze to nie prawda? jesli tak to sa odporni na informacje:)
- 1 2
-
2021-04-01 11:31
Tak (2)
Twierdzę że nie jest to prawdą a przeinaczenie.
Po pierwsze: nie każda szczepionką jest genetyczna, a ta co jest nie ma nic wspólnego. GMO poza słowem genetyczny.
Po drugie, odczytaj z jakiej odpowiedzialności jest zwolniony producent i porównaj to z dotychczasowymi zwolnieniami z odpowiedzialności przy szczepionkach i lekach.
Po trzecie, każdy zabieg medyczny czy środek jest obarczony ryzykiem: kwestia świadomości ryzyka. Nie wierzysz? Weź dowolny lek, nawet ibuprofen, i przeczytaj ulotkę.- 6 1
-
2021-04-01 23:37
(1)
Dlatego ja nie biorę na klatę tego świadomego ryzyka, leków też nie łykam i żyję zrowy jak ryba mając 41 lat, dużo ruchu, zdrowe odżywianie i to cała tajemnica.
- 0 0
-
2021-04-02 00:09
Młody jesteś, odezwij się za 10 lat:) ale teraz szacun za twoją postawę i zdrowia życzę
- 2 0
-
2021-04-01 09:01
E, tam. Bzdura. (5)
- 17 9
-
2021-04-01 09:52
Mocny argument. (4)
Przekonales mnie, juz pedze sie szczepić.
- 8 5
-
2021-04-01 11:32
(3)
Nawet jeśli. Co ci po życiu w takim kraju? Masz jeszcze coś pilnego do zrobienia w tym życiu? Jak masz dzieci odchowane, samodzielne, to co innego ważnego ci zostało?
- 1 5
-
2021-04-01 11:46
(2)
Typowy bełkot niewolnika. Czujesz, że jesteś już niepotrzebny na tym świecie to bierzesz pętlę i działasz. Ja cenię każdy dzień życia.
- 4 1
-
2021-04-01 15:13
sąsiad się zaszczepił i wiecie co się stało? Pies mu zdechł. Uważajcie bo ta szczepionka powoduje (1)
zdychanie ukochanych piesków.
- 4 2
-
2021-04-01 23:29
Kolejny niewolnik farmaceutyki, ale wy śmieszni jesteście, boki zrywać.
- 0 1
-
2021-04-01 09:06
to jest Astra czyli wektorowa normalna szczepionka (10)
mam termin na kwiecień i to jest dla mnie ok, jestem 40+
- 15 10
-
2021-04-01 09:28
Szczpienie Astrą to spore ryzyko. (8)
Popytaj nauczycieli jak ciężko znieśli szczepienia i czemu były odwoływane zajęcia w większości szkół.
- 13 12
-
2021-04-01 10:24
Błagam cię... (6)
Argument z czapy, na poziomie obrony zasadności utrzymania kopalni węgla...
Małżonka się szczepiła i jakoś następnego dnia normalnie do pracy. Szwgaierka nauczycielka wzięła sobie tydzień wolnego, tak ja bolało...
To nie szczepienia, to grupa zawodowa...- 13 4
-
2021-04-01 10:49
(4)
to macie ostatnie wspólne święta, cieszcie się
- 1 10
-
2021-04-01 10:58
Kurde... (3)
Co roku ostatnie święta mamy...
Co roku oboje na grypę się szczepimy. Długość listy szczepień jakie przyjęliśmy przebija listę książek jaki przeciętny Kowalski przeczytał. I wiesz co? Żyjemy.
A Tobie radzę psychoterapię, może to pomoże z Twoją nienawiścią do ludzi i świata- 9 6
-
2021-04-01 11:09
Nie przekonasz go, on "wie swoje". (2)
Albo mu za to płacą, np Rosjanie.
- 8 4
-
2021-04-01 11:37
Aż tak daleko bym nie szedł (1)
To jest zwykła ludzka ignorancją i piękny przykład Sunninga-Krugera: im mniej ktoś ma wiedzy tym bardziej jest przekonany o swoich kompetencjach w danej dziedzinie.
- 5 2
-
2021-04-01 15:17
a ja jednak bym szedł tak daleko, to są pewne środowiska łatwo manipulowane przez pro-rosyjskich towarzyszy
jeśli masz takich znajomych to prawie zawsze są to prawicowcy, narodowcy, ludzie związanii z kibolstwem czy też Konfederacją. Ja widzę jak znajomi coś wrzucają na swojego fesja i po nitce do kłębka zawsze takie "kwiatki" wychodzą od wspomnianych środowisk. A wszyscy wiemy, że Piłsudski już ich delegalizował właśnie za związki z naszym wschodnim sąsiadem (który bardzo się cieszy z zamykania polskiej gospodarki i jej osłabiania kolejnymi lockdownami dlatego lobbuje za antyszczepionkowcami itp).
Ignorancja owszem, ale podlana ruskim sosem.- 3 2
-
2021-04-01 14:25
Chyba grypa... zawodowa :)
- 1 0
-
2021-04-01 12:06
W UK szczepią głównie astra.
Spójrz na wykres zakażeń i wykres śmiertelności za ostatnie 3 miesiące.Wykresy nie są skomplikowane.Dasz radę wyciągnąć wnioski?To jest cała prawda o szczepionce astrzeneca.Ta szczepionka ma jedna ogromna wadę.Jest angielska.Anglicy podziękowali grzecznie za eurokolchoz i brukselskie elity zawyły z wściekłości.
- 6 2
-
2021-04-01 09:13
Wektorem jest szympansim adenowirus.
- 9 4
-
2021-04-01 14:00
tak czytam wszystkie posty
widać dwa bieguny ludzi napuszczonych na siebie...Nikt konkretnie nie odniósł się do tych tez z głównego postu. Zabrakło wiedzy czy zrozumienia tematu?
- 0 1
-
2021-04-01 12:48
Mam już dość tego, że (3)
najbardziej słuchani są ludzie niemający żadnego pojęcia o tym o czym mówią. Tylko dlatego, że ich niepoparte wiedzą komentarze idealnie wpisują się w rozumienie na podstawie "chłopskiego rozumu". Słucha się potem, że GMO to zło. Słucha się, że szczepionka, która działa w genialny sposób, bo dostarcza trochę mRNA, dzięki któremu nasze komórki wyprodukują trochę białka spike wirusa, które zostanie zaatakowane i zniszczone przez nasz układ odpornościowy, dzięki czemu w przypadku zakażenia wirusem będzie już umiał odpowiednio reagować - jest zła. Że nie wiadomo. Że zmodyfikuje was genetycznie. Że będziecie bezpłodni. Że dostaniecie raka.
Dla każdego człowieka mającego minimum wiedzy na poziomie akademickim w tym temacie - są to wierutne bzdury. Z wami nawet się nie da dyskutować, bo mylicie się na poziomie absolutnych podstaw. Nie rozumiecie o czym mówicie. Ci co rozumieją to spisek bigpharmy.
Radzę poczytać trochę książek zanim zacznie się zrażać opinię publiczną do szczepionek. Jest to zwyczajnie szkodliwe społecznie na ogromną skalę.- 7 4
-
2021-04-01 13:09
(1)
białko z muliplikuje sie z mRNA ,to jest jakby instrukcja działania, Tobie radze zasięgać wiedzy, czym jest wirus i jakie instrukcje wykonuje ta szczepionka. Bredzisz :)
- 1 3
-
2021-04-01 13:24
A co ja niby napisałem? Doskonale wiem jak działa szczepionka, ale uproszczenia są tutaj konieczne
- 4 1
-
2021-04-01 13:11
Ludzie głupieją hurtowo i mądrzeją detalicznie
Wisława Szymborska- 4 0
-
2021-04-01 11:39
(4)
Tylko wczoraj zmarło w Polsce zmarło ponad 600 osób ponieważ nie były zaszczepione.
- 4 7
-
2021-04-01 13:06
a moze zmarły po szczepieniu? skad takie masz dane?
- 2 2
-
2021-04-01 11:47
dziennie 1000 średnio umiera od lat. (2)
- 5 4
-
2021-04-01 11:57
Ale to jest dodatkowe 600. (1)
Widziałeś ogólną liczbę zgonów w ostatnich miesiącach w porównaniu z latami poprzednimi?
- 6 2
-
2021-04-01 13:04
Bo każdemu wrzucają Covid, nawet gdy przyczyna zgonu była w praktyce inna.
Do tego sparaliżowane szpitale i profilaktyka to i więcej zgonów.
- 6 1
-
2021-04-01 12:13
Tak
- 0 0
-
2021-04-01 10:22
Patrząc po Twojej wypowiedzi
To widzę że nie dość że mam większą wiedzę o sczepionce niż Ty to i o biologii ogólnej jak i podstawach genetyki.
- 2 1
-
2021-04-01 10:17
Astra jest robiona starą technologią
- 2 2
-
2021-04-01 10:02
tak, wiemy
nie, nie GMO,
nie pozdrawiam- 1 1
-
2021-04-01 09:59
Mam wrażenie, że hot-dogi ze stacji benzynowej sa większym zagrożeniem, niż te szczepionki...
- 17 4
-
2021-04-01 09:18
Łatwiej jest oszukać ludzi, niż przekonać ich, że zostali oszukani. ... Mark Twain.
na tym prostym zdaniu oparta jest filozofia całej pandemii- 17 6
-
2021-04-01 09:16
wiadc ze niektórzy sa bezkrytyczni wobec zagrozenia, nie mysla tylko z wygody biora wszystko to co im powiedza w mediach. Nic nie rozumieja i nie ma sensu im tłumaczyc,
- 6 4
-
2021-04-01 09:15
tak, wszyscy wiedzą
dziekujemy za wypowiedź
- 3 4
-
2021-04-01 22:30
Nagle wszyscy 40+ chcą się szczepić, nie rozśmieszajcie ludzi w prima aprilis
- 2 1
-
2021-04-01 22:18
Ta tylko kto codziennie sprawdza konto pacjenta tylko ci co mają kontakty w NFZ i szpitalach !!!a czemu nie piszą że szyn D t. Jest zaszczepiony
- 0 1
-
2021-04-01 21:39
Nie wierze, ze to bląd (1)
Znowu rejestrują swoich po nocach
- 5 0
-
2021-04-01 22:08
dokładnie
motłoch ma Astrę, bez możliwości wyboru, a wybrani Modernę i Pfitzer
- 0 0
-
2021-04-01 22:05
co za chaos
Wstyd dla całego aparatu państwa, który nie panuje nawet nad tak fundamentalnymi sprawami. Grube miliony idą na obsługę systemu szczepień, ale tak to się kończy, gdy się zatrudnia dyletantów.
- 3 0
-
2021-04-01 22:03
skąd niektórzy wiedzieli że jest taka możliwość od dziś ? nie było to nigdzie opublikowane, normalny wał
- 1 0
-
2021-04-01 09:10
Masowe szczepienia w czasie pandemii, abstrahując od ich jakości samej w sobie, spowodują tylko bardziej groźne mutacje. (4)
Obserwujcie Izrael, gdzie aktualnie jest wyciszenie...
- 17 9
-
2021-04-01 09:46
obecnie Izrael - 1% testów dodatnich (2)
obecnie Polska - 30% testów dodatnich
- 1 7
-
2021-04-01 21:19
Austria wydała wyrok że testy są bezużyteczne i nie nadają się do diagnozy :) A cała "pandemia" jest o nie oparta. Niezłe
- 0 1
-
2021-04-01 09:58
100% wyników testów - czysta loteria.
- 3 0
-
2021-04-01 09:48
te same i wiecej mutacji powstanie jesli ludzie beda to przechorowywac
mutacje wirusa powstaja u chorujacych ludzi, wirus sam magicznie w powietrzu nie mutuje, to kopie wirusa wykonane u chorych sa z bledami - czyli mutacjami, i im wiecej choruje tym wieksze prawdopodobienstwo mutacji, to sa podstawy biologiii
- 3 2
-
2021-04-01 16:20
No i kto wkręcił najwięcej Polaków na Prima Aprilis?
Oczywiście PiS. Mają rozmach sku...
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.