• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

UCK przyjazne pacjentom - dyrektor odpowiada na komentarze czytelników

Ewa Palińska
11 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 

Przewodnik po Uniwersyteckim Centrum Klinicznym


Zbyt mała liczba miejsc parkingowych, brak punktów informacyjnych oraz zbyt krótki czas pracy punktu pobrań - to jedne z wielu uwag, jakie zgłosili nasi czytelnicy w komentarzach pod przewodnikiem po Uniwersyteckim Centrum Klinicznym w Gdańsku, który opublikowaliśmy przed kilkoma tygodniami. O to, czy jest szansa na poprawę standardów opieki oraz jakie usprawnienia zostaną wdrożone, zapytaliśmy Jakuba Kraszewskiego, dyrektora naczelnego UCK.



Przewodnik po Uniwersyteckim Centrum Klinicznym



Czy często korzystasz z publicznej opieki medycznej?

Ewa Palińska: Czy jest szansa na zwiększenie liczby miejsc parkingowych przy Uniwersyteckim Centrum Klinicznym?

Jakub Kraszewski: Aktualnie Uniwersyteckie Centrum Kliniczne jest w trakcie budowy drugiej części budynku Centrum Medycyny Nieinwazyjnej. Po zakończeniu tej inwestycji na terenie naszego szpitala powstanie wielopoziomowy parking.

Czy jest szansa na to, że będzie można wypożyczyć wózek inwalidzki, jeśli przywieziemy do szpitala osobę mającą problemy z poruszaniem się?

Wózki dla niepełnosprawnych znajdują się w izbach przyjęć, Klinicznym Oddziale Ratunkowym oraz w punktach przyjęć planowych.

Czy Klinika Rehabilitacji zostanie przeniesiona do kompleksu UCK przy ul. Dębinki/Smoluchowskiego?

Rehabilitanci pracują na każdym oddziale UCK, natomiast Klinika Rehabilitacji zlokalizowana jest w tzw. Szpitalu Studenckim przy al. Zwycięstwa 30. To miejsce, do którego łatwo dojechać, znajdujące się wśród terenów zielonych. Aktualnie nie ma planów przeniesienia Kliniki Rehabilitacji do kompleksu przy ul. Dębinki 7.

Jakub Kraszewski, dyrektor naczelny Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku Jakub Kraszewski, dyrektor naczelny Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku
Dlaczego na Klinicznym Oddziale Ratunkowym trzeba tak długo czekać na swoją kolej? Czy jest szansa na usprawnienie obsługi chorych?

Kliniczny Oddział Ratunkowy to oddział szczególny, dedykowany pacjentom znajdującym się w stanie zagrożenia życia. Z tego względu najpierw przyjmowane są osoby, które najpilniej potrzebują pomocy. Może zdarzyć się tak, że chory, będący w lepszym stanie ogólnym, będzie musiał poczekać.

Jak w chwili obecnej wygląda sytuacja z rejestracją internetową do laboratorium? Czytelnicy skarżyli się, że działa ona jedynie wirtualnie, bo po przyjściu "wskazany numer nie funkcjonuje i w kolejce trzeba swoje wystać".

Pacjenci korzystający z usług laboratorium pobierają najpierw numerek do rejestracji, potem zaś czekają w kolejce do konkretnego badania. Pacjent rejestrujący się internetowo do laboratorium stawia się o wyznaczonej godzinie w punkcie pobrań (z zapasem godzina przed i 15 minut po wyznaczonym terminie). Zamiast pobrać numerek, wpisuje na monitorze kod. Wtedy nie musi już czekać w kolejce do rejestracji, jak pozostali pacjenci, tylko od razu oczekuje na badanie.

Czy jest szansa na wydłużenie godzin pracy rehabilitacji i punktu pobrań?

Punkt pobrań, ze względu na badania wykonywane na czczo, największym zainteresowaniem cieszy się rano. Jednak rzeczywiście mamy w swojej ofercie również takie badania, w których ten warunek nie jest konieczny, dlatego rozważamy wydłużenie pracy punktu pobrań w jeden dzień tygodnia.

Na terenie UCK trwają prace związane z budową drugiej części budynku Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego. Aby ułatwić pacjentom poruszanie się po obiekcie, rozstawiono tablice informacyjne. Na terenie UCK trwają prace związane z budową drugiej części budynku Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego. Aby ułatwić pacjentom poruszanie się po obiekcie, rozstawiono tablice informacyjne.
Czy planują państwo usprawnienie systemu informacyjnego? Nasi czytelnicy zasugerowali, aby punkt informacyjny ustawić przy bramie wjazdowej.

Aktualnie na terenie UCK trwa budowa, niedawno zakończyliśmy przeprowadzać poradnie i kliniki do oddanej już części Centrum Medycyny Nieinwazyjnej. Proces oznakowania szpitala wciąż trwa. Na terenie UCK znajdują się mapy z naniesionymi zmianami dotyczącymi lokalizacji konkretnych jednostek. W przyszłości planowane są tzw. infokioski, czyli interaktywne punkty informacyjne, podobne do tych w galerach handlowych.

Czy są podejmowane działania mające na celu usprawnienie rejestracji?

Cały czas pracujemy nad usprawnieniem procesu rejestracji. W call center w zeszłym roku pracowało sześć osób, w tym ta liczba zwiększyła się do 15. Razem z większą liczbą pracowników odbierających telefony rośnie również liczba połączeń. W tym roku call center odbierało średnio ok 15 tys. połączeń miesięcznie, przy czym ta liczba ma tendencję wzrostową. W najbliższym czasie utworzone zostanie również dodatkowe stanowisko stacjonarnej rejestracji w budynku CMI. Już teraz pacjenci czekający na rejestrację na numerku kolejkowym znajdą kod QR, dzięki któremu na ekranie telefonu mogą obserwować, ile osób znajduje się w kolejce przed nimi.

Gdzie powinni zgłosić się pacjenci z kartą DILO uprawniającą do "szybkiej ścieżki onkologicznej"?

Pacjenci z kartą DILO zgłaszają się do gabinetu oznaczonego informacją "Rejestracja i obsługa kart DILO". Gabinet ten zlokalizowany jest na parterze budynku Centrum Medycyny Inwazyjnej (ul. Smoluchowskiego 17). Należy pobrać numerek kolejkowy "D" z automatu znajdującego się przy Punkcie Przyjęć Planowych. Po rejestracji pacjent kierowany jest w trybie pilnym na odpowiednie badania. Decyzje odnośnie do leczenia podejmuje konsylium lekarskie. Chory zostaje przypisany do koordynatora ds. szybkiej terapii onkologicznej, który czuwa nad całym procesem terapeutycznym, zapewnia przepływ informacji pomiędzy pacjentem a lekarzami. Zadaniem koordynatora jest przeprowadzenie chorego przez kolejne etapy diagnostyki i leczenia.

Uniwersyteckie Centrum Kliniczne - widok z drona

Miejsca

Opinie (108) 10 zablokowanych

  • Parking !!!!!

    Potrzebny !!! Jest dramat !! Dzisiaj z małym dzieckiem , nie ma gdzie postawić auta...jest tragedia !

    • 3 2

  • (1)

    UCK przyjazne pacjentom, lekarzom, pielęgniarkom i ratownikom medycznym. Jak jedna, wielka, wspaniała rodzina, pełna symbioza. I kto tu jeszcze śmie twierdzić, że Mayo Clinic jest lepsze?

    • 31 10

    • Tak tylko spróbuj sie tam dostać na NFZ. Placówka tylko i wyłącznie dla tzw wyższych sfer. łóżka puste a ludzi nie przyjmują

      • 2 0

  • Jak karetka przywiozła mnie w nocy na KOR to spytała mnie pani po co ja tu własciwie przyjechałam?Rano mogłam iść do przychodni.I tak sobie leżałam 12 godzin na obserwacji,bez żadnego zainteresowania.Jedyna osoba ,która do mnie podeszła to chyba była jakaś opiekunka i dała mi koc,żebym się przykryła bo zimno było.Dopiero rano coś ruszyło.Porażka.Bezdomni po upadkach mieli zaraz robione TK głowy i resztę badań.Reszta pacjentów czekała.

    • 6 0

  • sami naukowcy o rozbujałym ego (1)

    czy jest szansa aby na SOR było trochę więcej empatii i zrozumienia dla chorych?
    Nie musicie od;powiadać

    • 11 0

    • Przed trzema laty nie przyjęli mnie na KOR z płynotokiem, świeżo po trzech zabiegach kręgosłupa w już tu obsmarowanej klinice neurochirurgii. W Copernicusie czekałam 5 minut. Po wykonaniu diagnostyki przewieziono mnie znowu na KOR. Co było dalej, wolę nie wspominać. Nie życzę najgorszemu wrogowi tego, co przeszłam w osławionym UCK. Potwierdzam, że pacjenta traktuje się jak śmiecia, mam na myśli KN. Pobyt na KOR, pomimo falstartu, wspominam całkiem sympatycznie. Przez kilkanaście godzin spędzonych na KOR przynajmniej nic mnie nie bolało w przeciwieństwie do przybytku nad Witaminką. Tam, na porządku dziennym padały słowa, leki dostanie później, bo wypełniam tabelkę.

      • 1 0

  • dlaczego rejestracji nie można załatwić przez internet? (8)

    • 62 0

    • aa (5)

      problemy bywaja takie że ludzie się rejestrują a potem rezygnują nie odwołując wizyty by ktoś inny mógł w tym czasie skorzystać. Więc lepiej niech tak już zostanie. Łatwy dostęp do rejestracji przyczynia się do łatwego zapominania. Więc osobiści stać w kolejce to się pamięta o tym aż do wizyty. Niestety ale ludzie taką mają mentalność. Jak nie poczujesz na własnej skórze to nie będziesz pamiętał

      • 7 13

      • plus powiązać rejestrację z kalendarzem w telefonie , aplikacja na Andka i iOS...

        • 0 0

      • Przecież rejestrację można potwierdzić parę dni przed wizytą i problem zniknie...

        • 7 0

      • Sklerozę można leczyć

        • 4 0

      • UCK (1)

        Ludzie ludziom zgotowali ten los.

        • 11 3

        • jeszcze bardziej obciąć finansowanie na edukację i fundusz zdrowia

          a dać kolejne 500+

          • 8 2

    • Rejestracja to zero empatii wśród obsługi

      Miałem sytuację bez wyjścia. Na wizytę u onkologa czekałem ponad dwa miesiace. W dniu wizyty miałem pogrzeb rodzica. Myślicie, że można przełozyć wizytę? Prosiłem, aby zadzwonili do kogoś, kto ma nastęnego dnia lub kilka dni później wizytę, aby jemu przyspieszyć, a ja wejdę na jego miejsce. Każdy będzie zadowolony. I co? Rejestracja nie jest od tego, aby po ludziach dzwonić ... Kolejny termin na luty - leczenie onkologiczne, założona karta DILO, ale już po operacji, więc dla nich juz jestem "załatwionym" i mogę spokojnie sobie czekać. Karta DILO obowiązuje więc tylko nowych, nie leczonych ... masakra i tyle. Liczycie, że coś się zmieni?
      Mamy 21 wiek, a wciąz nie mozna się nawet dodzwonić na rejestrację lub zarejestrować on-line. Na co liczycie? Taki dyrektor będzie gadał ogólnikami, bo taka jego rola i tyle.

      • 23 2

    • a jak myslisz ?....ręczne sterowanie epoka starszy panów

      • 21 3

  • https://m.trojmiasto.pl/wiadomosci/Bedzie-nowy-parking-na-100-aut-przy-UCK-n134210.html

    Widziałem ze prace już się rozpoczęły, wiec temat parkowania trochę się polepszy.

    • 2 1

  • Organizacja przemyślana tak,aby jak najmniej ludzi mogło skorzystać z pomocy. (3)

    Dostępność ( pieszo, autem, komunikacją) tragedia, kilometry do przejścia, bo nie wiadomo, co gdzie jest.. a jak juz znajdziesz to się okazuje, że trzeba przejść cały obiekt. Nie ma możliwości podjechania pod konkretny blok. Jeden wjazd, jeden wyjazd.

    Znajdujesz budynek, a tu się okazuje, że to nie te drzwi.. i niee... nie ma połączeń wewnątrz budynku, musisz wyjsc, okrążyć budynek ( nie zawsze jest to takie proste, czasem trzeba obejść kilka budynków, żeby wyjść z drugiej strony) i poszukać kolejnego wejścia, bo tylko tam jest recepcja/ informacja/ lekarz itd.

    Zero miejsca dla pacjentów - rodzin pacjentów. Na zewnątrz... wychodzisz i stoisz. Nie ma ławek, nie ma nawet murka, gdzie można na chwile przysiąść. Pomijając taką szaleńczą wizję jak poczekalnia w każdym budynku.

    Nie ma informacji... każdy zabiegany... choć to zrozumiałe, bo jak sądzę zarówno lekarze jak i pielęgniarki mają tyle na głowie, że permanentnie pytający - "Pani, a gdzie ja znajdę.." Są dla nich tak irytujący jak brzęcząca mucha nad głową.

    Brak punktów gastro/ automatów/ czegokolwiek. Siedzisz od nastu godzin na kampusie, bo np. mamę zawiozła tam karetka, a boisz się wyjść z budynku, bo moze w koncu ktos wyjdzie cos powie, a tu nawet nie ma gdzie wody się napić.

    Nie ma toalet... nie ma. Może jak juz macie kogoś na oddziale to można skorzystać z odziałowych, ale winny byc dostępne tylko dla wizytatorów ( chociażby ze względów bezpieczeństwa) w każdym budynku.

    Brak wsparcia dla oczekujących- są różne przypadki. Kogoś ratują, ktoś umiera, dowiadujesz się, że jesteś chory i ... nic. Zostajesz z tym sam, w chaosie na środku holu, gdzie przekrzykuje się jedne z drugim, gidze pielęgniarka mimochodem wrzuci na głos- tak Pana żona jest w cieżkim stanie, teraz ją operują niech Pan czeka...
    Albo wyprowadzają chorego i mówią - idź. A co się stało? Co teraz zrobić ? jakieś porady, recepty, kolejność działań.. gdzie się zgłosić? Nie wiem- Pan pyta lekarza. A gdzie on jest? |Nie wiem.

    • 69 11

    • chyba w UCK

      Nie wiem kiedy byłeś w UCK ale wszystkie budynki są że sobą połączone i w każdym jest punk gastronomiczny jakbyś był głodny

      • 1 0

    • (1)

      Co ty za bzdury p*rzysz?? Toalety są ogólnodostępne i łatwo do nich trafić, kilka punktów gdzie można kupić jedzenie, picie, ciepłą kawę.... Dojazd komunikacja super, autobus zatrzymuje się przed wejściem.

      • 3 10

      • Ma rację

        z wewnątrzszpitalnym koszmarem komunikacyjnym, brakiem informacji i wsparcia

        • 5 0

  • Pan dyrektor

    Pan dyrektor udzielił odpowiedzi na poziomie spółdzielni w Pipidówce Małej.Nic nie usprawiedliwia fatalnej organizacji pracy KORU. Z własnego doświadczenia !5 lat temu - 10 minut czekania. 6 lat temu - 1 godzina. Rok 2019 - 8 godzin.powody zgłoszenie się podobne.Nie jestem specjalistą od zarządzania ale gołym okiem widać brak organizacji, za mało pracowników, wstępna selekcja pozbawiona sensu.A przede wszystkim brak dobrej woli pomagania ludziom chorym , cierpiącym, często wyczerpanym. Warunki lokalowe chyba najgorsze w 3mieście.

    • 10 1

  • A budynek numer 7 nadal jest oznaczony jako 8 ? (1)

    • 18 1

    • Warjat

      Jest oznaczony 7 i 8

      • 0 0

  • (3)

    A jak tam przyjazna neurorzeźnia?Ich przyjaźń z pacjentami to chyba często jest weryfikowana na salach sądowych.

    • 10 1

    • (2)

      Na szczęście każda papuga grzebiąca w błędach medycznych kocha monety tak samo doktory.

      • 2 1

      • (1)

        To niech zaczną wykonywać dobrze swoją robotę to papugi nie będą potrzebne.

        • 5 1

        • Ludzie do niedawna bali się zadzierać z lekarzami. Na szczęście to się zmieniło, spraw jest coraz więcej, bo skala błędów i rażących zaniedbań jest coraz większa.

          • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Warsztat muzykoterapeutyczny Opowieści wewnętrznego dziecka

100 zł
warsztaty, spotkanie

II Ogólnopolska Konferencja Naukowa Prawa Medycznego: Nowoczesne technologie a prawo medyczne

konferencja

Konferencja "SM i co z tego?"

konferencja

Najczęściej czytane