- 1 Imprezy rodzinne, za które trzeba płacić (75 opinii)
- 2 Sztuczna inteligencja wesprze lekarzy? (13 opinii)
- 3 Od lipca karetka będzie stacjonować w Osowej i Ujeścisku. Sezonowo w Sobieszewie (35 opinii)
- 4 Dlaczego tak trudno schudnąć? Najczęstsze przyczyny i jak im zaradzić (131 opinii)
- 5 Brak znieczulenia, odsyłanie pacjentek. Jakie są problemy porodówek? (109 opinii)
Ranni żołnierze z Ukrainy leczeni w Gdańsku. "To urazy wielonarządowe, rany postrzałowe"
Pomorze jest drugim województwem pod względem liczby hospitalizacji rannych żołnierzy z Ukrainy. Do tej pory leczonych było kilkunastu pacjentów przywiezionych transportem medycznym z Przemyśla. Dziś również przekazano karetkę ze sprzętem, która trafi do Chersonia.
Od listopada 2022 r. trójmiejskie szpitale przyjmują rannych żołnierzy z Ukrainy. Są to pacjenci często z urazami wielonarządowymi, które wymagają leczenia chirurgicznego i późniejszej rehabilitacji, ale także opieki psychologicznej. W tym momencie w podmiotach leczniczych przebywa 13 osób w wieku od 22 do 39 lat.
- Są to osoby zaopatrywane na Ukrainie, a do nas przybywają po miesiącu od odniesionego urazu. Są przywożone pociągiem medycznym do Przemyśla i stamtąd są dysponowani do podmiotów leczniczych, które wyraziły wolę leczenia. Pomorze jest na drugim miejscu pod względem aktywności w leczeniu żołnierzy z Ukrainy. Leczyliśmy do tej pory kilkanaście osób, a dwie osoby wróciły już do swojej ojczyzny, a pozostałe będą rehabilitowane. Są to rany trudne do gojenia, często wielonarządowe. Mają m.in. rany postrzałowe i obrażenia kończyn. Osoby te wymagają również opieki psychologicznej. Jeżeli będzie taka potrzeba, jesteśmy gotowi dalej udzielać taką pomoc - powiedział Leszek Bonna, wicemarszałek Województwa Pomorskiego .
Do tej pory specjalistyczna opieka została udzielona kilkunastu osobom.
NOCh przy SOR-ze rozwiąże problem? Lekarze krytykują pomysł ministerstwa
"Urazy skazują ich na bycie inwalidami do końca życia"
Żołnierze są leczeni na mocy współpracy pomorskiego samorządu z Ministerstwem Spraw Zagranicznych i Ministerstwem Zdrowia.
- W naszym szpitalu 10 żołnierzy uzyskało taką pomoc. Główny wysiłek spoczywał na Klinice Ortopedii i Traumatologii Narządu Ruchu, która mieści się w Szpitalu im. M. Kopernika, ale pacjenci trafiali również na Oddział Chirurgii Urazowo-Ortopedycznej na Zaspie. Niekiedy jest to wieloetapowe i skomplikowane leczenie, ale staramy się przywrócić ich do normalnego funkcjonowania - podkreślił Dariusz Kostrzewa, prezes zarządu spółki Copernicus.
Leczenie żołnierzy jest finansowane ze środków NFZ, a ich pobyt ze środków wojewody, ale także zasobów województwa pomorskiego.
- Niestety wiemy doskonale, że urazy, których doznali na polu walki, często skazują ich na bycie inwalidami do końca życia. Jest to niebywałe że w XXI w. spotykamy się z tak okrutnym działaniem jednego człowieka wobec drugiego, który przy użyciu artylerii, karabinów i pistoletów zadaje ból i śmierć naszym sąsiadom. Powinniśmy jak najszerzej pomagać naszym braciom z Ukrainy i dążyć do jak najszybszego końca wojny - dodał Leszek Bonna.
Czy polski szpital jest bezpiecznym miejscem?
Karetka z Gdańska do Chersonia
Trójmiejskie szpitale organizują również pomoc materialną. Spółka Copernicus właśnie przekazała karetkę, która docelowo trafi do Regionalnej Przychodni Onkologicznej w Chersoniu. Pojazd kilka lat służył gdańskim ratownikom, teraz wyjedzie w region objęty konfliktem zbrojnym. Na miejsce dotrze za mniej więcej półtora dnia.
- Niestety we wschodniej Ukrainie wojna ma cały czas wielkoskalowy wymiar, stąd też potrzebna jest pomoc, którą niesiemy naszym sąsiadom. Ważne, aby w najbliższym czasie nasi sąsiedzi zwyciężyli i na Ukrainie zapanował pokój - podkreślił Leszek Bonna.
Wśród darów znalazły się również pompy infuzyjne i kardiomonitor. Warto podkreślić, że w późniejszym czasie do Chersonia trafi jeszcze kilkadziesiąt agregatów o wartości 100 tys. zł, co stanowi pokłosie decyzji pomorskiego Sejmiku i przyjętej uchwały, ale także zaangażowania konsula Ukrainy w Gdańsku.
Miejsca
Opinie (615) ponad 200 zablokowanych
-
2023-01-14 19:13
Nie za dużo tej pomocy aby? (10)
Portugalia, Hiszpania, Grecja, Włochy - to kraje UE.
Czy ktoś gdzieś słyszał, aby te kraje pomagały uchodźcom z Ukrainy?? Wszakże teraz w okresie zimowym tym krajom jest łatwiej, by ulokować uchodźców gdziekolwiek, bo koszty ogrzewania są znikome.
Zatem dlaczego PL będąca też w UE tak aktywnie i ochoczo (wobec bierności innych bogatszych krajów) wspiera Ukrainę??
Dlaczego tak wielu "byczków" ukraińskich kręci się po naszych ulicach? Dlaczego nie pomagają swojemu narodowi tam w ich Ojczyźnie?
Tchórze! Tchórze! Tchórze!- 171 13
-
2023-01-15 21:19
Bo nas bronia (2)
Jezeli padnie Ukraina to kacapy nas najada. Proste? Kropka.
- 2 13
-
2023-01-16 08:39
(1)
Dokładnie ale co niektórym ciężko to zrozumieć .Pierwsi by spitalali gdzie pieprz rośnie a tutaj tylko podjudzają wszystkich to dopiero są bohaterzy
- 1 5
-
2023-01-16 19:48
no to my ich też napadniemy na Królewiec, więc w czym problem
- 0 0
-
2023-01-16 13:26
Nie pomagają , bo wiedzą ze to pasożyci , chcący wszystko za darmo...
- 3 1
-
2023-01-16 08:35
(1)
A ty kim jesteś żeby tak pisać pomyśl tą pustą mózgownicą dlaczego pomagamy bo jesteśmy najbliżej i po to żebyśmy u nas tego piekła nie mieli ciekawe czy tak ochoczo byś szedł na wojnę pierwszy byś spitalał i wątpię że gdzieś daleko
- 1 6
-
2023-01-16 09:29
najblizej? a czechy? kurde czesi jakos tak nie pomagaja ochoczo jak Polacy...
- 8 1
-
2023-01-14 19:45
Postaraj sie byc bardziej powazny. (3)
Miliony Ukraincow nie zamierzaja ginac w interesie nacji Zelenskiego. To nie sa tchorze, to sa wlasnie rozsadni ludzie. Na Ukrainie tez ich mnostwo zostalo, ale nie maja jak uciec, a do okopu juz nacja Zelenskiego wysyla pietnastolatkow z lapanek.
- 3 22
-
2023-01-15 08:04
(1)
Uciekanie z ojczyzny w czasie wojny to zwyczajna dezercja, kiedyś za to była kula w łep! A dzisiaj gieroje panoszą się po Polsce obwieszeni flagami i udają bohaterów...
- 18 1
-
2023-01-15 18:41
dodatkowo robią happeningi 'zmuszające' nas do oddawania im całej naszej broni i jeszcze bezczelnie kłamią
że bronią nas i Europę przed Rosją! Na jakiej podstawie bazują wykrzykując te brednie? Kto im to zleca? W czyim interesie nagabują?
- 12 2
-
2023-01-15 00:31
dlaczego cywilizowana Europa nie chwyci komika za łeb i nie wstrzyma tego procederu w takim razie? czyj interes ucierpiałby?
- 20 3
-
2023-01-16 08:27
Ja nie mogę (20)
Jestem dogłębnie załamana treściami większości komentarzy :(
Ludzie jakim my jesteśmy narodem??
Przez chwilę byłam dumna z Polaków, że tak otwarcie przyjęliśmy uchodźców do naszych domów, tyle pomocy daliśmy i wysłaliśmy! No, ale teraz na wierzch wypływa nasza prawdziwa natura.. Czy te ohydne komentarze antyukraińskie to tylko zasługa kilku procent Polaków, trolii i ruskich?
Nie mam słów- 8 50
-
2023-01-16 09:29
Spójrz jakimi furami się wożą i ile kasy wydają na nowe ciuchy. (7)
Ania dramat z Tobą. Pełno młodych byczków dezerterów się szwenda
- 15 0
-
2023-01-16 11:33
(5)
To się weź za robotę to też będziesz jeździć furą i mieć na ciuchy. Zawsze w historii było tak, że jedni walczyli, a drudzy wyjeżdżali żeby ratować życie swoje i bliskich. Ci co jeżdżą "furami" to najczęściej płacą za wynajem i życie tutaj. Prowadzą też zdalnie biznesy i zaopatrują się w naszych sklepach, tankują nasze paliwo i płacą za naszą energię.
Nie jestem zdziwiony taką reakcją i hejtem ze strony rodaków, zawsze byliśmy zakompleksieni i niedouczeni.- 0 15
-
2023-01-16 19:40
oni często nie płacą podatków, za które kupują sobie samochody.
Degrengolada na Ukrainie sprawia, że dorabiają się niezłych fortun. W Polsce to by tak nie przeszło.
- 1 0
-
2023-01-16 14:21
(1)
Prowadzą zdalnie biznesy? Ale gdzie, na Ukrainie? Czyli co, ich wyrobnicy zostali a oni się u nas bawią?
- 5 0
-
2023-01-16 18:35
prowadzą biznesy - wynajmują swoje mieszkania we Lwowie
prawdziwym uchodźcom ze wschodu Ukrainy, którzy przybyli do zachodniej Uktainy. a tu siedzą na darmowych
- 3 0
-
2023-01-16 18:33
te Julka z instagrama,
głębokie i mądre Twoje wypociny, ale nie zrozumiałaś przesłania mojego komentarza.... Niestety nie widzę potrzeby aby Ci starać się go wytłumaczyć, bo już dla Ciebie nie ma nadziei - w myśl zasady głową muru nie przebijesz ;)
- 1 0
-
2023-01-16 12:05
zapomnialas napisac, ze pokazuja tez, jak wielkim terrorysta jest Usa, ktore rozpetalo ta wojne
- 8 1
-
2023-01-16 13:31
Dokładnie. Codziennie zakupy, śmiechy, zabawa...tak się przejmują wojną
- 11 1
-
2023-01-16 14:26
(2)
Anula, oglądając telewizję świat wygląda nierealnie - tam wszystko jest piękne co ma być tak pokazane i odwrotnie, można kogoś zgnoić przedstawiając fałszywy obraz po wielokroć. Twój mózg przetwarza te dane i wyciąga czasem błędne wnioski. Gdyby nie cenzura, już wcześniej wiedziałabyś jaki jest stosunek Polaków to konfliktu na Ukrainie. Dlatego jeszcze w lutym zablokowano wszystkie rosyjskojęzyczne media aby można było pchać tylko jedną 'prawdę' - tą kijowską
- 10 1
-
2023-01-16 18:37
ale gimby i flamingi nie panimaju tego.
- 2 0
-
2023-01-16 15:54
fakty odpowiednio przetworzone i przezute sa latwiej przyswajane przez osoby z brakiem ochoty na samodzielne myslenie
- 3 0
-
2023-01-16 08:55
(1)
A wiesz może jakim narodem sa ukraińcy że ich tak kochasz? Mi banderowcy wymordowali moich dziadków i ich rodzinę więc nie rozumiem jak możesz wychwalac morderców Polskiego narodu!
- 17 0
-
2023-01-16 14:41
Tak samo jak Niemcy.
- 1 1
-
2023-01-16 13:29
Sami sobie na to zasłużyli perfidnym chamskim zachowaniem .Trzeba być ślepym, żeby tego nie widzieć.
- 8 0
-
2023-01-16 12:11
Do tej pory nikt nie raczył nawet przeprosić za setki tys brutalnie zabitych Polaków na wołyniu to o czym tu mówi się i gloryfikuje upa
- 13 0
-
2023-01-16 10:00
Nie to nie kilka procent. Taka jest prawda. Matouszek myślał że jak pomożemy to milordy euro i dolarów dostaniemy, a tu zonk, przelewy poszły na Ukrainę.
- 14 1
-
2023-01-16 09:28
jestem przekonany ze wiekszosc Polakow ma gdzies ukraine, niestety jako kolonia jankeska wszystkie media sa kontrolowane i narracja jest taka ze bandera to byl bohater a Ukrainiec jest lepszy niz Polak. a jak juz tak bardzo emocjonalna jestes to pojedz do Artyomovska walczyc za bandere.
- 17 1
-
2023-01-16 09:27
puknij sie w ten pusty baniak
wlazlu tu ich do nas ok 3milionow, kina/komunkacja/mieszkania/muzea wszystko za darmo do tego doplaty jakies - ty myslisz, ze skad pieniadze na to sie bierze... a my wpuszczamy tych dzikusow, ktorzy sie panosza jakby u siebie byli... takie komenatrze i takie myslenie daje przyzwolenie na dalsze rozkradanie - wiec wez ochlon i sie ogarnij, bo nic dobrego z tego nie wyniknie
- 14 0
-
2023-01-16 08:38
Jak jesteś taka dobroduszna to wez ich do swojego domu i za własne pieniądze im pomagaj! Poczytaj troche historii i zobacz jaka jest natura banderowców których tak wielbisz... zapewniam cię że szybko zmienisz zdanie!
- 16 3
-
2023-01-16 08:34
nie doslali tobie wiecej slow z ukrowskiej ambasady? za pomoca wlasnego myslenia nie jestes w stanie cos napisac ???
- 13 3
-
2023-01-16 18:09
To już przegięcie (delikatnie mówiąc).
- 11 0
-
2023-01-16 17:31
Leczyć ludzi w pomorskiej służbie "zdrowia"?
No nie wiem, czy Konwencja Genewska na takie coś pozwala. Nawet ruskim nie życzę.
- 4 0
-
2023-01-15 20:00
Do wszystkich którzy wypisują tu anty ukraińskie bzdury (17)
Gdyby nie bandycka agresja Putina nie byłoby uchodzcow z Ukrainy w Polsce. Ci ludzie uciekli przed śmiercią która niesli im rosyjscy zbrodniarze. Rosja jest bandyckim krajem wyklętym przez społeczność międzynarodowa i potępiona przez ONZ.
- 10 56
-
2023-01-16 11:31
nie ma żadnej śmierci cywiilów, chyba że mówimy o tych nonstop ostrzeliwanych przez Kijów na Donbasie (1)
Kijów powtarza różne scenariusze swoich bohaterów z UPA. Moralne, wizualne i praktyczne
- 8 1
-
2023-01-16 17:09
Widać że pisał to Rusek.
Precz z polskiego internetu!
- 0 6
-
2023-01-16 01:03
(5)
Jaka społeczność międzynarodowa wyklęła Rosję i kiedy potępiło ONZ? Oksana, na FB możesz wypisywać te bzdury. Co robiliście ze społecznością wschodniej Ukrainy od 2014? Wy nie jesteście zbrodniarzami?
- 11 3
-
2023-01-16 07:07
Iwan! (3)
Wasza rosyjska propaganda wyprała wam mózgi.
- 2 12
-
2023-01-16 07:27
przynajmniej sa czyste od ukropolskich "prawd" (2)
- 10 2
-
2023-01-16 14:31
(1)
Właśnie przyznałeś że wszystkie anty ukraińskie teksty w polskim internecie są dziełem ruskich onuc.
- 1 4
-
2023-01-16 15:51
mie ma tekstow antyukrainskich tylko fakty
- 3 1
-
2023-01-16 07:27
to co robili bylo za przyzwoleniem i inicjowaniem przez Usa, jak Usa i jej wasale morduja jest zawsze dobrze
- 7 2
-
2023-01-16 10:03
(1)
Gdyby nie ukraińska polityka i ich głosowanie np na Janukowycza to nie było by tego bałaganu! Oni szereg lat chcieli się bratać z Rosją, tylko teraz mają sklerozę i biedni biedni, ale jak kupowali gaz z Rosji 20x tańszy niż Europa to było dobrze.
- 10 2
-
2023-01-16 10:22
dalej kupują i dalej pozwalają na przesył przez terytorium byłej republiki radzieckiej - pieniądz nie śmierdzi
- 7 2
-
2023-01-16 09:25
wiekszosc krajow swiata ma gdzies ukraine, tylko dla was rasistow caly swiat konczy sie na europie zachodniej i usa.
- 10 2
-
2023-01-16 09:15
Nie kłam. Przed 24 lutego 2022 roku w Polsce było mnóstwo Ukraińców, często gęsto bez ubezpieczenia. Korzystali z naszej służby zdrowia bez możliwości ściągnięcia z nich jakiejkolwiek opłaty za pobyt w szpitalu np. na Zaspie.
- 6 2
-
2023-01-15 20:18
(2)
Jakie bzdury? Jakim prawem rozdaje się nasz majątek? Polska utrzymuje od roku miliony uchodzców, płacimy im zasiłki , 500 plusy, płacimy a ich leczenie, jedzenie i mnóstwo innych rzeczy... Ci ludzie mają po 2 zdrowe ręce, niech zapracują na swoje utrzymanie !
- 19 2
-
2023-01-15 20:23
Tak. pracują. (1)
Znam wielu uchodzcow i wszyscy pracują w różnych miejscach w Polsce.
- 3 18
-
2023-01-15 23:32
moga pracowac u siebie, na zachodzie ukrainy wojny nie ma
- 15 3
-
2023-01-15 23:31
gdyby nie zabijanie rosyjskojezycznych cywili Putin by sie nie podniecil. Ukrowie maja dosiwadczenia w zabijaniu cywili. patrz
- 9 2
-
2023-01-15 20:13
Oraz krajem, z ktorym cały czas "wolny świat" robi interesy.
Proszę zobaczyć jak wygląda saldo handlu surowcami za rok 2022 pomiędzy UE i Federacją Rosyjską...- 16 3
-
2023-01-14 18:42
Chwała Ukrainie. Chwała narodowi ktory (9)
Jest obecnie tarcza Europy. Tak jak kiedyś była nią I Rzeczpospolita która zasłaniała Europe przed moskiewskimi barbarzyńcami.
- 7 107
-
2023-01-16 16:38
To ostatnie słowa jakie słyszeli mordowani Polacy na Wołyniu.
- 3 0
-
2023-01-16 13:24
wała Ukrainie
- 9 0
-
2023-01-16 12:22
Hitler był tarczą przed komunizmem , ale w Norymberdze ta tarcza mocno wyblakła .
Ciekawe jak ta Ukraińska tarcza będzie błyszczeć po tej wojnie .
- 5 1
-
2023-01-16 11:43
Ocho, słońca nie ma a głowa jakby przegrzana. Wyłącz polskie media albo patrz z dystansem na to co mówią a stan się poprawi
- 3 0
-
2023-01-16 11:12
Przecież my graniczymy z Rosją i Białorusią
Kto was broni przed czym dobrze że zaczynacie kumać
- 4 0
-
2023-01-15 23:37
ukraina jest jedynie miesem armatnim dla usa
- 10 1
-
2023-01-15 14:26
Powiesz coś więcej o tej Ukrainie bo nie słyszałam (1)
To ród słowiański czy azjatycki?
- 17 0
-
2023-01-15 18:36
oni podobno wymyślili koło 8)
- 11 0
-
2023-01-14 23:46
świetny tekst, sam go wymyśliłeś czy mailem przyszedł z instrukcjami?
- 23 1
-
2023-01-13 16:07
Leczenie żołnierzy jest finansowane ze środków NFZ, a ich pobyt ze środków wojewody, ale także zasobów województwa pomorskiego. (9)
Dodajcie do tego rentę inwalidzką wypłacaną przez ZUS.
Fajna ta wojna rosyjsko-ukrainska na koszt polaków.- 359 46
-
2023-01-16 16:31
Wojna USA-NATO-Ukraina-Polska vs Rosja.
Wygra Rosja.- 0 0
-
2023-01-16 08:45
Nie ukraińsko rosyjska a amerykansko-rosyjska
Z użyciem Ukrainy jako powód, i chłopiec do bicia, fart że Ameryka nie wystawiła nas. Ale fakt, faktem nie cieszy mnie wiadomość, że Ukraińcy są leczenie u nas, na nasz koszt. I w sumie że my musimy im pomagać, a nie ich bracia z zachodu Ukrainy.
- 4 1
-
2023-01-14 19:27
Podziękuj Ruskom, a nie szczuj na Ukraińców. Takiej samej pomocy oczekiwałbyś od Niemców, gdyby weszli do nas.
- 2 22
-
2023-01-13 18:04
"Fajna", bo oddala rosyjski atak na Polskę! (4)
- 13 66
-
2023-01-13 18:18
Co Ty bredzisz (2)
- 52 7
-
2023-01-13 23:33
tak mu kazano, nie wiń go za głupotę (1)
- 30 5
-
2023-01-14 17:37
Głupi ten, kto tego nie widzi.
A kto udaje, że nie widzi, ten wróg.
- 3 12
-
2023-01-14 11:06
a dotarłeś już do planów uderzeń na Polskę, bo nie wiem gdzie się ukryć
- 21 3
-
2023-01-14 02:19
Ale się tu ktoś o "polaków" troszczy... Normalnie prawdziwy patriota, co to słowa "Polak" z wielkiej litery napisać nie potrafi. Rubli na słownik zabrakło?
- 6 16
-
2023-01-16 11:38
Ktoś się w ogóle zastanawiał co robi ONZ (3)
Co oni robią i do czego zostali powołani, gdzie są? Wydaje mi się, że zostali powołani do tego aby nigdy więcej taki konflikt jak IIWŚ nie miał miejsca, łagodzić napiętą atmosferę, a tym czasem na Ukrainie... Dziękuję, dobranoc.
- 22 2
-
2023-01-16 14:29
Dokładnie (1)
Dlaczego Rosja jest jeszcze w Rdzie Bezpieczeństwa? Wyrzucić ją.
- 1 4
-
2023-01-16 15:49
za nieudolnosc w prowadzeniu wojen? ze nie wziela sobie USA za przyklad i nie morduje tez daleko od swoich granic?
- 1 1
-
2023-01-16 11:46
ONZ jest figurantem do potepiania wojen, ktorych nie zaczelo i nie kontynuuje USA, jak USA napadlo jest wtedy juz OK
- 6 2
-
2023-01-16 09:10
Urząd marszałkowski- co to w ogóle jest (3)
Po co to istnieje?
- 27 1
-
2023-01-16 09:27
jak to po co, aby mozna bylo dac komus miejsce pracy w ramach bycia partia rzadzaca (1)
- 7 1
-
2023-01-16 15:21
i zeby byl rzecznik
ten sam co u adamowicza robil krecia robote demokracji
- 1 0
-
2023-01-16 10:16
Po to, by hamować rozpustę w urzędzie wojewódzkim z nadania PiSu.
- 1 4
-
2023-01-16 12:51
Czy Żeleński się dołożył ze swojego wielkiego majątku? (4)
Mieszkania w Kijowie, willa na Jałcie, mieszkania w Londynie, posiadłość we Włoszech. Ponadto jeszcze Pandora Papers ujawniło co nieco. Jeszcze obligacje, kosztowne zegarki, biżuteria z brylantami. Do znalezienia np. w portalu Business Insider.
- 21 1
-
2023-01-16 14:35
(1)
Putin jest największym złodziejem w Rosji a może i na świecie. Palace i jachty przepisane na innych a oficjalnie biedak. Typowo ruska obłuda.
- 2 6
-
2023-01-16 14:46
oczywiście że Putin jest multimiliarderem, ale w UA też jest wielu bogaczy, co nie dadzą nic, a jeszcze rękę chętnie wyciągną po cudze, np. nasze - zwykłych podatników z Polski, tak jak tutaj
- 7 2
-
2023-01-16 14:36
To może dziwić, wiedzą już tyle na jego temat a mimo to dalej pompują kasę... ktoś tu chce postawić wszystko na jedną kartę.
- 3 1
-
2023-01-16 12:53
Dołożył się, na pewno. Kijem, cepem i młotem.
- 9 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.