- 1 Wysyp groźnych kleszczy przez zmiany klimatyczne. To będzie rekordowy rok na Pomorzu? (134 opinie)
- 2 Kończy się Program Profilaktyka 40 Plus. Mało kto skorzystał (127 opinii)
- 3 Tabletka "dzień po" - tylko 4 apteki na Pomorzu (225 opinii)
- 4 Nowa szefowa sanepidu na Pomorzu (40 opinii)
- 5 Od lipca karetka będzie stacjonować w Osowej i Ujeścisku. Sezonowo w Sobieszewie (37 opinii)
- 6 Sztuczna inteligencja wesprze lekarzy? (32 opinie)
Problemy z zapisem na nowe szczepienia przeciw Covid-19 wariant "Kraken"
8 grudnia 2023, godz. 12:00
- Mimo zapowiedzi Ministerstwa Zdrowia nie dostałam skierowania na szczepienie nowym preparatem przeciw Covid-19 zmodyfikowane na wariant "Kraken", z komunikatów wynikało, że skierowanie dostanie każdy po 12 r.ż. - pisze nasza czytelniczka. Okazuje się, że bez skierowania jest wiele osób, mimo, że ostatnią dawkę przypominającą przyjmowali nawet ponad rok temu. Ministerstwo Zdrowia wyjaśnia, co zrobić w takiej sytuacji.
Skierowania na Internetowych Kontach Pacjentów powinny pojawić się w nocy z 5 na 6 grudnia. Niestety jak się okazuje wiele osób ich nie otrzymało, mimo że od ich ostatniego szczepienia minęło często ponad rok.
- Mimo zapowiedzi Ministerstwa Zdrowia nie dostałam skierowania na szczepienie nowym preparatem przeciw Covid-19 zmodyfikowane na wariant "Kraken", z komunikatów wynikało, że skierowanie dostanie każdy po 12 r.ż. - pisze nasza czytelniczka.
Inni czytelnicy wskazują również, że nowych szczepionek już nie ma w trójmiejskich punktach lub rejestracja internetowa błędnie zapisuje pacjentów.
17:28
6 GRUDNIA 23
COVID 19 szczepienia (40 opinii)
dlaczego nie ma szczepionek mimo że otrąbiono datę 6 grudnia jako początkową dla nowej szczepionki. Gdzie zniknęły a dokładnie dlaczego nie ma szczepionek
dlaczego nie ma szczepionek mimo że otrąbiono datę 6 grudnia jako początkową dla nowej szczepionki. Gdzie zniknęły a dokładnie dlaczego nie ma szczepionek
10:40
8 GRUDNIA 23
Problem z wizytą na szczepienie przeciwko Covid (28 opinii)
Gdybyście umawiali się na sczepienia covidowe to tylko przez infolinię.
Ja umówiłem się przez aplikacje Moje IKP przez telefon, na Morenie, na Wileńskiej. Dostałem potwierdzenie i przypomnienie na smska. Pojechałem i otrzymałem informację w recepcji, że NFZ nie przedłużył z nimi umowy i punkt został zamknięty.
A aplikacja przyjmuje zgłoszenia i umawia pacjentów dalej
Ja umówiłem się przez aplikacje Moje IKP przez telefon, na Morenie, na Wileńskiej. Dostałem potwierdzenie i przypomnienie na smska. Pojechałem i otrzymałem informację w recepcji, że NFZ nie przedłużył z nimi umowy i punkt został zamknięty.
A aplikacja przyjmuje zgłoszenia i umawia pacjentów dalej
Gdybyście umawiali się na sczepienia covidowe to tylko przez infolinię.
Ja umówiłem się przez aplikacje Moje IKP przez telefon, na Morenie, na Wileńskiej. Dostałem potwierdzenie i przypomnienie na smska. Pojechałem i otrzymałem informację w recepcji, że NFZ nie przedłużył z nimi umowy i punkt został zamknięty.
A aplikacja przyjmuje zgłoszenia i umawia pacjentów dalej Zobacz więcej
Ja umówiłem się przez aplikacje Moje IKP przez telefon, na Morenie, na Wileńskiej. Dostałem potwierdzenie i przypomnienie na smska. Pojechałem i otrzymałem informację w recepcji, że NFZ nie przedłużył z nimi umowy i punkt został zamknięty.
A aplikacja przyjmuje zgłoszenia i umawia pacjentów dalej Zobacz więcej
Co zrobić, kiedy nie otrzymaliśmy skierowania na szczepienie przeciw Covid-19?
- Jeśli uprawniony do szczepienia nie będzie miał wystawionego e-skierowania, to osoba uprawniona w punkcie szczepień może samodzielnie wystawić takie skierowanie, oceniając wiek oraz termin od przyjęcia ostatniej dawki, tj. minimum 6 miesięcy - informuje resort.
Jeśli ktoś nie ma e-skierowania, powinien:
- zweryfikować swoje karty szczepień na IKP - zwłaszcza wpis z ostatniej - i sprawdzić, czy od przyjęcia drugiej dawki przypominającej lub w przypadku osób z obniżona odpornością od trzeciej dawki przypominającej upłynęło 180 dni,
- pójść do punktu szczepień, aby pracownik medyczny sprawdził historię kart szczepień - jeżeli nie ma dostępu do IKP,
- napisać mail na ikp-pomoc@cez.gov.pl - zgłoszenie zostanie sprawdzone indywidualnie według kolejności w systemie zgłoszeń.
Co ważne, ogólnopolska infolinia 989, która umożliwia zapis na szczepienie, będzie działać do 15 grudnia 2023 r. w godz. 7-20.
Inne sposoby zapisu są następujące:
- za pośrednictwem Internetowego Konta Pacjenta oraz aplikacji mojeIKP,
- w placówce POZ lub w aptece,
- przez e-Rejestrację na stronie pacjent.gov.pl.
Lech Wałęsa trafił do szpitala
Wybór szczepionki przeciw Covid-19
Zapytaliśmy resort zdrowia, czy zapisując się na szczepienie telefonicznie lub w POZ trzeba zaznaczyć, że ma zostać ono wykonane nowym preparatem zmodyfikowanym na wariant "Kraken"
- Pacjent może wybrać, jaką szczepionką się zaszczepi.
- Comirnaty (wariant Omicron),
- Comirnaty w wersji dla dzieci Junior (0,6-4 lata) oraz (5-11 lat),
- Spikevax (wariant Omicron),
- Nuvaxovid (wariant XBB) - wyjaśniło Ministerstwo Zdrowia.