- 1 Sztuczna inteligencja wesprze lekarzy? (13 opinii)
- 2 Imprezy rodzinne, za które trzeba płacić (75 opinii)
- 3 Od lipca karetka będzie stacjonować w Osowej i Ujeścisku. Sezonowo w Sobieszewie (35 opinii)
- 4 Brak znieczulenia, odsyłanie pacjentek. Jakie są problemy porodówek? (109 opinii)
Od soboty tylko maseczki. Wchodzi nakaz widmo?
Nie trzeba jechać na Krupówki, by przekonać się, że mało kto zasłania już usta i nos w przestrzeni publicznej. Tymczasem od soboty dozwolone będą już tylko maseczki, zaś używanie szalików lub kominów będzie traktowane jako wykroczenie. Mało kto wierzy, że nowe prawo cokolwiek zmieni, zwłaszcza że wątpliwości w zakresie walki z COVID-19 przez zasłanianie ust i nosa pojawiają się na całym świecie.
- Polska: nakaz zasłaniania ust i nosa w każdym miejscu publicznym, od soboty wyłącznie maseczką, a nie szalikiem, chustą czy kominem.
- Podobny nakaz jest tylko w trzech innych krajach UE: Słowacji, Rumunii, we Włoszech.
- W Szwecji zaczynają wręcz zakazywać maseczek, bo naukowcy podkreślają, że przynoszą więcej szkód niż pożytku.
- W USA wszystko zależy od konkretnego stanu, ale nie trzeba nosić ich na zewnątrz.
Szwecja przeciwko maskom
W szwedzkiej gminie Halmstad zabronili ostatnio używania masek i wszelkich środków ochrony indywidualnej w szkołachTyle konkretów, ale warto przyjrzeć się im bliżej. Maseczek nie nosiliśmy przecież od początku pandemii. Europejskie Centrum Kontroli Chorób zaleciło stosowanie masek w kwietniu, ale Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) poszła w jego ślady dopiero w czerwcu. Anglia czekała do lipca, a Norwegia, Dania i Finlandia do sierpnia. W Polsce zakrywanie ust i nosa w przestrzeni publicznej nakazane jest od 16 kwietnia.
Od tego czasu zmieniło się wiele, także to, że maski nosi coraz mniej osób. I trudno się temu dziwić, bo choć na "chłopski rozum" powinny one przynajmniej częściowo chronić przed rozprzestrzenianiem się wirusów, to jednak wciąż nie ma rzetelnych, potwierdzonych i zrecenzowanych badań naukowych, które potwierdzają, że tak jest.
Właśnie dlatego w szwedzkiej gminie Halmstad zabronili ostatnio używania masek i wszelkich środków ochrony indywidualnej w szkołach. Powołując się na szwedzką agencję zdrowia publicznego, władze miasta stwierdziły, że nie ma naukowych dowodów na to, że noszenie masek chroni.
USA: tylko gdy nie ma dystansu
W USA w większości stanów maski nosić trzeba, ale tylko w komunikacji publicznej, urzędach itp. W przestrzeni publicznej nie są konieczne. Każdy stan ustala własne dokładne przepisy. W Colorado trzeba nosić maski tylko w zamkniętych budynkach publicznych, Floryda zaleca, ale nie wymaga zakrywania ust i nosa poza największymi miastami. Natomiast już w Idaho pracodawcy sami mogą ustalić, w jaki sposób pracownicy, sprzedawcy i klienci mają stosować środki ochronne w postaci maski, rękawiczek i płynu do dezynfekcji.
Sąd: nie można karać za dyskotekę
Gubernator Iowa Kim Reynolds uchylił mandat stanowy dotyczący maskowania. Obecnie jedynie zachęca do "rozsądnych środków zdrowia publicznego" w celu ograniczenia transmisji COVID-19 w miejscach publicznych i na prywatnych zgromadzeniach.
W większości stanów maski zalecane są tam, gdzie nie można zachować dystansu: u fryzjera, w gabinetach kosmetycznych, w komunikacji publicznej. Nikt nie nosi ich na spacerze z psem czy wynosząc śmieci pod blokiem.
Polska: zakaz swoje, życie swoje
W listopadzie mówiliśmy o tym, że będziemy mieli konkretny próg dotyczący liczby zachorowań, który będzie uruchamiał obostrzenia bądź luzowanie restrykcji. To niestety się nie sprawdzaTo nie jest żadna wiedza tajemna. Kolejni naukowcy przyznają, że nawet jeśli maseczka choćby częściowo chroni przed zakażeniem innych, gdy mamy ją na sobie i jesteśmy chorzy na COVID-19, to założenie maseczki nie chroni nas przed zakażeniem od innych - a nawet jeśli tak jest, to trudno to obecnie udowodnić (badanie DANMASK-19).
Nie dziwne więc, że rząd - nie tylko zresztą polski - działa niemal po omacku, komunikacja na temat zasłaniania ust i nosa kuleje od samego początku, a kilkukrotne zmiany wytycznych tylko dopełniły chaosu, który wciąż się pogłębia. Jaki jest efekt, każdy przecież widzi.
Oliwy do ognia dolał właśnie minister zdrowia Adam Niedzielski, który bez ogródek stwierdził, że... wszystkie długofalowe plany walki z pandemią się nie sprawdziły.
- Wszelkie plany i długoterminowe zapowiedzi, które przedstawialiśmy, niestety się nie sprawdzają. Mówię tutaj o takim podejściu kryterialnym, bo w listopadzie czy grudniu w zasadzie mówiliśmy o tym, że będziemy mieli konkretny próg dotyczący liczby zachorowań, który będzie uruchamiał obostrzenia bądź luzowanie restrykcji. To niestety się nie sprawdza, bo jest o wiele więcej parametrów, które trzeba wziąć pod uwagę, chociażby sytuację dookoła, bo niedawno mieliśmy mniej zachorowań u nas, ale wszędzie dookoła, w krajach sąsiednich, sytuacja była dynamiczna - przyznał minister Adam Niedzielski.
I trudno się z nim nie zgodzić, bo jeszcze jesienią 12 tys. zachorowań na dobę było wynikiem wprawdzie niewywołującym euforii, ale też paniki. Teraz przy tym poziomie słyszymy już o trzeciej fali, choć liczba zajętych łóżek szpitalnych i respiratorów się nie zmienia, a szpitale polowe nadal świecą pustkami.
Koniec z kominami i chustami, czas na maseczki
Od soboty obowiązuje nowe rozporządzenie. Wedle niego nie można już zasłaniać ust i nosa czym innym niż maseczką. Przyłbice, chusty, szaliki czy kominy będą traktowane tak, jakby maseczki nie było.
Gdy więc teraz słyszymy, że nie będzie można zasłaniać ust i nosa kominami (co robiło dotąd np. wielu policjantów na służbie), to nie wiadomo, czy śmiać się, czy płakać. Przecież już dawno większość osób nie stosuje się do dziś obowiązujących obostrzeń. Nie trzeba do tego żadnych badań. Wystarczy przejść się po Monciaku, Długiej lub przejechać się kolejką SKM. I teraz ma się to zmienić, bo zaostrzono przepisy?
Opinie (1264) ponad 50 zablokowanych
-
2021-02-27 09:23
Opinia wyróżniona
Maseczka vs real: never ending story (64)
Sam nakaz jest bardzo życzeniowy i tu zgoda, patrząc na ulice, komunikacje itd. Myślę jednak, że kwestionowanie noszenia maseczek to absolutnie zły pomysł. Idąc tym tokiem myślenia, to każdy będzie miał jakąś wymówkę. Ale przecież obowiązują reguły współżycia społecznego. Jeśli więc ja noszę, to dbam nie tylko o swoje zdrowie, ale Pana i Pani. Poza
Sam nakaz jest bardzo życzeniowy i tu zgoda, patrząc na ulice, komunikacje itd. Myślę jednak, że kwestionowanie noszenia maseczek to absolutnie zły pomysł. Idąc tym tokiem myślenia, to każdy będzie miał jakąś wymówkę. Ale przecież obowiązują reguły współżycia społecznego. Jeśli więc ja noszę, to dbam nie tylko o swoje zdrowie, ale Pana i Pani. Poza tym wielu zapomina, że taka maseczka chroni w jakimś stopniu przed innymi rzeczami, jak zanieczyszczenia powietrza. W takiej Japonii noszą maseczki, bo mają głęboką świadomość i przede wszystkim inną mentalność...Ludzie zdobywają K2 zimą a wielu nie może się zdobyć na założenie maseczki w imię swojej dumy, chorego "szpanowania/imponowania" ,czytanych fake newsów i wielu innych przyziemnych powodów. Warto czasem myśleć o drugiej osobie. Nie żyjemy sami na tym świecie.
- 349 375
-
2021-03-01 14:56
innerFree
jakim cudem to broni przed wirusem?
- 0 0
-
2021-02-28 22:34
Nosząc maseczkę wcale nie dbasz o innych
Nosząc maseczkę nie dbasz o innych bo ona nie powoduje zatrzymania rozprzestrzeniania wirusów w przestrzeni publicznej. Autor przecież napisał, że większość krajów to rozumie i wręcz zakazuje (co nie znaczy, że gdzie indziej nie ma innych nonsensów, no ale tu piszą o maseczkach)
- 4 1
-
2021-02-28 19:07
Pavvel
O moją odporność dbam sama, a Panu kto takich bzdur nakładał o tym, że maseczka chroni przed czymkolwiek .Chciałabym taki kapelusz i**oty ,jaki Pan ma .Przyroda klasa 4 się kłania
- 5 1
-
2021-02-28 19:03
noszenie na świezym powietrzu to głupota. Rozumiem jeszcze stojąc w tłoku przy wiacie przystankowej. Nie noszę idąc chodnikiem, spacerując po deptaku czy parku. Staram się zachować dystans czego nie ma w sklepach. Pracownicy mają gdzieś limity, nie pilnują tego ilu klientów jest w sklepie, czy w kolejce utrzymują dystans czy nawet maja zasłonięte
noszenie na świezym powietrzu to głupota. Rozumiem jeszcze stojąc w tłoku przy wiacie przystankowej. Nie noszę idąc chodnikiem, spacerując po deptaku czy parku. Staram się zachować dystans czego nie ma w sklepach. Pracownicy mają gdzieś limity, nie pilnują tego ilu klientów jest w sklepie, czy w kolejce utrzymują dystans czy nawet maja zasłonięte nos i usta. Większym zagrożeniem jest złe noszenie maski ( pod nosem) w przestrzeni zamkniętej ( sklep, komunikacja) jak nie noszenie na świeżym powietrzu.
- 5 0
-
2021-02-28 16:15
Wiesz, i tak i nie. Tak, bo faktycznie mogę być nosi elem nie wiedząc o tym. Nie, bo dane z USA pokazują, że najskuteczniejsze jest zachowanie dystansu w zatłoczonych miejscach: restauracjach, urzędach, komunikacji publicznej, a to jest łatwo osiągalne poprzez wprowadzenie ograniczenia użytkowników do 20-50% miejsc. Spójrz na przykłady z Florydy, Chicago i Kaliforni. Trzy różne podejścia, dwa rezultaty, w tym jeden skuteczny (Chicago).
- 0 0
-
2021-02-28 14:45
Maski
15 min. Deptak Brzezno_ 70 osób bez maski. Jakieś pytania.
- 3 1
-
2021-02-28 12:35
W imię dumy?
Po co nosić skoro nie ma żadnej pandemii?
- 4 1
-
2021-02-28 00:48
Noszenie
Nakaz noszenia maseczki na twarzy to obraza mojej inteligencji. Po prostu nie potrafię jej założyć bo to byłby udział w tym zaplanowanym cyrku. Maseczki po prostu są tylko symbolem pandemii który ma ciągle nam o niej przypominać (a pandemii nie ma jak wiemy) a maski nie chronią. Nie są żadną magiczną barierą jak i nigdy nie były również plastikowe ekrany. Ale rząd potrzebował 10 miesięcy aby do tego dojść.
- 14 2
-
2021-02-27 22:40
W Japonii (2)
W Japoni ludzie nosza maseczki gdy sami sa podziebieni zeby nie zarazac innych. Taka maja kulture.
- 6 4
-
2021-03-01 16:35
innerFree
"gdy sami sa podziebieni" - sam się więc wkopałeś
- 1 0
-
2021-03-01 08:55
oj ,to przecież u nas niemożliwe, czytajac te wypowiedzi,to kazdy ma w nosie drugiego
- 0 1
-
2021-02-27 21:28
Typowy szantaż emocjonalny ,jeżeli ktoś czuje potrzebę noszenia maseczki niech nosi.
- 18 1
-
2021-02-27 19:45
dbanie o moje zdrowie to moja sprawa
Jeśli chce się Pan zasłaniać, Pana sprawa, ale dbanie o moje zdrowie już nie. Moje zdrowie to moja odpowiedzialność i nikogo do jego ochrony zmuszać nie będę, zwłaszcza z narażeniem swojego. Tak, noszenie masek szkodzi (mniej czy bardziej), wiem po sobie. Człowiek bez maski nie jest dla mnie zagrożeniem. Raczej ci zamaskowani skoro tak latwo ich zmanipulować i zastraszyć.
- 20 4
-
2021-02-27 19:24
.
o mnie też pomyślisz, mam astmę w ciężkim przebiegu. Duszę się w masce. Ale nie, wróć, TY z Twoimi zdrowymi płucami jesteś przeze mnie zagrożony. Ludzie, że wy nie chwytacie tych absurdów to jest żenada..
- 21 2
-
2021-02-27 18:12
"Warto czasem myśleć o drugiej osobie"
Wkurza mnie to ciągłe powoływanie się na społeczną solidarność. Jakoś jeszcze rok temu nikt się nie przejmował tym, że chodząc z grypą czy inną infekcją naraża życie i zdrowie osób starszych, przewlekle chorych, cierpiących na nowotwory czy mających obniżoną odporność.
- 37 2
-
2021-02-27 18:06
Gdyby noszenie masek tak skutecznie chroniło przed wirusem jak się to nam wmawia to już dawno powinno być po pandemii! (4)
Tymczasem wirus ma się świetnie i rozprzestrzenia w najlepsze nawet w krajach gdzie społeczeństwo jest bardzo zdyscyplinowane. Zawracanie głowy z maskowaniem. Niech nosi kto chce.
- 32 7
-
2021-02-28 14:34
Ma się dobrze, ale dzięki tym, (1)
którzy negują istnienie obecnej zarazy. Znam takich, którzy już tak nie myślą, bo odeszli z powodu tej choroby.
- 0 8
-
2021-02-28 16:22
Znam takich co odeszli na zawał, a wpisano im COVID, bo się bardziej opłaca szpitalowi.
- 10 0
-
2021-02-27 21:30
wyczytałeś te mądrości na fejsie? (1)
A może jakieś argumenty medyczne?
- 3 15
-
2021-02-28 16:21
No ale sęk w tym, że nie ma naukowych dowodów na skuteczność maseczek. Nie ma. Naukowych. Dowodów. Nie. Ma. Umie czytać?
- 9 1
-
2021-02-27 17:59
Jak ci powiedzą, że wiadro na głowie chroni przed wirusem też założysz?
- 23 3
-
2021-02-27 11:25
(4)
Jak maska wpływa korzystnie na nasze zdrowie noszona na świeżym powietrzu proszę przytoczyć badania naukowe
- 35 5
-
2021-02-27 15:43
(3)
Maska nie wpływa nie korzystnie na nasze zdrowie- ciężko to zrozumiec??
- 10 19
-
2021-02-27 20:55
to dlaczego eni urodziłes się z maską na twarzy? natura przez dziesiątki tysięcy lat ludzkości i przez miliony lat ewolucji
- 9 1
-
2021-02-27 20:03
(1)
Wpływa niekorzystnie, czytałeś artykuł czy tylko bredzisz by bredzić?
- 11 4
-
2021-02-28 15:06
A gdzie te artykuły?
Fakt , pudelek ?
- 1 2
-
2021-02-27 10:05
(5)
Dbam o zdrowie swoje i innych dlatego nie nanoszenia maski która powoduje wdychanie czegoś co organizm wydala z płuc
- 37 7
-
2021-02-27 16:41
pampersa dzieciom też nie będziesz zakładał? (3)
żeby nie miały kontaktu z czymś, co organizm wydala z płuc?
- 4 20
-
2021-02-27 17:50
Miejsce na które zakłada się pampersa (zgodnie z jego przeznaczeniem) nie ma nic wspólnego z płucami! (2)
- 18 1
-
2021-02-28 15:05
I tu się bardzo mylisz.
- 0 1
-
2021-02-27 20:54
chyba, że Czerska/Woronicza/Nowogrodzka podały w pasku inaczej...
- 8 2
-
2021-02-27 15:42
Naczytałeś sięfake newsów, a teraz się kompromitujesz.
- 8 25
-
2021-02-27 09:32
Reguła współżycia jest taka że mam cię gdzieś. (26)
I stolec mnie obchodzi co sobie myślisz.
- 33 21
-
2021-02-27 18:53
do lasu!!! (4)
Jak nie obchodzą cie reguły życia społecznego, co ty tu robisz?! Do lasu z tobą! Tam nie ma społeczeństwa i możesz robić co chcesz! Ktoś cie na siłę zmusza, żebyś żył z nami w społeczeństwie?
- 11 23
-
2021-02-27 22:49
To może Ty idź do lasu i tam sobie wymyślaj własne reguły życia społecznego, a tutaj odczep się od innych.
- 8 2
-
2021-02-27 20:53
nie jesteś społeczeństwem - jesteś zastraszoną marionetką (2)
choćby ci paski w TV wypaliło wyświetlaniem twoich praw gwarantowanych w Konstytucji to i tak ich nie zrozumiesz. Zatem nie staraj się pouczać innych jak chodzić skoro sam żyjesz na kolanach i na kolanach umrzesz
- 20 6
-
2021-02-27 21:28
konstytucjonalista i wirusolog w jednym (1)
ciekawe połączenie.
A ziemia? Nadal płaska?- 3 15
-
2021-02-28 16:19
Głupiec.
- 1 0
-
2021-02-27 09:39
(20)
Pewnie piszesz to siedząc bez maseczki w autobusie, mając w stolcu wszystkich innych, których widzisz. Właśnie przez takie podejście ludzi, wirus się rozchodzi. Ale co ich to, w końcu są w innej grupie wiekowej, więc oni akurat przejdą to szybko i bezboleśnie.
Oby tylko za pięć lat się nie okazało, że wychodzą jakieś skutki uboczne.- 24 43
-
2021-02-27 11:05
(3)
Powiedz mi baranie gdzie była wasza troska i empatia jeszcze niedawno. Pisali wielokrotnie tego pobili tamtego zabili w biały dzień głupi tłum stał i się gapil nagle infantylna maseczka czyni was bohaterami?
- 34 4
-
2021-02-28 07:00
Mocarz.
Zbirów się nie boisz, to co będziesz się bał takiego mikro wirusika. A czytać umiesz, to poczytaj sobie o Davidzie i Goliacie
- 1 1
-
2021-02-27 11:17
(1)
Dokładnie, jak w SKM skatowali typa na śmierć to nikt nawet nie kiwnął palcem, tacy bohaterzy. Nóż w kieszeni otwiera jak się czyta tą sztuczną propagandę dbania o innych.
- 38 4
-
2021-02-28 15:04
ALE
Ja jeżdżę codziennie swoim B4, i nie widziałem żeby kogoś katowali.
- 0 0
-
2021-02-27 10:35
Skutek uboczny (13)
Martw się o Siebie:-) Każdy jest wolny.
- 11 10
-
2021-02-27 15:42
(12)
Nie jeśli żyjesz w społęczeńśtwie- trzeba było uważać na pierwszej lekcji Wosu w gimnazjum. Twoja wolność końćzy sętam gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka.
- 11 19
-
2021-02-28 21:29
Żyjemy w obrębie praw które zostały uchwalone, konstytucja jako dokument nadrzedny sprawuje wladze nad wszystkim. Wiec nie będzie nam żaden polityk mowil co można a czego nie, jeśli nie działa w obrębie konstytucji...
- 4 1
-
2021-02-28 19:10
bezprawie
Jeżeli bezprawie staję się prawem ,opór jest wręcz obowiązkiem .Konstytucja przede wszystkim.
- 4 3
-
2021-02-28 15:00
I
Jego edukacja zakończyła się jeszcze przed gimnazjum.
- 2 0
-
2021-02-27 20:51
na WOS było też coś niecoś o konstytucji?
o eksperymentach na ludziach bez ich zgody było z kolei na historii
- 13 1
-
2021-02-27 20:00
(6)
Trzeba było uważać na biologi to byś wiedział, że nos to naturalna maska.
- 16 6
-
2021-02-28 12:06
Ale on jest nowoczesny i chodzi na woskowanie, z reszta nie tylko nosa.
- 1 0
-
2021-02-28 06:53
Rozum was opuścił. (4)
Jak nos to naturalna maska, to skóra i włosy to naturalne izolatory, to po co się ubierasz i to raz cieniej, a raz grubiej.
- 5 5
-
2021-02-28 16:17
Tak, chodźmy na golasa. Popieram! W końcu jakiś rozsądny głos na tym portalu!
- 0 0
-
2021-02-28 12:08
Skora nie jest izolatorem, skoro jest w niej masa receptorow i zakonczen nerwowych. (1)
Wlosy sa w jakims sensie izolatorem, owszem, ale nie kazdy jest obrosniety niczym malpa, dlatego nie kazdy moze miec takie podejscie do tej kwestii jak Ty.
- 0 1
-
2021-02-28 16:18
Oczywiście, że jest mój ty puciuniu! Izoluje od wielu, wielu rzeczy! Izolacja nie dotyczy tylko emperatury, ale też wilgoci, mikrobów, transferu gazów i innych l.
- 3 0
-
2021-02-28 11:19
Ponieważ naturalne izolatory czasem są niewystarczające. Człowiek wyewoluował w cieplejszym środowisku. Mógł zamieszkać w zimniejszym dzięki temu, że umie stworzyć sztuczne izolatory. Są dodatkowe. Nikt nie usuwa skóry, nie zastępuje jej.
- 6 1
-
2021-02-27 15:57
no i nie zrozumiałeś tej lekcji...
- 16 3
-
2021-02-27 09:41
Skutki uboczne już wychodzą. (1)
Ludzie się nie leczą na inne choroby i więcej umiera niż na tego niby wirusa.
- 59 9
-
2021-02-27 10:35
Mało ludzi tak myśli
Dobrze piszesz
- 18 1
-
2021-02-27 09:30
(4)
Uprzejmie proszę, byś nie uszczęśliwiał mnie na siłę swoim zainteresowaniem moim zdrowiem. Po pierwsze. Nie interesowałeś się nim przed covidem, to nie interesuj się nim teraz.
Po drugie. Nie życzę sobie tego.- 81 26
-
2021-02-28 14:59
To siedź w domu , uprzejmie proszę . (1)
Bo jak nie chcesz nosić maseczki, to znaczy że , "większość ludzi" masz głęboko w d... , a tego sobie nie życzę.
- 3 14
-
2021-02-28 21:27
Chyba mniejszosc. Maseczki mozna nosić profilaktycznie i nie neguje tego. Ale na Boga przestansvie dawać sobie to na siłę wciskać, rzadzacy nie maja prawa wymusić ta ustawa noszenia masek, w tej chwili sprawdzają na ile moga sobie pozwolić... pandemia, kryzys, a oni bawią się aborcja. Faktycznie adekwatny czas do tego by ludzi na ulice wyciągać. Jak dla mnie to cały rząd bez wyjątku zdyskredytował się tym zagraniem. Absolutnie nie mam szacunku do żadnego z polityków.
- 8 3
-
2021-02-27 21:26
ależ ja mam twoje zdrowie w ... poważaniu (1)
i to że zamkną ci firmę, zostaniesz bezrobotnym, ...
I nie życzę sobie abyś wyciągał łapę po cokolwiek- 6 15
-
2021-02-27 22:44
To świetnie. Komentarz był do osoby, która napisała "dbam nie tylko o swoje zdrowie, ale Pana i Pani".
- 9 1
-
2021-02-27 09:57
Opinia wyróżniona
(28)
Bardzo fajny artykuł, trafny do tego co się dzieje na bierzaco. Szwecja min i Ameryka zależności od stanu, wycofuje się z noszenia maseczek wszędzie, tylko z zamkniętych pomieszczeniach i to jest racja w 100%. Ogólnie te maski nic nie daja tak naprawdę, jak chce to człowiek zachoruje tak czy siak. Covid od dawna powinnien być traktowany jako
Bardzo fajny artykuł, trafny do tego co się dzieje na bierzaco. Szwecja min i Ameryka zależności od stanu, wycofuje się z noszenia maseczek wszędzie, tylko z zamkniętych pomieszczeniach i to jest racja w 100%. Ogólnie te maski nic nie daja tak naprawdę, jak chce to człowiek zachoruje tak czy siak. Covid od dawna powinnien być traktowany jako normalna choroba typu grypa itp. Trzeba się do tego przyzwyczaić ze to będzie z nami i tyle, normalnie funkcjonować ale nie co róż głupie restrykcje które pokazują nasz najglubszy rząd na świecie (kretyni)
- 489 474
-
2021-03-13 09:54
"wątpliwości w zakresie walki z COVID-19 przez zasłanianie ust i nosa pojawiają się na całym świecie." Wątpliwosci to są nad tym co zrobić z tymi, ktorzy nakazuja ci niedotleniać swój mózg przez wdychanie wydychanego powietrza... Niech skorumpowane popychadła z who sobie sami tym oddychaja wraz ze swoimi koszernymi lovelasami. Niech silnoręki z nimi porozmawia a potem...
- 0 0
-
2021-03-01 13:16
Nie zgadzam się z opinią, że maski nic nie dają...przeciwnie, stanowią ochronę przed wirusami, bakteriami itd., nosząc maskę chirurgiczną, chronimy Siebie przede wszystkim, po prostu należy się nauczyć ją nosić. Pamiętać również należy, aby maskę zmieniać co 4h, wyeliminować maskę materiałową, którą nosimy przez cały czas, którą po przyjściu do
Nie zgadzam się z opinią, że maski nic nie dają...przeciwnie, stanowią ochronę przed wirusami, bakteriami itd., nosząc maskę chirurgiczną, chronimy Siebie przede wszystkim, po prostu należy się nauczyć ją nosić. Pamiętać również należy, aby maskę zmieniać co 4h, wyeliminować maskę materiałową, którą nosimy przez cały czas, którą po przyjściu do domu rzucamy w kąt ,a jutro znowu zakładamy.... To jest siedlisko zakażeń...
To tak jak z myciem rąk, niestety...ta czynność dla wielu z Nas w dalszym ciągu jest nie do ogarnięcia....- 0 2
-
2021-03-01 01:04
Fajny artykul?
Zenada
- 0 1
-
2021-03-01 00:59
Postawa antyspoleczna,to nie noszenie masek
- 0 5
-
2021-02-28 16:36
Brak odpowiedzialności...
Niech Pan nie wyraża swoich opinii, bo to Pan może robić u cioci na imieninach. szkodzi pan ludziom sugerując, że te maski, to tylko niepotrzebny zawrót głowy. Tochę odpowiedzialności za słowo
- 1 5
-
2021-02-28 12:09
Z tym, że "najglubszy" bym polemizował. Niemcy wprowadzili większy zamordyzm kowidowy
u siebie - całe szczęscie, że nie idziemy tą drogą.
- 0 1
-
2021-02-28 12:04
Ogolnie to polanalfabeci sa malo wiarygodni.
- 1 0
-
2021-02-28 10:24
ort
popraw ortografy najpierw
- 0 1
-
2021-02-28 09:34
Już pierwsze zdanie artykułu jest fałszywe
- 0 2
-
2021-02-28 09:26
To rotszyldy, sorosy, gatesy i inne badziewia (1)
Oraz popychadła im bezmyślnie slużące jeszcze żyją? W maskach to oni powinni chodzić zeby nie trzeba bylo ogladać tych zgrzybiałych ryjuff, które na kilka lat przed rozlozeniem sie chca zasmrodzić planete swoim marnym koszernym jestestwem...
- 4 3
-
2021-03-05 13:20
Dokładnie tak - jeszcze zaszczepić ten bankierowy syfilis przeciw wściekliźnie!
- 0 0
-
2021-02-28 08:48
Ty kolejny znawca wszystkiego, za slownik ortograficzny się weź
- 3 0
-
2021-02-28 08:42
(2)
Taki jestes madry a nie znasz ortografii!!!! biezaco a nie bierzaco
- 2 1
-
2021-02-28 14:21
Twoja interpunkcja. (1)
- 1 0
-
2021-02-28 14:53
Pozostawia wiele do życzenia.
- 1 0
-
2021-02-27 20:01
I tu masz rację
- 2 1
-
2021-02-27 19:26
I takie błędy robią tumany ze zdalnego nauczania
- 7 6
-
2021-02-27 18:57
wirusy
Myślę, że jest sens używania maseczek z powodu zdrowotnych, ale sprawa obecnego wirusa może być ukartowana, i co gorsza mieć swoje drugie dno. Służba zdrowia wchodzi z butami w nasze życie. Maseczki powinny być nieobowiązkowe.
- 32 7
-
2021-02-27 18:24
maseczki tak zwane chirurgiczne stosuje się od dawna (obecna postać to 19 wiek)
od tego czasu wieloletnia praktyka potwierdza że sprawdzają się w ograniczaniu transmisji chorób przenoszonych drogą kropelkową
- to oczywiste że nie są potrzebne jak najbliższa osoba jest od ciebie 10 metrów - ale względy praktyczne (kombinatorstwomaseczki tak zwane chirurgiczne stosuje się od dawna (obecna postać to 19 wiek)
od tego czasu wieloletnia praktyka potwierdza że sprawdzają się w ograniczaniu transmisji chorób przenoszonych drogą kropelkową
- to oczywiste że nie są potrzebne jak najbliższa osoba jest od ciebie 10 metrów - ale względy praktyczne (kombinatorstwo niektórych cwaniaków) powodują że ustawodawca tworzy przepisy które są proste i uniemożliwiają kombinowanie (słynne 1,5 metra było u nas ignorowane - stąd nakaz noszenia zawsze i wszędzie)- 15 13
-
2021-02-27 17:47
Opinia wyróżniona???!!! To chyba jakiś żart, przez kogo?! Pewnie przez takich samych "uzdolnionych" inaczej, jak piszący ją!!! Błąd ortograficzny na błędzie!!!
- 25 19
-
2021-02-27 10:01
Glubek (7)
Ortografia glubku
- 19 43
-
2021-02-27 11:38
(6)
Standard, jak brakuje argumentów to przywalę się do pisowni. Codziennie z takim zabiegiem sie spotykam i to jest niesamowicie żałosne :)
- 58 25
-
2021-02-28 11:42
ale ciebie poucza a sam na bakier ortografia jest, pisze sie glupek, wiec glupku przez p a nie b
- 2 1
-
2021-02-28 08:43
(1)
A co wg ciebie jest argumentem? nie jestem zwolennikiem maseczek, ale to ze w USA czy w Szwecji nie nosza to na pewno nie jest argument!!! Argumentem moze bvyc to, ze nie ma dowodu na to, ze maseczki chronia. A swoja droga w USA czy w Szwecji jest bardzo duzo zakazen
- 7 8
-
2021-02-28 11:44
no slucham ile, ja sprawdzilem a tobie nawet google nie chce sie wlaczyc, odpowiem CI Jest Mniej Niz u Nas
i co zatkalo kakao?
- 7 3
-
2021-02-27 15:52
(2)
Skoro codziennie sięż tym stykasz to chyba znak, żępowienieś wrócićdo szkoły na naukępolskiego. Ale przecież to nei ty masz problem, tylko Ci którzy zwracają Ci uwagę. Kiedyśniecutwo było powodem do wstydu, nie dumy.
- 21 35
-
2021-02-28 14:52
Ło losie (1)
Twoja pisownia je gut!
- 10 1
-
2021-02-28 21:23
Noszenie maseczek przez ludzi zdrowych nie jest wymagane. Ustawa mowi wprost o ludziach podejrzanych o chorobę. Policjant natomiast nie jest osoba mogaca określić ten stan, więc nie ma podstawy prawnej do nałożenia mandatu. Aż tyle i tylko tyle... wystarczy... tego nie napisze bo dresiki zaczną wykorzystywać możliwość porządnego uprzykrzenia policjantom zycie.
- 4 0
Wszystkie opinie
-
2021-02-27 09:51
Kompletne niezrozumienie! (4)
Redaktor Michał Sielski kompletnie nie zrozumiał sensu artykułu o sytuacji w Szwecji, który sam zalinkował! Może dlatego że jest po angielsku. Linkowany artykuł nie propaguje zakazu używania masek, ale wyjaśnia dlaczego w Szwecji takie i**otyczne i szkodliwe decyzje ktoś gdzieś podjął. A dla tych co zalecają pójście "Szwedzką drogą" polecam porównanie statystyk śmierci, w Szwecji i sąsiednich krajach, Norwegii i Finlandii.
- 56 30
-
2021-03-13 16:04
Jej dajesz nam nadzieje
Teraz my zrobimy im potoo skoro oadaja jak muchy od ni3nosz3nia szmat. Hurra. Al3 i**ota szmatowy z ciebie
- 0 0
-
2021-02-28 22:06
Zabawne jest słuchanie ekspertów znających Szwecję z gazet
Maski zwane tutaj ochroną twarzy uznane są za niepotrzebne nawet przeciwskuteczne. Więc naturalne, że władze na różnych szczeblach mniej lub bardziej zdecydowanie odradzają ich stosowanie. Badania naukowe są niejednoznaczne. Może dają jakieś 10-20% ochrony, ale to niepewne. Są zalecenia by używać w komunikacji miejskiej w godzinach szczytu jeśli nie ma się miejsca siedzącego. To zalecenie jest skomplikowane i z tego powodu nieprzestrzegane. Statystyka zgonów nadmiarowych za 2020 dużo lepsza niż w Polsce. Norwegia i Finlandia to zupełnie inna historia.
- 2 0
-
2021-02-27 20:49
Ale czasy nastały, wyzywają mnie od PISowskich trolli :)))
No to zobaczmy:
Szwecja: Populacja: 10.1mln, Śmierci: 12826
Norwegia: Populacja: 5.5mln, Śmierci: 622
Finlandia: Populacja: 5.6mln, Śmierci: 742
Dane z Worldometers, 27.02.2021- 2 1
-
2021-02-27 13:46
no porównałem statystyki i nie ma prawie żadnych różnic w ilości zgonów, więc nie wprowadzaj w błąd pisowski trollu
porównując z latami ubiegłymi. Dodatkowo jest mniej zgonów z powodu chorób innych niż covid
- 9 4
-
2021-02-27 09:41
I bardzo dobrze, nosić i nie marudzić (3)
Jak ponosicie nic siwe Wam niee stanie. Aha alkohol, papierosy, smog też szkodzi. Jakie roszczeniowe społeczeństwo, wszystko mi się należy
- 75 55
-
2021-03-13 16:02
To nos sobie i wiadro
Ale innym ni3 odmawiaj tlenu szczegolnie gdy prqcuje fizycznie. Jak jestea zdalny to sobie siedz w szmacie. Ni3 zabraniam. Ale odpie..ol sie od ludzi ktorzy musza sie dotlenic. Bo baranie wciaz ludzie oddychaja tlenem
- 0 0
-
2021-02-27 11:30
Przykro mi to stwierdzić, ale wy trolle jesteście mam wrażenie coraz głupsi, coraz głupsze komentarze tutaj się wylewają, aż przykro to czytać. Stan umysłowy waszych wypowiedzi jest na poziomie ameby.
- 2 0
-
2021-02-27 09:56
Rok noszenia i to z przerwami nieskutecznych zasłon potwierdził, że mimo braku skutecznych zasłon nic się nie stało. Powszechnego pomoru nie było. Co się teraz zmieniło, dlaczego teraz miałby być?
- 13 2
-
2021-02-27 09:30
Artykul (5)
zamiast edukowac tylko jątrzy ,dezinformuje i prowokuje do nie noszenia. No coz, za tydzien bedziemy mieli wszystko pozamykane.No a wowczas wszyscy beda winni ,tylko nie ci co nie stosuja sie do DDM
- 103 67
-
2021-03-13 15:59
Kiedys za wszystko
Byly winne czarownice zydzi cyklisci komunisci a teraz tlenowcy i bezszmaciarze. Beztlenowcom trudno dogodzic zawsze ktos im uwiera.
- 0 0
-
2021-02-28 12:15
Tyle, że informacyjny portal tego typu nie jest od jątrzenia i podżegania do nieprzestrzegania prawa.
Jeśli nie pasuje, to są inne sposoby na wyrażenie niezadowolenia.
Tak samo podżegali jak odbywały się strajk niektórych kobiet. Zachęcali do udziału w nielegalnych zgromadzeniach. Nawet przed kowidem tego typu zachowania nie były dozwolone prawnie.- 1 1
-
2021-02-27 14:56
Bardzo dobrze ze ludzie nie noszą.
Dbają po prostu o gorne drogi oddechowe. Trzeba byc niedorozwinietym lub nie ukończyć szkoly podstawowej by wierzyć w morowe powietrze i wirus lewitujący na świeżym powietrzu. Osoby wierzace w takie bzdury mentalnie znajdują się w średniowieczu.
- 11 3
-
2021-02-27 13:02
i autor jeszcze za to bierze kasę...
- 3 6
-
2021-02-27 11:47
Jak na razie to pierwszy i jedyny artykuł na tysiące innych o odmiennym zdaniu. Jakby ktoś obudził się ze śpiączki po roku to by pomyślał, że Korea Północna podbiła cały świat. Taka jednomyślność to tylko u nich. Dodam, że amantadyna mimo braku badań jest do d*py, a maseczki mimo braku badań są ok
- 21 1
-
2021-02-27 09:24
(5)
Nie straszcie mało inteligentnym wyrazem twarzy bez maseczki .... mądrzejsi od Was uznali, że maseczka stanowi środek ograniczający rozprzestrzenianie się wirusa ...
- 28 51
-
2021-03-13 15:56
O rety
Madrzejsi? A ty to stwierdzasz kto madrzejszy?
- 0 0
-
2021-02-27 21:42
Mądrzejsi? nie sądzę...
- 4 0
-
2021-02-27 09:37
(1)
Którzy mądrzejsi? Bo oni też mają różne opinie zdaje się
- 17 1
-
2021-02-27 16:21
Nie nie mają, nie ma to jak wymyśłić sobie rzekome różne opinie, a potem sięna nie powoływać.
- 0 3
-
2021-02-27 11:03
Minister zdrowia i lekarz powiedział, że maski nic nie dają.
- 13 0
-
2021-02-27 09:19
Nie obsługujemy tych bez maseczek ... (27)
Pracuje w firmie gdzie narzekamy na brak klientów ... tych bez maseczek nie obsługujemy i tyle ... niektórzy krzyczą, ze nie mamy prawa zmuszać ich do zakładania maseczki ... a my po prostu nie opowiadamy ... i uprzejmie prosimy opuścić nasze biuro .... 95% wraca w masce na twarzy ...
- 166 119
-
2021-02-28 08:55
(4)
I super, wszędzie tak powinno być! Wczoraj ostatni raz byłam w supermarkecie, mniej niż połowa klientów miała poprawnie założone maski. W sklepach w galerii podobnie.
Nie będę się narażać. I wkurza mnie, że jak za chwilę znowu te sklepy zamkną to będzie lament, że przecież przy przestrzeganiu obostrzeń można otworzyć - nie można! Bo połowa ludzi myśli tylko o sobie. Następna wizyta po szczepieniu, czyli nieprędko.- 5 11
-
2021-03-13 15:54
To siedz w norze
Tylko ze zarcie ktos ci musi orzuwiezc baranie. Oby ci tam nasmarkal pandemioswirusie
- 0 0
-
2021-03-01 10:30
Ludzie chcą normalności..gdzie ty tu widzisz egoizm?...dałeś sobie wmówić że ratujesz Świat i lepiej ci....ale prawda jest inna..
- 2 0
-
2021-02-28 15:48
I bardzo dobrze..tylko bądź konsekwęntna. Moja droga. A jak tam pójdziesz niech Ci język stanie w gardle. Cieszę się że chcesz wspomóc polskich drobnych przedsiębiorców.. tam nie ma wymaganych maseczek. Dla tych ludzi liczy się każdy klient..
- 2 0
-
2021-02-28 09:49
nie bredź
- 3 3
-
2021-03-13 15:51
No to wprowdziliscie
Cos w rodzaju rasizmu. A ze orwnie biedne ludziki sa zmuszone bo normalnego biura nie ma to musza sie ugiac. Bojkot dla takiego biura. Faszysci i rasisci. A do tego idioci
- 0 0
-
2021-03-01 11:19
zapomniales dodac, ze
pracujesz przy czyszczeniu szamba :)
- 1 0
-
2021-02-28 13:51
W urzędzie na HO w maseczce siedzisz?
- 2 0
-
2021-02-27 09:33
(8)
Do czasu. Żebyś za chwilę nie musiał tych bez masek prosić o wsparcie i solidarność na zrzutka peel.
- 50 11
-
2021-02-27 10:31
!!! (7)
Nie wróciłbym do takiej firmy!!! Są inne które szanują prawa człowieka
- 32 13
-
2021-02-27 15:38
(6)
TO, że kogoś zarazisz albo zabijesz to jest twoje prawo człowieka??????? Nie kompromituj się.
- 8 27
-
2021-02-27 16:50
Maski powinny być dla chorych tak samo jak kwarantanna po pozytywnym wyniku testu (1)
- 11 0
-
2021-02-27 22:19
Test pozytywny na ile wiarygodny???
- 7 0
-
2021-02-27 22:18
Co Ty bredzisz? Mózg masz wyprany- przykro to stwierdzić. Ty nosisz maskę, zachowujesz dystans to co ja Ci zrobię????? Każdy decyduje za siebie.
- 3 0
-
2021-02-27 19:27
To nie obsługuj kierowców samochodów, przecież w wypadkach drogowych ginie corocznie 3 tysiące osób. Przyjeżdżanie do firmy autem to igranie z życiem!!!
- 8 1
-
2021-02-27 16:48
Jezeli jestem zdrowy to jak mogę zarazić i zabić wiusem i po co mi maska?
- 14 4
-
2021-02-27 15:39
O Boże!!! Serio?
- 12 2
-
2021-02-27 21:21
Super
Tak trzeba
- 0 5
-
2021-02-27 15:56
Sekta
- 7 0
-
2021-02-27 10:00
(2)
Skoro narzekacie na brak klientów, to kto przychodzi?
- 32 3
-
2021-02-27 11:08
(1)
Narzekają na brak klientów, ale jak klient przyjdzie to go wywalają :D
- 35 2
-
2021-02-27 14:52
:))))
- 11 0
-
2021-02-27 14:51
Co to za denna firma/ Wstyd tam pracowac chyba?
- 13 2
-
2021-02-27 14:48
To wreszcie macie tych klientów czy nie macie towarzyszu?
Coś plączecie się w tej swojej zabawnej historyjce ktorej nie kupią nawet dzieci.
- 15 1
-
2021-02-27 11:39
Lepiej powiedz, że firma sprzedaje maseczki
- 18 1
-
2021-02-27 10:29
Olać was
Ludzie powinni Was olać!
- 21 7
-
2021-02-27 10:02
Firma stoi nad przepaścią
Brednie opowiadasz ,cóż to za cudowny produkt upychacie szpunka likarstwo czy wakacje na marsie !Hi HI
- 17 1
-
2021-02-27 09:57
Opinia wyróżniona
(28)
Bardzo fajny artykuł, trafny do tego co się dzieje na bierzaco. Szwecja min i Ameryka zależności od stanu, wycofuje się z noszenia maseczek wszędzie, tylko z zamkniętych pomieszczeniach i to jest racja w 100%. Ogólnie te maski nic nie daja tak naprawdę, jak chce to człowiek zachoruje tak czy siak. Covid od dawna powinnien być traktowany jako normalna choroba typu grypa itp. Trzeba się do tego przyzwyczaić ze to będzie z nami i tyle, normalnie funkcjonować ale nie co róż głupie restrykcje które pokazują nasz najglubszy rząd na świecie (kretyni)
- 489 474
-
2021-03-13 09:54
"wątpliwości w zakresie walki z COVID-19 przez zasłanianie ust i nosa pojawiają się na całym świecie." Wątpliwosci to są nad tym co zrobić z tymi, ktorzy nakazuja ci niedotleniać swój mózg przez wdychanie wydychanego powietrza... Niech skorumpowane popychadła z who sobie sami tym oddychaja wraz ze swoimi koszernymi lovelasami. Niech silnoręki z nimi porozmawia a potem...
- 0 0
-
2021-02-28 09:26
To rotszyldy, sorosy, gatesy i inne badziewia (1)
Oraz popychadła im bezmyślnie slużące jeszcze żyją? W maskach to oni powinni chodzić zeby nie trzeba bylo ogladać tych zgrzybiałych ryjuff, które na kilka lat przed rozlozeniem sie chca zasmrodzić planete swoim marnym koszernym jestestwem...
- 4 3
-
2021-03-05 13:20
Dokładnie tak - jeszcze zaszczepić ten bankierowy syfilis przeciw wściekliźnie!
- 0 0
-
2021-03-01 13:16
Nie zgadzam się z opinią, że maski nic nie dają...przeciwnie, stanowią ochronę przed wirusami, bakteriami itd., nosząc maskę chirurgiczną, chronimy Siebie przede wszystkim, po prostu należy się nauczyć ją nosić. Pamiętać również należy, aby maskę zmieniać co 4h, wyeliminować maskę materiałową, którą nosimy przez cały czas, którą po przyjściu do domu rzucamy w kąt ,a jutro znowu zakładamy.... To jest siedlisko zakażeń...
To tak jak z myciem rąk, niestety...ta czynność dla wielu z Nas w dalszym ciągu jest nie do ogarnięcia....- 0 2
-
2021-03-01 01:04
Fajny artykul?
Zenada
- 0 1
-
2021-03-01 00:59
Postawa antyspoleczna,to nie noszenie masek
- 0 5
-
2021-02-27 10:01
Glubek (7)
Ortografia glubku
- 19 43
-
2021-02-27 11:38
(6)
Standard, jak brakuje argumentów to przywalę się do pisowni. Codziennie z takim zabiegiem sie spotykam i to jest niesamowicie żałosne :)
- 58 25
-
2021-02-27 15:52
(2)
Skoro codziennie sięż tym stykasz to chyba znak, żępowienieś wrócićdo szkoły na naukępolskiego. Ale przecież to nei ty masz problem, tylko Ci którzy zwracają Ci uwagę. Kiedyśniecutwo było powodem do wstydu, nie dumy.
- 21 35
-
2021-02-28 14:52
Ło losie (1)
Twoja pisownia je gut!
- 10 1
-
2021-02-28 21:23
Noszenie maseczek przez ludzi zdrowych nie jest wymagane. Ustawa mowi wprost o ludziach podejrzanych o chorobę. Policjant natomiast nie jest osoba mogaca określić ten stan, więc nie ma podstawy prawnej do nałożenia mandatu. Aż tyle i tylko tyle... wystarczy... tego nie napisze bo dresiki zaczną wykorzystywać możliwość porządnego uprzykrzenia policjantom zycie.
- 4 0
-
2021-02-28 08:43
(1)
A co wg ciebie jest argumentem? nie jestem zwolennikiem maseczek, ale to ze w USA czy w Szwecji nie nosza to na pewno nie jest argument!!! Argumentem moze bvyc to, ze nie ma dowodu na to, ze maseczki chronia. A swoja droga w USA czy w Szwecji jest bardzo duzo zakazen
- 7 8
-
2021-02-28 11:44
no slucham ile, ja sprawdzilem a tobie nawet google nie chce sie wlaczyc, odpowiem CI Jest Mniej Niz u Nas
i co zatkalo kakao?
- 7 3
-
2021-02-28 11:42
ale ciebie poucza a sam na bakier ortografia jest, pisze sie glupek, wiec glupku przez p a nie b
- 2 1
-
2021-02-28 16:36
Brak odpowiedzialności...
Niech Pan nie wyraża swoich opinii, bo to Pan może robić u cioci na imieninach. szkodzi pan ludziom sugerując, że te maski, to tylko niepotrzebny zawrót głowy. Tochę odpowiedzialności za słowo
- 1 5
-
2021-02-28 08:42
(2)
Taki jestes madry a nie znasz ortografii!!!! biezaco a nie bierzaco
- 2 1
-
2021-02-28 14:21
Twoja interpunkcja. (1)
- 1 0
-
2021-02-28 14:53
Pozostawia wiele do życzenia.
- 1 0
-
2021-02-28 12:09
Z tym, że "najglubszy" bym polemizował. Niemcy wprowadzili większy zamordyzm kowidowy
u siebie - całe szczęscie, że nie idziemy tą drogą.
- 0 1
-
2021-02-28 12:04
Ogolnie to polanalfabeci sa malo wiarygodni.
- 1 0
-
2021-02-28 10:24
ort
popraw ortografy najpierw
- 0 1
-
2021-02-28 09:34
Już pierwsze zdanie artykułu jest fałszywe
- 0 2
-
2021-02-28 08:48
Ty kolejny znawca wszystkiego, za slownik ortograficzny się weź
- 3 0
-
2021-02-27 20:01
I tu masz rację
- 2 1
-
2021-02-27 19:26
I takie błędy robią tumany ze zdalnego nauczania
- 7 6
-
2021-02-27 18:57
wirusy
Myślę, że jest sens używania maseczek z powodu zdrowotnych, ale sprawa obecnego wirusa może być ukartowana, i co gorsza mieć swoje drugie dno. Służba zdrowia wchodzi z butami w nasze życie. Maseczki powinny być nieobowiązkowe.
- 32 7
-
2021-02-27 18:24
maseczki tak zwane chirurgiczne stosuje się od dawna (obecna postać to 19 wiek)
od tego czasu wieloletnia praktyka potwierdza że sprawdzają się w ograniczaniu transmisji chorób przenoszonych drogą kropelkową
- to oczywiste że nie są potrzebne jak najbliższa osoba jest od ciebie 10 metrów - ale względy praktyczne (kombinatorstwo niektórych cwaniaków) powodują że ustawodawca tworzy przepisy które są proste i uniemożliwiają kombinowanie (słynne 1,5 metra było u nas ignorowane - stąd nakaz noszenia zawsze i wszędzie)- 15 13
-
2021-02-27 17:47
Opinia wyróżniona???!!! To chyba jakiś żart, przez kogo?! Pewnie przez takich samych "uzdolnionych" inaczej, jak piszący ją!!! Błąd ortograficzny na błędzie!!!
- 25 19
-
2021-03-02 09:11
Foliarz (1)
Jestem młodym Gdańszczaninem i mówię stop maseczkom. Nie noszę i nie będę nosił kagańca. Beka z motorniczego, który pofatygował się zatrzymać tramwaj, żeby zwrócić mi uwagę za brak maseczki. Przestańcie oglądać telewizje bo wam szkodzi :)
- 2 1
-
2021-03-11 20:24
jesteś mlodym d**ileem, sorry za wyrazenie, ale tak czuję
- 0 1
-
2021-02-27 09:01
(23)
To trzeba nosić i już. Po co to roztrząsać? Maseczki 100 sztuk to kilkanaście złotych. Bez przesady. Zostało ich pewnie parę milionów w magazynach i trzeba opedzlowac.
- 463 405
-
2021-03-04 10:49
" I już" ? Bardzo merytoryczny argument. Z założeniami, tezą, dowodami i eksperymentem naukowym... Brawo!
- 0 0
-
2021-02-27 09:39
Taaa. Bardzo ekologiczne. (2)
Pomnóż te 100 masek razy miliony ludzi i zobacz ile śmieci wyprodukujemy przez durny nakaz.
- 65 54
-
2021-02-27 15:01
(1)
Teraz eko już nie modne, teraz covid jest trendy.
- 15 0
-
2021-02-28 21:34
Zadnego hirurgicznego syfu nosić nie będę. Jest tak samo skuteczna po 30 minutach jak moja szmaciana ktora noszę na codzień... niech spadają, albo zapewniają je za darmo w ramach ubezpieczenia społecznego albo niech zwracają 50%składki. Czlowiek do lekarzy prywatnie chodzi itd. A na ewentualna operacje mozna sie ubezpieczyć prywatnie... ludzie placa składki, a trzeba jeszcze prywatnie dostarczać rękawiczki, maski itp do szpitali... żałosne
- 6 0
-
2021-02-27 14:35
Karać, karać, karać przykładnie i surowo za brak maseczek takich jakie zalecił Pan Minister (4)
Zaangarzować wszystkie organy policję, straż miejską, żandarmerię, a nawet WOT i kontrole obywateli.
W tym społeczeństwie bez nakazu wszyscy mają rozporządzenia gdzieś zatem moi drodzy tylko nakaz i przykładna kara tu pomoże.- 2 39
-
2021-02-27 21:10
zazngażuj słownik ortograficzny (1)
wiedza przyda się nie tylko tobie, ale i tak uwielbianym ministrom
- 1 1
-
2021-02-27 22:14
"zazngażuj" serio ? I ty komuś dajesz tego typu rady ?
- 0 0
-
2021-02-27 16:14
widzę że mała Sycylia z ORMO.. To ze pisik jest władzy i wracają komunistyczne rzeczy to nie znaczy Sycylijko, że ORMO wróci..a może?
- 9 1
-
2021-02-27 15:19
Uprzejmie prosimy abyś prędziutko wyjechał do Korei Północnej. Zobaczysz, spodoba ci się.
- 28 2
-
2021-02-27 14:29
Tia (2)
Nowe kosztuja ok 66 pln za sztukę, te z filtrem .
A jsk chcsesz to nos ten symbol zniewolenia- 15 1
-
2021-02-27 16:17
(1)
Symbol zniewolenia- i jużwiadomo, żę ma się do czynienia z cebulakiem, który musi zrobić na złość całemu światu, bo nikt mu nie będzie kazał nosić maseczki, żeby kogośńie zabić
- 1 16
-
2021-02-27 21:09
wiadro na łeb, tylko w ścianę nie walnij
- 9 0
-
2021-02-27 13:51
(2)
jestes idealnym przykladem niewolnika ktory dodatkowo mysli ze jest inteligentny chociaz to inni mysla za niego. najgorszy typ czlowieka
- 12 1
-
2021-02-27 16:16
(1)
Jesteś idealnym przykładem i..ty, który bredzi o niewolnictwie. Dorośnij
- 0 8
-
2021-02-27 21:08
co ty możęsz wiedzieć o zyciu jak cały czas na kolanach gnijesz
- 7 0
-
2021-02-27 09:29
(5)
Dziś w Lidlu 100% osób w maskach ale 95% nosi tylko na ustach a na mnie w kominie zasłaniając wszystko zabójczym wzrokiem patrzyli. Głupie rozporządzenia.
- 66 51
-
2021-02-27 13:53
Komin spełnia definicję maski (1)
Tak samo przyłbica. Jedyne co się zmieniło, to że z dekretu wykreślili przykłady czym można się zasłaniać - ale ludzie wolą oglądać memy niż czytać rozporządzenia :)
- 9 3
-
2021-02-27 17:20
Ziom chorągiewka.
- 1 0
-
2021-02-27 16:12
ja mam teleskopówkę i wyciągam jak coś sapią
- 5 0
-
2021-02-27 12:48
No właśnie, masz rację, komin nosiłem prawidłowo a maskę bez zakrycia nosa bo strasznie parują mi okulary
- 16 1
-
2021-02-27 10:25
Szumowski zaczął szyć maseczki ? Szumi kaską z PiSem się podzieli :)
Producenci przyłbic pewnie byli niePiSowscy i mogą teraz spokojnie bankrutować :)
- 26 16
-
2021-02-27 11:27
a kabzę to nabijemy św .łukaszowi byłemu pisdzilskiemu ministrowi
- 14 2
-
2021-02-27 09:56
Zgadzam się
Ale tylko z ostatnim zdaniem
- 10 17
-
2021-02-27 09:01
(51)
Każde rozporządzenie rządu dotyczące ograniczania swobód czy nakazu noszenia masek jest bezprawne. Niedzielski po co ten cyrk?
- 638 471
-
2021-02-27 09:04
(37)
Nigdy nie nosiłem i nie będę nosił maski bo jest to działanie na moją szkodę (Art 23 KC).
Nie ma prawa które może mi to nakazać. Niedzielski to przestępca- 108 36
-
2021-02-27 13:59
Pewnie w autobusie też lejesz pod siedzenie (6)
W końcu regulamin a i sama ustawa tj. Kodeks wykroczeń mówi, że to wykroczenie. Ważne że twoje żenujące prawa są naruszone. Kolejny życiowy dyletant.
- 4 15
-
2021-02-27 15:13
(5)
lanie w autobusie to jest zanieczyszcanie i wndalizm na to są paragrafy w prawidłowo ustanowionych przepisach
- 14 0
-
2021-02-27 23:57
Podstawa prawna do maseczek też JEST (3)
Kodeks wykroczeń czyli ustawa o tym mówi. Dalej... wszystkie znaki drogowe to rozporzadzenie tutaj nie krzyczysz ze to niezgodnie z konstytucją?
- 1 11
-
2021-03-03 06:51
innerfree
ta ustawa nie jest podstawą prawną, poza tym ustawa jest nniezgodna z konsty
- 0 0
-
2021-02-28 09:21
Ustawa prawo o ruchu drogowym możesz baranie zakazać prowadzenia działalności gospodarczej?
- 4 1
-
2021-02-28 09:20
Nie ma baranie żadnej podstawy prawnej nie ma baranie
- 4 1
-
2021-02-27 20:32
Inaczej: nikt przy zdrowych zmyslach nie zleje sie w autobusie, bo normalny czlowiek tak nie postepuje. Dla kowidian to bariera nie do przeskoczenia.
- 4 1
-
2021-02-27 15:29
(2)
NIe nosząc maseczki działąsz na szkodę innych. Twoja wolność kończy się tam gdzie zaczyna się wolność innych- było o tym na peirwszej lekcji WOSu w gimnazjum. No ale ty jest es typowym Polacyem, którzy powie, że nie założy tak po prostu by zrobić na złość.
- 4 18
-
2021-02-28 09:21
Inni ważniejsi od mojego zdrowia baranie? Zapomnij
- 5 1
-
2021-02-27 21:20
nosząc maseczkę działasz na szkodę społeczeństwa i każdego z osobna. Swoją postawą dajesz wyraz temu, że w naszym
którzy mózgu używają tylko jako ciężarka by grawitacja miała co przyciągać. Podpowiem, że przy klęczącej postawie życiowej grawitacja silniej oddziaływuje
- 8 3
-
2021-02-27 09:06
Bardzo dobrze. Nie nosić i olać ten nierząd. (6)
Bunt i rewolucja.
- 66 17
-
2021-02-27 10:38
Obalić narodowo - socjalistyczny PiSuar :) Ale demokratycznie w wyborach :) (3)
- 19 6
-
2021-02-27 14:37
Obalić to ty możesz flaszkę za garażem (2)
- 6 13
-
2021-02-27 21:13
akurat flaszka za garażem to wykroczenie, a demokratyczne usunięcie tych szkodników jest legalne (1)
szkoda tylko, że nie ma rozsądnej alternatywy. Partia Oszustów już była; Lewica wepchnie każdemu pedała do łóxka, zakaże mięsa i podniesie podatki wszystkim co mają powyżej minimalnej; PSL to znana polityczna kurtyzana
- 10 0
-
2021-02-27 22:17
I tu się zgodzę z tą opinią
- 3 0
-
2021-02-27 15:13
(1)
Taka sama rewolucja jak wściekłych błyskawic?:)))
- 1 10
-
2021-02-27 21:13
nie, ogniem i mieczem
- 1 0
-
2021-02-27 10:00
do mnie do sklepu nie wejdziesz (7)
nie bede narazal siebie i innych przez twoja glupote,zreszta zaraz zamkna wszystko jak na mazurach
- 15 39
-
2021-02-27 12:58
(2)
Maseczki nie działają !!!!!!
tak ciężko to zrozumieć
to że są wprowadzone bezprawnie to inna sprawa- 21 3
-
2021-02-27 15:30
(1)
Nie wcale nie działąją, zacznij czerpać wiedzę z rzetelnych źródeł.
- 2 10
-
2021-02-27 20:19
Z TVP czy TVN?
- 7 0
-
2021-02-27 12:09
Spoko, nikt nie musi kupować u kowidian. Im więcej ludzi odwróci się na pięcie i kupi bez problemu w sklepie na przeciwko, tym lepiej.
- 22 0
-
2021-02-27 10:56
spoko...nawet nie mam zamiaru kupować u buca
- 24 1
-
2021-02-27 10:37
do tej pory wchodzili do ciebie z plexi na twarzy i nie umarłeś, ale teraz się narazisz bardziej, bo ci tak powiedział jakiś wyraźnie mądrzejszy od ciebie.
- 34 3
-
2021-02-27 10:06
Bida zajrzy w oczy to z pocalowaniem raczki obsluzysz klienta bez maski :)
- 38 13
-
2021-02-27 09:07
(11)
Zawsze mam niezły ubaw jak ktoś szafuje jakimś Kodeksem, od razu wiem że to pieniacz i posługuje się tylko paragrafami, które są dla niego wygodne. A w życiu to osoba, która bez mrugnięcia okiem łamie wiele przepisów.
- 30 25
-
2021-02-27 09:35
(8)
"Kazdy obywatel powinien bunotwac sie przeciwko niesperawiedliwemu prawu"
- 35 10
-
2021-02-27 10:30
(7)
To dlaczego nie robiłeś tego jak rządzil Tusk?
- 3 17
-
2021-02-27 10:42
(6)
Tusk nie wprowadzał rozporządzeń które w taki sposób lamaly konstytucję
- 25 3
-
2021-02-27 11:36
(5)
Ale jak okradał OFE, czy chciał sprzedać LOT to było ok. Każdy siedział cicho i miał w d*pie czy rozkradana całą Polskę. A tu maseczki mu przeszkadzają i odbierają wolność. Normalne dzbany i fanatycy PO, których jedynym celem w życiu jest nienawiść do PIS.
- 8 25
-
2021-02-27 20:18
Jakim trzeba być fanatykiem tej partii, żeby ich jeszcze bronić. Łamią prawa na każdym kroku, wykańczają przedsiębiorców, mordują ludzi. Udaj się do specjalisty, bo musisz mieć bardzo coś nie tak z deklem. Głosowałem na PiS w 2015 roku, ale to co zaczęli odwalać to przechodzi ludzkie pojęcie, dziś twierdzę, że to najgorsza partia rządząca po 1989 roku, banda i**otów i sprzedajnych świń. Tyle,
PS. Na PO nigdy nie zagłosowałem, żebyś mi tu nie majaczył w swoich omamach.- 8 2
-
2021-02-27 15:30
O jakim rozkradaniu bredzisz.
- 1 2
-
2021-02-27 15:17
Przekręt SKOKu miliardowy!
Gdzie Amber Gold to przy tym pikuś! Plus oddanie złóż miedzi Kanadzie!!!!!
- 7 2
-
2021-02-27 15:11
a czy ja mówię że to co zrobiono z OFE było dobre ja w ogóle pytam po co było to OFE?Mnie chodzi o to co teraz wyprawia się z ustrojem tego państwa w latach 2007-13 też był okres pandemii tylko wtedy nie wprowadzano takich restrykcji i nie kupowano szczepionek które nie są potrzebne
- 8 1
-
2021-02-27 11:47
Tak, jakby PiS nie rozkradł pozostałej części ofe. lot utrzymywany (wspomagany) jest z podatków. Ja nie mam na to ochoty.
- 20 3
-
2021-02-27 09:40
Ty za to łykasz jak młody pelikan kombinerki wszystko co wprowadzi rząd. (1)
Nakazy, nakazy miękknie, rozporządzenia, i wytyczne.
Ja im proponuję jeszcze wprowadzić zasady. Tego jeszcze nie było. Zasada że każdy ma chodzić w sklepie tyłem. Jak będziesz stał do kasjerki tyłem to na nią nie kichniesz. Już widzę oczami wyobraźni jak takie bezmózgie ameby stoją tyłem do kasy. Ciebie widzę wśród nich.- 37 7
-
2021-02-27 12:40
Dokładnie to samo miałem na myśli przecież nikt nie powiedział że ludzie to istoty inteligentne.
Zeszli z drzewa a obecnie z powrotem na nie wskakują i tyle.
- 8 0
-
2021-02-27 15:35
to nie noś , po co robisz z tego cyrk (1)
najwyżej wyniosą cię,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
- 2 6
-
2021-02-27 21:22
i to jest prawidłowa postawa
mnie wyniosą to moja sprawa. chcesz to noś
- 4 0
-
2021-02-27 11:15
Nawet d**ilu swojego nazwiska , adresu czy ksywy nie znasz. (2)
Podaj to adres to ci wytłumaczę . Zresztą pamietaj , że nie jesteś bezimienny.
- 2 8
-
2021-02-27 19:51
ty lipski hamuj bajerę (1)
- 0 1
-
2021-02-27 21:21
ale zagangsterzyeś grypsem
- 1 1
-
2021-02-27 14:42
Jacy bohaterowie internetowi (1)
A jak podbija straż miejska to skomlą i błagają o litość że nie mają za co żyć i wyciąga taki nagle wymiętą maseczkę zrobioną z rajstop matki.
Minister każe i macie nosic pacynki, czy to jasne- 4 15
-
2021-02-27 15:21
z tymi k..wami ze straży miejskiej się robi tak dane osobowe i bach pozew z paragrafu o przekroczenie uprawnień nie ma czegoś takiego że obywatela się represjonuje na podstawie prawa które jest uchwalone w sposób przestępczy
- 13 3
-
2021-02-27 11:49
Wydaje mi się, że oni wprowadzają to jako rozporządzenia, aby zbyt nie ograniczać swobód obywatelskich i wierzą, że społeczeństwo samo będzie w stanie być odpowiedzialne. Niestety większość ludzie to d**ile i trzeba wszystko zamykać...
- 2 18
-
2021-02-27 09:07
(1)
Mnie dziwi że Niedzielski nie boi sie o siebie i swoją rodzine.
Przecież in za to wszystko zgnije w pudle albo w piasku- 33 9
-
2021-02-27 10:44
Wg mnie ten matoł może zostać zlikwidowany przez swoich mocodawcow jako ten kto za dużo wie
- 17 0
-
2021-02-27 10:06
Sekielski tez promuje dzis w onecie
- 1 0
-
2021-02-27 09:20
Ograniczenia predkosci pojazdów też.
- 7 3
-
2021-02-27 09:07
Narciarz ma trochę masek.
- 31 3
-
2021-02-27 22:48
Osób bez maseczki nie obsługujemy w naszej restauracji. (3)
Tak należy.
- 5 19
-
2021-03-03 06:48
innerfree
nie obsługujecie, bo Mateusz wam ją zamknąął, hahaha
- 0 0
-
2021-02-28 07:35
W naszej nie obsługujemy:
1. Milicjantów i ich rodzin
2. Pisowców i ich wyborców
3. Nietrzeźwych- 4 3
-
2021-02-28 07:25
Skoro i tak są zamknięte to wiadomo że nie obsługuje nie toż to logiczne :)
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.