• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na co skarżą się pacjenci? "Traktowanie z pogardą"

Piotr Kallalas
31 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (117)
"Skargi pacjentów dotyczą najczęściej dostępności i jakości". "Skargi pacjentów dotyczą najczęściej dostępności i jakości".

Brak możliwości umówienia się na wizytę, błędne decyzje medyczne, odwoływanie konsultacji czy odległe terminy - to tylko część skarg, jakie rejestruje biuro Rzecznika Praw Pacjenta. Okazuje się jednak, że zgłoszeń jest mniej niż w okresie pandemii.



Czy napisałe(a)ś kiedyś skargę na placówkę medyczną?

Pacjenci, którzy są niezadowoleni z uzyskanej opieki, mają prawo zgłosić takie zdarzenie do Rzecznika Praw Pacjenta. Każdego dnia takie wiadomości są kierowane zarówno na infolinię, jak i drogą elektroniczną.

- Skargi pacjentów dotyczą najczęściej dostępności i jakości. W pierwszym aspekcie najczęściej chodzi o możliwość dodzwonienia się do placówki medycznej, możliwość umówienia się na wizytę, możliwość realizacji tejże wizyty - powiedział Bartłomiej Chmielowiec, rzecznik praw pacjenta. I dodaje: - Niejednokrotnie chodzi też o odwoływanie wizyt planowych, ale także wizyt domowych czy skorzystania z wizyty u specjalisty w realnym terminie, czyli niezbyt odległym.
Piąta dawka szczepień przeciw  COVID-19. Minister ogłosił rekomendacje Piąta dawka szczepień przeciw COVID-19. Minister ogłosił rekomendacje

"Przykro to powiedzieć..."



Ponadto pacjenci często skarżą się na jakość wykonanych procedur lub błędy medyczne.

- Druga grupa skarg to uwagi do szeroko pojętego bezpieczeństwa, w tym złego zaopiekowania, błędnej opieki i diagnozy, błędów zdarzających się w placówkach medycznych, niewłaściwego i nieempatycznego traktowania pacjentów. Przykro to powiedzieć, ale skargi dotyczą przedmiotowego traktowania z pogardą czy nieudzielania informacji - informuje RPP.
Przypomnijmy, że ten obszar problemów ma w części naprawić procedowana Ustawa o jakości w opiece zdrowotnej, która zakłada powołanie specjalnego funduszu rekompensacyjnego zdarzeń medycznych. To narzędzie pozwoli zdecydowanie usprawnić procedurę wypłacania odszkodowań, ale także ma poprawić system rejestrowania takich wypadków.

Spadek zgłoszeń po pandemii



Biuro Rzecznika Praw Pacjenta zdecydowanie najwięcej tego typu zgłoszeń otrzymywało w czasie pandemii. Obecnie sytuacja wróciła do normy.

- Widzimy spadek względem okresu pandemii, kiedy był realny wzrost liczby skarg, i w mojej ocenie jest to zrozumiałe i wytłumaczalne ze względu na zamknięcie systemu ochrony zdrowia i konieczność poświęcenia części tego systemu dla pacjentów COVID-19. To musiało się odbić na dostępności, natomiast teraz widzimy ustabilizowanie - dodaje RPP.
Co ciekawe, najwięcej sygnałów biuro Rzecznika Praw Pacjenta dostaje względem placówek lekarzy rodzinnych. To 23 proc. wszystkich spraw.

- To zrozumiałe, bo najwięcej świadczeń zdrowotnych udzielają codziennie lekarze POZ - dodaje Bartłomiej Chmielowiec.
W dalszej kolejności skargi dotyczą szpitali i lekarzy specjalistów.

Opinie (117) 3 zablokowane

  • Hmmm (3)

    Najgorsze jest to że wybiera się kilku pseudo specjalistów, powiązanych z koncertami farmaceutycznymi, którzy opowiadają potem jedyną "prawdę", uznawaną potem przez resztę świata za "tzw. aktualną wiedzę". Co jest oczywiście bzdurą i farmazonami. Maseczki, nielegalne obostrzenia, eksperymentalne preparaty genowe udające szczepionki, odbieranie wolności ludziom, segregacja i inne faszystowskie metody, kiedy tyle w tym samym czasie mówi się o "demokracji" i "prawach". Plandemia doskonale pokazała kto jest kim, kto myśli a kto nie. Kto walczy o wolność a kto jest za zamykaniem ludzi tylko dlatego że nie przyjęli tzw. szczepionki. Mimo że to Ci co przyjęli tę chemię teraz najbardziej masowo chorują. O nagłych zgonach nie wspomnę. Lekarze którzy od początku chcieli ten cyrk zatrzymać "biała księga pandemii" od początku byli szykanowani mimo że to co głosili już dawno zaczęło się spełniać, a teraz są sądzeni za inne zdanie (mimo że słuszne)

    • 16 2

    • Ile razy spotykaliśmy się już z opiniami niektórych "lekarzy" wyzywających nas od szurów i plaskoziemców za brak szczepionki a wyszło jak zwykle. To my mieliśmy rację, widząc co się dzieje wokół. Jak bardzo wzrosty statystyki udarów, raków, zawałów i wielu innych chorób itp. itd.

      • 6 4

    • Jeszcze dodam fałszywe testy które z grypy zrobiły covid19.

      • 6 2

    • Racja 100%

      • 5 1

  • brak diagnozy

    bez 10 badań potwierdzających i wykluczajacych, kiedy wystarczyłyby 2, to sposób na wyciąganie pieniędzy z systemu

    • 7 0

  • Przychodnia na Niedźwiedniku dramat kierownik Przychodni szkoda gadać (1)

    • 6 0

    • Prawdą jest

      • 1 0

  • Po prywatnych wizytach rzadko dają rachunki

    • 12 0

  • Ludzie ludziom gotują taką rzeczywistość , Zamiast pomóc w kłopotach obojętność z każdej strony

    • 16 0

  • Za to, co wy robiliście (a raczej czego nie robiliście - nie leczyliście) w plandemii

    to jeszcze mam nadzieję, że koniowały odpowiecie!!!!! Włącznie z cwaniakami na górze.

    • 12 3

  • Jak pracownik służby zdrowia (3)

    Mogę tylko powiedzieć że bardzo czesto pacjent traktuje pracownika medycznego jak swojego niewolnika i nie rozumie że nie jest pępkiem świata i musi poczekać na swoją kolej bo inni też czekają.

    • 20 18

    • Ratowniczy nie są królami życia

      A lekarze nie są bogami

      • 8 3

    • Szanowny ratowniku (1)

      Dwadzieścia-trzydzieści lat temu jak pacjent przychodził do lekarza, otrzymywał pomoc. Badania były robione jeżeli jego stan się pogarszał. Dzisiaj na wstępie pacjent otrzymuje skierowanie na dodatkowe wysokopłatne z budżetu badania, a potem jest płacz, że służba zdrowia nie ma pieniędzy.

      Oddzielną sprawą jest to, że dzisiaj pacjenci, którzy naoglądali się seriali typu, Na dobre i na złe, oczekują jednoosobowej sali i lekarza co najmniej w randze profesora na każde wezwanie.

      Taki niestety jest dzisiaj świat. Z jednej strony wywalanie kasy w błoto, z drugiej strony roszczeniowi pacjenci, z trzeciej strony lekarze żądający niebotycznych pieniędzy za udzielanie teleporad.

      • 6 2

      • A ja mam bardzo dużo szacunku i uznania do ratowników medycznych , dzięki nim mój mąż żyje

        • 2 0

  • Plandemia przyczyniła się do tego ,że prestiż lekarza, całej służby zdrowia legł w gruzach.

    • 13 3

  • traktują nas pacjętów jak zło konieczne, jakbyśmy nie byli ludźmi

    płacę ponad 100.000 zł zusu rocznie w tym pier. zdrowotną i usłyszałem "najbliższy termin na operacje pod koniec 2024r. Nie mogę za bardzo pracować, nie mogę za bardzo chodzić i tekst od pani doktor "co pan tak narzeka, zakaz narzekania". Powstrzymałem się od przekleństw i rękoczynów.

    • 13 2

  • Na szczycie dna - Szpital Miejski z SOR-em w Gdyni (2)

    • 11 0

    • Z tym akurat się zgadzam głównie te panie od wywiadu i przyjęć. Są okropne

      • 0 0

    • Moge sie zgodzić bo moi rodzice tam odeszli w pare dni po przybyciu.

      Ale to było kilkanaście lat temu, jeszcze w starym systemie ubezpieczeń medycznych.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Młodzieżowa Grupa Wsparcia

100 zł
warsztaty

Biologia totalna | wykład wprowadzający 10 maja (piątek), godz. 20:30-22:30

70 zł
warsztaty, spotkanie

III Ogólnapolska Konferencja Samoświadomość i komunikAACja a TZW. zachowania trudne

konferencja

Najczęściej czytane