• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na co skarżą się pacjenci? "Traktowanie z pogardą"

Piotr Kallalas
31 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (117)
"Skargi pacjentów dotyczą najczęściej dostępności i jakości". "Skargi pacjentów dotyczą najczęściej dostępności i jakości".

Brak możliwości umówienia się na wizytę, błędne decyzje medyczne, odwoływanie konsultacji czy odległe terminy - to tylko część skarg, jakie rejestruje biuro Rzecznika Praw Pacjenta. Okazuje się jednak, że zgłoszeń jest mniej niż w okresie pandemii.



Czy napisałe(a)ś kiedyś skargę na placówkę medyczną?

Pacjenci, którzy są niezadowoleni z uzyskanej opieki, mają prawo zgłosić takie zdarzenie do Rzecznika Praw Pacjenta. Każdego dnia takie wiadomości są kierowane zarówno na infolinię, jak i drogą elektroniczną.

- Skargi pacjentów dotyczą najczęściej dostępności i jakości. W pierwszym aspekcie najczęściej chodzi o możliwość dodzwonienia się do placówki medycznej, możliwość umówienia się na wizytę, możliwość realizacji tejże wizyty - powiedział Bartłomiej Chmielowiec, rzecznik praw pacjenta. I dodaje: - Niejednokrotnie chodzi też o odwoływanie wizyt planowych, ale także wizyt domowych czy skorzystania z wizyty u specjalisty w realnym terminie, czyli niezbyt odległym.
Piąta dawka szczepień przeciw  COVID-19. Minister ogłosił rekomendacje Piąta dawka szczepień przeciw COVID-19. Minister ogłosił rekomendacje

"Przykro to powiedzieć..."



Ponadto pacjenci często skarżą się na jakość wykonanych procedur lub błędy medyczne.

- Druga grupa skarg to uwagi do szeroko pojętego bezpieczeństwa, w tym złego zaopiekowania, błędnej opieki i diagnozy, błędów zdarzających się w placówkach medycznych, niewłaściwego i nieempatycznego traktowania pacjentów. Przykro to powiedzieć, ale skargi dotyczą przedmiotowego traktowania z pogardą czy nieudzielania informacji - informuje RPP.
Przypomnijmy, że ten obszar problemów ma w części naprawić procedowana Ustawa o jakości w opiece zdrowotnej, która zakłada powołanie specjalnego funduszu rekompensacyjnego zdarzeń medycznych. To narzędzie pozwoli zdecydowanie usprawnić procedurę wypłacania odszkodowań, ale także ma poprawić system rejestrowania takich wypadków.

Spadek zgłoszeń po pandemii



Biuro Rzecznika Praw Pacjenta zdecydowanie najwięcej tego typu zgłoszeń otrzymywało w czasie pandemii. Obecnie sytuacja wróciła do normy.

- Widzimy spadek względem okresu pandemii, kiedy był realny wzrost liczby skarg, i w mojej ocenie jest to zrozumiałe i wytłumaczalne ze względu na zamknięcie systemu ochrony zdrowia i konieczność poświęcenia części tego systemu dla pacjentów COVID-19. To musiało się odbić na dostępności, natomiast teraz widzimy ustabilizowanie - dodaje RPP.
Co ciekawe, najwięcej sygnałów biuro Rzecznika Praw Pacjenta dostaje względem placówek lekarzy rodzinnych. To 23 proc. wszystkich spraw.

- To zrozumiałe, bo najwięcej świadczeń zdrowotnych udzielają codziennie lekarze POZ - dodaje Bartłomiej Chmielowiec.
W dalszej kolejności skargi dotyczą szpitali i lekarzy specjalistów.

Opinie (117) 3 zablokowane

  • Dot:Przychodni na Chełmie,ul Chałubińskiego

    Potwierdzam opinię,żeby dostać się do lekarza rodzinnego tj.cud.Dziwię się,że nikt nie reaguje na skargi rozżalonych pacjentòw.Czy NFZ nie powinien skontrolować działalności tej Przychodni i podjąć jakieś radykalne kroki,żeby ułatwić dostępność do lekarza.Niejednokrotnie odmawiano mi udzielenia wizyty lekarskiej nawet w pilnej sytuacji tj.skandal,żeby tak traktować pacjentòw.Chorzy ludzie od wczesnych godzin porannych ustawiają się w kolejce pod Przychodnią,żeby zarejestrować się do lekarza nie mając gwarancji,czy napewno się dostaną i liczą na szczęście tj.szok.Przeniosłam się do innej Przychodni,zmieniając lekarza rodzinnego i obecnie nie mam żadnego problemu,żeby zarejestrować się telefonicznie lub przez internet.Mam nadzieję,że moja opinia dotrze do NFZ i pomoże pacjentom,bo nikt nie słyszy ich głosu wzywającego na pomoc w uzdrowieniu sytuacji w tej Przychodni

    • 8 0

  • Specjaliśći!

    Czekasz na wizytę na NFZ do specjalisty 2 lata a przyjmuje cię Rezydent, który o Twojej chorobie nic nie wie i Cię lekceważy, każąc się zapisać jeszcze raz za pół roku.

    • 13 0

  • Niewyobrażalnie długie terminy wizyt w przychodniach specjalistycznych i długie oczekiwanie na pomoc dorazna !!! (1)

    Brak przychodni dentystycznych z usługami refundowanymi przez NFZ ( Narodowy Fundusz Zabijania ) nie mylić z prawdziwym funduszem zdrowia !!!!!!!

    • 13 1

    • Pomoc doraźna?

      Ciebie boli ząb? Długo musiałeś nie odwiedzać stomatologa. Cierp...

      • 0 0

  • problem polega w zarządzaniu służbą zdrowia, z regóły ba w większości osoby zarządzające to lekarze a nie po studiach z zarządzania, ale przykład idzie z góry jak w rządzie sami specjaliści od braku inteligencji...

    • 8 0

  • Sluzba zdrowia typu SOR i specjalisci

    to III swiat, w 1wszym kolejki wielogodzinne, w 2gim kolejki wielomiesieczne. Poza tym skandalem sa prywatne gabinety , ale chyba wlasnie o to chodzi, zeby mialy sie swietnie, a te na nfz nie dzialaly jak powinne
    III swiat pelna geba.

    • 13 1

  • Ortopeda (2)

    Mnie pyta na wizycie czy jestem zdrowy mówię że nie mam problemu z kolanami mówi mi to wiem ja se pytam czy jest pan zdrowy finansowo jeden zastrzyk w kolano to 800 zł od razu wyzdrowiałem to nie prima aprilis tylko prawda

    • 12 0

    • (1)

      Człowieku, weź napisz to jeszcze raz z przecinkami i kropkami, bo nie sposób zrozumieć o co ci chodzi.

      • 5 3

      • Pewnie z komórki pisał. Ale miał racje.

        • 0 0

  • bo powinen byc zakaz konkurencji dla lekarzy i pielegniarek (1)

    pracujesz albo prywatnie albo na Fundusz u jednego pracodawcy i tam walisz nadgodziny ,a nie jak pies w okresie cieczki ganiają z miejsca na miejsce

    • 17 0

    • Wtedy wszyscy pójdą w sektor prywatny,

      A Ty będziesz się leczył u babki zielarki.

      • 0 0

  • tak sobie wybraliśmy! (1)

    Nie ma czegoś takiego jak pacjent. Jest nuner pesel i świadcznie NFZ. Jest refundacja a nie człowiek. Są papiery procedury nie badanie.

    • 18 0

    • Tak tylko teleporada, aplikacja, system...kasa!

      • 1 0

  • Konowały i piguły - jedna wielka, pazerna kasta.

    • 10 5

  • (1)

    po co szli na medycynę skoro pacjent dla nich to zlo konieczne..ja wolę zaufać szarlatanowi,który mnie wyleczy niz profesorowi,ktory mnie uśmierci...plandemia przecedziła to środowisko-większość to słudzy i akwizytorzy gangow faramceutycznych...a pacjent dla nich to tylko przyczynek do skasowania...wielki szacunek dla profesora a.Frydrychowskiego....za tanie i skuteczne leczenie kolesie z sądów kapturowych pozbawili go dożywotnio prawa wykonywania zawodu...i o czym tu mówić...bagno i syf

    • 13 2

    • wierny przysiędze Hipokratesa...nie farmaceutycznym gangom...,ktore wymyślają choroby a potem tzw..leki..i trują ..w białych rękawiczkach..

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Z psychodietetyczką przy herbacie: Q&A z Aleksandrą Spychalską

spotkanie, spotkanie

Rola osoby towarzyszącej w porodzie warsztaty dla mamy i taty

warsztaty, konsultacje

Targi kosmetyczne i fryzjerskie - Uroda

targi

Najczęściej czytane