- 1 Kończy się Program Profilaktyka 40 Plus. Mało kto skorzystał (111 opinii)
- 2 Tabletka "dzień po" - tylko 4 apteki na Pomorzu (213 opinii)
- 3 Nowa szefowa sanepidu na Pomorzu (40 opinii)
- 4 Ranking salonów kosmetycznych (8 opinii)
- 5 Brak znieczulenia, odsyłanie pacjentek. Jakie są problemy porodówek? (109 opinii)
- 6 Od lipca karetka będzie stacjonować w Osowej i Ujeścisku. Sezonowo w Sobieszewie (37 opinii)
Co pogorszyło nasze relacje z lekarzami?
- Niewielu pacjentów mówiło o poprawie procesu leczenia i diagnostyki w wyniku pandemii COVID-19. Do największych problemów należały natomiast utrudnienia w kontakcie z lekarzem, brak możliwości wykonania badań oraz przekładanie zabiegów na późniejsze terminy - wyjaśniał prof. Zbigniew Izdebski, który w Gdańsku przedstawił wyniki swoich badań dotyczących humanizacji procesu leczenia.
Z drugiej strony pacjenci mieli ograniczony dostęp do szeregu świadczeń - zmieniło się też samo podejście chorych do leczenia i diagnostyki.
Dlaczego przestajemy ufać szczepieniom?
Co wpływa na relację z pacjentem?
W Uniwersyteckim Centrum Klinicznym w Gdańsku gościł prof. Zbigniew Izdebski pedagog i seksuolog, który podczas swojego wykładu "Humanizacja procesu leczenia i komunikacja kliniczna pomiędzy pacjentem a personelem medycznym przed i w czasie pandemii COVID-19" podsumował wyniki badań swojego zespołu.
- Najwięcej pacjentów jako najważniejszy aspekt humanizacji procesu leczenia wskazało jasną i zrozumiałą komunikację, podczas gdy medycy za najistotniejsze uznali staranność i dokładność wykonywanych działań - mówił prof. Zbigniew Izdebski. - W podziale na poszczególne grupy zarówno dla lekarzy, jak i ratowników medycznych największe znaczenie ma staranność pracy. Inaczej jest w przypadku grupy pielęgniarskiej, gdzie za najważniejsze uznano indywidualne podejście do pacjenta.
Podczas wykonywania ankiety lekarze najczęściej zwracali uwagę, że do pogorszenia relacji z pacjentem przyczynia się nadmierna biurokracja, brak czasu i niewystarczająca liczba personelu w porównaniu do liczby przyjmowanych pacjentów, przemęczenie czy roszczeniowa postawa pacjentów.
Z kolei pacjentom w trakcie pandemii najbardziej przeszkadzały nowe formy konsultacji np. teleporady, brak odwiedzin w szpitalach, problemy z uzyskaniem informacji czy fakt noszenia maseczek utrudniający komunikację.
Znajdź lekarza w okolicy
Czy pandemia miała pozytywne skutki?
Wyniki badań wskazują, że aż 55 proc. pacjentów dostrzega jedynie negatywny wpływ pandemii na proces diagnostyki i leczenia - pozytywny i negatywny wskazało 19 proc., a brak wpływu 16 proc. Jedynie 3 proc. pacjentów zauważyło pozytywne zmiany.
- Niewielu pacjentów mówiło o poprawie procesu leczenia i diagnostyki w wyniku pandemii COVID-19. Jeśli wskazywali jakiś pozytywny aspekt, zwykle było to łatwiejsze uzyskanie recepty. Do największych problemów należały natomiast utrudnienia w kontakcie z lekarzem, brak możliwości wykonania badań oraz przekładanie zabiegów na późniejsze terminy - wyjaśniał prof. Zbigniew Izdebski.
Jeśli chodzi o negatywny wpływ to pacjenci najczęściej dostrzegali utrudnienia w przypadku umówienia się na leczenie czy diagnostykę, a także przełożenie terminu hospitalizacji.
Zoperowali dzieci z pomocą robota. Pierwszy taki zabieg w Polsce
Jak personel radził sobie ze stresem?
Innym, ważnym aspektem okresu pandemii, był wzrost poziomu stresu wywołany z jednej strony obawami o własne zdrowie i zdrowie bliski, a w przypadku personelu medycznego również stresujące warunki pracy. Taki stan powodował częstsze sięganie po alkohol, papierosy, środki nasenne czy leki z grupy antydepresantów w celach uspokajających.
Jedynie połowa badanych, która zauważyła taką potrzebę, faktycznie skorzystała z pomocy psychologicznej czy psychiatrycznej.
Miejsca
Opinie (258) 4 zablokowane
-
2023-03-29 10:25
Bezmyślnie stosowana protokolizacja leczenia, niedouczenie
i tumanizm okołopandemiczny.
- 22 1
-
2023-03-29 09:09
(2)
podczas pandemii pokazali ze licza sie glownie pieniadze z dodatkow covidowych a nie zycie ludzkie. do tego uprawianie samanizmow XXI wieku jak leczenie przez telefon, odkladanie zabiegow planowanych.
200tys nadmiarowych zgonow spowodowane tym ze lekarzom podczas pandemii nie chcialo sie leczyc i zaslaniali sie strachem przed covidem.- 56 6
-
2023-03-29 09:21
Nie ma ktoś tu pojęcia o czym pisze, a hejtuje (1)
- 3 19
-
2023-03-29 10:04
hejtuje? ciotka z bolem klatki piersiowej zmarla bo czekala na SOR na wynik tesciku covidowego. miala zawal serca. co ty covidianinie mozesz wiedziec. wracaj do piwnicy
- 23 1
-
2023-03-29 09:04
Fakt oczywisty
Człowiek \ lekarz \ najlepiej czuje sam, co mu na sumieniu ciąży.
- 9 0
-
2023-03-29 08:21
No coś w tym jest. Jestem przewlekle chory i mam dużo do czynienia ze służba zdrowia. Część lekarzy jest super, ale są niestety "gwiazdorzy" również. Czasami mam wrażenie, że pracują na odpieprz. Warunki pracy w dzisiejszych czasach tu gdzie chodzę mają bajka. Naprawdę. Pieniądze raczej bardzo dobre.Widze to chociażby po ich zegarkach. To bardzo drogie sikory. Powinno się coś zrobić że służba zdrowia. Za długie kolejki bo prywatnie ciągną gabinety. Kasa. Kasa. Kasa...
- 51 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.