• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

UCK przyjazne pacjentom - dyrektor odpowiada na komentarze czytelników

Ewa Palińska
11 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 

Przewodnik po Uniwersyteckim Centrum Klinicznym


Zbyt mała liczba miejsc parkingowych, brak punktów informacyjnych oraz zbyt krótki czas pracy punktu pobrań - to jedne z wielu uwag, jakie zgłosili nasi czytelnicy w komentarzach pod przewodnikiem po Uniwersyteckim Centrum Klinicznym w Gdańsku, który opublikowaliśmy przed kilkoma tygodniami. O to, czy jest szansa na poprawę standardów opieki oraz jakie usprawnienia zostaną wdrożone, zapytaliśmy Jakuba Kraszewskiego, dyrektora naczelnego UCK.



Przewodnik po Uniwersyteckim Centrum Klinicznym



Czy często korzystasz z publicznej opieki medycznej?

Ewa Palińska: Czy jest szansa na zwiększenie liczby miejsc parkingowych przy Uniwersyteckim Centrum Klinicznym?

Jakub Kraszewski: Aktualnie Uniwersyteckie Centrum Kliniczne jest w trakcie budowy drugiej części budynku Centrum Medycyny Nieinwazyjnej. Po zakończeniu tej inwestycji na terenie naszego szpitala powstanie wielopoziomowy parking.

Czy jest szansa na to, że będzie można wypożyczyć wózek inwalidzki, jeśli przywieziemy do szpitala osobę mającą problemy z poruszaniem się?

Wózki dla niepełnosprawnych znajdują się w izbach przyjęć, Klinicznym Oddziale Ratunkowym oraz w punktach przyjęć planowych.

Czy Klinika Rehabilitacji zostanie przeniesiona do kompleksu UCK przy ul. Dębinki/Smoluchowskiego?

Rehabilitanci pracują na każdym oddziale UCK, natomiast Klinika Rehabilitacji zlokalizowana jest w tzw. Szpitalu Studenckim przy al. Zwycięstwa 30. To miejsce, do którego łatwo dojechać, znajdujące się wśród terenów zielonych. Aktualnie nie ma planów przeniesienia Kliniki Rehabilitacji do kompleksu przy ul. Dębinki 7.

Jakub Kraszewski, dyrektor naczelny Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku Jakub Kraszewski, dyrektor naczelny Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku
Dlaczego na Klinicznym Oddziale Ratunkowym trzeba tak długo czekać na swoją kolej? Czy jest szansa na usprawnienie obsługi chorych?

Kliniczny Oddział Ratunkowy to oddział szczególny, dedykowany pacjentom znajdującym się w stanie zagrożenia życia. Z tego względu najpierw przyjmowane są osoby, które najpilniej potrzebują pomocy. Może zdarzyć się tak, że chory, będący w lepszym stanie ogólnym, będzie musiał poczekać.

Jak w chwili obecnej wygląda sytuacja z rejestracją internetową do laboratorium? Czytelnicy skarżyli się, że działa ona jedynie wirtualnie, bo po przyjściu "wskazany numer nie funkcjonuje i w kolejce trzeba swoje wystać".

Pacjenci korzystający z usług laboratorium pobierają najpierw numerek do rejestracji, potem zaś czekają w kolejce do konkretnego badania. Pacjent rejestrujący się internetowo do laboratorium stawia się o wyznaczonej godzinie w punkcie pobrań (z zapasem godzina przed i 15 minut po wyznaczonym terminie). Zamiast pobrać numerek, wpisuje na monitorze kod. Wtedy nie musi już czekać w kolejce do rejestracji, jak pozostali pacjenci, tylko od razu oczekuje na badanie.

Czy jest szansa na wydłużenie godzin pracy rehabilitacji i punktu pobrań?

Punkt pobrań, ze względu na badania wykonywane na czczo, największym zainteresowaniem cieszy się rano. Jednak rzeczywiście mamy w swojej ofercie również takie badania, w których ten warunek nie jest konieczny, dlatego rozważamy wydłużenie pracy punktu pobrań w jeden dzień tygodnia.

Na terenie UCK trwają prace związane z budową drugiej części budynku Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego. Aby ułatwić pacjentom poruszanie się po obiekcie, rozstawiono tablice informacyjne. Na terenie UCK trwają prace związane z budową drugiej części budynku Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego. Aby ułatwić pacjentom poruszanie się po obiekcie, rozstawiono tablice informacyjne.
Czy planują państwo usprawnienie systemu informacyjnego? Nasi czytelnicy zasugerowali, aby punkt informacyjny ustawić przy bramie wjazdowej.

Aktualnie na terenie UCK trwa budowa, niedawno zakończyliśmy przeprowadzać poradnie i kliniki do oddanej już części Centrum Medycyny Nieinwazyjnej. Proces oznakowania szpitala wciąż trwa. Na terenie UCK znajdują się mapy z naniesionymi zmianami dotyczącymi lokalizacji konkretnych jednostek. W przyszłości planowane są tzw. infokioski, czyli interaktywne punkty informacyjne, podobne do tych w galerach handlowych.

Czy są podejmowane działania mające na celu usprawnienie rejestracji?

Cały czas pracujemy nad usprawnieniem procesu rejestracji. W call center w zeszłym roku pracowało sześć osób, w tym ta liczba zwiększyła się do 15. Razem z większą liczbą pracowników odbierających telefony rośnie również liczba połączeń. W tym roku call center odbierało średnio ok 15 tys. połączeń miesięcznie, przy czym ta liczba ma tendencję wzrostową. W najbliższym czasie utworzone zostanie również dodatkowe stanowisko stacjonarnej rejestracji w budynku CMI. Już teraz pacjenci czekający na rejestrację na numerku kolejkowym znajdą kod QR, dzięki któremu na ekranie telefonu mogą obserwować, ile osób znajduje się w kolejce przed nimi.

Gdzie powinni zgłosić się pacjenci z kartą DILO uprawniającą do "szybkiej ścieżki onkologicznej"?

Pacjenci z kartą DILO zgłaszają się do gabinetu oznaczonego informacją "Rejestracja i obsługa kart DILO". Gabinet ten zlokalizowany jest na parterze budynku Centrum Medycyny Inwazyjnej (ul. Smoluchowskiego 17). Należy pobrać numerek kolejkowy "D" z automatu znajdującego się przy Punkcie Przyjęć Planowych. Po rejestracji pacjent kierowany jest w trybie pilnym na odpowiednie badania. Decyzje odnośnie do leczenia podejmuje konsylium lekarskie. Chory zostaje przypisany do koordynatora ds. szybkiej terapii onkologicznej, który czuwa nad całym procesem terapeutycznym, zapewnia przepływ informacji pomiędzy pacjentem a lekarzami. Zadaniem koordynatora jest przeprowadzenie chorego przez kolejne etapy diagnostyki i leczenia.

Uniwersyteckie Centrum Kliniczne - widok z drona

Miejsca

Opinie (108) 10 zablokowanych

  • ot co Wam powiem

    w UCK najważniejsze teraz jest RODO,promocja a nie pacjent

    • 29 0

  • cały ten kompleks powinni zaorać i wybudować od nowa

    Znaleźć tam cokolwiek to jest dramat a utrzymanie starych budynków jest nieekonomiczne

    • 17 0

  • Rejestracja bez wyznaczania choćby przedziałów godzin - tłumy pod drzwiami

    Do wszystkich znanych mi poradni CMI - a bywam w kilku jako opiekunka starszej osoby - rejestruje się bez wyznaczania godzin, choćby orientacyjnych. Oznacza to, że wszyscy pacjenci zarejestrowani na dany dzień koczują pod gabinetem np. od ósmej rano. Czasem jest to kilkadziesiąt osób, bo niektórzy muszą przyjść z osobą towarzyszącą. Przez krótki czas do poradni chirurgii onkologicznej rejestrowano na godziny. Owszem, były opóźnienia i do lekarza wchodziło się i tak w kolejności przyjścia ("Kto z państwa ostatni do dr. X?"), ale trzeba było odczekać +/- czterech pacjentów, a nie dwudziestu czterech. Ma to jakiekolwiek uzasadnienie?

    • 19 0

  • uck

    6 lat temu bliska mi osoba 89 l została przyjęta do uck na kardiologię. Po wypisaniu ze szpitala okazało się, że zaginął DO. Jazda bez trzymanki była potem.

    • 13 0

  • Przyjazne pacjentom ....

    ale się uśmialiśmy przez łzy.

    • 29 1

  • Super jest wg p. Dyrektora. Owszem nowe piękne budynki, wyposażenia etc. i od lat fatalne podejście do pacjenta, problem z zaparkowaniem, błądzenie po okolicy, by znaleźć odpowiedni budynek etc.. To już chyba taka "norma" w tym przybytku.

    • 28 0

  • Brawo

    Brawo Pan Direktor
    Na KOR mamy 3 wózki skutecznie schowane A w poczekalni nie widziałem od miesięcy ani jednego :) Nosek panu urośnie jak Pinokio

    • 32 0

  • pisze czy to cos da?

    problem UCK tkwi w tym ze technika iwyposazenie techniczne so na swiatowym poziomie (i super) problemem jest logistyka i ambiwalentny stosunek do pacjenta...moj przypadek swadczy ze tym co mamy mozna skutecznie leczyc gdyby..logistyka dzialala!!!! ja zcukrzyca ,miazdzyca ,nadcisnieniem stalym pow.180/80 po przeszczepie nerki chodzilem zapchana cholesterolem aorta serca 90% przec ok 2 lata(nic tylko zawał i pacjenta mniej) nikt nie reagował,jest tez problem inny dlaczeg człowiek jest pacjentem tylko w gabinecie lekarza a po wyjsciu z gabinetu jest sam....ja zdaje sobie sprawe z ogromu problemow w zarzadzaniu takim molochem medycznym jak UCK ale pierwszym problemem w ku polepszeniu obslugi pacjenta jest zmiana mentalnosci personelu(ocena po czynach) i zorganizowanie zintegrowanego systemu leczenia dla pacjentow z chorobami wielonarzadowymi

    • 16 2

  • beznadziejny artykuł (2)

    głownie z tego powodu, że nic z niego nie wynika, a trójmiasto.pl nie zatroszczyło się, aby przycisnąć rozmówcę o szczegóły, w tak ważnych sprawach.

    1. Co to znaczy: planujemy parking wielopoziomowy?
    2. Co to znaczy : planujemy infokioski?
    3. Co to znaczy: może się zdarzyć, że pacjent czeka na Sorze?

    Porządny dziennikarz dopytałby:

    ad. 1 Kiedy będzie ten parking konkretnie,
    ad. 2. kiedy konkretnie będą infokioski i jaki problem aby postawić je już kilka lat temu? (to nie są jakieś budowle, których nie można przesuwać)
    ad. 3 Kiedy się zdarzyło, żeby pacjent NIE czekał na Sorze, bo 6-8 godzin to zupełna norma i proszę nie opowiadać bajek albo dopytać ile średnio czeka tam pacjent na dostanie się do lekarza.

    Z tych wywodów w artykule wynika natomiast, że wszystko jest ok. a będzie jeszcze lepiej. Ale kiedy i gdzie nie wiadomo.

    • 44 1

    • jak się jedzie z katarem na sor (1)

      to się czeka i 12 godzin. To szpital wysokospecjalistyczny i na KOR trafiają naprawde ciężkie przypadki. Jeśli chodzi o resztę to nie trzeba być Einsteinem żeby się domyślić, że zmiany nastąpią wraz z końcem budowy a więc w przyszłym roku.

      • 2 7

      • skoro nie podano daty budowy parkingu

        to z pewnością nie ma go nawet w planach. A z katarem nigdy na Sor nie jeździłem, ani nikt z mojej rodziny,

        • 5 2

  • Kliniczny Oddział Ratunkowy

    Nikomu nie życzę dostać się na KOR, ja tam spędziłem 36 godz. zanim dostałem się na oddział.

    • 27 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Targi kosmetyczne i fryzjerskie - Uroda

targi

Maj w Sercu Mamy 2024 - rozwojowy festiwal łączący pokolenia

festyn, warsztaty, spotkanie, joga

Certyfikowany kurs pierwszej pomocy

warsztaty, spotkanie

Najczęściej czytane