- 1 Dlaczego tak trudno schudnąć? cz. 2 (73 opinie)
- 2 Lekarze przyszyli kciuk 19-latkowi. "Palec owinąłem i wrzuciłem do folii" (22 opinie)
- 3 Zakaz "energetyków" tylko w teorii (199 opinii)
- 4 Darmowa konsultacja urologiczna bez kolejki tylko w środę (1 opinia)
- 5 Wysyp groźnych kleszczy przez zmiany klimatyczne. To będzie rekordowy rok na Pomorzu? (169 opinii)
- 6 Kończy się Program Profilaktyka 40 Plus. Mało kto skorzystał (129 opinii)
Szkiełko i oko. Najmodniejsze oprawki sezonu
Jeśli o oczach mówi się, że są zwierciadłem duszy, to okulary mogą stanowić najpiękniejszą ich oprawę. Dawno minęły czasy, kiedy wada wzroku stanowiła wstydliwą przywarę, a oprawki okularów miały niewiele wspólnego z estetyką. Od wielu lat, wyraziste modele okularów o grubych oprawkach detronizują druciane, niemal niewidoczne konstrukcje.
Projektanci już dawno zauważyli, że oprawki okularów są idealnym akcesorium, podkreślającym osobowość ich właściciela. Stały się na tyle oryginalnym i modnym dodatkiem, że paradoksalnie, sięgają po nie nawet osoby, które nie mają wady wzroku.
- Dobrze dobrane okulary są dziś ważnym elementem naszego wyglądu, mogą także pełnić rolę biżuterii. W tym roku na szczególną uwagę zasługują marki wykorzystujące technologię powlekania metalu transparentną, kolorową masą plastyczną. Dużym zainteresowaniem cieszą się oprawki włoskich marek La Matta (szalona) i Kxos (chaos). Jak mogą sugerować nazwy, są to okulary wyjątkowe i występujące w ekstrawaganckich zestawach kolorystycznych - tłumaczy Jolanta Horbowicz, właścicielka salonu Opty-k.
Zobacz również: Trójmiejskie salony optyczne
W kampaniach nadchodzącego sezonu jesień/zima, powraca znany już skądinąd motyw klasyki z kobiecym pazurem. Grube oprawki, przypominające wzorem szylkretowe grzebienie, rodem z XIX wieku, znajdziemy obok szalenie kobiecych, kocich oprawek w stylu lat 50.i 60. Epoka Beatlesów w nadchodzącym sezonie trzyma się dobrze, a zagraniczne i rodzime gwiazdy, chętnie sięgają po nieco większe egzemplarze kultowych lenonek. Wszystkich fanów Trumana Capote i Andy'ego Warhola z pewnością ucieszy fakt, że oprawki charakteryzujące się zdecydowaną, kwadratową formą są niekwestionowanym hitem sezonu.
- Wiodącą tendencją są obecnie oprawy wykonane z frezowanej płyty acetatowej, która pozwala na uzyskanie ciekawych efektów kolorystycznych. Takie wielowarstwowe płyty możemy spotkać u wiodących projektantów, takich jak Dolce & Gabbana, Prada, Harry Lary's. W większości są to ręcznie wykonane, niepowtarzalne modele. Jeśli chodzi o kształty, to w kolekcjach dominują bardzo kobiece oprawki o kocim kształcie oraz okrągłe, nawiązujące do stylu retro. Obecnie dość popularne jest prezentowanie motywów kwiatowych lub abstrakcji zarówno na zewnętrznej, jak i na wewnętrznej części oprawy. Wówczas od zewnątrz oprawa wygląda na klasyczną, a w rzeczywistości zapewnia trochę szaleństwa - mówi Edyta Małajowicz, optometrysta kliniczny z salonu Opty-mal.
Ręcznie przyklejane kryształki znajdziemy w ekstrawaganckich propozycjach Versace. Duet Dolce& Gabbana stawia na mikromozaiki ze szkła Murano umieszczane na powierzchni zauszników. Nie brakuje florystycznych wzorów rodem z tajemniczego ogrodu oraz wyrazistych, energetycznych odcieni czerwieni, fuksji i zieleni. Wśród trendów nadal mocno trzymają się kwadratowe formy, nawiązujące do stylu szkolnych prymusów, bardzo grube oprawki o lekko zaokrąglonym kształcie i dość ekstrawaganckie, w formie dużych owali.
- Od dłuższego czasu obserwujemy zmianę zachowań zakupowych Polaków. Okulary oprócz swojej podstawowej funkcji praktycznej (korekcja wzroku) zaczynają coraz częściej stanowić także nieodłączny element stroju. Obecnie kobiety, oprócz jednej, podstawowej pary okularów, kupują dodatkowo oprawki od projektantów np.: Burberry, Christian Dior, Dolce & Gabbana, Gucci, Prada, Versace czy Trussardi - zaznacza Joanna Łukawska.
- Marki luksusowe cieszą się coraz większym powodzeniem. Myślę, że wynika to z tego, iż każdy klient chce mieć jednostkowy, niepowtarzalny produkt. W związku z tym często wybiera właśnie modele wykonane ręcznie, z elementami charakterystycznymi dla jednej, danej sztuki okularów- dodaje Edyta Małajowicz.
W segmencie okularów przeciwsłonecznych obserwujemy te same tendencje, które dotyczą oprawek korekcyjnych. Projektanci Moschino proponują te w formie wydłużonego kociego oka, ozdobione złotymi nitami. Nowatorskie konstrukcje, utrzymane w klimacie futurystycznym, od Jeana Charlesa de Castelbajac'a kojarzą się bardziej z maską niż okularami. Emporio Armani i Matthew Williamson stawiają na optymizm i projektują granatowe oprawki z różowymi szkłami. Pastelowe odcienie różu, mięty oraz zdecydowane żółcie znajdziemy w kolekcji Prady.
Wielbicielki ekologii i naturalnych materiałów mogą wybrać okulary wykonane z drewna. Nie można też nie wspomnieć o kolorowych, lustrzanych oprawkach, które są najpopularniejszym modelem tego lata. Chociaż trudno o okulary bardziej powszechne na polskich ulicach niż klasyki od Ray Bana, producent postanowił odświeżyć klasyczne modele i w tym sezonie proponuje okulary powlekane skórą naturalną.
- Najważniejszą rzeczą przy wyborze okularów przeciwsłonecznych jest sprawdzenie, czy faktycznie chronią przed szkodliwym promieniowaniem, bo bardzo często te, które są dostępne w sieciówkach odzieżowych, po prostu tego nie robią - podkreśla Joanna Łukawska.
- Co do samych trendów najważniejsze jest, aby w takich okularach czuć się komfortowo. Duże muchy lub kocie oprawki nadają nieco tajemniczego wyglądu. Gdy zależy nam na nowoczesnym wizerunku, najlepszym wyborem są klasyczne aviatorki, bardzo modne w tym sezonie. Jeżeli jednak chcemy wyglądać inaczej niż wszyscy, warto poszukać nietypowych modeli np. w intensywnych kolorach lub takich, których oprawki są wykonane lub pokryte materiałem: aksamitem, gumą itp. Pamiętajmy jednak, że klasyczne okulary zawsze są modne i idealnie pasują do każdej stylizacji - dodaje.
Miejsca
Zobacz także
Opinie (36) 6 zablokowanych
-
2014-08-13 21:50
OBRZYDLIWE!!!!
Wszystkie, jak leci
- 2 3
-
2014-08-13 22:46
keg (2)
prawda jest taka że w Polsce kraju postsocjalistycznym nie ma kultury noszenia okularów a tym bardziej wyjeżdzania z takimi markami jakie przedstawione w artykule. 90% odbiorców okularów w kraju nie traktuje ja jak produktu luksusowego to tym bardziej nie zakupi oprawek powyżej 1000 zł, szczególnie że w Polsce i tak kojarzy się z przepychem "Rajban" i chwytliwe nazwy typu Armani itd szczególnie że i tak większość tego rynku kontroluje Luxottica i owy Armani to nic innego jak brand. Podobnie jak z zegarkami tego producenta itd
- 4 3
-
2014-08-13 22:53
chrzanie kulture noszenia okularow
Okulary maja korygowac wzrok i byc estetyczne/ladne/eleganckie. Kultury bym do tego nie mieszal.
Ja wole bezoprawkowe bo wygladaja dyskretniej niz grube ramy okienne. Niestety moda i "kultura noszenia" sprawila ze ciezko takie dobrac, a jak juz sie znajdzie to kosztuja fure kasy, bo takie "niszowe"- 8 0
-
2014-08-17 22:46
Ten artykuł to stek pierdół dla lansujących sie na markowe oprawki.
Ci którzy naprawdę potrzebują okularów -zaczynają dzień zakładając je na nos i kończą odkładając na stolik przy łóżku -zwracają uwagę na zupełnie inne rzeczy.
Dla mnie ważny jest przede wszystkim komfort noszenia- nie mogą nigdzie uwierać (noski!, zauszniki), muszą być jak najlżejsze, zapewniać duże pole widzenia itd.
Od wszelkich acetatów wolę tytan. Moje oprawki Bognera kosztowały kwotę czterocyfrową, ale kto z nie-okularników zna tę markę..
Cena oprawek to pikuś w porównaniu z ceną pary szkieł w indeksie np 1,7 czy nawet 1,74 -przy poważnych mocach to jest bardzo konkretna kasa.
Dwa lata temu zaszalałem i zamówiłem przeciwsłoneczne szkła korekcyjne z polaryzacją, w dość wysokim indeksie, w oprawkach RayBana.
Sa świetne, wręcz genialne.. ich zrobienie trwało trzy tygodnie.
Koszt przemilczę.
Tyle, że to nie jest kaprys -to są szkła korekcyjne.
Korekcja laserowa w moim przypadku odpada.
Szkła przeciwsłoneczne - polecam wyłącznie z polaryzacją.- 1 0
-
2014-08-14 09:09
W Vision Express kierownictwo powinno być wyrzucone na zbity pysk,
pracownicy tyrają często bez możliwości zrobienia sobie przerwy na tzw śniadanie, a przełożeni ich mobingują. Przede wszystkim typ Tanos i Miłoszek powinni wylecieć wtedy atmosfera w salonach się poprawi.
- 10 0
-
2014-08-14 21:24
moda to gazeta
nieważne jaka tylko ktp ja lansuje a wtedy i ,,stolec,, na patyku może być przebojowym lizakiem.
- 6 1
-
2014-08-18 03:07
Zygle
nie bądź "zyglarzem" jak musisz to kup soczewki
- 0 1
-
2014-08-19 10:49
Przecież już mówiłem, Jolanta Horbowicz wyleciała z hukiem z VE
już nie mówiąc o jej siostrzyczce z Janek pod W-wą, która do dziś spłaca długi za obrabianie salonu.
- 1 0
-
2014-08-20 03:03
A ja lubie moje okulary.
Mam wade wzroku od dziecka i cale zycie nosze okulary.Bedac okularnikiem w szkole zawsze nosilem tanie oprawki i jak okulary mi spadaly to praktycznie byly na smieci.Obecnie jestem zamoznym czlowiekiem i moge pozwolic sobie na oprawki d&g i prada.To inny swiat .Nawet jak spadna to nie ma z nimi problemu.Warto zainwestowac w dobreoprawki jak nas stac oczywiscie.
- 0 0
-
2015-12-23 03:59
sss
Super oprawki, tylko niestety nie wszedzie mozna je tanio dostac. Polecam jednak zajrzec na galeriawidzenia.com , tam wiele juz razy trafiłem na ceny duzo nizsze niz w sklepach czy u optyka.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.