Kolekcja Rei Kawakubo, założycielki i głównej projektantki domu mody Comme des Garçons, pojawiła się już dziś w sprzedaży. Projektantka przygotowała zarówno ubrania dla kobiet jak i mężczyzn. Kilka rzeczy zostało zaprojektowanych z myślą o milusińskich. "Kropką nad i" wieńczącym kolekcję są dodatki: buty, portfele oraz torby na zakupy, a także perfumy, które mogą być używane zarówno przez panie jak i panów.
Przyglądając się poszczególnym projektom z kolekcji Kawakubo nie można oprzeć się wrażeniu, że ich dwoma najważniejszymi motywami są: wielowarstwowość oraz groszki będące zresztą rozpoznawalnym na świecie znakiem Comme des Garçons. Choć projektantka podjęła się współpracy z popularną siecią, nie zrezygnowała ze swej awangardowości dając jej upust poprzez zabawę formą. Część z ubrań (głównie spódnice oraz kurtki) wyglądają tak jakby uległy swoistej dekonstrukcji. Jej wyrazami są chociażby nietypowe wzory szwów.
Kolory, które rządzą kolekcją to: czerń, ciemny granat, biel a także czerwień i róż; tkaniny zaś to: filc, gabardyna, bawełniana popelina, wełna ze streczem, wełniany dżersej oraz wełna merynosowa.
Należy tylko trzymać kciuki, by ubrania z kolekcji Kawakubo dla sieci H&M były o wiele lepsze gatunkowo niż chociażby te z kolekcji projektowanej dla tej firmy przez Madonnę.
zdjęcia: mat. prasowe