- 1 Polski medyk na ukraińskim froncie. "Jeżeli znajdziemy się w niewoli, czeka nas tylko śmierć" (109 opinii)
- 2 Jak pozbyć się cellulitu? 5 zabiegów na ujędrnienie i wysmuklenie ciała (18 opinii)
- 3 Pacjent z sercem po prawej stronie dostał rozrusznik (10 opinii)
- 4 Alergie zaatakowały wcześniej niż zwykle. "Otwarte okno to zło" (86 opinii)
- 5 Krztusiec bije rekordy w kwietniu (125 opinii)
- 6 Insulinooporność: Jak radzić sobie z tą "prawie" chorobą? (48 opinii)
Nie mam skierowania na szczepienie przeciw COVID-19. Co teraz?
- Teraz, kiedy już w większości punktów pojawiły się nowe szczepionki, postanowiłem zapisać się na zastrzyk. Wchodzę na Internetowe Konto Pacjenta, a po obiecanym skierowaniu ani śladu - pisze pan Adam. Okazuje się, że dalsze wytyczne, jakie nasz czytelnik uzyskał na infolinii, różnią się od tych, jakie przekazało nam Ministerstwo Zdrowia.
Od kilku tygodni czekam na możliwość zaszczepienia się przeciw COVID-19 drugą dawką przypominającą. Chciałem zaszczepić się nowym wariantem Omikron BA.1 i czekałem do września, aż rząd wreszcie sprowadzi nowe dostawy. Chcę dodać, że spełniam wszystkie warunki, zarówno te dotyczące wieku, jak i faktu, że ostatnie (trzecie) szczepienie przeciw COVID-19 przyjąłem w okresie dłuższym niż trzy miesiące. Teraz, kiedy już w większości punktów pojawiły się nowe szczepionki, postanowiłem zapisać się na zastrzyk. Wchodzę na Internetowe Konta Pacjenta, a po obiecanym skierowaniu na szczepienie ani śladu i co teraz?
"Nie ma możliwości, aby zdalnie w systemie odblokować moje skierowanie"
Dodzwonienie się na infolinię NFZ nie jest łatwe. Gdy za czwartym razem udało mi się połączyć, zostałem przekierowany pod jeszcze inny numer tel. 989, który jest przypisaną infolinią do programu szczepień. Tam dowiedziałem się, że skierowanie, owszem, przysługuje mi, ale nie ma go, bo czasami występuje błąd systemu. Pani na infolinii poradziła mi, abym umówił się do lekarza rodzinnego albo jakiegokolwiek innego lekarza i poprosił o skierowanie, a następnie pojechał do punktu. Nie ma bowiem możliwości, aby zdalnie w systemie odblokować moje skierowanie.
Jestem akurat zdeterminowany i umówię się na wizytę, ale wydaje mi się, że wiele osób na tym etapie by zrezygnowało, bo najzwyczajniej w świecie stwierdzą, że im się nie chce. Wydaje mi się, że sprawa jest warta nagłośnienia, bo w dobie nadchodzącej jesieni i zimy chyba zależy nam, żeby jak najwięcej osób się zaszczepiło i procedury powinny być uproszczone.
Szczepienie COVID-19. Drugi booster dla osób powyżej 12 r.ż.
Skierowanie będzie wystawione także w punkcie szczepień?
W tej sprawie zgłosiliśmy się do Ministerstwa Zdrowia z pytaniem o przyczyny występujących błędów, skalę tego zjawiska oraz procedury dla pacjentów na wypadek braku skierowania. Okazuje się, że w takiej sytuacji jest również możliwość wystawienia skierowania w punkcie szczepień. O to pełna odpowiedź:
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (125) ponad 10 zablokowanych
-
2022-10-11 22:36
Opinia wyróżniona
(1)
Niestety mam ten sam problem, błąd podczas wypełniania karty szczepień i brak skierowania na 2 dawkę przypominającą.
W Gdańsku sporo osób ma ten problem.- 0 0
-
2022-10-17 23:52
To nie problem. To znak, że masz jeszcze żyć w zdrowiu i bezproblemowo. "Szczepienia" na C19 przyniosły ogrom nieszczęść zdrowotnych u ludzi i sporo nagłych zgonów. Udary wśród ludzi wokół podskoczyły chyba o kilkaset %
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.