- 1 Kończy się Program Profilaktyka 40 Plus. Mało kto skorzystał (118 opinii)
- 2 Tabletka "dzień po" - tylko 4 apteki na Pomorzu (215 opinii)
- 3 Nowa szefowa sanepidu na Pomorzu (40 opinii)
- 4 Ranking salonów kosmetycznych (8 opinii)
- 5 Od lipca karetka będzie stacjonować w Osowej i Ujeścisku. Sezonowo w Sobieszewie (37 opinii)
- 6 Brak znieczulenia, odsyłanie pacjentek. Jakie są problemy porodówek? (109 opinii)
Chorzy na SM mają swojego rzecznika
15 czerwca 2007 (artykuł sprzed 17 lat)
Z inicjatywy Polskiego Towarzystwa Stwardnienia Rozsianego powołano instytucję Rzecznika Praw Pacjenta z SM.
Projekt sfinansowany z funduszy Unii Europejskiej powstał w odpowiedzi na problemy pacjentów, wynikające z braku dostępności do informacji odnośnie możliwości leczenia, rehabilitacji, pomocy psychologicznej i prawnej.
W ramach programu został zatrudniony prawnik, mecenas Krzysztof Maśliński, pełniący funkcję Rzecznika Praw Pacjenta z SM. Pod numerem infolinii 0-801 313 333, codziennie w godz. 9 do 17 można się kontaktować z asystentką Rzecznika, Dominiką Danielską. Pytania można również nadsyłać mailem na adres rzecznik@ptsr.org.pl, lub przedstawić w komunikatorach internetowych: tlen cism@tlen.pl.
Istotną częścią programu stanowią konsultanci lokalni rzecznika. To osoby odpowiednio przeszkolone i wykwalifikowane, przede wszystkim w zakresie udzielania informacji prawnej w zakresie prawa medycznego, skomplikowanych procedur administracyjnych, dostępności leczenia i rehabilitacji.
Do rzecznika lub konsultantów mogą zwrócić się pacjenci, którzy:
- czują się dyskryminowani w pracy,
- nie wiedzą w jaki sposób ubiegać się o refundację rehabilitacji,
- szukają dostępu do świadczeń zdrowotnych, odpowiadających standardom przewidzianym dla tej choroby,
- nie wiedzą jak uzyskać zagwarantowaną przez Państwo pomoc prawną.
Do zadań Rzecznika Praw Pacjenta z SM należy także poradnictwo w zakresie ochrony zdrowia, udzielanie informacji na temat lecznictwa specjalistycznego oraz stacjonarnego.
Projekt sfinansowany z funduszy Unii Europejskiej powstał w odpowiedzi na problemy pacjentów, wynikające z braku dostępności do informacji odnośnie możliwości leczenia, rehabilitacji, pomocy psychologicznej i prawnej.
W ramach programu został zatrudniony prawnik, mecenas Krzysztof Maśliński, pełniący funkcję Rzecznika Praw Pacjenta z SM. Pod numerem infolinii 0-801 313 333, codziennie w godz. 9 do 17 można się kontaktować z asystentką Rzecznika, Dominiką Danielską. Pytania można również nadsyłać mailem na adres rzecznik@ptsr.org.pl, lub przedstawić w komunikatorach internetowych: tlen cism@tlen.pl.
Istotną częścią programu stanowią konsultanci lokalni rzecznika. To osoby odpowiednio przeszkolone i wykwalifikowane, przede wszystkim w zakresie udzielania informacji prawnej w zakresie prawa medycznego, skomplikowanych procedur administracyjnych, dostępności leczenia i rehabilitacji.
Do rzecznika lub konsultantów mogą zwrócić się pacjenci, którzy:
- czują się dyskryminowani w pracy,
- nie wiedzą w jaki sposób ubiegać się o refundację rehabilitacji,
- szukają dostępu do świadczeń zdrowotnych, odpowiadających standardom przewidzianym dla tej choroby,
- nie wiedzą jak uzyskać zagwarantowaną przez Państwo pomoc prawną.
Do zadań Rzecznika Praw Pacjenta z SM należy także poradnictwo w zakresie ochrony zdrowia, udzielanie informacji na temat lecznictwa specjalistycznego oraz stacjonarnego.
|
opr. mw
Opinie (4)
-
2007-06-18 14:25
sm
Może wreszcie osoby chore na tą straszną chorobę będą żyć godnie jak normalny, zdrowy człowiek a nie jak odstawiony na boczny tor.
- 0 0
-
2007-06-16 23:31
Życzenia
Bardzo dobrze,że wreszcie jest rzecznik chorych na SM. Jest tak wielu ludzi nie potrafiących poradzić sobie z tą chorobą. Wypada życzyć wytrwałości rzecznikowi, bo pracy Mu pewnie nie zabraknie.
- 0 0
-
2007-06-16 09:37
Lepiej późno, niż wcale:-)
:-)
- 0 0
-
2007-06-15 23:56
:-)
.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.