- 1 Tabletka "dzień po" - tylko 4 apteki na Pomorzu (45 opinii)
- 2 Nowa szefowa sanepidu na Pomorzu (7 opinii)
- 3 Ranking salonów kosmetycznych (3 opinie)
- 4 Imprezy rodzinne, za które trzeba płacić (90 opinii)
- 5 Od lipca karetka będzie stacjonować w Osowej i Ujeścisku. Sezonowo w Sobieszewie (36 opinii)
- 6 Sztuczna inteligencja wesprze lekarzy? (32 opinie)
Będzie nowa droga rowerowa przez centrum Gdyni
Nowa trasa rowerowa połączy kładkę przy dworcu PKP w Gdyni z pasem rowerowym na ul. Obrońców Wybrzeża i będzie przebiegała wzdłuż al. 17 Grudnia, ale tylko częściowo. Realizacja powinna nastąpić w przyszłym roku. Z kolei w tym roku miały pojawić się ułatwienia w przejeździe na skrzyżowaniu Morska - Warszawska, ale przetarg na prace budowlane unieważniono.
Przejazd po al. 17 Grudnia, ale tylko częściowo
Przejazd dla rowerzystów od lat planowano przez całą długość trasy, chcieli tego m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego w ramach Zielonej Obwodnicy Śródmieścia. Na przeszkodzie stanęły nierozwiązane sprawy własnościowe. W ostatnich dniach ogłoszono jednak przetarg na projekt drogi rowerowej wykorzystującej aleję, ale tylko na odcinku pomiędzy kładką i ul. Batorego.
Droga rozpocznie się za kładką przy dworcu PKP, później rowerzyści będą zjeżdżać na ul. Batorego. W ciągu ul. 3 Maja od ul. Batorego do ul. Armii Krajowej rowerzyści pojadą pasem rowerowym, natomiast na ul. 3 Maja od ul. Armii Krajowej do ul. Obrońców Wybrzeża jednokierunkową drogą rowerową.
Znikną tam istniejące miejsca postojowe wraz z placem przed garażami. Wyremontowany zostanie chodnik. Na końcu projektowana droga rowerowa połączy się z istniejącym pasem dla rowerów w ul. Obrońców Wybrzeża.
Gdynia na projekt chce przeznaczyć 76 tys. zł. Do wykonania zgłosiły się cztery firmy, w tym tylko jedna nie przekracza zakładanego kosztorysu. Wszystkie firmy zakładają czas przygotowania dokumentacji na pięć miesięcy. Oferty będą teraz analizowane. Realizacja przy pozytywnym rozstrzygnięciu przetargu mogłaby ruszyć w 2021 roku.
Z kolei w tym roku miało zostać przebudowane skrzyżowanie Morskiej i Warszawskiej.
Przetarg na prace budowlane unieważniony, poprawki w projekcie
W sierpniu 2019 roku odbył się pierwszy przetarg. Wpłynęła jedna oferta, dwukrotnie przewyższająca założony budżet. Zapadła decyzja o powtórzeniu postępowania. Władze Gdyni tłumaczyły, że miasto otrzymało pół miliona złotych dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych na inwestycję, więc warto poczekać.
Szlaki i trasy rowerowe
Po otwarciu kopert w kolejnym przetargu okazało się, że firma MTM przedstawiła ofertę na kwotę 2,3 mln zł, natomiast Eurovia Polska SA ten sam zakres prac chce wykonać za 2,6 mln złotych i w lutym z powodu zbyt wysokich cen przetarg po raz kolejny unieważniono.
Czas postanowiono wykorzystać na wprowadzenie dodatkowych zmian do gotowej dokumentacji projektowej przygotowanej w 2018 roku przez firmę Nevora.
Rozbudują drogę rowerową na u. Płk Dąbka
Dodatkowe przejście dla pieszych obok przejazdu
- Zmiana polega na dodaniu przejścia dla pieszych obok zaprojektowanego wcześniej samodzielnego przejazdu dla rowerzystów przez ul. Morską - można przeczytać w warunkach przetargu.
Po otwarciu kopert okazało się, że dodatkowe prace może wykonać w czasie czterech miesięcy za blisko 40 tys. zł projektant inwestycji, czyli firma Nevora. Miasto chce wydać 15 tys. zł mniej. Decyzje w tej sprawie jeszcze nie zapadły.
- Realizacja tej inwestycji pozwoli nam fizycznie połączyć rowerowo kilka dzielnic z centrum. Dodatkowo wykorzystamy bardzo dużą szerokość jezdni ul. Warszawskiej na odcinku do ul. Wolności. Wyznaczymy tam pasy ruchu dla rowerów o długości 170 metrów. Pozwolą one cyklistom czuć się bezpieczniej, szczególnie w trakcie jazdy pod górę w kierunku Wzgórza św. Maksymiliana i Działek Leśnych - wyjaśniał Rafał Studziński z Samodzielnego Zespołu ds. Komunikacji Rowerowej w gdyńskim ZDiZ.
Miejsca
Opinie (195) 7 zablokowanych
-
2020-05-24 15:32
Do niewyuczonego głupka układającego ankietę:
Ścieżki są w lesie i między polami. W mieście rowerem jeździ się po drogach dla rowerów.
- 1 3
-
2020-05-23 15:11
Brawo kolejne miejsca dla parkingowe blachosmrodów zlikwidowane,licze ze to dopiero poczatek. (1)
Miasto jest dla ludzi a nie dla blachosmrodów ,priorytetem piesi i rowerzyści z komunikacja miejska.
W koncu się cos w trójmieście ruszyło i zaczynamy standardem doganiać europe zachodnią!- 4 31
-
2020-05-24 14:58
To się wyprowadż do tej Europy skoro tak ci się podoba
- 4 1
-
2020-05-23 12:29
Włodarze Gdyni, najlepiej zamknijcie w ogóle miasto dla ruchu samochodowego, posadźcie więcej tulipanów, (8)
zróbcie z chodników drogi rowerowe. Sklepy, restauracje same się zamkną, biznes szybko wyjdzie z Gdyni. Zapanuje spokój i harmonia, piękna architektura i doskonałe widoki.
- 52 17
-
2020-05-23 12:47
Warto wiedzieć, że uruchomiony w 1968 roku proces stopniowego przekształcania (3)
ulic i placów w centrum Kopenhagi w strefy wolne od jeżdżących i parkujących samochodów doprowadził do znacznego wzrostu liczby klientów sklepów i lokali usługowych/gastronomicznych korzystających z nich, a Kopenhaga od wielu lat lokuje się na wysokich miejscach w rankingach jakości życia.
- 8 19
-
2020-05-24 14:54
Centrum miasta Gdyni nie umywa się do centrum Kopenhagi. Gdynia zawsze była miastem handlowym i przy okazji trochę turystycznym. Na razie przestaje być handlowym a nie staje się turystycznym. Kopiowanie wzorców prowadzi do powolnego upadku Gdyni. Przestańcie słuchać aktywistów mają najwyżej 30% poparcia, zobaczcie wyniki ankiety w innym wątku
- 4 0
-
2020-05-23 20:33
Z prostej przyczyny
Maja co w tych sklepach i knajpach zostawic.
I tylko tak to dziala...
Gdyni wystarczylo jedno centrum handlowe, aby zabic caly handel indywidualny. Resztki gastro zyje z turystow i pizzy... Widzial ktos morskie, portowe miasto bez rybnej restauracji?
Fajnie sie patrzy na przyklady z totalnie odmiennej rzeczywistosci ale trzeba miec troche swiadomosci o procesach i zasobach, ktore to powoduja.
Nas nie stac na most nad torami na przedluzeniu obwodnicy (OPAT) a Dunow stac na mosty na Sundem. Za to magistrat bzdurzy o gondolach z dworca na molo poludniowe.
Widzisz roznice?- 9 0
-
2020-05-23 19:56
Bzdura.
- 6 3
-
2020-05-23 15:17
buraczku z blachosmroda wszedzie gdzie priorytetem sa rowery i piesiu biznes kwitnie! (1)
bo nikt buraku nie chce wdychać spalin.
- 5 15
-
2020-05-24 11:49
I po co ta mowa nienawisci
Opanuj emocje rowerzysto nie wyzywaj i zamontuj blaszane blotniki bo bryzgasz blotem na plecy
- 3 0
-
2020-05-23 14:43
Strefy zamknięte dla samochodów najlepiej się rozwijają komercyjnie
- 6 9
-
2020-05-23 13:02
byłoby pięknie
miasto dopiero by odżyło.
- 7 7
-
2020-05-24 14:12
marnowanie pieniędzy
i tyle
- 8 2
-
2020-05-24 14:06
Ale de ile z UM zaszaleli 300 metrów ścieżki za rok, rozpieszczają Gdynian
- 6 1
-
2020-05-23 20:22
(1)
Aleje 17 grudnia zostawcie w spokoju.
- 2 2
-
2020-05-24 14:02
Tylko dziury zasypcie
- 2 0
-
2020-05-24 13:21
ciekawe
to chyba wymysla ktos kto nie widzial roweru na oczy a tym bardziej nim nie jezdzi...od dworca najlepiej na wzgorze aleja 18 grudnia bez krzyzowek nerwow itp fakt zdarzaja sie osoby z psem na smyczy 5 metrowej stojace po srodku jak sieroty...
- 3 1
-
2020-05-24 12:19
Sprawy własnościowe.
Od lat 50 tych albo od lat 20 XX w nie udało się wykupić całego terenu pod "zieloną obwodnicę środmieścia?
Na wiadukt pod torami na przedłużeniu ul. Obrońców Wybrzeża czekamy o lat 60 XX w.
Na wiadukt pod torami na przedłużeniu zeniu ul Puckiej od roku 1926. Może na 100 lecie się uda? :)- 6 0
-
2020-05-24 12:19
Jedziemy wzdłuż torów
I jedziemy a przejechać na druga stronę się nie da.
- 2 1
-
2020-05-24 11:48
Gdynia to rowerowa porażka !!!
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.