• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie nowa droga rowerowa przez centrum Gdyni

rb
23 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Planowany przebieg nowej drogi rowerowej w Gdyni. Planowany przebieg nowej drogi rowerowej w Gdyni.

Nowa trasa rowerowa połączy kładkę przy dworcu PKP w Gdyni z pasem rowerowym na ul. Obrońców Wybrzeża i będzie przebiegała wzdłuż al. 17 GrudniaMapka, ale tylko częściowo. Realizacja powinna nastąpić w przyszłym roku. Z kolei w tym roku miały pojawić się ułatwienia w przejeździe na skrzyżowaniu Morska - WarszawskaMapka, ale przetarg na prace budowlane unieważniono.



Rowerem w mieście jeździsz głównie po:

O wykorzystaniu alei 17 Grudnia dla pieszych i rowerzystów mówi się w Gdyni od lat. Trasa prowadząca wzdłuż torów od węzła Wzgórze do kładki przy dworcu PKP pozostaje w większości zaniedbana. Mimo to jest często wybierana przez spacerowiczów, bo miejsce, choć znajduje się w Śródmieściu, jest ciche i spokojne.

Przejazd po al. 17 Grudnia, ale tylko częściowo



Przejazd dla rowerzystów od lat planowano przez całą długość trasy, chcieli tego m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego w ramach Zielonej Obwodnicy Śródmieścia. Na przeszkodzie stanęły nierozwiązane sprawy własnościowe. W ostatnich dniach ogłoszono jednak przetarg na projekt drogi rowerowej wykorzystującej aleję, ale tylko na odcinku pomiędzy kładką i ul. Batorego.

Aleja 17 Grudnia mogłaby być ciekawym miejscem do spacerów, ale od lat pozostaje zaniedbana. Aleja 17 Grudnia mogłaby być ciekawym miejscem do spacerów, ale od lat pozostaje zaniedbana.
Droga rozpocznie się za kładką przy dworcu PKP, później rowerzyści będą zjeżdżać na ul. Batorego. W ciągu ul. 3 Maja od ul. Batorego do ul. Armii Krajowej rowerzyści pojadą pasem rowerowym, natomiast na ul. 3 Maja od ul. Armii Krajowej do ul. Obrońców Wybrzeża jednokierunkową drogą rowerową.

Znikną tam istniejące miejsca postojowe wraz z placem przed garażami. Wyremontowany zostanie chodnik. Na końcu projektowana droga rowerowa połączy się z istniejącym pasem dla rowerów w ul. Obrońców Wybrzeża.


Gdynia na projekt chce przeznaczyć 76 tys. zł. Do wykonania zgłosiły się cztery firmy, w tym tylko jedna nie przekracza zakładanego kosztorysu. Wszystkie firmy zakładają czas przygotowania dokumentacji na pięć miesięcy. Oferty będą teraz analizowane. Realizacja przy pozytywnym rozstrzygnięciu przetargu mogłaby ruszyć w 2021 roku.

Z kolei w tym roku miało zostać przebudowane skrzyżowanie Morskiej i Warszawskiej.

Przetarg na prace budowlane unieważniony, poprawki w projekcie



W sierpniu 2019 roku odbył się pierwszy przetarg. Wpłynęła jedna oferta, dwukrotnie przewyższająca założony budżet. Zapadła decyzja o powtórzeniu postępowania. Władze Gdyni tłumaczyły, że miasto otrzymało pół miliona złotych dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych na inwestycję, więc warto poczekać.

Szlaki i trasy rowerowe



Po otwarciu kopert w kolejnym przetargu okazało się, że firma MTM przedstawiła ofertę na kwotę 2,3 mln zł, natomiast Eurovia Polska SA ten sam zakres prac chce wykonać za 2,6 mln złotych i w lutym z powodu zbyt wysokich cen przetarg po raz kolejny unieważniono.

Skrzyżowanie Morska i Warszawska w Gdyni to miejsce, gdzie brakuje rozwiązań dla rowerzystów. Skrzyżowanie Morska i Warszawska w Gdyni to miejsce, gdzie brakuje rozwiązań dla rowerzystów.
Czas postanowiono wykorzystać na wprowadzenie dodatkowych zmian do gotowej dokumentacji projektowej przygotowanej w 2018 roku przez firmę Nevora.

Rozbudują drogę rowerową na u. Płk Dąbka



Dodatkowe przejście dla pieszych obok przejazdu



- Zmiana polega na dodaniu przejścia dla pieszych obok zaprojektowanego wcześniej samodzielnego przejazdu dla rowerzystów przez ul. Morską - można przeczytać w warunkach przetargu.
Po otwarciu kopert okazało się, że dodatkowe prace może wykonać w czasie czterech miesięcy za blisko 40 tys. zł projektant inwestycji, czyli firma Nevora. Miasto chce wydać 15 tys. zł mniej. Decyzje w tej sprawie jeszcze nie zapadły.

- Realizacja tej inwestycji pozwoli nam fizycznie połączyć rowerowo kilka dzielnic z centrum. Dodatkowo wykorzystamy bardzo dużą szerokość jezdni ul. Warszawskiej na odcinku do ul. Wolności. Wyznaczymy tam pasy ruchu dla rowerów o długości 170 metrów. Pozwolą one cyklistom czuć się bezpieczniej, szczególnie w trakcie jazdy pod górę w kierunku Wzgórza św. Maksymiliana i Działek Leśnych - wyjaśniał Rafał Studziński z Samodzielnego Zespołu ds. Komunikacji Rowerowej w gdyńskim ZDiZ.
rb

Miejsca

Opinie (195) 7 zablokowanych

  • co tu sie odpier.....

    Jeżdżę po Gdyni około 10 na rowerze. I pomysły urzedników mnie poprostu rozp...ją

    • 2 1

  • Szczurek i Łucyk (1)

    To dwa największe urzędowe partacze. Mam nadzieję, że po zmianie władz rozliczy sie ich.

    • 4 1

    • Jakich władz? Dynastia Szczurka będzie kontynuowana

      • 0 0

  • 76 tys za farbe i pedzle?!

    to chociaz jakas trwalą farbe kupcie

    • 2 1

  • Kropla w morzu potrzeb. Szkoda, że ta droga nie poprowadzi od Gdyni Głównej do SKM Wzgórze

    wzdłuż torów. No i wciąż brakuje połączenia Grabówka z centrum.

    • 4 0

  • Po Co?

    Po co droga rowerowa? "Rowerzysty" jeżdżą jak im czapka stoi, najczęściej po chodniku za nic mając pieszych (chociaż często po drugiej stronie ulicy mają ścieżkę rowerową). szkoda kasy na coś co ludzie mają w d...ołku.

    • 3 6

  • Po co tam DR? (2)

    Wystarczyłoby postawić 2 kładki łączace obecny poprzerywany szlak i w zupełności by wystarczyło dla zwykłych rowerów, pieszych i spacerowiczów z pieskami. Jak ktoś bedzie potrzebował zjazdu do Wladyslawa IV to jest kilka miejsc. Tam nie trzeba robić oficjalnej DR

    • 9 2

    • ale mozna się podlizać budującemu tam (1)

      deweloperowi...

      • 2 2

      • No tak

        W sumie racja, zapomniałem, że mieszkam w mieście sprzedanym developerce :(

        • 2 2

  • Opinia wyróżniona

    Mnie ciekawi (10)

    kiedy zbudują ścieżke rowerowa od pętli miętowa do Chwaszczyńskiej , z Dąbrowy do Wiczlina i do Chwaszczyna i ostateczności ścieżka która połączy Karwiny z Sopotem wzdłuż Sopockiej i Malczewskiego , chętnie gdy wracam z Sopotu w godzinach szczytu , pojechałbym rowerem , ale mam obawy jechać pod górkę obok samochodów PS ile km mają gdyńskie ścieżki ?

    • 52 26

    • Z Sopotu zamiast Malczewskiego- Obodrzyców, Kolberga. Z Brodwina leśna droga rowerowa do końcowej części Sopockiej. Przyjemnej jazdy.

      • 4 1

    • w godzinach szczytu (3)

      jedziesz normalnie rowerem między samochodami, jak motor. Oczywiście zależy ile masz pary w nogach... To daje do myślenia ludziom zamkniętym w puszkach.
      Więcej rowerów = mniej zakorkowane miasto, niezastawione chodniki, trawniki, czystsze powietrze. Rozumiem też, że czasami jest spotkanie i trzeba wygladać dobrze, czasami zrobić zakupy i auto jest potrzebne ale przeciez nie kazdego dnia!

      • 10 14

      • (2)

        Kolejna sprawa. Bus pasy, niby takie ekologiczne. Czy auta stojące w gigantycznym korku na kieleckiej nie generują co2? Dlaczego nie ma tam 2 pasów? Kto pozwolił na budowanie osiedli na chwaznie nie dodając odpowiedniej infrastruktury... Panie prezydencie Szczurek, jeździsz tamtenty codziennie i nie widzisz co się dzieje? Dlaczego urzędnicy odpowiedzialni za to nie mają wycoagnych konsekwencji

        • 11 8

        • na kieleckiej i małokackiej powinny być 3 pasy w górę i jeden w dół

          3 pas środkowy powininen być ruchomy, w zależności w którą stronę jest większe natężenie ruchu. Takie coś na zachodzie stosują, ale u nas nie da się....qr...a

          • 3 4

        • Dwa pasy to oba w korku za chwilę i autobus też w korku

          Bus pas musi być, bo musi być alternatywa.

          • 7 2

    • (3)

      A po co pchać się Sopocką, po co z Dąbrowy do Wiczlina ścieżka?! Są piękne, malownicze i wygodne trasy rowerowe przez las. Należy wykorzystać przewagę rowerów nad samochodami! A nie pchać się w jedno, niebezpieczne bagno. Google maps - opcja trasy rowerem - z łatwością nam pomoże.

      • 13 3

      • dla wiekszosci rower to nie rekreacja tylko komunikacja (2)

        na weekendowy wypad moze i są to "wygodne" trasy

        do konkretnego przemieszczania z punktu a do b już niekoniecznie.

        • 8 2

        • Wprost przeciwnie

          Z Sopotu do Karwin/Wielkiego Kacka można jechać 23 Marca do końca, potem w las i dalej są oznakowane ścieżki rowerowe w całkiem niezłym stanie. Nie na rower szosowy, ale każdy miejski, trekking, gravel i mtb świetnie sobie poradzą.

          • 5 1

        • nie dla większości

          ...

          • 2 2

    • Dlaczego w XXI wieku w dobie Internetu i cyfrowych dokumentów, tworzenie dokumentacji trwa 5 miesięcy? Od kilkudziesięciu lat płacę podatki w Gdyni i mam wrażenie że ida one na pensję dla urzędników. Czy Gdynia potrzebuje tyle osób na państwowych stanowiskach? Przecież w prywatnych spółkach na jednego pracownika przypadaloby 4 urzędników....

      • 17 4

  • Kiedyś ścieżka od Estakady Na Oksywie Dolne? Masę ludzi tam rano jeździ do pracy samochodami, może czas ich zachęcić do zmiany nawyków?

    • 3 1

  • Cyklo... (1)

    Czerwona farba rządzi
    Zamiast budować nowe niezależnie ścieżki odbywa się malowanie na czerwono

    W Gdyni najważniejszy czas dokonanac zmian w władzach miasta nadszedł czas na nowe spojrzenie a nie jak to się się dzieje od dłuższego czasu tylko "pudrowanie" .... niekompetencji władz

    • 12 1

    • Wreszcie ktoś napisał prawdę

      • 1 2

  • Hmmm

    Jak tam tylko bez sodełka kucyk

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Piknik "Rodzina, Zdrowie, Nauka = Merito"

w plenerze, warsztaty, kiermasz, zajęcia rekreacyjne

Transformacyjna Podróż w Kolorach Czakr z Anetą Paluszkiewicz

200 zł
warsztaty, spotkanie, joga

Zlot motoCYClovy 2024 & II Deadlift Truck Edition

konsultacje, zlot

Najczęściej czytane