- 1 Apteka wróci do gdyńskiej dzielnicy (65 opinii)
- 2 Nowy rektor GUMed wybrany (97 opinii)
- 3 Na Pomorzu brakuje łóżek internistycznych (57 opinii)
- 4 Co Polacy jedzą na śniadanie? (98 opinii)
- 5 Krztusiec bije rekordy w kwietniu (125 opinii)
Z jakich udogodnień i benefitów mogą korzystać zaszczepieni?
Kilka europejskich krajów zdecydowało się na dość surowe obostrzenia sanitarne. Zdarza się, że osoby muszą pokazać certyfikat szczepienia nawet przy wejściu do restauracji czy galerii handlowej. W Polsce takie pomysły cały czas pozostają w sferze dyskusji i tak pewnie pozostanie - nie zmienia to jednak faktu, że zaszczepieni mogą obecnie liczyć na szereg korzyści i udogodnień. Jakich?
- Powrót do życia towarzyskiego
- Swoboda przekraczania granic
- Szczepienia redukują ryzyko nie tylko choroby
- Loteria dla zaszczepionych
- Kontakt z deltą nie skutkuje kwarantanną
Gdzie można zaszczepić się na COVID-19? Lista punktów szczepień w Trójmieście
Czytaj też: Dlaczego ludzie nie chcą się szczepić przeciwko COVID-19?
Korzyści dla zdrowia to jedno, natomiast rząd, aby dodatkowo zachęcić do uczestnictwa w programie profilaktyki, wprowadza kolejne udogodnienia, które mają dodatkowo przyciągnąć niezdecydowanych. Na jakie wsparcie mogą obecnie liczyć zaszczepieni przeciw COVID-19?
Czytaj też: Na Pomorzu 10-krotnie spadło zainteresowanie szczepieniami. Koniec punktu przy ul. Dębowej
Powrót do życia towarzyskiego
Złagodzenie limitów w przypadku organizacji imprez i funkcjonowania obiektów kulturalnych i sportowych stanowiło jedną z pierwszych regulacji, która bezpośrednio odnosiło do osób zaszczepionych. To sprzyja zarówno uczestnikom, jak i organizatorom, bowiem osoby po dwóch dawkach szczepionki nie są wliczane do ogólnego, nadal obowiązującego limitu osób. Chodzi między innymi o teatry, kina czy galerie.
Do limitu nie są wliczani również zaszczepieni w przypadku organizacji koncertów czy widowisk, dyskotek np. w klubach nocnych czy imprez plenerowych. Pamiętajmy, że osoby, które już skorzystały z profilaktyki nie są "liczone" także podczas wydarzeń religijnych, w tym również podczas niedzielnej liturgii. Mając w rodzinie, czy wśród najbliższych znajomych, osoby zaszczepione, o wiele łatwiej jest też zorganizować większe wesele.
Wakacje 2021. Wydarzenia w kalendarzu imprez - co będzie się działo do 31.08
Swoboda przekraczania granic
Po przyjeździe z zagranicy osoby zaszczepione są w większości przypadków zwolnione z odbycia kwarantanny. Co ciekawe, regulacje pod pewnym warunkiem mogą dotyczyć również dzieci do 12 roku życia, które obecnie nie mogą się szczepić.
- Dotyczy to osób, którym wystawiono zaświadczenie o wykonaniu szczepienia ochronnego szczepionką, która została dopuszczona do obrotu w Unii Europejskiej. Pełne szczepienie będzie uznawane 14 dni po zakończeniu procesu szczepienia. Kwarantanna nie będzie obowiązywała dzieci do 12. roku życia podróżujących pod opieką dorosłych, którzy są zaszczepionymi przeciwko COVID19 - wskazują przedstawiciele Ministerstwa Zdrowia.
Podobnie sytuacja wygląda w przypadku wyjazdu z Polski, chociaż tu reguły zmieniają się w zależności od kraju, do którego podróżujemy. Na weryfikację między innymi statusu zaszczepienia pozwala tzw. paszport covidowy, który obowiązuje od 1 lipca w krajach Unii Europejskiej.
- Główną korzyścią, szczególnie w przypadku szczepienia, jest to, że wystarczy ten dokument pokazać, aby przekroczyć granicę. Nie ma ryzyka +wpadnięcia w kwarantannę+ lub obowiązku wykonywania badań, które w niektórych krajach są płatne - mówił minister Adam Niedzielski.
Czytaj też: Unijny Certyfikat COVID działa od 1 lipca. Jak ułatwia podróżowanie?
Szczepienia redukują ryzyko nie tylko choroby
W wielu wypadkach, np. w kwestii wspomnianego przekraczania granic, ale również pobytu w ośrodkach rehabilitacyjnych czy turnusach leczniczo-profilaktycznych wymagane jest zaświadczenie o zaszczepieniu lub negatywny wynik testu na koronawirusa. W drugim wypadku mamy do czynienia z pewną losowością - infekcja może przebiegać bezobjawowo i na samym końcu może okazać się, że jednak jesteśmy chorzy, co od razu dyskwalifikuje nas z dalszej aktywności.
Loteria dla zaszczepionych
Nie można zapominać o organizowanej przez rząd loterii dla zaszczepionych, która ma zachęcić do profilaktyki jeszcze nieprzekonanych. Codziennie są rozlosowywane nagrody pieniężne o wartości 200 zł co 500 uprawnionych i 500 zł co 2 tys. zaszczepionych.
Dodatkowo raz w tygodniu można wygrać 50 tys. zł i hulajnogę, a raz w miesiącu odbywa się losowanie nagrody w wysokości 100 tys. zł oraz samochodu. Z kolei na początku października ma zostać rozlosowana nagroda główna w wysokości 1 mln zł i samochód typu SUV. Warto dodać, że również gminy z największym współczynnikiem wyszczepienia populacji mogą liczyć na gratyfikacje finansowe.
Normalność nie musi być wygraną na loterii
- #SzczepimySię (@szczepimysie) July 2, 2021
Możesz ją wygrać podejmując odpowiedzialną decyzję o szczepieniu przeciw COVID-19
️Zarejestruj się na szczepienie, a po szczepieniu na loterię poprzez:
️ infolinię 989
️ https://t.co/EAI6V332L5 #SzczepimySięWygrywamy! pic.twitter.com/7lXX1rUkNc
- W ciągu niespełna 2 dni do Loterii Narodowego Programu Szczepień zgłosiło się już ponad milion osób. Zaszczep się i wygraj swoje bezpieczeństwo - przekazał Michał Dworczyk, szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Kontakt z deltą nie skutkuje kwarantanną
Zaszczepieni mogą również liczyć na brak kwarantanny w przypadku kontaktu z osobą zainfekowaną wariantem delta. Co prawda, rząd jeszcze w tym tygodniu zapewniał, że ta grupa nie zostanie wyłączona z takiego obowiązku, jednak ostatecznie Ministerstwo Zdrowia wycofało się z tego pomysłu. To oznacza, że osoby korzystające z profilaktyki nie będą musiały się martwić przymusowym siedzeniem w domu, co jest dosyć istotne patrząc, że prawdopodobnie w przypadku wariantu delta najgorsze jeszcze przed nami. Osoby zaszczepione będą podlegać tylko nadzorowi sanitarnemu.
Czytaj też: Wariant Delta na Pomorzu. Rozpoznano 23 przypadki indyjskiej odmiany koronawirusa
Dyskusja na temat udogodnień dla osób zaszczepionych budzi duże emocje, jednak wiele osób wskazuje, że system powinien być przede wszystkim przejrzysty, a także opierać się na obecnych doniesieniach naukowych i zapewnieniu bezpieczeństwa. Wydaje się natomiast , że główny warunek, a więc sprawiedliwość w postaci dostępności szczepień, został obecnie spełniony.
Opinie wybrane
-
2021-07-07 08:10
Lata 30-ste wracają, podział na lepszych, gorszych, szczucie, ogłupiająca propaganda (56)
Jeszcze niedługo zapewne przymus dawania sobie w żyłę eksperymentem medycznym (nie mylić ze szczepionką), ale większość jak widać łatwo można zmanipulować i dadzą sobie dla świętego spokoju wykrzyknąć cokolwiek, a świętego spokoju nie będzie i tak, ktoś kto bardziej ceni sobie bezpieczeństwo, niż wolność, nie zasługuje ani na jedno, ani na drugie.
- 198 94
-
2021-07-07 10:48
(2)
Ale pierdzielisz. Tak, jestes gorszy, na swoje wlasne, osobiste zyczenie, bez racjonalnego powodu, ryzykujesz zyciem swoim, a co gorzej i cudzym. Wolność nie obejmuje swobody sprowadzania zagrozenia publicznego. Nieszczepiacy sie sa jak kierowcy jezdzacy po alkoholu.
- 3 8
-
2021-07-07 11:33
Każdy kierowca może spowodować wypadek, nie tylko pijany.
Powinni więc zabrać ci prawo jazdy bo ryzykujesz zyciem swoim, a co gorzej i cudzym. Wolność nie obejmuje swobody sprowadzania zagrozenia publicznego.
- 2 3
-
2021-07-07 11:23
To trochę tak, jakby ktoś, kto nie podszedł do egzaminu na prawo jazdy
Krzyczał o apartheidzie, bo on jeździć nie może. Może, komunikacją miejską.
- 2 2
-
2021-07-07 10:10
Czym jest wolność?
- 1 0
-
2021-07-07 08:30
Głupoty prawisz (15)
Gdyby to były lata 30, to byś został wysiedlony, twój biznes przejęty, ludzie by mieli przyzwolenie społeczne do ataków słownych i fizycznych na Ciebie a ty nic byś nie mógł zrobić.
Tutaj mamy z gołą diametralną sytuację, gdzie są stosowane obostrzenia z powodu choroby i dotyczą one osób które dobrowolnie nie chcą się zaczepić. Nikt ci nie robi konfiskaty majątku, nikt ci nie każe paradować ze znakiem odmieńca.- 14 15
-
2021-07-07 08:44
Choroby? (9)
Nie będę się szczepił na coś co ja i cała moja rodzina przeszliśmy bezobjawowo. Kpisz czy o drogę pytasz? Trzeba być kompletnym szurem z IQ chomika by się szczepić przeciwko chorobie lżejszej od przeziębienia. Rozumiem szczepić starych, schorowanych dziadków, ale młodych, zdrowych ludzi którzy rozjeżdżają tego wirusa jak taran to kompletna głupota i marnowanie pieniędzy.
- 14 8
-
2021-07-07 08:58
Cieszę się że przeszedłeś bezobjawowo (8)
A wiesz to na zasadzie znam swój organizm czy może przeciwciała zrobiłeś?
A wiesz jakie są konsekwencje przejścia? Bo świat medycyny cały czas się ich uczy. Bądź tak miły i powiadom naukowców jakie są konsekwencje, zaoszczędzisz tysięcy roboczogodzin ludziom na świecie- 7 8
-
2021-07-07 09:27
Konsekwencje są takie że żyję dokładnie tak samo jak przedtem. (7)
I na tym właściwie można zakończyć dyskusję.
- 10 5
-
2021-07-07 11:03
Czyli zero argumentów poza bo ja tak mówię? (3)
Rzeczywiście, nie ma o czym dyskutować, gdy druga strona ma zero argumentów poza tupaniem nóżką.
Dla twojej informacji, wzord ozdrowieńców motuje się zwiększony odsetek chorób i dysfunkcji układu nerwowego i krwionośnego.
Jest tez podejrzenie korelacji między wadami płodu a infekcja.
Temat jest jeszcze badany ale pokazujeRzeczywiście, nie ma o czym dyskutować, gdy druga strona ma zero argumentów poza tupaniem nóżką.
Dla twojej informacji, wzord ozdrowieńców motuje się zwiększony odsetek chorób i dysfunkcji układu nerwowego i krwionośnego.
Jest tez podejrzenie korelacji między wadami płodu a infekcja.
Temat jest jeszcze badany ale pokazuje on jak mało tak naprawdę wiemy o wirusie i jego konsekwencjach. Komuś by przyszło do głowy że wirus układu oddechowego może przyczynić się do wypadania włosów? A okazuje się że jest to potwierdzone powikłanie po.
Cieszę się że pozostajesz w zdrowiu i życzę by tak zostało ale weź pod uwagę że wiele osób tak nie ma. Sprawdź sobie m.in. zespół PIMS. Może to Ci da trochę do myślenia i poszerzy horyzont myślenia poza własne ja- 3 5
-
2021-07-07 11:30
Druga strona ma takie argumenty że sama to przeszła, żyje i ma się doskonale. (1)
Takich ludzi są miliony. Natomiast ty śmieszny foliarzu próbujesz wmówić drugiej stronie że na pewno ma jakieś powikłania i próbujesz wmówić że białe jest czarne. Nie odzywaj się już lepiej bo robisz z siebie kompletnego czuba.
- 3 4
-
2021-07-07 12:55
Czuby stoją w kolejkach na granicach
- 2 1
-
2021-07-07 11:33
oby z równą dociekliwością świat naukowy zają się NOP'ami
i to nie tylko tymi zaraz po kłuciu.
- 3 3
-
2021-07-07 10:07
Czyli nie masz nic przeciwko pełnej odpłatności za leczenie powikłań chorób układu oddechowego (2)
przez nieszczepionych z powodów innych niż medyczne. Dziękujemy, już notujemy.
- 2 9
-
2021-07-07 10:41
(1)
Hmmmm jakos w trakcie pandemi nie zauwazylam by przestano oiczac skladki na zus etc choc do lekarza dostac sie nie dalo wogole. To moze tak pracujacy powinni wystapic o zwrot pobranych skladek?
- 9 3
-
2021-07-07 10:52
Odradzam, potrzebujesz porady okulisy
Nawet ZUS z NFZ Ci się w jedno zlewa. A prywatnie coraz drożej.
- 2 1
-
2021-07-07 08:42
(2)
przeciez na zachodzi juz zwalniaja ludzi z pracy bo sie nie zaszczepili. ostatnio bylo glosno o lekarzach i pielegniarkach we wloszech ktorzy sie niezaszczepili. w nowej zelandii tez zwalniaja ludzi
- 6 6
-
2021-07-07 09:32
(1)
na Wschodzie też , w Rosji albo się szczepisz albo wypad z fabryki
- 0 5
-
2021-07-07 15:36
Z fabryki to przesada
Ale w służbie zdrowia nienarażanie pacjenta jest kluczowe, więc tu kozaczenie długo nie potrwa.
- 3 1
-
2021-07-07 08:36
(1)
biedny człowieku, to się nie działo tak od razu, to wszystko nadejdzie.
- 13 7
-
2021-07-07 10:52
Zglos sie do lekarza.
- 3 2
-
2021-07-07 08:28
Nie eksperyment medyczny a socjologiczny (5)
Akcja szczepień świetnie pokazała stopień ignorancji na świecie oraz zdolność przeciętnego Kowalskiego do szukania informacji o rzetelnym źródle.
Nie sztuką wpisać w Google "szczepionka spisek" i się oczytać głupot powielanych w nieskończoność.
Nie jednego zwolennika teorii o eksperymencie medycznym proszę o konkretne artykuły,Akcja szczepień świetnie pokazała stopień ignorancji na świecie oraz zdolność przeciętnego Kowalskiego do szukania informacji o rzetelnym źródle.
Nie sztuką wpisać w Google "szczepionka spisek" i się oczytać głupot powielanych w nieskończoność.
Nie jednego zwolennika teorii o eksperymencie medycznym proszę o konkretne artykuły, potwierdzone badania. Nikt nie był w stanie mi pokazać choćby jednego, potwierdzonego dowodu. Jedynie pojedyńcze wypowiedzi losowych osób, a do tego często wyrwane z kontekstu i przeinaczone.- 14 9
-
2021-07-07 12:15
to poproszę dowód że to działa a kartele lekowe są uczciwe i chcą naszego dobra dowody poproszę na to że mam im uwierzyć
- 3 3
-
2021-07-07 09:47
podałbym ci linki do NIH, ale nie mogę zgodnie z regulaminem (3)
NIH - Narodowe Instytuty Zdrowia instytucja rządowa w Stanach Zjednoczonych zajmująca się badaniami biomedycznymi i związanymi ze zdrowiem, część Ministerstwa Zdrowia i Pomocy Humanitarnej Stanów Zjednoczonych.
Na której możesz sobie poczytać, że szczepienia:
Pfizer koniec badań 2 maj 2023.
Moderna koniec badań 27NIH - Narodowe Instytuty Zdrowia instytucja rządowa w Stanach Zjednoczonych zajmująca się badaniami biomedycznymi i związanymi ze zdrowiem, część Ministerstwa Zdrowia i Pomocy Humanitarnej Stanów Zjednoczonych.
Na której możesz sobie poczytać, że szczepienia:
Pfizer koniec badań 2 maj 2023.
Moderna koniec badań 27 pazdziernik 2022.
Astra Zeneca koniec badań 14 lutego 2023.
J&J koniec testów 2 stycznia 2023
Jak tylko pojawił się Pfizer była na polskich stronach rządowych dostępna ulotka do szczepionki która właśnie wskazywała koniec badań datę 2 maj 2023. Nie wiem czy dalej jest dostępna ta ulotka oraz czy są dostępne ulotki innych szczepionek.
eksperyment czy nie?- 4 7
-
2021-07-07 10:51
(1)
Tak jest z kazdym lekiem i KAZDA szczepionka nieuku!!!!
- 3 3
-
2021-07-07 17:08
no i dobrze pal..ncie więc jest to na razie eksperyment a ja id..to za darmo testerem tego g..wna być nie zamierzam dotarło?
- 0 2
-
2021-07-07 10:04
Nie
Za eksperyment można uznać fazę przedkliniczną. Ale żeby rozróżniać poszczególne fazy i implikacje, to już trzeba mieć wiedzę na innym poziomie niż nagłówki z forów dla antyszczepionkowców.
- 3 7
-
2021-07-07 08:22
płaskoziemca z ciebie z jaskini (9)
- 11 7
-
2021-07-07 08:45
Wracaj do piwnicy zastraszony tchórzu bo cię jeszcze dopadnie bezobjawowe przeziębienie. (8)
- 8 7
-
2021-07-07 10:50
To tak, jakbys tchorzem nazywal zatrzymujacego sie przed przejsciem dla pieszych. Intelektualista nazwac cie nie mozna....
- 3 0
-
2021-07-07 08:57
On przynajmniej nie spadnie z krawędzi Ziemi, jak powiększą wymagany dystans społeczny (6)
pamiętaj, trzymaj się centrum!
- 6 8
-
2021-07-07 09:25
Twój psychiatra chyba już się dawno poddał? (5)
- 3 5
-
2021-07-07 10:50
(2)
Sadzisz po swoim?
- 3 1
-
2021-07-07 11:26
Nie, po twoim. (1)
A teraz wracaj do przedszkola.
- 0 3
-
2021-07-07 12:54
To wielu psychiatrów zapoznałeś
Nie dziwota.
- 2 1
-
2021-07-07 10:01
Nie ma czasu podjechać, tak zaabsorbowany foliarzami (1)
- 4 2
-
2021-07-07 10:09
To fakt, covidowa sekta to najcięższe przypadki.
- 2 4
-
2021-07-07 08:19
(2)
O czym bredzisz?
Mieszając w to lata 30ste i 40ste pokazuje Twoją ignorancję.
Ktoś Ci zabrania się zaszczepić? Nie chcesz się szczepić - zrób test - będziesz mógł robić dokładnie to samo co osoby zaszczepione. Twój wybór- 13 11
-
2021-07-07 12:13
(1)
ale co to ma do rzeczy id..to pewne prawa id..to są przyrodzone rozumiesz id..to rodzisz się człowiekiem masz obywatelstwo polskie chronią cię zapisy konstytucji tego państwa więc przyjęcie bądź nie tego preparatu nie może cię czynić obywatem mającym mniejsze prawa czy jesteś w stanie id..to pojąć te proste fakty?Okupant niemiecki wprowadzał swoje
ale co to ma do rzeczy id..to pewne prawa id..to są przyrodzone rozumiesz id..to rodzisz się człowiekiem masz obywatelstwo polskie chronią cię zapisy konstytucji tego państwa więc przyjęcie bądź nie tego preparatu nie może cię czynić obywatem mającym mniejsze prawa czy jesteś w stanie id..to pojąć te proste fakty?Okupant niemiecki wprowadzał swoje nielegalne prawa z pozycji siły. Tak się zachowują tacy jak ty cwaniaczku chcesz innym odbierać prawa bo nie podzielają twojego punktu widzenia nie widzisz jak śmieszny jesteś?
- 2 3
-
2021-07-07 15:34
"Przyrodzone" ;)
- 2 0
-
2021-07-07 08:15
" (nie mylić ze szczepionką)" (16)
czym się różni szczepionka od "eksperymentu medycznego"?
- 5 12
-
2021-07-07 08:39
Tym samym czym mądry od głupiego.
- 1 2
-
2021-07-07 08:23
twoja głowa to eksperyment medyczny (2)
- 13 5
-
2021-07-07 08:43
(1)
Być może, ale jest to eksperyment, który przynosi pozytywne efekty
- 1 9
-
2021-07-07 08:56
Jak widać - właśnie nie
- 6 1
-
2021-07-07 08:22
szczepionka - ma za sobą lata badań naukowych na reprezentatywnych grupach potwierdzonych dokumentacją (11)
eksperyment z tzw szczepieniami covid trwa - są ofiary
i nikt tego nie nadzoruje ... a wręcz skrzętnie pewne fakty ukrywa- 24 19
-
2021-07-07 10:49
Twoja wiedza o medycynie nawet nie jest zerowa. Jest ujemna.
- 3 1
-
2021-07-07 08:41
Tak? (3)
No proszę...
A co roczne szczepionki na grypę, które są przygotowane po sezonie infekcyjnym? Wg. Twojej wymyślonej definicji nie są szczepionkami a wręcz niebezpiecznym dla zdrowia eksperymentem medycznym
Jakoś co roku od dekady biorę ten eksperyment medyczny i żyje- 7 7
-
2021-07-07 10:23
(1)
a ja nigdy sie nie szczepilem na grype. 35 lat i nawet na grype nie chorowalem. i co teraz?
- 4 1
-
2021-07-07 10:59
Nic, brawo Ty
Ja praktycznie co roku przechodziłem. Co w.polaczeniu z astmą dawało ciężki przejście.
Od dekady nie mam problemów a w najgorszym przypadku jeden, dwa dni gorzej się czuję.- 6 2
-
2021-07-07 08:55
A ja zaaplikowałem sobie raz i ledwo przeżyłem. Więcej tego szajsu nie dałem sobie wstrzyknąć a grypy nie podłapałem.
- 11 5
-
2021-07-07 08:28
Brak dowodów to dowód na to że wszyscy są częścią konspiracji. (5)
Widzisz co piszesz w ogóle?
- 10 8
-
2021-07-07 12:06
skoro jest tak fajnie ty id..to to dlaczego zgłaszanie NOP jest tak utrudniane?No słucham?
- 3 3
-
2021-07-07 08:54
patrzac po powtarzajaacych się IP z puli NordVPN i ExpressVPN (3)
mogę z cała odpowiedzialnoscia powiedziec , ze na trojmiasto.pl siedza cały czas te same ryje, które albo z nienawisci albo z powodu pracy w trolowskiej agencji do antyszczepionych piszą wszelkiej masci obraźliwe i wyśmiewajace ich punkt widzenia komentarze, nadając wydzwiek kazdej wypowiedzi sceptyka szczepien jako wariata, którego nalezałoby
mogę z cała odpowiedzialnoscia powiedziec , ze na trojmiasto.pl siedza cały czas te same ryje, które albo z nienawisci albo z powodu pracy w trolowskiej agencji do antyszczepionych piszą wszelkiej masci obraźliwe i wyśmiewajace ich punkt widzenia komentarze, nadając wydzwiek kazdej wypowiedzi sceptyka szczepien jako wariata, którego nalezałoby zamknac w psychiatryku. A reszta spolecznosci daje sie na to nabrac myslac, ze to głos ludu tak głosi. No czas stąd isc gdzie indziej, ostatnio czytałem bardzo rzeczowe komentarze na tym niegdys opanowanym przez trole O.necie. Stamtad was wywalili czy teraz pracujecie na zamowienie Gdansk.pl ?
- 8 9
-
2021-07-07 09:11
w Rumi niedawno zmarł zdrowy jak koń młody chłopak po szcepieniu covid (2)
media o tym fakcie nic ... milczą!!!
- przypadek? - no nie sądzę- 11 5
-
2021-07-07 09:59
Hmm, skąd w takim razie o tym wiesz? (1)
- 4 2
-
2021-07-07 10:30
Druga zasada kręgu - o kręgu się nie mówi.
- 4 0
-
2021-07-07 08:14
(23)
Rozumiem niewliczanie ich do limitów, bo to nie jest tak, że odbiera się niezaszczepionym jakąś możliwość, tylko to ekwiwalent dostawienia krzesełka w kinie, gdy skończyły się zwykłe miejsca. Natomiast zamykanie przed niezaszczepionymi jakichś miejsc - no to już doprowadzi do niechcianych efektów.
- 142 46
-
2021-07-08 19:54
Stop mordercom! (1)
Po dobroci nie idzie. Trzeba konkretnie. To już wykracza po za obszar opinii, bo za dużo osób orbituje w jakimś świecie fantazji i domysłów.
Na prawdę absolutnie nie rozumiem bezczelnych postaw morderców (dokładnie: nie szczepisz się, tak nazywaj odbicie w lustrze), którzy się nawet nie planują szczepić.
Obecnie nie ma żadnejPo dobroci nie idzie. Trzeba konkretnie. To już wykracza po za obszar opinii, bo za dużo osób orbituje w jakimś świecie fantazji i domysłów.
Na prawdę absolutnie nie rozumiem bezczelnych postaw morderców (dokładnie: nie szczepisz się, tak nazywaj odbicie w lustrze), którzy się nawet nie planują szczepić.
Obecnie nie ma żadnej innej tak szeroko przebadanej szczepionki na tym etapie (tak, bo pełne testy szczepionek trwają wiele lat, ale jeszcze nigdy nie było tak wielkiej liczby zaszczepionych i tak niewielkiego odsetka powikłań).
Przypomnę, że pierwsze szczepionki na gruźlicę, to były praktycznie rozcieńczone "pfociny" i dały efekt! Czy szczepionka na polio Sabina, która wyeliminowała Polio!
Podobno 80% - 90% Polaków to chrześcijanie: jest przykazanie nie zabijaj.
Jeśli nie wyszczepimy się do odpowiednio wysokiego poziomu, to przy IV albo V fali będzie kolejna mutacja, na którą szczepionka już nie pomoże, bo nastąpi mutacja. Tutaj jest prosta matematyka, ale matematyka w tym kraju jakoś ma małe powodzenie...
Są osoby, które się szczepić nie mogą, ale one muszą być chronione przez 90% pozostałych. One też są śmiertelnie narażone przez czyjeś "może później/nie ufam korporacjom/nie chcę czipa"...
Zwolennikom odporności stadnej, proszę bardzo:
Epidemia dżumy: 60% populacji, bo była praktycznie niekontrolowana
Hiszpanka: 1,3% - 6% populacji światowej, mimo już pewnego rozwoju medycyny
I teraz się ludziom w d... przewraca, że co to za epidemia, jak jeszcze 0,5% populacji nie wykończyła... Aż tak nie lubisz swojej córki/męża/żony/matki/dziadka/babci?
Ja już zaliczyłem pogrzeb osoby po CoViD-19. Ty też chcesz?
Jak ktoś znajdzie rzetelne opracowanie dotyczące:
- niskiej skuteczności szczepionki
- zmian w kodzie genetycznym (może jakiś Spiderman?!) po aplikacji
To niech umieści link poniżej. Przypomnę, że insynuacje "pomocnych" trolli się nie liczą.- 1 7
-
2021-07-10 01:28
szczepionki chronią tylko Ciebie !!!
Szczepionki chronią Ciebie przed ciężkim przebiegiem choroby ale dalej możesz zarażać. O powikłaniach porozmawiamy za parę lat czy dalej jest ok. To w co kto wierzy to jego sprawa i nic Ci do tego, ale z wypowiedzi rozumiem że jeśli religia kazała by zabijać to problemu byś nie widział. Spokojnie niedługo wszyscy nawet osoby które nie mogą się
Szczepionki chronią Ciebie przed ciężkim przebiegiem choroby ale dalej możesz zarażać. O powikłaniach porozmawiamy za parę lat czy dalej jest ok. To w co kto wierzy to jego sprawa i nic Ci do tego, ale z wypowiedzi rozumiem że jeśli religia kazała by zabijać to problemu byś nie widział. Spokojnie niedługo wszyscy nawet osoby które nie mogą się szczepić będą mogły się zaszczepić na Covid bo podobno nie można było mieszać szczepionek a tu nagle szok, jednak można i niby daje lepsze rezultaty. Wcześniej sprawdzali i co, źle sprawdzili czy jak bo nie rozumiem. Dla tego chcesz się zaszczepić to spoko to Twoja decyzja ale nie wymuszaj jej na Mnie
- 2 0
-
2021-07-07 09:44
Zgadzam się. (20)
Póki jest to szczepienie dobrowolne, nie powinno się piętnować ani segregować osób na zaszczepione i nie. Ja się szczepilam, bo chciałam, ale są osoby, które mają inne poglądy i nie powinny być za to :karane:. Choć przyznam, że jak czasem czytam wypowiedzi przeciwników szczepionek, to żal bierze, że nie potrafią wyłożyć swoich racji bez obrażania zaszczepionych.
- 18 13
-
2021-07-07 09:54
(19)
niektórzy ludzie po prostu boją się dać sobie wstrzyknąć coś co było robione w pośpiechu - wiemy o 4 głównych firmach które w pośpiechu kombinowały ze szczepionkami, taki pospiech wynika z olbrzymich olbrzymich pieniędzy a co za tym idzie, jest o co walczyć. nie wiemy jedynie jakie skutki długofalowe pociągnął te preparaty za sobą. trzeba zrozumieć obawy niektórych
- 23 18
-
2021-07-08 09:46
nie tylko było robione w pośpiechu, jak dotąd jest dopuszczone warunkowo - preparat w 3 fazie badań klinicznych, które kończą się w 2023/2024, a minusy to za to, że teraz dociera i jest to element wyparcia?
- 4 0
-
2021-07-07 09:57
"w pośpiechu" - tylko rok im to zajęło. (17)
Litości.
- 7 24
-
2021-07-07 11:36
a co ośla łąko przebadasz przez rok jak ciąża u kobiety trwa 9 miesięcy zobacz sobie co to jest rok w badaniu skutków leku
- 6 10
-
2021-07-07 10:15
Jak na "szczepionkę" to jest to bardzo szybko (15)
Zwykle takie badania trwają wiele lat, więc praktyczne wykonanie tego w kilka miesięcy to tempo zawrotne. A koniec badań klinicznych jest przewidziany na 2022-2023 rok, więc na razie to eksperyment, sami producencie w ulotkach piszą że nie ma żadnych gwarancji że to cokolwiek da, że nie będzie powikłań itp. Tylko trzeba sobie taką ulotkę spokojnie przeczytać ze zrozumieniem, a to niestety dla wielu ludzi stanowi przeszkodę nie do pokonania.
- 27 10
-
2021-07-07 10:47
Widzisz, tylko badania mechanizmu białka kolca trwają już prawie dwie dekady... (14)
- 11 9
-
2021-07-10 01:06
ciekawe
Ciekawe jest tylko to że jeden z głównych wynalazców szczepionek mrna czyli mechanizmu białka kolca jest przeciwny szczepieniom, przez co jest usuwany ze znanych portali bo neguje szczepienia ale o tym nikt Ci nie powie bo masz się zaszczepić
- 0 0
-
2021-07-08 09:47
tak? i co z tego? co pozytywnego wcześniej z tego wyniknęło?
wcześniej nic, a tu nagle ciach i na covida się udało? nie ma to jak naiwność
- 2 0
-
2021-07-07 11:39
(1)
i co z tego a na cukrzykach przebadali na sercowcach przebadali na dzieciach przebadali?G.. przebadali szczeoisz się na własne ryzyko podpisujesz papier że dobrowolnie i heja w razie czegokolwiek w tym osr..nym kraju zostajesz pozostawiony sam.Gdzie jest fundusz z rekompensatami?Miał być więc dlaczego go nie ma?Kłamca Morawiecki zaliczył kolejne łgarstwo?Oni mają takie podejście a ja mam swoim zdrowiem ryzyskować bo Pfizer chce zarobić rzeczywiście świetny interes dla mnie
- 16 6
-
2021-07-08 19:59
No tak, jak obecnie nam panujący mówią, że 2x2 to 4....
To rozumiem, że wszystkim innym 5 wychodzi.
Rząd ma inną motywację ku wysokiemu wyszczepieniu: przy IV fali 500+ się nie sfinansuje...- 0 0
-
2021-07-07 11:01
(9)
I wcześniej nigdy nie zostały dopuszczone do użytku, bo zwierzęta, na których były testowane, zdychały
- 15 11
-
2021-07-08 19:57
Proszę o cytat.
- 0 0
-
2021-07-08 09:48
otóż to, ale nie ma co tłumaczyć, jeśli ktoś chce być człowiekiem doświadczalnym, to niech sobie jest
- 1 0
-
2021-07-07 11:34
Źródło, mitomanie, źródło ;)
- 5 2
-
2021-07-07 11:27
Zródło? (5)
Gdzie zwierzęta zdychały. Konkrety. Źródło tej informacji. Poproszę.
Bo Inaczej Jesteś Po Prostu Kłamcą- 13 7
-
2021-07-08 09:50
(1)
źródła bywają regularnie usuwane, by był tylko jeden rodzaj prawdy (ten tzw. trzeci rodzaj), niemniej te źródła istnieją, trochę determinacji i da się do nich dotrzeć, zamiast smarować po forach, szukaj w tym czasie, a nie na tacy chcesz dostać
- 2 1
-
2021-07-08 10:49
hahahahaha :DDD
- 0 0
-
2021-07-07 12:36
pogoogluj to znajdziesz a nie ujadasz jak wsciekły k.undel (2)
- 7 9
-
2021-07-07 13:10
O tak. (1)
Google - ostateczna wyrocznia prawdy:)
- 7 0
-
2021-07-08 09:51
każdy ma wybór czy google czy tv
- 1 0
-
2021-07-07 08:13
Zaszczepie sie, nawet za to zapłace (44)
jak tylko ten wynalazek zostanie dobrze przetestowany również w szerszym okresie czasu. Dlaczego? Ponieważ wiem jak wygląda projekt/budowa robiony/a na szybko na kolanie.
- 190 97
-
2021-07-08 20:00
Ilu bliskich poświęcisz czekając?
Ta ciocia z Kielc zawsze niemiła była tak? Niestety nie Ty wybierasz, kogo stracisz.
- 0 1
-
2021-07-07 11:30
3.25 miliardow dawek podanych na świecie (3)
ale panisko poczeka aż się świat skończy i wtedy jako ostatni umierający powie: a nie mówiłem... I padnie. Każdy ma prawo do swoich teorii ale to co ludzie opowiadają o szczeionkach pokazuje jedno: jak jest mózg to nie widać, ale jak nie ma to widać. Dzieci szczepi się od dekad (was antyszczepionkowcy też szczepiono) i dzięki temu choroby takie jak
ale panisko poczeka aż się świat skończy i wtedy jako ostatni umierający powie: a nie mówiłem... I padnie. Każdy ma prawo do swoich teorii ale to co ludzie opowiadają o szczeionkach pokazuje jedno: jak jest mózg to nie widać, ale jak nie ma to widać. Dzieci szczepi się od dekad (was antyszczepionkowcy też szczepiono) i dzięki temu choroby takie jak gruźlica, polio, tężec, krztusiec, odra, różyczka.. i można wymieniać ich naście - przestały nas ludzi nękać. Gdyby 100 lat temu były szczepionki na grypę hiszpanka nie zdziesiątkowałąby wielu narodów. Co ciekawe im ludzie rzekomo mądrzejsi tym bardziej negują zalety, no bo rtęć, drony, bill gates i inne głupoty są w szczepionce. Szkoda, że nie ma szczepionki, i to przymusowej, na głupotę.
- 7 11
-
2021-07-07 12:58
Ilość testujących jest ok, nawet aż nadto (2)
Tylko czas eksperymentu jest trochę za krótki by ocenić skutki
- 7 4
-
2021-07-07 19:27
Fajnie, że o medycynie na poziomie mRNA
wypowiadają się osoby, które nie wiedzą, kiedy użyć "ilość" a kiedy "liczba"
- 6 3
-
2021-07-07 14:41
Jakie skutki?
Codziennie cos nowego sie dzieje, trzeba by przezyc cale zycie a i moze z kilka pokolen zeby chociazby sprawdzic czy picie wody z plastiku nie wplywa na nas negatywnie (moze zmienia DNA?). Nigdy nie bedziesz mial 100% pewnosci, ze cos na ciebie nie szkodzi. Pamietasz jak ludzie sie cieszyli z azbestu czy papierosow?
- 3 1
-
2021-07-07 08:54
Zadanie domowe na dziś (2)
Czemu w nazwie SARS-CoV-2 stoi 2?
- 6 1
-
2021-07-07 09:44
Bo była juz wersja 1 (1)
kilka lat temu
- 7 0
-
2021-07-07 10:17
Brawo, w 2003 roku
I od 2004 roku są prowadzone badania. Nie od 2019. skromne 15 lat różnicy.
"projekt/budowa robiony/a na szybko na kolanie" ;)- 5 6
-
2021-07-07 08:51
Nie mieszaj betonu z medycyną. G...no wiesz i g...no widziałeś. (3)
Jeżeli choć jedna osoba zrezygnuje ze szczepienia po twoim komentarzu to będziesz miał krew na rękach i tyle w temacie.
- 9 24
-
2021-07-07 09:42
powiedz to rodzinie chłopaka z Rumii który niedawno po szczepieniu na covid zmarł (2)
że ty nie masz krwi na rękach i że ofiary wariackich szczepień muszą być! - no gadaj! już!
- 13 9
-
2021-07-07 11:24
Proszę o konkret (1)
Skąd ta informacja. Gdzie źródło. Czy zmarł z powodu szczepionki, czy po prostu wpadł pod autobus (albo śmiertelnie zakrztusił się truskawką).
Inaczej Jesteś Kłamcą. Kropka.- 5 9
-
2021-07-07 12:22
pogugluj a nie ujadasz jak wsciekły kundel
- 5 4
-
2021-07-07 08:43
(11)
Ciekawe co byś napisał gdyby szczepionka była w koncerny powiedziały że mamy skuteczną szczepionkę ale damy ją wam za 8 lat bo tyle potrzebujemy żeby przeprowadzić wszystkie potrzebne i mniej potrzebne badania . To jest wojna i jak na wojnie potrzebne są szybkie , mądre i odważne decyzje by ograniczyć straty do minimum. Póki co nie słyszałem o
Ciekawe co byś napisał gdyby szczepionka była w koncerny powiedziały że mamy skuteczną szczepionkę ale damy ją wam za 8 lat bo tyle potrzebujemy żeby przeprowadzić wszystkie potrzebne i mniej potrzebne badania . To jest wojna i jak na wojnie potrzebne są szybkie , mądre i odważne decyzje by ograniczyć straty do minimum. Póki co nie słyszałem o jakichś masowych ofiarach szczepień natomiast o ofiarach wśród chorych którzy nie byli bo nie było szczepionki czytałem i słyszałem nawet o ofiarach śmiertelnych choroby co najgorsze ludzi w kwiecie wieku swoim otoczeniu. Lekarstwa na chorobę nie ma więc szczepionka jest jedynym środkiem aby zmniejszyć prawdopodobieństwo zakażenia się lub lżejszego przebiegu choroby. Ja się zaszczepiłem a ty masz swój rozum i zrobisz co będziesz uważał za stosowne, każdy podejmuje konsekwencje swoich decyzji
- 13 18
-
2021-07-07 10:06
(4)
pomyśl, skąd dowiadujesz się o wydarzeniach związanych z pandemią? pomyśl, w jaki sposób i na czym zarabiają media przekazujące te informacje? pamiętaj, wyniki zawsze można sfałszować i dać Tobie fałszywe wyobrażenie
- 10 4
-
2021-07-07 16:26
z tvp
- 0 0
-
2021-07-07 11:53
(2)
tia, koniecznie opowiedz o tych fałszywych informacjach zmarłym na covid w mojej rodzinie, będą boki zrywać.
- 3 6
-
2021-07-07 13:14
(1)
najwyraźniej Twoja rodzina miała pecha, moja nie. Najwyraźniej w Twojej rodzinie inna grypa też była by niebezpieczna w mojej nie. Takie życie wirus nie wybiera wg ściśle określonych kryteriów wiec każdy ma prawo do swojego zdania i do dbania o własne zdrowie
- 8 3
-
2021-07-07 17:25
Nie miałbym nic przeciwko temu by antyszczepionkowcy byli wylęgarnią dla nowych wariantów koronawirusa gdyby tylko było pewne że nikogo przy tym nie pozarażają i grzecznie pozdychają sami w izolacji.
- 2 5
-
2021-07-07 08:54
(1)
Sam piszesz, że to taka pandemia, o której jedynie czytałeś i słyszałeś (:
- 9 2
-
2021-07-07 09:07
Czytam , słucham , obserwuję otaczający mnie świat i wyciągam wnioski . Całe szczęście że nie musiałem się przekonać na sobie czy swoich bliskich jak groźna to choroba .Pozdrawiam
- 2 4
-
2021-07-07 08:46
To prawda. Szczepionki na razie wydają się działąć i niemają wiekszych skutków ubocznych (3)
Dlatego być może już za rok - półtora się zaszczepię. Nie wcześniej.
- 15 10
-
2021-07-07 12:19
jestem z Toba, zasada prosta i przejrzysta, najpierw gruntowne wnioski z eksperymentu
a dopiero potem moja noga postanie w punkcie szczepien (uprzedze od razu tutejszych troli - postanie jesli dożyję, ale to mój problem nie wasz)
- 10 3
-
2021-07-07 08:57
(1)
Tylko wirus nie pójdzie spać na 1,5 roku ale to ty podejmujesz decyzje w swojej sprawie.
- 8 13
-
2021-07-07 12:21
nie rozmawiałem z wirusem, tak samo jak nie mówie sam do siebie jak niektórzy
wiec nie wiem, kiedy i czy spi, władza też nie potrafi podac rzeczowych informacji, wiec na dobrą miarę zostaje tylko moja logika a nie logika obezwładnionego strachem tłumu.
- 9 3
-
2021-07-07 08:33
Tradycyne szczepionki mają już minimum kilkanaście lat (11)
99.99% baboli została już znaleziona a wadliwe szczepionki wycofane. Nie bez powodu koncerny najpierw je testują na biednych dzieciach w Afryce. A te komputery też ktoś na szybko programował. Ciekawe ile baboli mają w sofcie.
- 21 10
-
2021-07-07 08:46
Pamiętaj żeby nie wchodzić do nowych bloków. (10)
Zamiast 10 lat projektowania z suwakiem logarytmicznym i testów na makietach, robią je na komputerach w kilka miesięcy.
A AutoCad ma tylko 40 lat, więc "ktoś na kolanie im komputery programował"...- 21 18
-
2021-07-08 09:53
to jest dla ciebie to samo? więcej pytań nie mam w takim razie
- 0 0
-
2021-07-07 11:24
ok, co z tego ze dzieki nowoczesnej technologii szczepionka powstala w bardzo krotkim czasie (2)
jednak czlowiek i jego reakcje na dzialanie tych szczepionek , nie reaguje tak szybko.
wszelkie przemiany metaboliczne trwaja.
tak samo jak z tyciem czy chudnieciem - po zjedzeniu jednego batonika , nie bedziesz od razu grubasem .
poza tym szczepionka mRNA ingeruje w RNA .
nawet niewielka dysfunkcja na poziomie genomu moze skutkowac niechcianymi efektami.
dzieci z zespolem Downa - tam tylko powodowany obecnością dodatkowego materiału genetycznego chromosomu 21 -- 7 5
-
2021-07-08 10:46
batonik i... RNA. No poziom rozumowania. Nie masz pojęcia co piszesz... eh.
- 0 1
-
2021-07-07 13:10
ehhh...kolejny który wiedzę czerpie z palca i plocie co mu ślina na język przyniesie. Wracaj Netflixa oglądać bo z wiedzą u Ciebie krucho to może kulturowo nadrobisz
- 2 3
-
2021-07-07 08:53
(3)
A to akurat świetnie widać w nowym budownictwie. Zaczyna rozpadać się w oczach zaraz po zasiedleniu. Ale w Miami to już jednak przesadzili XD
- 11 5
-
2021-07-07 09:58
Wielka płyta rozpadała się już w trakcie budowania, więc ten... (2)
- 6 6
-
2021-07-07 13:08
(1)
dziecko...Ty lepiej się w temacie wielkiej płyty nie wypowiadaj jak nie wiesz
- 6 3
-
2021-07-08 20:04
Z materiału na 1 blok miał powstać 1 blok....
A nie 1,5 bloku i dacze dla połowy budowlańców.
Babki z piasku tylko w piaskownicy działają.- 0 0
-
2021-07-07 08:53
(1)
Osoby projektujące z wyśmiewanymi suwakami, często miały większą wiedzę niż ufający komputerom. Teraz za często panuje przeświadczenie, że skoro policzone na komputerze to musi być dobrze. Otóż nie musi.
- 18 6
-
2021-07-07 10:02
'...teraz możesz pan wpisywać co tylko chcesz a i tak się pomyli przy dodawaniu...'
'... widzisz komputer, angielska wóda...'
- 5 0
-
2021-07-07 08:33
(2)
Tobie nawet mikrochip już nie pomoże.
- 11 12
-
2021-07-07 09:31
Masz mocne argumenty umysłowy kaleko. (1)
- 7 11
-
2021-07-07 10:13
Dostosowuje się poziom argumentacji do poziomu interlokutora
- 5 5
-
2021-07-07 08:29
(4)
Czyli wolisz tradycyjne szczepionki, gdzie zamiast użyć komputera, testuje się 20 niedziałających przez 10 lat, żeby w 11 roku trafić na działającą?
- 16 23
-
2021-07-07 11:12
a jakie są nie tradycyjne? (3)
szczepionka to szczepionka ;) nie chce nie muszę, boje się biorę. trudne do zrozumienia?
Czemu połowa ludzi chce segregacji dla drugiej połowy w imię czego?
Wiecie że to prowadzi do wojny....- 11 9
-
2021-07-07 11:27
Na tej wojnie pierwszy strzał w postaci wstrzymania 500+ dla nieszczepionych
Spowoduje kapitulację w ciągu doby. Nie strasz wojną, gdy nie masz amunicji.
- 13 4
-
2021-07-07 11:17
bo to dyskryminacja (1)
podzial na lepszych i gorszych
- 9 7
-
2021-07-07 11:52
Sam decydujesz, w której chcesz być grupie
- 9 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.