Rezydenci nie składają broni. Marsz poparcia przeszedł ulicami Gdańska
Rezydenci, studenci, lekarze - około 200 osób przeszło ulicami Gdańska w ramach poparcia protestu, który od kilkunastu dni prowadzą młodzi lekarze w całym kraju. Rozmowy z rządem nie przyniosły skutku, więc zgodnie z zapowiedzią, protest przybiera na sile. Rezydenci czują się wykorzystywani i tracą cierpliwość. Chcą poprawić nie tylko swoją sytuację - domagają się gruntownych zmian w całej służbie zdrowia.
Trójmiejscy rezydenci, studenci i lekarze również wspierają protestujących - w piątek od rana rozdawali ulotki w poczekalniach poradni przyklinicznych, w których informują pacjentów o swoich postulatach i tłumaczą sytuację młodych lekarzy.
- Jesteśmy pacjentami, będziemy rezydentami i to nas też dotyczy. Wystarczy posłuchać, jak wygląda sytuacja lekarzy w Polsce: widać, że jest dramat, ale najbardziej niesprawiedliwe jest to, że ludzie myślą, że tu chodzi tylko o pieniądze dla lekarzy, a dla nas najważniejszy jest nakład na służbę zdrowia - mówi Magda, jedna z protestujących rezydentek.
Przemarsz przez Gdańsk
Przed godz. 16 zebrali się pod Uniwersyteckim Centrum Klinicznym

- Bez względu na to, czy się uda czy nie, chcemy zwrócić uwagę na ciężką sytuację w polskiej służbie zdrowia, bo jednak od wielu lat jest tylko gorzej. Naszym głównym postulatem jest zwiększenie nakładów na służbę zdrowia. Chodzi o to, żeby ludzie w końcu usłyszeli, że dobro lekarza przekłada się też na dobro pacjenta - podkreśla Ewa, także lekarz rezydent.
Prowadzą protest głodowy
Od 2 października około 20 lekarzy rezydentów prowadzi głodówkę w holu głównym Dziecięcego Szpitala Klinicznego w Warszawie. Wspiera ich wiele osób w całym kraju. W sobotę planowane są pikiety poparcia dla nich - w Warszawie i innych miastach.
Z kolei w czwartek protestujący zwrócili się do strony rządowej z prośbą o debatę telewizyjną o systemie ochrony zdrowia. Wysłali także list do premier Beaty Szydło, w którym odmawiają udziału we wspólnym zespole i proszą o mediację parę prezydencką.
Walczą o większe pieniądze dla systemu zdrowia, likwidację kolejek i biurokracji
Młodzi lekarze coraz głośniej domagają się zwiększenia nakładów na ochronę zdrowia do poziomu europejskiego - nie niższego niż 6,8 PKB w ciągu trzech lat (obecne nakłady w Polsce to tylko 4,7 proc. PKB, w innych krajach UE od 6 do 11 proc.).
Reforma systemu zdrowia miałaby jeszcze zlikwidować upokarzające - według rezydentów - pacjenta i lekarzy kolejki: pilna wizyta u kardiologa dziecięcego to 4 miesiące, oczekiwanie na diagnozę raka piersi to "jedyne" 37 tygodni.
Problemem jest też brak personelu medycznego (w Polsce na 1000 mieszkańców mamy tylko 24,6 osób zatrudnionych w sektorze medycznym w tym: lekarze 2,2 a pielęgniarki 5,1. Dla porównania w Niemczech 61,4 a we Francji 63,5).
Jak przekonują rezydenci, należy zlikwidować nadmierną biurokrację. Walczą też o poprawę warunków płacowych dla personelu medycznego, w tym dla rezydentów - jak przekonują, teraz to 14 zł za godzinę ratowania życia.
Również w Trójmieście nie brakuje młodych medyków, którzy na co dzień wspierają akcję. W ramach protestu zamiast do pracy chodzą np. oddawać krew. Przy okazji ogólnopolskiego protestu rezydenci bez ogródek opowiadają też o swojej codzienności: pracy ponad siły i polityce szpitali polegającej na "łataniu" dyżurów młodymi lekarzami z powodu braków kadrowych.
- Obecnie rezydenci wykonują większość pracy na oddziałach. Często nie możemy liczyć na pomoc ze strony starszych kolegów, a należy pamiętać, że jesteśmy obarczeni pełną odpowiedzialnością zawodową. Służba zdrowia wykorzystuje młodych lekarzy - mówi Ewa, 31-letnia lekarka z Gdańska w trakcie specjalizacji z medycyny rodzinnej (nazwisko do wiadomości redakcji).
Czytaj więcej: Młodzi lekarze mają dość. I nie chodzi tylko o wyższe płace
Młodzi medycy muszą się też na co dzień mierzyć z mitem lekarza żyjącego na wysokiej stopie.
- Nas to nie dotyczy. Nasze pensje oscylują między 2,2-2,5 tys. zł netto za etat. Często spotykamy się z wrogością ze strony pacjentów, którzy uważają, że lekarzom przecież tak świetnie się powodzi - opowiada rezydentka.
Opinie (1579) ponad 50 zablokowanych
-
2017-10-13 18:03
Niech walczą o swoje (71)
.....
- 388 314
-
2017-10-13 18:39
zarobki lekarzy są za niskie w porównaniu do stawek lekarzy pracujących za granicą (26)
tak uważa 40% ankietowanych. Ale za którą granicą ? Na wschodzie czy w Afryce ? :)
- 67 24
-
2017-10-13 20:34
niech im p.o. Polak niejaki Tusk da (12)
- 40 31
-
2017-10-13 20:35
200? (6)
A nie 2 miliony?
- 13 3
-
2017-10-13 21:17
Janda przyjechała?
- 31 12
-
2017-10-13 21:21
POpieram (3)
Za 6000 pracuje idiota albo złodziej.
Jak mówiła minister PO Bieńkowska- 42 17
-
2017-10-13 21:52
(2)
ja bym za tyle nie poszła, adrian dał mi 90 tysi ale jestem katechetka sad urska z #dojnej zmiany
- 16 20
-
2017-10-14 07:41
(1)
Kto doil ale TYLKO dla siebie (swoich) przez 8 lat.
- 16 12
-
2017-10-14 18:32
Rozumiem protest
Gdy rządziła Platforma nie było sensu domagać się podwyżek.Nie bylo żadnej szansy,żeby Platforma cokolwiek dała,Rządzi PIS i teraz jest szansa,żeby coś "wyrwać".
- 10 5
-
2017-10-14 09:40
niemieckie CDU
Ile płaciła za udział?
- 20 7
-
2017-10-14 12:27
A, co ma do tego Tusk idoto (4)
nie liczy się co było ,jeżeli ktoś obejmuje władzę to wie za co się bierze i jak to wygląda gdy nie daje rady niech wypada
- 13 16
-
2017-10-14 12:40
Taki burdel jako narobił tusek będzie trzeba sprzątać dekadę
- 18 14
-
2017-10-14 14:39
Doszedł do władzy p.o. Polak niejaki Kaszub Ryży Tusk kłamiąc i obiecując lekarzom podwyzki
I 8 lat im nie podwyższył, tak samo jak sędziom, policjantom i pielegniarkom
- 17 3
-
2017-10-14 19:04
Prał kasę i grzał wodę w kranie. W normalnym kraju wystarczyłoby na kraty
- 10 3
-
2017-10-15 11:51
Idiotka.
- 1 1
-
2017-10-13 21:12
200 osób jest sila! (5)
Na mszy w kościele jest więcej
- 28 26
-
2017-10-13 21:46
(2)
Taa,ciekawe którym chyba rydzykowym.
- 8 28
-
2017-10-14 09:37
nie bywasz to nie wiesz (1)
Wyznawco Kaczora Brukselskiego
- 11 11
-
2017-10-14 12:27
Nie ,nie bywam i nie zamierzam,podobnie jak większość tzw.katolików w tym kraju.
- 5 11
-
2017-10-14 13:48
więcej ale karaluchów chodzących na czterech łapach (1)
barany nie liczą jsię jako istoty ludzkie
- 0 5
-
2017-10-14 14:42
nie obrazaj KODziarzy
- 3 4
-
2017-10-13 21:16
co na to Petru? (4)
- 19 9
-
2017-10-13 21:53
zapytaj carycy suskiej
- 11 15
-
2017-10-14 07:43
(2)
Służbowo wyjechał ze Szmidt do POrtugalii
- 14 7
-
2017-10-14 09:38
będą przecier robić? (1)
- 5 4
-
2017-10-14 15:50
wybitny yntelektoalista Petru?
- 3 1
-
2017-10-14 22:43
lekarz gowniarz dostaje 100 złotych za godzinę (1)
Może pracować 24 godziny i 6 razy w miesiącu . Daje to wraz z pensja ponad 20 000 złotych . Faktycznie mało.
- 10 12
-
2017-10-15 15:25
Proszę o pilną informację gdzie tak płacą. Z chęcią tam popracuje.
- 2 1
-
2017-10-13 18:39
Walczcie!!!! (19)
Walczycie o nas wszystkich. I za to Wielki Szacunek. Dla Misiewiczów nieuków zaszczyty, medale i 50 tyś na rękę. Dla Was rada żebyście się wynosili z Polski. WALCZCIE w naszym imieniu. Powodzenia.
- 84 55
-
2017-10-13 18:42
(11)
Najwięksi misiewicze w POLSCE to budyń i gronkowiec wałek.
- 64 43
-
2017-10-13 18:46
(6)
Chciwy Lucyfer z Torunia. I wszystko jasne:)
- 47 30
-
2017-10-13 18:49
A co mnie rydzyk obczodzi.Ale WON z (po)tologia.
- 20 25
-
2017-10-13 21:18
p.o. Maska była? (3)
- 20 12
-
2017-10-13 21:54
(2)
była caryca suska i jojo bredziński. towarzysz płaszczak nie mógł byc bo czyścił kuwete
- 13 14
-
2017-10-14 07:46
twoje argumenty to wypowiadaj w swojej oborze.
- 7 6
-
2017-10-14 19:43
caryca Tuska?
Bieńkowska czy Merkel?
- 6 2
-
2017-10-14 15:51
Petru nie jest z Torunia
- 3 0
-
2017-10-13 21:24
(3)
Nie.
Największy misiewicz w POLSCE, to Misiewicz.- 12 9
-
2017-10-13 21:48
(2)
Boli buraku ale ma boleć i będzie zawsze bolało.
- 10 12
-
2017-10-14 09:22
szkoda odpowiadać
na takie nienawistne posty bolszewiku
Gdyby nie twoja partyjka nigdy nie wyszedłbyś poza poziom ochroniarza lub pomywacza.
Teraz jesteś ważny, ale spokojnie to minie- 6 7
-
2017-10-15 11:05
H.ja tam boli... Czyli ciebie.
- 0 2
-
2017-10-13 19:15
(2)
Za Tuska trza było walczyć. Obiecywał wysokie zarobkI I gadał o powrocie lekarzy I pielęgniarek z zagranicy
- 42 21
-
2017-10-13 21:15
8 lat p.o. Polak niejaki Tusk nic im nie dal (1)
Gdzie wtedy byliscie , dzieci kacyków?
- 30 18
-
2017-10-13 21:49
Przestańcie już z tym winem Tuska bo to żenujące.To wasz suweren rządzi już dwa lata i co oprócz wspierania biznesmena z Torunia i jemu podobnych.
- 21 23
-
2017-10-13 20:34
żałosne dzieci Milicjantów (2)
- 27 28
-
2017-10-13 21:55
(1)
towarzysz piotrowicz?
- 18 10
-
2017-10-14 14:46
towarzysz Rzeplinski
- 7 3
-
2017-10-13 20:39
czekamy na pracowników Oczyszczania Miasta
A gdzie Kopara 1,5 m ? I jej dzieci toy toye?
- 12 11
-
2017-10-13 18:47
Protest powinien byc pod izba lekarska (5)
To ich koledzy po fachu traktuja ich jak niewolnikow i przymuszaja do dyzurow na potege bo ich wywala z rezydentury.
Zarobki powinny byc ok 3k zl netto dla lekarza ktory jeszcze za duzo nie umie.
Swoja droga co oni robia przez 6 lat studiow ze potrzebuja kolejnych 5-6 lat???- 42 48
-
2017-10-13 18:55
Haha, jakby mnie przymuszali do dyżurów za 1 tys zł jeden, to bym nie miał nic przeciwko. I to nie jest tak, że nie mam pojęcia o tym środowisku.
- 24 25
-
2017-10-13 19:12
(1)
Jak zachorujesz nie zgadzaj się na leczenie przez rezydenta.
Dzięki tobie rezydenci będą mieli więcej czasu dla mnie. Ja potrafię docenić ich wiedzę medyczną (najnowszą) Potrafię też docenić odpowiedzialność jaką ponoszą za kaźdego leczonego pacjenta. Nikt im tej odpowiedzialności nie odbiera, a prawo do godziwego wynagrodzenia niestety tak.- 37 19
-
2017-10-15 00:43
odpowiedzialność?
ktoś poniósł jakąś realną odpowiedzialność?
puste słowa- 3 3
-
2017-10-13 19:47
"Swoja droga co oni robia przez 6 lat studiow ze potrzebuja kolejnych 5-6 lat???" - Głupol!
- 30 10
-
2017-10-13 20:40
wypuścili szczylow
- 11 19
-
2017-10-13 21:19
Zaawansowana lemingoza, ale to da się leczyć! (4)
- 12 16
-
2017-10-13 21:21
(3)
A kto będzie leczył?
- 8 6
-
2017-10-13 21:56
PiSie lemingi sa nieuleczalnie chore
- 12 13
-
2017-10-14 02:12
hehe
na pewno nie rezydent, przecież on nic jeszcze nie umie
- 8 9
-
2017-10-14 10:46
Czas! potrzeba czasu! i będzie uleczone.
Na razie jeszcze tęsknią za minister Kopacz i premierem Tuskiem.
- 5 2
-
2017-10-13 21:20
(1)
Nie walczą tylko o swoje.
- 13 11
-
2017-10-14 10:48
No to jest jasne
walczą w interesie PO, .N i KOD.
- 9 10
-
2017-10-14 00:32
> Niech walczą o swoje
O swoje niech walczą. Ok. Ich prawo.
Sęk w tym, że walczą o NASZE!
Metoda na zwalczenie socjalizmu:
Każda grupa zawodowa, która chce podwyżki pensji płaconej z budżetu, powinna wskazać inną grupę, której pensje należy obniżyć, aby budżet Państwa pozostał nienaruszony.
Lub wprost powiedzieć: podnieście podatki o X%, aby nam dać kasę.
I każde "bezpłatne" studia powinny skutkować obciążeniem "hipoteki" na peselu.
Spłacisz w podatkach, to se możesz wyjeżdżać do pracy gdzie chcesz.
I tak możesz.. byleś spłacił swe zobowiązanie wobec państwa polskiego
Czysto i uczciwie.- 23 9
-
2017-10-14 00:46
Rezerwy K O Du
Walczę dla" swoich "
- 10 12
-
2017-10-14 07:21
Czas protestować pod domem Kaczyniaka Maliniaka na Żoliborzu!
Może w końcu `Kartofel` i reszta pisowskiej hołoty zrozumie że lekarz po 6-iu latach studiów,rocznym stażu nie może zarabiać tak mało jak pracownik po gimnazjum w `Biedronce`!
- 19 20
-
2017-10-14 08:57
(2)
Chciałabym aby wszyscy którzy są przeciw postulatom strajkujących,wypelnili dokument w ktorym rezygnują z usług rezydentów w razie ich pobytu w szpitalu!!
- 15 14
-
2017-10-14 10:52
A rezydenci niech wypełnią dokument
w którym rezygnują z finansowania własnych studiów medycznych z pieniędzy tych, którzy mają wypełnić dokument w razie pobytu w szpitalu i będzie kwita.
- 22 9
-
2017-10-15 01:25
Większość ludzi uważa, że zarabia za mało.
czy to powód żeby wszystkim dopłacać? Od kogo w takim razie brać te pieniądze?
- 3 0
-
2017-10-14 09:22
O swoje, czy o nasze?
- 5 1
-
2017-10-14 21:16
a jak pacjenci czekający na sorach mają walczyć o swoje ??? (1)
bo lekarzom nie chce się zejść z oddziału na sor.
- 8 5
-
2017-10-15 15:31
Matko Święta Miłosierna - ty tak serio?
Bo oni na tym oddziale siedzą, piją kawkę i oddają się uciechom erotycznym, gdy biedny lud pracujący walczy o życie na SOR'że.
Wyobraź sobie że na oddziale tez ratują życie - skoro możesz czekać to się ciesz: znaczy że nic groźnego Ci nie dolega. Niewygodnie? Zimno? Długi czas? To stań kuźwa z lekarzami by dali więcej PKB na służbę zdrowia to w końcu może szpital będzie miał kasę by zatrudnić więcej lekarzy a nie jednego lekarza rezydenta chirurgii na 3 oddziały i SOR, w końcu będzie stać szpital na włączenie ogrzewania.
Tylko trzeba przypilnować rząd by kasa poszła tam gdzie potrzeba a nie znów na aparat biurokratyczny...- 1 2
-
2017-10-14 21:53
bylo trzeba myslec przed studiami
A jak zaczynali studiowac i uczyc sie to nie wiedzieli jakie sa warunki płacowe w Polsce ??? Czego sie spodziewali ze zdarzy sie cud i cos sie zmieni ?
- 7 4
-
2017-10-15 03:03
zestawienie zarobków za godzinę pracy
średnia w opiece zdrowotnej 23.21 zł średnia w pomocy społecznej 16.67 zł opiekun osób starszych 11.00 zł asystentka stomatologiczna 13.10 zł pielęgniarka 13.50 zł starsza pielęgniarka 14.50 zł pracownik socjalny 14.88 zł stomatolog 26.79 zł chirurg 29.76 zł lekarz rodzinny 41.67 zł kierownik GOPS 47.62 zł dyrektor MOPS 59.52 zł profesor neurolog 85.71 zł chirurg, ortopeda prywatnie 150.00 zł profesor onkolog prywatnie 250.00 zł
- 4 0
-
2017-10-13 18:03
(21)
Jak można mówić że utrudnili ruch w centrum miasta? Tych 200 lekarzy idących w kolumnie zajmuje tyle samo miejsca co 20 samochodów, w których łącznie siedzi (przy dobrych wiatrach) 50 ludzi. Gdzie tu utrudnianie ruchu?
- 323 188
-
2017-10-13 18:11
idiotyczne pytanie (3)
Samochód jedzie płynnie w zależności od ruchu ... ci go hamują idąc Max 10 km/h
- 31 30
-
2017-10-13 18:14
Dlatego zawsze prujesz tą bejcą tdi w gazie od światła do światła, a jak ktoś jedzie wolniej to siedzisz mu na d*pie?
- 22 12
-
2017-10-13 18:21
(1)
No właśnie - w zależności od ruchu. Na naszych zatłoczonych drogach nie ma mowy o płynnym ruchu - jest za dużo samochodów. A te z kolei blokują autobusy, które nie mogą wypełnić swojego rozkładu jazdy, na co jeden z drugim Januszem mówią "no i zobacz, jak tu korzystać z KM, jak ta nie działa". I tak w koło.
- 6 11
-
2017-10-14 20:15
wystarczy ulożyć rozkład pod ruch, i dać wiecej pojazdow., ale ty nie zrozumiesz....
- 1 2
-
2017-10-13 18:44
Czy 20 samochodów blokuje skrzyzowanie na 3 zmiany świateł? (1)
- 16 7
-
2017-10-13 20:19
Przepraszam bardzo. Szliśmy kulturalnie jednym pasem. Policja puściła później ruch i pozostałe 2 pasy na wiadukcie nad skmką mogły spokojnie jechać.
- 22 9
-
2017-10-13 20:58
200 lekarzy? raczej ok 200 osób ubranych w białe fartuchy, połowa to statysci od robienia frekwencji (8)
Rezydenci niecierpliwią się, jeszcze nie mają specjalizacji a juz chcieliby dostawać koperty i latać od szpitala do prywatnego gabinetu i jeździć mercedesami jak ich starsi koledzy
cierpliwości, cierpliwosci- 33 36
-
2017-10-13 21:03
No to 200 ludzi, wszystko jedno. Słowo 'lekarze' ma w moim komentarzu najmniejsze znaczenie.
- 6 5
-
2017-10-13 21:24
(5)
A co złego jest w tym, że póki co, póki nie mają tych mercedesów, walczą też o to żeby się 50-letnie obdrapane łóżko nie rozpadło pod twoim tyłkiem jak trafisz do szpitala?
Wiesz co w tym złego?
Powiem ci - nie zasługujesz na to.- 14 17
-
2017-10-13 21:52
(4)
Dlaczego?nie walczyli 2007 - 2015.
- 14 11
-
2017-10-13 21:57
spytaj balbiny
- 2 10
-
2017-10-13 22:09
(2)
Bo nie byli rezydentami.
- 15 4
-
2017-10-14 13:23
czyli wynika z tego, że raban podnieśli ci co dopiero od roku są rezydentami? (1)
Ledwo przyszli do roboty i od razu uznali że za mało zarabiają?
- 7 2
-
2017-10-14 13:40
2007 do 2015
2017
Odrób matmę.- 1 2
-
2017-10-14 11:11
m
Nie 200 osób tylko lekarzy . Rezydent to lekarz tylko w trakcie specjalizacji.
- 1 5
-
2017-10-13 21:43
(3)
ale idą wolniej niż samochody - nie nauczyli na studiach, i co ma do rzeczy ile osób siedzi w samochodzie?
- 7 8
-
2017-10-13 21:56
(2)
To ma do rzeczy, że jest bardzo nieefektywnym środkiem transportu - zajmuje bardzo dużo miejsca w stosunku do komunikacji zbiorowej. Nawet kolumna w pełni wypełnionych samochodów (5 osób w każdym) nie będzie bardziej efektywna od komunikacji zbiorowej.
- 4 7
-
2017-10-14 08:14
(1)
No ale co z tego. Jak masz zamiar zmusić kogoś do korzystania z komunikacji? Takimi argumentami? Że stoi w korku np w "luksusowym samochodzie" obok smierdzacego autobusu? Jeżeli koszty związane ze staniem w korku nie przewyższa "zysków" to możesz się tutaj tylko pieklic.
- 3 3
-
2017-10-14 15:05
Nikogo nie mam zamiaru zmuszać, chciałbym tylko żeby u ludzi decydował zdrowy rozsądek, a nie egoizm. Jak komuś pasuje zakorkowane miasto, to proszę bardzo - korzystajcie z samochodów. Ale niech nie próbują przy okazji utrudniać życia wszystkim dookoła - jak zaproponowano normalne, naziemne przejście dla pieszych przy Dworcu, to nagle się okazało, że ta minuta więcej stania w korku przewraca ich świat do góry nogami. To jak to jest - spieszy się kierowcom, czy nie? Dziwne...
- 1 1
-
2017-10-14 09:08
ja tam widzę więcej niż 200 osób
skąd wiesz, że protesty były duże? Bo w telewizji u Jacka mówili, że były małe
- 4 6
-
2017-10-15 13:51
Nie utrudniają ruchu, bo noszą na sobie stetoskopy.
Wyobraź sobie co by było, gdyby ciągnęli za sobą aparaty USG.
- 3 0
-
2017-10-13 18:04
Dobrze, że walczą o swoje. Nie może być (47)
tak, że po ciężkich studiach zarabiają niewiele więcej niż pracownik marketu czy kelner. Oni ratują życie.
- 413 312
-
2017-10-13 18:07
(11)
a co oni potrafią oprócz podania witaminy C? na godziwe wynagrodzenie trzeba sobie zapracować
- 86 94
-
2017-10-13 18:30
jak najbardziej niech zarabiają godziwie , ale (5)
niech ta pensja rośnie w raz z ich doświadczeniem , a nie postudiują i myślą że wszystkie rozumy pozjadali i będą od razu zarabiać nie wiadome ile , do roboty i nabywać doświadczenie , a jak będzie dobry lekarz to niech zarabia i dużo .
Każdy chodzi do lekarza i co ? ilu jest takich co się zna , a ilu jest takich co udają że się zna ?chyba większość- 89 25
-
2017-10-14 10:44
Czyli mają zarabiać mniej niż kasjer w dyskoncie? (2)
Jak programista czy inżynier, świeżo po studiach dostaje więcej, to jakoś nikt nie ma problemu. Za samą odpowiedzialność za ludzkie życie, za stres, nadgodziny, dyżury, powinni lekarze zarabiać więcej. Taki "szczegół", że przez 6 lat kończyli jedne z najcięższy studiów też powinien mieć wpływ na ich pensje.
- 18 10
-
2017-10-14 20:24
przez takiego "lekarza" (1)
świeżo upieczonego moja babcia poszła do piachu. Nawet mu sprawę chciałem zrobić. Ile razy synowi wypisal receptę, że bystrzejszy aptekarz nie chciał wydać i zero konsekwencji. W USA za błąd lekarski płaci się miliony odszkodowania. Mój szef w poprzedniej firmie nawet podstawowe badania dzieciom robił w Stanach nie miał za grosz zaufania do ich wiedzy. Jak kuzynce dentysta w Polsce zrobiła kanałowe to w Stanach inny dał od razu wizytówkę do prawnika od odszkodowań. Nauczycie się moi drodzy i wtedy żądajcie kasy trochę pokory do dobrego chirurga ortopedy ludzie znajdą adres i pojadą nawet do Katowic
- 18 3
-
2017-10-15 02:06
A Katowice też są w Stanach!
- 1 3
-
2017-10-14 11:34
rezydent będzie Cię leczył (1)
nie bądź proszę zdziwiony, jeśli taki właśnie dzieciak, który rozumy pozjadał, zaraz po studiach (może pół roku po) będzie ratował Twoje życie na dyżurze! Tu nie chodzi o zarobki, tylko o warunki pracy. Pomyśl - w tym systemie legalnie będzie się Tobą zajmować taki właśnie człowiek świeżo po studiach, czasem po 23 godzinach bez snu.
- 10 6
-
2017-10-14 20:30
wszędzie tak jest w USA
na rezydenturze więcej zasuwaja i chcą się uczyć. Potem jak jest samodzielnym lekarzem ma lżej i leży na kasie. Ale nielicznym jest to dane. Niedawno zrobili tam przepisy, że po 36 godzinach dyżuru musi być 12 przerwy. Praca, szpital czasem dom. Tak wygląda ich życie. Więcej pokory jeszcze nic nie potraficie studia za darmo a już chcecie kokosy
- 11 2
-
2017-10-14 11:21
bu (4)
a co potrafi informatyk zaraz po studiach że od razu ma 7000 pln na rekę?
- 7 8
-
2017-10-14 11:32
xxx
a gdzie informatyk po studiach dostanie 7000,bujda
- 15 4
-
2017-10-14 13:08
do bu (1)
informatyk po studiach nigdzie nie dostanie 7000, strasznie kłamisz
- 8 1
-
2017-10-14 19:30
akurat w skrajnych przypadkach tyle może dostać, szczególnie Ci po PG ;)
tak czy owak, dobry programista po 2 latach pracy zarabia 10 tys- 1 4
-
2017-10-15 00:46
Ktoś ci bajek naopowiadał
Dostanie najniższą na dzień dobry chyba że jest jakimś mistrzem
- 1 1
-
2017-10-13 18:41
ciężkie studia ale darmowe (9)
za granicą żeby iść na lekarskie nie wystarczy być zdolnym, trzeba mieć też kupę kasy, a tutaj robią za darmo i potem trzepią hajs
- 66 23
-
2017-10-13 18:57
(8)
Podobnie jak z innymi studiami, argument nie trafiony. Chociaż popieram odpłatność za wszystkie studia, tylko niech przy okazji władzuchna nam podatki obniży.
- 30 11
-
2017-10-13 19:28
(5)
Studia medyczne są najdrozsze
- 22 7
-
2017-10-13 20:44
Zadaj sobie pytanie dlaczego są najdroższe.
- 16 2
-
2017-10-13 22:01
(2)
ale Państwo za nie płaci. Pani płaci, Pan płaci i ja płacę...
- 16 5
-
2017-10-13 22:35
tak czy siak płaci pacjent ale przez to, że kasa przelatuje przez instytucje rządowe jest marnotrawiona i źle wydawana...
- 8 0
-
2017-10-13 22:56
Płacą też rodziny tych co studiują
- 7 5
-
2017-10-13 23:12
Nie sa
Cena jest sztucznie zawyżana. Jedyne koszty to wykładowcy,budynki i administracja. Szpitale nie są kosztem,są niezależnie finansowane
- 10 1
-
2017-10-14 20:36
Trafiony jak najbardziej bo (1)
medyczne są najdroższe. W Stanach nawet za rezydenture
płacisz. Potem zostajesz z setkami tysięcy kredytu i zaczynasz się odkuwac. Tu od razu odkywasz się. Jak nie podoba się to powinna być odpłatność. Lekarz to zawód dla ludzi z misją i powołaniem. Nie chciałbym do takiego trafić jak ci protestujący nigdy raczej.- 7 3
-
2017-10-14 21:45
Od razu odkuwasz się za 2200 :)
Świetne.- 4 3
-
2017-10-13 20:54
wybierając się na medycynę wiedzieli jakie są zarobki lekarzy w Polsce (3)
- 31 24
-
2017-10-13 21:42
(2)
no własnie, powinni iść do roboty w kopalni a nie na medycynę; tam byliby pod ochroną Solidarności ( tej Dudy) ; niestety dyktatura ciemniaków trwa w najlepsze
- 24 12
-
2017-10-13 21:56
(1)
Do roboty pajacu idzie się za wiecej niż 6.000 tys.Nie chcę kończyć dalej.
- 6 11
-
2017-10-13 22:44
za 6.000.000 to ja pojde nawet stac przy trasie...
6 milionow to faktycznie godziwe wynagrodznie, gdzie tyle zarabiasz??
- 10 3
-
2017-10-13 21:14
Ratowanie życia???? (5)
Ratują ludzi albo i nie!!!!!!!!
Przykładem jest mój ojciec którego odwiedzam corocznie dnia 1go listopada !!!
Za błędy nie ponoszą odpowiedzialności!!!! JA i inni w innych zawodach TAK.
Kierowca tira - jak wjeżdza w przystanek zabija kilkadziesiąt osób, inżynier projektant - źle wyliczy obciążenia - budynek sie zawala giną ludzie, hydraulik - źle podłączy gaz albo kocioł - zaczadzenie albo wybuch. Tacy za błędy płacą - oni NIE.- 38 23
-
2017-10-13 21:26
(3)
Dostrzegam różnicę.
Otóż wydaje mi się, że nie każdy most się wali. Natomiast z tego co mi wiadomo, każdego z nas będą odwiedzali 1 listopada.- 15 13
-
2017-10-14 02:13
(2)
Jest różnica, gdy idziesz do ziemi mając 80 a nie 50 lat. Takie bzdury wypisywać, empatii zero.
- 13 6
-
2017-10-14 12:16
(1)
Okazuje się, że np na hematologii dziecięcej pacjenci umieraja w wieku 2 lat. Też dlatego, że ktoś źle leczy?
- 5 5
-
2017-10-15 15:35
Oczywiście że tak - przecież to podły lekarz zaszczepił dziecku chorobę by móc na niej zarabiać. Jeszcze pewno w międzyczasie próbował podrzucić jakąś szczepionkę...
Mam dziwne wrażenie że efektem ubocznym szczepień jest debilizm wrodzony i zanik empatii, pojawia się dopiero w drugim pokoleniu, bo inaczej tego nie można wyjaśnić...- 0 2
-
2017-10-13 21:42
Zbysiu, nie denerwuj się
Mamusia już się zgłosiła do Sztrasburga i tam na pewno przyznają Wam rację.
- 14 6
-
2017-10-13 21:50
"Chcą poprawić nie tylko swoją sytuację"
A świstak siedzi i zawija :)
- 23 10
-
2017-10-14 09:57
Haha
Ciekawe w jakim markecie zarabia się po 10tys. Miesięcznie.
Rezydent do czasu ukończenia specjalizacji ma pensje ponad 2tys.zł
Po jej ukończeniu (5lat) jego zarobki osiągają poziom 8-10tys zależy od specjalności.
Uwierz mi, że 89%tych strajkujących skończy spec. I wyjedzie za granicę albo otworzą prywatne gabinety. Tyle będziesz ich widział.- 25 2
-
2017-10-14 11:04
Kto zna biednego lekarza ? (4)
Proszę o adres
bzdury wypisuje
mam wielu znajomych lekarzy
ich zarobki ?
minumum 15 tys
minimum
nie ponoszą odpowiedzialności za swoje błędy
każdy inny zawód - tak
i jeszcze drą ryje więcej
a ile kosztuje "darmowe" urodzenia dziecka
kazdy kto ma dzieci wie o czym piszę
najgorsi łapówkarze - lekarze
mierni spcjaliści którym chodzi tylko o pieniądze
z politykami mogą podać sobie ręce- 24 15
-
2017-10-14 11:42
a z ilu etatów? (3)
na ilu etatach Twoi znajomi pracują? 15 tys. z jednego etat? czy może 15 tys. z kilku etatów (czyt. mieszkają w szpitalu?)
Co do błędów - łatwo jest oskarżać, ale należy rozgraniczyć błąd od niepowodzenia leczenia. Nawet pacjent leczony prawidłowo i zgodnie ze sztuką może nie zdrowieć. To nie oznacza błędu. Ilekroć coś nie idzie dobrze mówi się natychmiast o błędzie. (ile tych błędów jest? ile jest ich w stosunku do pacjentów leczonych dobrze, do uratowanych?)- 7 7
-
2017-10-14 20:44
zobacz tych co zajmują się
leczeniem nieplodnosci znam takich oszustów w 3miescie obiecuje ci w parę miesięcy skutek 100 procent. Zapłaciliśmy równowartość mercedesa a na koniec wysłał do ośrodka adopcyjnego.Nie rozumiem też tej dziwnej atencj , że coś im się należy ile razy szedłem na wizytę i jakaś aura wyjątkowości. Zawód jak każdy inny. W Niemczech gdzie mieszkałem kilka lat lekarz nie pyszyl się ponad miarę kasjerki z Lidla. Zawód jak każdy inny nie podoba się? Rób coś innego.
- 10 3
-
2017-10-14 21:16
Podaj adres
Tego bidulki co zarabia 3 tyś.
Ilu lekarzy zostało skazanych w 2015 roku z tytułu błędów. ZERO!
Kto ich sądzi - koledzy.
A łapówki.
Lekarze są świeci - nie biorą.- 9 2
-
2017-10-15 00:48
Lekarz na kontrakcie w prywatnych przychodniach ma płacone za godzinę po kilkadziesiąt zł
Zdarza się że są to nawet setki. Tysiaka dziennie można spokojnie wyciągnąć
- 3 1
-
2017-10-14 11:14
Ta ratują życia (2)
Przepisując leki na tarczycę, zazwyczaj w złych dawkach
- 11 8
-
2017-10-14 12:18
(1)
To weź sobie sam w dobrej dawce.
Będziesz zdrowy, zadowolony i zaoszczędzisz na wizycie.- 8 6
-
2017-10-15 00:48
Ale jakie to ratowanie życia?
Lekarze to debile
- 4 1
-
2017-10-14 17:33
(1)
Oni ratują?:) Jakbyś nie kupił w sobotę wieczorem browara, to byś miał zawał. I kto ratuje życie? Na marginesie, jakby nie Soros, to byś nie wiedział kto to rezydenci.
- 7 3
-
2017-10-15 09:37
Jak mozna byc taki kretynem jak ty robotniku?
- 1 2
-
2017-10-14 17:47
Jak pracownik marketu nie sprzeda chleba to nici po takim lekarzu jaj murarz nie postawi willi itd itd każdy żyje dla każdego
- 1 2
-
2017-10-15 18:03
leczyc to oni beda
ale za kilka ladnych lat niech się ucza praktycznej nauki zawodu
- 0 0
-
2017-10-15 18:12
A wystarczyloby nie rozdawac 500+ patologii i byloby na sluzbe zdrowia czyli dla wszystkich.
- 3 0
-
2017-10-13 18:04
budyń pomóż rezydentom (17)
znowu grupa niezadowolonych platfusów z budyniem pod rękę w marszu błazenskim
- 336 271
-
2017-10-13 18:53
Po ciezkich studiach inzynier tez zarabia z 2-3k netto przez pierwsze lata i zyje (4)
Skoro studia to 6 lat i przygotowanie do zawodu kolejne 5 lat to znaczy ze cos jest nie tak z tym systemem albo sposobem uczenia. Nie tylko lekarz podejmuje wazne decyzje
- 37 15
-
2017-10-13 19:49
(1)
"Skoro studia to 6 lat i przygotowanie do zawodu kolejne 5 lat to znaczy ze cos jest nie tak z tym systemem albo sposobem uczenia. Nie tylko lekarz podejmuje wazne decyzje" - jak się nie wie co się pisze, to powinno się siedzieć cicho.
- 14 14
-
2017-10-13 21:49
Musi być strasznie źle z tym systemem i to na całym świecie
bo wszędzie wygląda to bardzo podobnie, a i są państwa gdzie jeszcze dłużej. Na dodatek system jest tak fatalny, że lekarze specjaliści muszą się dalej uczyć. Widocznie wszyscy są tak tępi, że życia im nie starcza aby się w końcu nauczyli.
- 19 5
-
2017-10-14 19:06
(1)
U mnie inz zarabia 1 tys netto bo po studiach nic nie umie. Kto go niby ma nauczyć? Leśne dziadki? Rezydent jest zdecydowanie lepiej wyedukowany
- 1 5
-
2017-10-15 03:06
jeden jest wyedukowany, a drugi nie
różnie to bywa
ale oni chcą po równo dla wszystkich
czy się stoi czy się leży- 4 0
-
2017-10-13 18:54
ależ one wszystkie szpetne
- 6 24
-
2017-10-13 19:29
poczekaj **** jak zachorujesz (1)
- 14 12
-
2017-10-14 13:24
nie stosuj szantażu a la Juras Owsiak
- 9 2
-
2017-10-13 19:52
(4)
Marsz błazeński masz każdego 10 w Warszawie ciemny ludu pisowski!
- 14 22
-
2017-10-13 20:25
(3)
Masz rację buraku, tak jeden ten smolenski jak ten rezydentów to po pis.Ale rezydenci mają nadzieję i tak już jest na dzisiaj (podwyżki),ze gorzej jak za (po)tologi już nie bedzie!!!!!.
- 9 8
-
2017-10-13 22:13
(1)
Obudź się chłopie. Już po kampanii! Wygraliście!
Więc teraz nie p... o PO tylko do roboty!- 6 12
-
2017-10-14 00:18
Twierdzisz,że wygrali ale jakoś strawić od 2 lat tego nie możecie POkraki.
- 12 9
-