Protest głodowy lekarzy w Gdańsku
W sobotę czwórka lekarzy rozpoczęła protest głodowy w Centrum Medycyny Inwazyjnej w Gdańsku. W kolejnych dniach mają dołączać następni.
Po południu rozpoczęła się głodówka lekarzy w Centrum Medycyny Inwazyjnej w Gdańsku. Na razie tę formę protestu podjęły cztery osoby, ale w kolejnych dniach będą dołączać do nich następne. Protestujący domagają się wyższych nakładów na służbę zdrowia.
Teraz forma protestu się zaostrza. W sobotę po południu czterech lekarzy rozpoczęło głodówkę w Centrum Medycyny Inwazyjnej w Gdańsku. Protestujący noszą czarne koszulki. W kolejnych dniach mają do nich dołączyć m.in. pielęgniarki i ratownicy medyczni.
Czego oczekują?
- Chcemy poprawy warunków funkcjonowania służby zdrowia. Domagamy się zwiększenia nakładów finansowych na zdrowie z 4,7 proc. PKB do 6,8 proc. To przełoży się na większą liczbę badań i kontraktów oraz szybsze tempo przeprowadzania zabiegów - tłumaczy Ewa, lekarka z gdańskiej przychodni. - Walczymy też o wyższe pensje dla lekarzy. Ja dzisiaj zarabiam 2567 zł na rękę, pracując od poniedziałku do piątku po siedem i pół godziny. Takie stawki sprawiają, że brakuje lekarzy. W mojej przychodni jest ich trzech na 2,5 tys. pacjentów.
Protest ma trwać do skutku.
Opinie (915) ponad 20 zablokowanych
-
2017-10-21 13:27
pytanie (135)
Czy ktokolwiek wierzy, że choćby w 1 procencie chodzi im o cokolwiek innego niż wynagrodzenie ?
- 521 333
-
2017-10-21 13:33
(80)
Pracownicy służby zdrowia powstali z kolan i nie będą dalej pracować w takich warunkach. Czas się z tym pogodzić.
Ciekawe, że twoi partyjni koledzy dostają w radach nadzorczych kilkanaście tysięcy miesięcznie, a od lekarzy oczekujesz pracy za 2000.- 115 70
-
2017-10-21 13:46
Pracownicy medyczni powinni odrobić koszt fundowanych im studiów (46)
A nie ciskać się.
- 66 126
-
2017-10-21 13:47
To architekci też (20)
I inżynierowie. I wszyscy. W łeb się pacnij .
- 126 33
-
2017-10-21 14:15
Medyczne są najdroższe. Odpracowac! (9)
- 43 105
-
2017-10-21 14:19
No i co z tego, że najdroższe (1)
Praktycznie 100% lekarzy po studiach pracuje w trakcie stażu i specjalizacji w państwowych szpitalach. Inżynierowie i magistrzy w większości lądują w prywatnym sektorze i tam nabijają kasę.
- 82 31
-
2017-10-21 21:16
czyli kasa a nie pacjent
- 17 19
-
2017-10-21 16:19
W skrócie bzdura i mit (2)
Nie ma w nich nic droższego od pozostałych studiów, jedyne istotne koszty to budynki, administracja i największy; wykładowcy-a ich pensje nie różnią się od tych w innych dziedzinach? Dostęp do pacjentów jest darmowy,szpitale nie są utrzymywane przez uczelnie medyczne. Za to na zachodzie faktycznie koszty są wyższe że względu na koszty wykładowców i dodatek za prestiż zawodu :)
- 35 7
-
2017-10-22 13:07
zwykła sala wykładowa (1)
jest nieco tańsza utrzymaniu niż prosektorium i laboratoria. Architekci na zajęciach zużywają co najwyżej prąd a nie drogie odczynniki... można by wymieniać i wymieniać.
- 1 8
-
2017-10-22 18:20
prosektorium?
lol, koszty utrzymania to chyba tylko prąd i wymiana formaliny raz na kilkanaście lat:) preparaty w 95% te same od 1946. laboratoria? drogie odczynniki? tych na medycynie nie ma- używa się kilku na chemii (mniej niż w liceum)- 2 semestry przy blatach ze zlewami z lat '80 i to koniec. a, sorry, na drugim roku parę żab traci życie. za to uczelnia nie musi utrzymywać sal seminaryjnych, bo te są częścią klinik, czyli szpitala:D a sale wykładowe nie różnią się od tych na innych uczelniach, oprócz tego ze są mniejsze. i w większości nieodnowione.
serio, zajęcia to głownie zajęcia teoretyczne, a praktyczne to z pacjentami, nie odczynnikami. to nie biochemia czy farmacja. koszt wszelkich pomocy naukowych zużytych przez cały rocznik przez 6 lat szkolenia jest niższy, niż 1 student na studiach płatnych płaci za semestr...- 10 2
-
2017-10-21 20:49
Zobaczymy czy tak też bedziesz spiewał jak trafisz na oddział z niewydolnością tego czy tamtego... (1)
- 20 16
-
2017-10-21 21:19
lepiej tamtego bo tego to mam sprawnego
- 21 6
-
2017-10-22 06:42
Dokładnie, odpracowąc, wszyscy
się na nich składamy, j pasożytów.
- 5 20
-
2017-10-22 16:47
Najdroższe są studia na ASP, serio.
- 0 1
-
2017-10-21 21:14
przewodnicząca na FB POchwalila się ze Forda Mustanga sprowadzi sobie z Nowego Jorku a nie z Texasu (2)
- 16 19
-
2017-10-22 10:16
(1)
Nie ma to jak łykać jak pelikan wszystkie brednie co się przeczyta.
Z jakiegoś powodu TVP wystosowało przeprosiny, że przedstawiło zafałszowany obraz.
Cała propaganda PiS:
- Egzotyczne wycieczki okazały się misjami medycznymi w ramach wolontariatu
- Kawior okazał się pasta z oliwek
- Mustang ściągnięty z USA okazał się autem wynajętym na 2 dni w Stanach.
Myśleć, czytać, weryfikować, a nie ślepo za propagandą.- 14 10
-
2017-10-22 10:58
po stanach sie lata to i kasy brakuje6
- 8 7
-
2017-10-22 07:01
Pracują 7 1/2 gd od pn do pt (5)
i to niby ma być dużo?
- 14 14
-
2017-10-22 10:44
na papierze...
w rzeczywistości tyle ile trzeba... i 8-9 godzin to jeszcze znośny wynik (oczywiście nadgodziny nie są płatne). No i dyżury...
- 6 6
-
2017-10-22 10:59
a tak naprawde to lacznie 2 godziny (3)
wejdzcie do pokoju lekarzy to zawsze kawka cherbata
- 9 10
-
2017-10-22 11:26
(2)
oczywiście.... bo papiery, skierowanie, zlecenia same się wypełniają? i przy papierologii nie wolno ruszyć kanapki, wody lub "CHerbatki"? ale człowiek bezbłędny i wykształcony tak jak Ty wie przecież lepiej...
- 11 2
-
2017-10-22 14:35
i za to co robi zwykły magazynier chcecie 9000? (1)
- 4 5
-
2017-10-22 15:55
9000zł...
Proponuje leczyć się u zwykłego magazyniera, szpitale zamknąć i zostawić tylko te prywatne. Będzie taniej.
- 8 2
-
2017-10-22 21:54
studia inżynierskie
a co mi po studiach inżynierskich jak zasuwam fizycznie, papierek do niczego sie nie przydał tylko płynny niemiecki i fach w ręku. Te studia na PG można se w d..e wsadzic.
- 1 2
-
2017-10-21 14:00
(16)
Studia w Polsce są darmowe. Dla wszystkich. Dla lekarzy też. Nikt nie będzie niczego odpracowywał.
- 84 21
-
2017-10-21 15:36
Każdy odpracowuje płacąc podatki przecież. (13)
- 50 7
-
2017-10-21 17:52
Szczególnie jak wyjedzie za granicę. (12)
Myśl troche
- 14 23
-
2017-10-21 18:35
Skoro ma robić w kaczolandzie za 2000 a w norwegii (11)
za 20000 to by musiał być tak sprawny umysłowo jak ty żeby nie wyjechać
- 31 11
-
2017-10-21 19:18
I tu jest clou sprawy (3)
Ns koszt społeczeństwa się wyedukiwac i jsk tchórz uciec dla michy z kraju.
- 16 25
-
2017-10-21 21:21
czyli kasa
Pacjent i kolejki to frazesy. Glodujcie , krzyżyk na drogę
- 9 17
-
2017-10-22 15:58
wynagrodzenie
W takim razie niech Minister Zdrowia w państwowych szpitalach zapewni godziwe warunki pracy i płacy. Obecne są dramatycznie niskie. Nie tylko lekarzy rezydentów, ale też pielęgniarek (13,5zł/godz. najniższa stawka na umowie zlecenia lub 20zł/godz kontrakt), ratowników medycznych 16-20zł/godz., czy fizjoterapeutów 20zł/godz. Dietetyków i psychologów w zasadzie można pominąć bo praktycznie ich nie ma w polskich szpitalach.
- 5 2
-
2017-10-24 07:55
czyli skarbona powinna być na granicy
pracujesz w kraju - nic nie płacisz, wyjeżdżasz - oddajesz za studia. Proste i uczciwe.
- 0 1
-
2017-10-21 21:24
mówimy dokładnie
Kaczotuskolandzie
- 10 3
-
2017-10-21 21:55
Debilu (3)
Czy Tusk, czy Kaczyński.. Polityka nie ma znaczenia. Nigdy nie bedzie normalnie
Nie ma znaczenia kto rzadzi, zarabiaja tyle ile zarabiaja i beda tyle samo zarabiac. Dlaczego maja miec wiecej? Pracujesz w korpo, na start malo, z czasem coraz wiecej. Pracuj, ucz sie dalej, a z czasem zarobisz wiecej. Co jest w tym dziwnego?Studia trudniejsze? Kto im kazal? Mogli isc na filozofe... Ratuja zycie, ktos inny spawa kadluby, ktos inny piecze chleb, ktos inny sadzi ziemniaki( nie ma wynagrodzenia podstawowego) Hmm... Co wazniejsze? Chleb, ziemniaki czy kaszel a moze dentysta? Kowal tez wyrywa zeby. Z rakiem i tak sobie nie poradza. Leki przeciwbolowe sa bez recepty a z reszta schorzen to i tak na chybil trafil. Ja osobiscie choruje od 10 lat na to samo a i tak co miesiac chodze do konowala i badanie wyglada tak: rece w gore, do podlogi i w bok. Dziekuje. Te same tabsy i do zobaczenia.- 16 18
-
2017-10-22 10:36
A co on ma Ci innego przepisać
na tą Twoją chorobę psychiczną?
- 7 3
-
2017-10-22 11:00
tez cie kocham
- 1 0
-
2017-10-22 16:00
leczenie
Wniosek prosty - nie chodzić, zwolni Pan miejsce w kolejce dla kogoś potrzebującego.
- 4 1
-
2017-10-22 10:04
tylko jescze musi znac język (1)
a u konowałów z tym naprawde różnie
- 1 5
-
2017-10-22 11:16
Przejdź się na lektoraty akademii medycznej, zobacz jakie tam tłumy
większość wie, że innej drogi na normalne życie nie ma
- 2 0
-
2017-10-22 13:09
nie ma nic za darmo idioto (1)
zwykli ludzie na wasze studia pracują
- 3 2
-
2017-10-22 16:01
praca
na Wasze 500+ też, na wypłaty dla górników, na odprawy dla prezesów, na urlopy zdrowotne dla nauczycieli, na emerytury dla wojskowych, itd...
- 7 4
-
2017-10-21 21:12
dzieci resortowe (2)
- 11 15
-
2017-10-22 09:15
(1)
Piszesz o Jarku?
- 7 3
-
2017-10-22 11:01
o Rzeplinskim towarzyszu
- 6 1
-
2017-10-21 21:18
niemiaszki są zainteresowane takim stanem (1)
My ich kształcimy a oni ich zatrudniają
- 18 8
-
2017-10-21 22:26
Zgadza się i podgrzewają atmosferę
- 9 11
-
2017-10-21 21:26
Tusk wam obiecał 8 lat temu
Piszcie do Kaczora Brukselskiego, może zapomniał w końcu ma 60 lat
- 12 10
-
2017-10-22 09:23
Dlaczego akurat pracownicy medyczni? Wszystkie studia sa "fundowane"...
A co z magistrami politologii, socjologii, pedagogiki itd itp, ktorzy wyjezdzaja za granice do pracy? A co z ludzmi, ktorzy wyksztalcili sie i nie pracuja w zawodzie? Czym roznia sie od nich lekarze? Dlaczego akurat oni maja odpracowywac studia?
- 13 0
-
2017-10-22 15:40
Studia
Zgadzam się, ale powinno dotyczyć to wszystkich studentów, nie tylko kierunków medycznych. To prawda studia medyczne są jednymi z najdroższych, ale większość lekarzy pracuje później w polskich szpitalach co najmniej 5-6 lat w ramach rezydentury - jest to korzyść dla społeczeństwa. I proszę nie wierzyć w zapewnienia p. Ministra, że Ci lekarze się w "uczą". Mają pełne prawo wykonywana zawodu, pracują na własną odpowiedzialność, samodzielnie dyżurują, operują, wykonują cięcia cesarskie - jak ktoś nie wierzy proszę przy następnej wizycie w Przychodni albo w Szpitalu zapytać młodego lekarza czy przypadkiem nie jest rezydentem.
PS. państwo powinno wszystkim młodym ludziom albo bezpłatne studia, ale rozbudowany system kredytów studenckich i stypendiów socjalnych, żeby każdy mógł sam sfinansować swoją edukację. PPS. Lekarz po studiach pracuje 5 lat w państwowym szpitalu, co dla społeczeństwa po darmowych studiach robi kulturoznawca/politolog/europeistyk/itd ??- 9 0
-
2017-10-21 13:51
(1)
Nie chcesz pracować to nie pracuj ! Nikogo to nie obchodzi .Jak się nie podoba to kasa w żabce czeka
- 27 38
-
2017-10-22 16:40
Praca
Zacznie Cię to obchodzić jak będziesz chciał iść do lekarza i Ci w Przychodni powiedzą, że wolny termin to za tydzień albo za 2 miesiące. A na wymianę stawu biodrowego możesz się już zapisać.
- 5 0
-
2017-10-21 16:07
To nie są jeszcze lekarze to raz, a dwa już im się daje 100 zł za godzinę dyżuru. (16)
tylko te pajace by chciały pracować 20 h w tygodniu i na końcu miesiącu wyjąć 10 koła. Kolejna uprzywilejowana kasta. Rzygać się chce. Jeszcze nigdy, ale to nigdy nie spotkałem biednego lekarza. Nawet tego najbardziej beznadziejnego. Nie dość, że sami koszą jak za zboże to jeszcze pochodzą również z bogatych lekarskich domów bo nie ma inaczej.
- 67 67
-
2017-10-21 16:12
(1)
Czy nie wydaje ci się, że to ty jesteś pajacem
- 31 30
-
2017-10-21 19:55
przecież to Szpilek
Znany troll podjudzający, czasem śmieszny
- 6 12
-
2017-10-21 16:26
Albo mylisz (3)
rezydentów ze stażystami, albo jesteś mocno niedoinformowany. Ewentualnie głupi. Rezydenci są samodzielnymi lekarzami, którzy uczą się,by zostać specjalistami- można być świetnym lekarzem i bez tego. za to zwykle są najbardziej zaznajomieni z aktualną wiedzą ze wszystkich lekarzy.
- 35 11
-
2017-10-22 06:40
rezydenci
to lenie.
- 5 9
-
2017-10-22 13:12
słowo klucz (1)
uczą się. Nadal się uczą. Są wypakowani wiedzą teoretyczna i Uczą się praktyki na żywym organizmie. I jeszcze im za to płacą! Całkiem nieźle jak na zielonego człowieka świeżo po studiach. Taki prawnik np. aplikację robi za darmo a często nawet do niej dopłaca. Lekarz specjalizację robi za co najmniej 3200 podstawy brutto plus dyżury. Każdy inny świeżo upieczony mgr - na stażu (odpowiednik rezydentury bo u Was stażem nazywa się obowiązkowe praktyki w trakcie studiów) dostaje 860 zł brutto...
- 5 4
-
2017-10-22 15:51
błędne informacje
PRAKTYKI ODBYWA SIĘ W WAKACJE PO KAŻDYM ROKU STUDIÓW - 4 tygodnie, UWAGA - BEZPŁATNE, inaczej mówiąc pracuje się za darmo !!!
Później rok stażu, płatnego mniej niż najniższa krajowa, a później specjalizacja 5-6 lat, jeżeli ktoś ma szczęście pracuje w ramach rezydentury - i nie jest to nauka w rozumieniu kolegi powyżej - taki lekarz normalnie pracuje, operuje, odbiera porody, robi cięcie cesarskie. Proponuję, w razie mniej poważnego zachorowania udać się do jakiegokolwiek mgr może pomoże. W poważnych sprawach radzę jednak do lekarza z dyplomem. Obecnym 25-altkom proponuję uczyć się ukraińskiego bo jak zaczną za 10-15 lat chorować to możliwe, że będzie to język powszechny w polskiej ochronie zdrowia.- 5 2
-
2017-10-21 17:39
(1)
rezydent poł-gin 50 zl za h dyzuru; rano rezydentura za 100 zl/dzien; dyzur i nastepnego dnia do 14 dalej rezydentura czyli ciagiem 32h.
Placa za dyzur w ramach kontraktu czyli od tego trzeba oplacic ZUS i podatek dochodowy - stad nie warto dyzurowac 2-3 razy w miesiacu bo podatek wyniesie 50% przychodu.
Dyzurujac w ramach umowy o prace masz grosiki
T- 8 4
-
2017-10-21 17:41
ja pracuje w innym wojewodztwie, ale mieszkalem duzo w Gdansku stad lubie tu wchodzic. W woj Pomorskim wszyscy rezydenci pracuja w ramach umowy o prace; takze kontrakt mozliwy tylko na dyzury w innym szpitalu niz sie pracuje - a ze wszedzie pelno mlodziezy to w praktyce nie wykonalne
- 3 4
-
2017-10-21 20:43
Malo wiesz
- 2 3
-
2017-10-21 21:10
Kłamiesz (1)
jak brudny kaczor.
- 6 3
-
2017-10-21 21:23
kaczor brukselski
8 lat siedzieliscie cicho, przypominało się?
- 10 9
-
2017-10-21 21:22
20 000 to malo? (2)
- 5 5
-
2017-10-22 16:02
20 000 (1)
Dużo, tylko o czym tu mowa??
- 0 0
-
2017-10-22 22:21
chyba chodzi o liczbę groszy za 24 godziny dyżuru, zgadza się nawet...
- 0 0
-
2017-10-22 15:43
Studia (1)
Proponuję zapisać się na studia, edukacja jest darmowa !!!
Godzina dyżuru dla lekarza rezydenta w państwowym szpitalu płatna jest ok. 30zł/godz. brutto (dyżur w dni zwykłe) i ok. 40zł brutto (w nd i święta). Wynagrodzenie reguluje rozporządzenie MZ- 0 0
-
2017-10-22 22:23
he he gdzie aż tyle płacą... ale niektóre trolle faktycznie mogłyby wybrać się na medycynę - mieliby szansę zorientować się jakie to ciężki i na własne skórze odczuć "2400 zł za spanie"
- 0 0
-
2017-10-21 19:41
to idź pracować prywatnie, (8)
Rezydenci, to osoby po studiach, które dopiero uczą sie zawodu praktycznie, do tej pory mieli jedynie teorię,
Mało kto za naukę zawodu dostaje od razu 3600 zł (bo taka kwota daje 2500 na rękę)- 15 15
-
2017-10-21 20:51
Tak uczą się ..... (3)
Starzy lekarze o 15 do domu i rezydenci zostają na oddziałach. Odpowiedzialność ta sama. Jak się coś ze...ra ten sam prokurator.
- 11 9
-
2017-10-21 21:20
Rezydent zawsze musi być pod opieką specjalisty (2)
I to on odpowiada rezydent sam nie dyżuruje
- 11 9
-
2017-10-21 21:30
Looool
Nawet nie wiesz o czym mówisz
- 6 5
-
2017-10-22 09:32
Prawdą jest, że rezydent musi być pod opieką specjalisty (w praktyce to wcale tak nie wygląda, ale teoretycznie tak powinno być). Nie jest prawdą, że rezydent nie odpowiada - ma pełne prawo wykonywania zawodu i w pełni odpowiada za swoje decyzje. Nie jest prawdą, że sam nie dyżuruje - bardzo często pełnią samodzielne dyżury...
- 6 1
-
2017-10-21 21:12
Wujek dobra rada (1)
Lecz się prywatnie WUJU
- 4 4
-
2017-10-22 14:22
Lecze sie prywatnie, kupe kasy wyrzuciłam i co nie potraficie nawet diagnozy postawic!!!! Konpwaly!
- 1 1
-
2017-10-22 00:45
(1)
A chcieli by odrazu zarabiac jak lekarz z doświadczeniem
- 4 4
-
2017-10-22 11:31
skoro wykonują tę samą pracę? I wiesz co? Tak właśnie zarabiają - zgadza się specjaliści nie dostają 15000 złotych za godzinę, jak podaje telewizja i gazetki z dużymi obrazkami... często mają podstawę, która nie różni się wiele od podstawy rezydenta... pomyśl o tym, jak Twoje zdrowie i życie będzie ratowane za 14-16 złotych od godziny... brutto. Pozdrawiam serdecznie
- 4 5
-
2017-10-21 21:12
tylko kasa i kasa
Co za gowniarze
- 10 12
-
2017-10-21 21:25
głodówka się wam przyda
Mózg się usprawni
- 11 12
-
2017-10-22 06:39
Służba zdrowia wedle lemingów: (2)
od 2007 do 2015 było zaje., od 2015 nastała bieda.
- 8 7
-
2017-10-22 16:09
Nieprawda
Źle było cały czas, natomiast decydujący jest brak perspektyw poprawy sytuacji - skoro w budżecie są dodatkowe środki to dlaczego nie wydać ich na Ochronę Zdrowia?? -Niekoniecznie od razu na podwyżki dla rezydentów, są inne potrzeby ważniejsze, np. skrócenie kolejek do lekarzy specjalistów.
- 2 2
-
2017-10-22 21:51
Polska wedle pisiorów:
od 2007 do 2015 była bida, ruina, dzieci umierające z głodu na ulicach,od 2015 cud gospodarczy, dobra zmiana, wstawanie z kolan...
- 0 0
-
2017-10-21 13:42
(6)
Gdyby dzisiaj Konstanty ogłosił, że od jutra wszyscy dostają 5 tysi na rękę to nawet kurz by po nich nie został.
- 27 45
-
2017-10-21 13:52
Konstatny ogłaszał dopóki wyborów nie wygrał
a zaraz po tym jak został ministrem nagła amnezja.
- 57 10
-
2017-10-21 13:53
O to (1)
im tylko chodzi , miernotom !!!!
- 17 37
-
2017-10-21 19:56
Za to Ty jesteś klejnot
- 9 2
-
2017-10-21 13:57
to chcieliby 10.000 :D
- 18 24
-
2017-10-21 15:20
(1)
Ale przecież kasa na służbę zdrowia jest, wystarczy tylko jak w kampanii wyborczej twierdził PiS nie kraść.
Co niema kasy? Dalej wredne PełO kradnie?- 32 8
-
2017-10-22 16:12
Pieniądze
Tu nie chodzi o PO czy PIS
Są dodatkowe pieniądze w budżecie to dajcie tam w ochronie zdrowia gdzie ich najbardziej brakuje - operacje zaćmy, wymiany stawu biodrowego, poradnie specjalistyczne. Niekoniecznie na podwyżki.- 2 0
-
2017-10-21 13:50
A to jest jakiś wstyd walczyć o podwyżki? (4)
Nie dziwię się lekarzom że wyjeżdżają z tego kraju, skoro zarabiają tyle co w Biedronce. Po co im te 6 lat ciężkich studiów?
- 70 30
-
2017-10-21 14:03
(2)
A nie wiedzieli ile będą zarabiać ? To była tajemnicą ?
- 31 47
-
2017-10-21 14:18
Owszem i nadal jest
gdyby ludzie wiedzieli ile lekarze naprawdę zarabiają, nie pisaliby głupot w internecie. gdyby ludzie widzieli ile się po jakich studiach zarabia, nie byłoby tylu psychologów, pedagogów, filologów, historyków, ...
- 40 18
-
2017-10-22 11:09
Na studia medyczne poszedłem w 1990 roku
tuż po upadku komuny. Wydawało się, że odzyskanie niepodległości będzie impulsem do naprawiania Polski czyli między innymi ochrony zdrowia. Skończyłem studia, zrobiłem specjalizację a w sytuacji ochrony zdrowia niewiele się zmieniło, każda kolejna władza (UW, SLD, AWS, PSL, PiS czy PO) miała to głęboko w d*pie. Po 18 latach czekania ja powiedziałem, że mam to w d*pie i wyjechałem. Teraz pracuję sobie na jednym etacie, co pozwala mi spokojnie żyć, choć mógłbym zarabiać nawet 2 czy 3 razy więcej biorąc dyżury. Do Polski nie mam już zamiaru wracać i nie skusiłyby mnie zarobki takie jak na zachodzie. Dlaczego? Wolę pracować normalnie na obczyźnie niż wśród zawistnych Polaków.
- 7 3
-
2017-10-24 07:59
wstydem i hańbą dla lekarza jest odejść od łóżek chorych i umierających
jeśli wcześniej przysięgało się chronić życia i zdrowia. Ale skoro dla kogoś ważniejszy jest prestiż zawodu...
- 0 0
-
2017-10-21 13:51
Kasa (21)
kasa a umiętności cieniutkie , nie pasuje to za granicę tylko z ich poziomem szybko wrócą do domu !!!
- 33 51
-
2017-10-21 13:54
Jak umiejętności cieniutkie to po co kolejki zapychasz? (17)
W internecie jesteś kozak, a jak przyjdziesz przychodni to uszy po sobie i pacjent miesiąca.
- 48 21
-
2017-10-21 13:56
(7)
Niektórych stać na prywatne ubezpieczenie a nie jak Ciebie biedaku
- 6 27
-
2017-10-21 16:34
Przecież na tym prywatnym (6)
ubezpieczeniu w przychodni prywatnej przyjmą Cie ci sami rezydenci w większości przypadków,którzy po południu dorabiają sobie,by spłacić ratę za mieszkanie. Chyba,że konieczny jest specjalista,ale to rzadkie,zwykle wystarczy ktoś w trakcie specjalizacji. A do najlepszych i tak się nie dostaniesz,oni się nie bawią w abonamenty,bo taki pacjent jest gorzej opłacony (nawet o połowę) niż prywatny- po prostu ustalają z przychodnią,że tacy pacjenci do nich nie trafiają.
- 20 2
-
2017-10-21 16:48
Czyli jednak zarabiają rezydenci na lewo? (4)
- 7 18
-
2017-10-21 17:40
jakie lewo? (1)
to ich sprawa, co robią ze swoim prywatnym czasem poza godzinami pracy, gdy Ty leżysz przed telewizorem i wcinasz chipsy.
- 16 7
-
2017-10-21 17:54
Nie przy telewizorze, a przy kompie i nie chipsy, a kawior
- 8 4
-
2017-10-21 19:59
nie na lewo (1)
Tylko na prawo.
Czytaj uważniej- 4 0
-
2017-10-22 06:55
Głodują w przerwie między
obiadem a kolacją. :D
- 3 5
-
2017-10-22 13:28
bzdury pleciesz
w prywatnej przychodni możesz sobie spokojnie sprawdzić kto Cię przyjmuje. Jeszcze mi się nie zdarzyło żeby badał mnie lekarz bez specjalizacji/w trakcie. A leczę się wyłącznie prywatnie o 6 lat. Internista to tez specjalizacja.
- 0 1
-
2017-10-21 16:30
usługi (3)
Każdy korzysta z różnych usług, gdyby piekarz nie upiekł chleba, rolnik nie uprawiał plonów itd. to każdy umarłby z głodu i wtedy nawet lekarz nie pomoże, więc szanujmy siebie nawzajem, a nie się wywyższamy. Nie jeden z nas skończył studia i zarabia marne grosze!!!
- 19 4
-
2017-10-21 16:35
Moja żona piecze (2)
Chleb sama :D
- 6 5
-
2017-10-21 16:45
(1)
A skąd składniki na niego bierze?
- 7 2
-
2017-10-21 19:20
Od dorabiajacego rezydenta
- 4 0
-
2017-10-22 13:24
do Ciebie są kolejki studencino płocha czy do specjalisty? (4)
jeszcze nie widziałem żeby się kolejki do rezydentów ustawiały. Po co? Pokłony bić jaśnie państwu? Nie jesteś nikim nadzywczajnym po skończonych studiach. Zostań wybitnym specjalistą w jakiejś dziedzinie to będziesz mógł się uważać za nadczłowieka. Dzieciaki głupiego wyrostka rozpoznać nie umieją a każdy ma się za drugiego Religę.
Buta i pogarda dla pacjentów która bije z każdej wypowiedzi rezydentów na forach strasznie razi. Dlatego nikt Was nie popiera. Więcej pokory i szacunku dla pacjentów to może i coś ugracie bo jak na razie tylko tracicie punkty.
A kolejki wynikają z tego, że godzina pracy specjalisty kosztuje tyle a nie mniej. System stać na określą liczbę godzin pracy specjalisty, specjalista przyjmuje określoną liczę pacjentów na godzinę i więcej nie wciśnie. Wpompowanie kasy w rezydentów kolejek nie skróci a może je jedynie wydłużyć - mniej gotówki zostanie na specjalistów ergo przyjmą mniej pacjentów.- 2 1
-
2017-10-22 16:17
Wydatki (3)
Główny postulatem jest wzrost finansowania ochrony zdrowia, skrócenie kolejek do specjalistów, rozwiązanie problemu braku personelu medycznego i zmniejszenie biurokracji, wynagrodzenie jest dopiero na 4 miejscu!!
To prawda, trzeba kierować pieniądze tam, gdzie są najbardziej potrzebne, niekoniecznie na podwyżki!!
Druga sprawa jest taka, że obecnie większość dyżurów w szpitalach, w tym na SOR, a tym bardziej NOCh jest wykonywana przez rezydentów właśnie..- 1 0
-
2017-10-22 17:05
ciekawe (2)
rezydentów mamy 17 tys. i jakimś cudem jak się czyta ich wypowiedzi to oni są wszędzie. Na dziennych dyżurach, na nocnych, odbierają porody, robią cesarki, diagnozują, operują , wypisują dokumentację, zastępują pielęgniarki i praktykują w prywatnych klinikach... i jeszcze mają czas protestować... coś tu się kupy nie trzyma... Jeśli to prawda to po chol erę utrzymywać całą resztę personelu medycznego? A lekarze specjaliści to już w ogóle są zbędni...
- 1 1
-
2017-10-22 17:52
Rezydenci
To jest ogólna liczba rezydentów - nikt nie mówi, że tylko oni pracują w szpitalach - chodzi o to, że wykonują tą samą pracę co lekarze specjaliści. Jak to robią skoro jest ich 17tys.?? - normalnie pracują w 2 lub trzech pracach, żeby zarobić na życie, rodzinę, przedszkole dla dziecka, mieszkanie, kredyt i ubezpieczenie lekarskie.
- 1 0
-
2017-10-22 17:55
Protest
Wszyscy lekarze biorący udział w proteście są na urlopie wypoczynkowym.
- 0 0
-
2017-10-21 14:24
99% tych co wyjechało normalnie pracuje za granicą (1)
i bynajmniej nie myśli o wracaniu do Polski.
- 20 9
-
2017-10-21 19:45
W cale się nie dziwie
Skoro ludzie zrzucają się lekarzom na studia, to po co tu maja siedzieć po ich ukończeniu. Nic ich tu nie trzyma.
- 2 10
-
2017-10-21 20:45
Jestes zabawny, i pozbawiony wiedzy
Dlaczego oceniasz ich kwalifikacje jak jest cienki jak babie lato
- 3 1
-
2017-10-21 13:55
Ten znowu..
- 7 1
-
2017-10-21 14:45
no właśnie dlatego chce mi się śmiać z tych strajków (1)
powiedzieliby prawdę, że chodzi o ich pensje i wtedy w 100% rozumiem - strajkują w swoim interesie, niech walczą z pracodawcami. Ale jak słyszę że to "walka" o całą służbę zdrowia to już mi się nie chce dalej ich słuchać co oni tam chcą bo już wiem że próbują zasłonić swoje interesy wyższymi celami.
- 26 38
-
2017-10-21 16:43
Paradoksalnie
Finansowanie całej ochrony zdrowia też jest ważne - przekłada się na warunki pracy, czas dla pacjentów czy ilość współpracowników. Przykład sprzed paru dni : pisowy dyrektor szpitalu gdzieś mazowszu "dziwiący się",że oferuje 2000 za dobę i nikt nie chce pracować. Krótkie śledztwo i okazuje się,że problemem są właśnie głównie warunki : tam potrzeba nie jednego a trzech lekarzy,do tego zero zaplecza. Więc choćby oferował i 10k tylko idiota się zgodzi,a potem i tak szybko zrezygnuje. Po to są potrzebne nakłady na ochronę zdrowia.
- 21 4
-
2017-10-21 14:47
Tak ja
A ty wierz w co chcesz, idz do Kaczyńskiego niech ci cos da
- 10 8
-
2017-10-21 15:17
Ja na przyklad wierze.
Przeciez rzad chcial lekarzom zamknac geby natychmiastowa podwyzka. Nie sprzedali sie i prowadza dalej protest.
- 26 8
-
2017-10-21 20:27
Ja wierzę
Tak wierzę
- 6 1
-
2017-10-21 21:14
(3)
PiS na ich miejsce chce zatrudnić 2 tys medyków bez dyplomu nostryfikowanegi. Powodzenia w tym kraju dzieje się syf za pisu
- 11 2
-
2017-10-22 06:37
Tym kraju.
:D
- 0 1
-
2017-10-22 07:56
Syf to masz w głowie
- 1 3
-
2017-10-22 16:10
2 tys. lekarzy
Wszystkim potencjalnym pacjentom proponuję zacząć uczyć się ukraińskiego :)
- 2 0
-
2017-10-21 21:48
Wierzę (1)
I mam nadzieję, że im się uda cokolwiek wywalczyć, bo ja - pacjent - też na tym zyskam.
- 11 7
-
2017-10-24 08:04
zyskasz tyle
że zamiast sumiennych i pracowitych lekarzy z powołania będą Cię leczyć pazerne bananowe młokosy, którym zawsze będzie za dużo pracy a za mało kasy, bo prestiż zawodu, prywatna praktyka, nowe auto w leasingu itd.
- 0 0
-
2017-10-22 06:36
Protestują na wielkość (1)
łapówek, a raczej jej brak.
- 2 5
-
2017-10-22 16:19
łapówki
Znasz takie przypadki - udowodnij prokuratorowi i zgłoś do Rzecznika Dyscyplinarnego Izby Lekraskiej
- 1 1
-
2017-10-22 10:04
(1)
Na znak protestu zrezygnuj z opieki medycznej!
- 5 1
-
2017-10-24 08:08
znam wielu ludzi którzy tak zrobili
to ich potem wyzywają od ciemnoty, że z dziećmi po szamanach chodzą. Teraz to akurat strach iść do zwykłego akademickiego lekarza, szczepią wszystko co się rusza, byle by tylko miało kończynę, najlepiej na wszystko na raz. I na każdy katar cała siata antybiotyków i sterydów. Ale przecież im nie chodzi o pieniadze, skąd takie ohydne insynuacje... ;-]
- 0 0
-
2017-10-22 10:48
gdynianinie z konieczności
pamiętaj - jeśli za jakiś czas będziesz leczony na szpitalnym korytarz (jeśli w ogóle zostaniesz przyjęty do szpitala), dowiesz się, że nie ma pieniędzy na ratujące Twoje zdrowie leczenie czy też wyznaczony Ci będzie termin zabiegu na kolejną dekadę - przypomnij sobie, że w proteście chodziło właśnie o pieniądze na leczenie Ciebie. I pamiętaj, po której stronie wtedy byłeś...
- 6 2
-
2017-10-22 15:23
Ja
I wielu innych ludzi
- 2 0
-
2017-10-22 22:08
Słusznie
Lekarz ma być wypoczęty,mieć czas i siły się mną zająć,przebadać,zdiagnozować i o tym opowiedzieć -zdrowie moje i moich bliskich jest w jego rękach!
- 1 0
-
2017-10-23 13:35
Protest
Przyjdź i zobacz o co protestują lekarze. Albo lepied idź do szpitala powiatowego i zobacz czego brakuje pacjentom. A idąc po najmniejszej linii oporu zadzwoń do swojej przychodni POZ i zapytaj kiedy przyjmie Cię lekarz z powodu przeziębienia.
- 0 0
-
2017-10-21 13:29
(23)
Czekamy na wpisy PiSowców: lekarze są leniwi, zachłanni, niekompetentni, powinni pracować za darmo, bo my tak chcemy.
- 218 377
-
2017-10-21 13:37
(4)
PiSowski przekaz dnia w każdym komentarzu. Oczywiście wszystki wpisy dokonane spontanicznie przez zbulwersowanych obywateli :-)
- 32 16
-
2017-10-21 13:40
(2)
Wcale nie widać, że portal jest spamowany przez prawaków :-)
- 28 2
-
2017-10-21 18:36
(1)
bo oni pis-ać nawet nie umieją
- 8 7
-
2017-10-22 14:20
Mają to w du.. ie
Mają to w du.. ie
- 2 0
-
2017-10-21 19:52
10 lat temu Tusk
obiecywał będą was leczyć dobrze opłacani lekarze..... Przez 8 lat ukradli tyle z VAT ze mozna by zwiększyć nakłady na służbę zdrowia o 30% Ale to Pisiory nie dają kasy
- 23 7
-
2017-10-21 13:37
(10)
dokładnie, sa po to by nam obywatelom służyć
- 16 35
-
2017-10-21 13:42
Służącego sobie kup (2)
Służby już dawno niema . Jest ochrona zdrowia
- 35 13
-
2017-10-21 18:45
(1)
Ochroniarza sobie kup, jest NFZ.
- 4 7
-
2017-10-22 13:18
Chyba nie wiesz co znaczy NFZ - bo na pewno nie "służba zdrowia".
- 3 1
-
2017-10-21 13:46
(3)
Od służenia jest służący. Lekarz pracuje i ma prawo oczekiwać za swoją pracę odpowiedniej pensji.
- 44 19
-
2017-10-21 13:52
(2)
To niech idzie do prywatnej kliniki. Ktoś mu zabrania ?
- 22 34
-
2017-10-21 16:20
tak, ja zabraniam. niby dlaczego mamy płacić za coś, za co i tak płacimy?
bardzo dobrze że protestują. służba zdrowia w tym kraju jest na żenująco niskim poziomie. człowiek latami odprowadza składki, a jak coś się wydarzy to musi czekać miesiącami na badanie. i tu nie chodzi tylko o podwyżki, ale o całokształt. co lepsi lekarze uciekają za granicę, zostają niedouczeni, mało ambitni, którzy godzą się pracować za takie grosze. rząd powinien przydzielić dodatkowe środki na ochronę zdrowia, bo to jest najważniejsze dla dobra każdego obywatela.
- 22 11
-
2017-10-21 19:16
Tylko sieroty zyciowe narzekają
- 6 9
-
2017-10-21 13:55
(2)
a co maja jeść i gdzie się doszkalać, pis i nfz zrefundować. Nie ukradną. Co za popisowska
ignorancja- 14 11
-
2017-10-22 00:46
Nie no za PO to bylo zarąbiscie!!! Debile
- 4 3
-
2017-10-22 07:57
A my co mamy jeść? kurka mac do roboty a nie narzekac
- 2 2
-
2017-10-21 14:20
lekarze są leniwi, zachłanni, niekompetentni, powinni pracować za darmo, bo my tak chcemy.
lekarze są leniwi, zachłanni, niekompetentni, powinni pracować za darmo, bo my tak chcemy.
- 14 18
-
2017-10-21 16:36
niekompetetni są niestety
a to właśnie przez zbyt małe środki na wypłaty, edukację. co lepsi lekarze wyjeżdżają pracować za granicę albo otwierają prywatne gabinety. brakuje też kasy na etaty, przez co stoimy w kolejkach, a jak stan nagle sie pogarsza to na SOR'ach leczą nas studenci...
- 17 7
-
2017-10-21 16:50
Jestem ,jak piszesz wieśniaczku, "pisowcem" i popieram lekarzy (1)
- 8 5
-
2017-10-22 10:53
bardzo dobrze! Wszyscy prędzej, czy później (oby najpóźniej...) będziemy pacjentami... ja chcę być leczony w godnych warunkach, a nie na korytarzu karmiony chlebem z gunwem (bo jak nazwać inaczej ścierwiastą mielonkę z mięsnych odpadów?), tylko dlatego, że nakłady na ochronę zdrowia są najniższe w całej Europie. Ale wtedy będziemy starzy i wszyscy będą nas posiadać w... miejscu wiadomym...
- 2 1
-
2017-10-21 17:01
Zgadzam się...
Tak. lekarze w większości są leniwi, zachłanni, niekompetentni i niemili. Zapraszam do leczenia ns akademię medyczną gdańsk abh się o tym przekonać. Podkreślam, że nie popieram pisu.
- 11 9
-
2017-10-21 23:41
Czekamy aż zaczniesz leczenie
Na srebrzysku
- 2 2
-
2017-10-22 23:55
Polityczny protest. Tyle w temacie.
Życzę lekarzom aby otrzymywali godziwe wynagrodzenie. Życzę tego wszystkim Polakom. Jeszcze niedawno wierzyłem, że jest to protest stworzony oddolnie przez młodych lekarzy. Dzisiaj widząc jakie osoby uczestniczą w proteście, kto tworzy całą tę otoczkę mam wrażenie, że jest to kolejna grupka KODziarzy, Platformersów i innych tym podobnych. Niestety, drodzy młodzi lekarze jeśli dopuściliście do siebie tych ludzi to nie liczcie na wsparcie innych uczciwych obywateli. Uprzedzam, nie jestem zwolennikiem PISu. Drodzy Polacy zapracowaliście sobie sami na to co mamy teraz. Całymi latami pracowaliście swoją głupotą. Będzie jeszcze gorzej i nie chodzi tu o politykę wewnętrzną. Głupi nigdy nie wybierze mądrego, złodziej uczciwego. Wkrótce we własnym kraju nie będziecie mieli nic do powiedzenia. Byle przybłęda będzie wam rozkazywał. Lekarze? Czy oni naprawdę martwią się naszym zdrowiem? Wątpię, lekarze od wielu lat blokują reformę systemu. Czy ktoś z nich przyklaśnie reformie mówiącej o zamknięciu np. w Trójmieście kilku szpitali nie wspominając o mniejszych placówkach na Kaszubach? Nie bo to godzi w interesy lekarzy, mimo, że dzięki takim posunięciom zdecydowanie polepszyłaby się standardy opieki nad pacjentami. Wpompowanie kolejnych miliardów bez reformy nic nie zmieni. Połowa szpitali w województwie pomorskim jest nierpotrzebana! Pozdrawiam, medicus.
- 0 1
-
2017-10-21 13:29
(27)
Chyba nikt nie wierzy ze to sa spontaniczne akcje mlodych lekarzy zatroskanych o pacjentow? Jak to slodko i pieknie brzmi, ojej jacy oni prawi, jacy szlachetni. Szkoda ze sa wykorzystywanymi marionetkami tak jak starcy na marszach KOD. Za kulisami ktos to rezyseruje i ciagnie za sznurki ale co motłoch moze wiedziec
- 426 269
-
2017-10-21 13:44
Podatnicy zrzucają się aby tacy mogli postudiować medycynę, po ukończeniu której od razu szantażują swych sponsorów, że wyjadą (17)
Wniosek jest prosty. Albo studia powinny być dla studenta płatne. Albo student powinien odrobić poniesiony przez podatników koszt studiów.
- 33 40
-
2017-10-21 14:04
Moja rodzina przez dziesiątki lat płaciła w podatkach (14)
na tą „darmową” edukację. Ja pracując jeszcze w Polsce również. Jak państwo zwróci te pieniądze to ja chętnie zapłacę za swoją edukację i będziemy kwita.
- 28 12
-
2017-10-21 14:21
Podatki szły m.in. na szkole podstawowa, średnia, (13)
Na Twoje studia my się zrzucilismy. Teraz to odpracuj
- 16 21
-
2017-10-21 14:30
No patrz (10)
pieniądze ode mnie to tylko na podstawówkę i średnią a od Ciebie na studia. Te Twoje to jakieś uczone muszą być skoro tylko taki poziom edukacji moga sponsorować.
Prawda jest taka, że jakbyście nie krzyczeli to nic z tego i tak nie będzie. Bezpłatna edukacja była i jest zapisana w konstytytucji i nawet PiS nocną ustawą nic na to nie poradzi, przeszłości nie cofnie.- 20 6
-
2017-10-21 15:07
Podstawówka jest obowiązkowa (9)
Nie musisz studiować. Jeżeli chcesz, to plac.
- 9 9
-
2017-10-21 15:32
(8)
zgadzam się. PŁAĆMY za studia na WSZYSTKICH kierunkach. Jakoś nikt nie każe socjologom pracującym na zmywaku w Londynie oddawać za studia
- 24 2
-
2017-10-21 16:23
Socjologia to ne są tak kosztowne studia (7)
Jak medycyna. Zresztą na medycynę ilość miejsc jest ograniczona. Zajmujesz miejsce, ktoś Ci studia opłaca. A Ty i tąk krzywa gębę masz.
- 2 19
-
2017-10-21 19:54
no, ale jesli zwracać za studia, to chyba (3)
wszyscy, czyż nie?
- 14 0
-
2017-10-21 20:14
Wszyscy nie (2)
Ci którzy zostają w Polsce, to nie. Tak samo Ci, którzy płacali swoje studia (np. zaoczni).
- 3 3
-
2017-10-22 11:23
Czyli mogę sobie studiować byle co (1)
a potem z dyplomem otworzyć warzywniak na osiedlu. Jak dla mnie to nawet jeszcze gorsze marnowanie pieniędzy z budżetu.
- 2 1
-
2017-10-22 11:49
Bzdura
Z prowadzenia warzywniaka w Polsce rozliczasz się z fiskusem w Polsce. I w ten sposób spłacasz swój edukacyjny dług. Z pracy w np. Niemczech choćby w zawodzie lekarza nabijasz kabze Niemcom. Tak trudno to zrozumieć?
- 2 1
-
2017-10-21 21:38
A dlaczego miałyby być (2)
droższe? Kadra dostaje podobne pieniądze,budynków do utrzymania mniej,bo większość pomieszczeń należy do szpitali,których uczelnia nie utrzymuje. Administracja mniejsza,a obsługuje nie tylko kierunek lekarski. Innych kosztów praktycznie nie ma.
- 9 1
-
2017-10-22 12:00
Uczelni ua budynków nie utrzymuje ale podatnicy utrzymują (1)
Sprzęt szpitalny podobnie. Zużywa by jest przez studentów. Tak trudno jest nie być stronniczym?
- 0 1
-
2017-10-23 13:33
Jaki to sprzet szpitalny jest zuzywany przez studentow???
Mowisz o podlodze w szpitalu?
- 0 0
-
2017-10-21 16:07
Bujaj sie (1)
- 1 6
-
2017-10-21 16:19
Co jest doktorku?
- 4 4
-
2017-10-21 19:18
DOKŁADNIE,a jak chce wyjechac to.niech odda za studia!!!!
- 3 6
-
2017-10-21 19:35
co do drugiego zdania - tak przecież chciała komuna
aby uciekający z Polski studenci płacili za studia...
- 1 0