- 1 Pacjent z sercem po prawej stronie dostał rozrusznik (10 opinii)
- 2 Jak pozbyć się cellulitu? 5 zabiegów na ujędrnienie i wysmuklenie ciała (15 opinii)
- 3 L4 na wypalenie zawodowe? (37 opinii)
- 4 Alergie zaatakowały wcześniej niż zwykle. "Otwarte okno to zło" (84 opinie)
- 5 Zaspa przekroczyła 500 zabiegów robotycznych. Czas na nowego robota da Vinci? (20 opinii)
- 6 Zadbaj o włosy jak w azjatyckim salonie (3 opinie)
Poradnia odwołała wizytę po roku czekania na wyrwanie zęba
Nasz czytelnik rok temu zarejestrował się na ekstrakcję zęba, czyli wyrwanie go z zębodołu w Uniwersyteckim Centrum Stomatologicznym w Gdańsku. Niestety na dwa tygodnie przed ustalonym terminem poradnia odwołała wizytę. Okazuje się, że nie był to odosobniony przypadek, jednak ośrodek zapewnia, że sytuacja jest naprawiana. - Rzeczywiście zidentyfikowaliśmy problem w Poradni Chirurgii Stomatologicznej UCS związany z nie do końca właściwą obsługą pacjentów. Wdrożyliśmy działania naprawcze, które mam nadzieję już wkrótce przyniosą realne korzyści nie tylko dla personelu, ale przede wszystkim dla pacjentów pozostających pod naszą opieką - słyszymy w poradni.
Kolejna rejestracja tylko osobiście?
Ponadto, pacjent dowiedział się, że nie ma możliwości umówienia się na przełożoną wizytę telefonicznie lub e-mailowo. Musi ponownie stawić się w ośrodku.
- Muszę pojawić się w placówce osobiście i osobiście "dogadać" datę z panią doktor. Ale tylko w godzinach między 8 a 11, czyli w czasie kiedy większość osób - w tym ja - jest w pracy. Zastanawiam się, jak doszło do tego, że zaplanowany rok wcześniej zabieg nie odbył się z powodu "braku punktów NFZ"? I jak wiele osób - bo wiem, że nie jestem jedynym pacjentem w takiej sytuacji - musi z tego powodu zmieniać plany? - dopytuje czytelnik.
W podobnej sytuacji znalazło się około 20 osób.
Będzie nowa stomatologia. "Czekaliśmy na ten dzień 70 lat"
"Wdrożyliśmy działania naprawcze"
Z naszych ustaleń wynika, że w Poradni Chirurgii Stomatologicznej nie skończyły się punkty przyznawane przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Tych miało zabraknąć tylko jednemu z lekarzy.
- Rzeczywiście, zidentyfikowaliśmy problem w Poradni Chirurgii Stomatologicznej UCS związany z nie do końca właściwą obsługą pacjentów. Wdrożyliśmy działania naprawcze, które mam nadzieję już wkrótce przyniosą realne korzyści nie tylko dla personelu, ale przede wszystkim dla pacjentów pozostających pod naszą opieką. Pragnę przypomnieć, że w czasie pandemii, kiedy Uniwersyteckie Centrum Stomatologiczne było główną placówką, w której pacjenci zakażeni wirusem COVID-19 mogli otrzymać profesjonalną pomoc stomatologiczną, istotnie wzrosło zainteresowanie naszymi usługami i wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie - informuje dr n.med. Mirosława Pellowska-Piontek, prezes zarządu.
Zmiana systemu wyceny świadczeń
Na problemy nałożyły się również zmiany wprowadzone przez płatnika. Od kwietnia została zainicjowana wyższa wycena zabiegów z zakresu chirurgii stomatologicznej. W praktyce oznacza to, że przyznane progi będą szybciej realizowane.
- Dlatego niektórych pacjentów trzeba będzie przesuwać na dalsze terminy, żeby zostawić część punktów również dla pacjentów pilnych, bólowych, których mamy obowiązek przyjąć w dniu zgłoszenia - tłumaczy prezes.
"Podjęliśmy stosowne działania"
Z początku pacjenci dowiadywali się, że będą przepisywani na październik. Obecnie jednak ośrodek przerejestrowuje na inne terminy. Wszystko wskazuje, że udało się również rozwiązać kwestię osobistego zapisu. Pacjenci już raz bowiem byli kwalifikowani do zabiegu, więc nie ma potrzeby, aby w celu rejestracji ponownie stawiali się w poradni.
- Dokładamy wszelkich starań, by każdy z pacjentów otrzymał należytą pomoc. W sytuacji, która zaistniała w Poradni Chirurgii Stomatologicznej, podjęliśmy stosowne działania, by każdy chory w możliwie najbliższym terminie mógł otrzymać należną pomoc. Mamy świadomość, że powoduje to pewne niedogodności, za które naszych pacjentów przepraszamy - dodaje prezes.
W ubiegłym roku placówka przyjęła 52 tys. pacjentów - w tym czasie odbyło się 84 tys. wizyt.
Miejsca
Opinie (126) 9 zablokowanych
-
2023-05-23 04:46
Stomatolodzy mają za dobrze
Ceny usług stomatologicznych są kosmiczne i na prywatne zabiegi przeciętnego obywatela nie stać. Dodatkowo częste są takie sytuacje jak tu opisana. Oni po prostu mają za dobrze. Za dużo zarabiają i pacjentów nie szanują. Mam nadzieję, że przyjdzie czas, iż będą się prosić o wizytę.
- 9 1
-
2023-05-22 22:52
Na NFZ to można tylko wziąć z usług dentystycznych usunięcie kamienia. Chodzenie z zębem do usunięcia rok to już jest
narażanie życia, bo może dojść do zatrucia całego organizmu, jeśli będzie postępować "psucie się zęba". Autentycznie miałem taki przypadek w rodzinie, również prawie rok na wizytę na NFZ w UCK. Po jakoś tak pół roku wujek z bólem szczęki i bardzo złym samopoczuciem trafił do UCK z ogólnym zatruciem organizmu jak się okazało - wyniki były na granicy, jeszcze trochę by poczekał to by się przekręcił.
- 7 1
-
2023-05-22 19:26
A ja zarejestrowałam się do okulisty na 22 lipca 2024 roku . To długo ? ... Więc musiałam iść prywatnie na badanie i zrobienie nowych okularów .
- 9 1
-
2023-05-22 19:04
to nic
moja zona byla zapisana na porod i po roku jej anulowali wizyte i co teraz robic?
- 5 2
-
2023-05-22 18:58
Wielu tutaj mądrych
Usunięcie zęba 8. Może kosztować nawet 1 tys.PLN. Nie każdy ma takie pieniądze. A zabieg nie jest bardzo pilny, gdyż wcześniej dentysta o tym informuje. Zazwyczaj nie trzeba czekać roku, a 2-3 miesiące i 1000 w kieszeni. Sama robiłam. To dość prosty zabieg, nie żadne "leczenie", na które oczywiście lepiej nie czekać i wykonać prywatnie. Nie każdego stać na usuwanie zęba za kilkaset złotych. Ale na forum oczywiście hejt, że zęby gnijace, chociaż nikt nie zna szczegółów.
- 13 5
-
2023-05-22 18:18
My Polacy
To jak w tym filmie Miś niedługo jak tak państwo będzie robić ze stomatologią będziemy dobie chustą twarz owijać i chodzić bez zębów
- 12 0
-
2023-05-22 10:53
To się poprawiło w Polsce, aż strach (2)
Równo 10 lat temu byłam tam na dłutowaniu ósemki, czas oczekiwania był do miesiąca (nie zgłaszałam bólu, normalna kolejność). Teraz każą czekać rok na samo wyrywanie? Aż brak słów...
- 46 0
-
2023-05-22 17:33
Kiedyś to było (1)
10 lat temu nie było kilku mln dodatkowych pacjentów, którzy obciążają służbę zdrowia lecząc się na koszt polskiego podatnika.
- 9 1
-
2023-05-22 18:14
prawda
- 3 1
-
2023-05-22 17:00
ble, ble, ble,
Jaki minister taka służba zdrowia.
- 13 1
-
2023-05-22 15:22
Rozrzalona. (1)
Na co ida nasze pieniądze które potracaja nam .Wszędzie jest trudno sie dostac do lekarza,Przyjdzie nam umierac .
- 17 0
-
2023-05-22 16:42
Żal oczy ściska
- 3 2
-
2023-05-22 16:09
Co gryzie czytelnika? Rok czekania czy przełożenie wizyty?
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.