- 1 Tabletka "dzień po" - tylko 4 apteki na Pomorzu (100 opinii)
- 2 Nowa szefowa sanepidu na Pomorzu (13 opinii)
- 3 Ranking salonów kosmetycznych (3 opinie)
- 4 Odra wraca? Do kwietnia więcej przypadków niż w całym ubiegłym roku (108 opinii)
Dlaczego leczymy się w internecie? "Influencerzy zajęli miejsce ekspertów"
Fake newsy rozpowszechnianie w internecie stanowią duże zagrożenie dla naszego zdrowia. Sprawiają, że przestajemy się szczepić, przyjmować leki zalecane przez specjalistów lub zaczynamy ufać wyłącznie medycynie alternatywnej. - W internecie można coś wrzucić w 30 sekund, coś, co będzie czytane przez tysiące użytkowników, a jest kompletnym idiotyzmem - komentują naukowcy.
Popularność influencerów bierze się również z prostoty ich porad. Każdy z nas chce jak najszybciej pozbyć się problemu czy poprawić swój stan zdrowia. Tymczasem medycyna stawia na profilaktykę - na wzmożony ruch, ćwiczenia - innymi słowy wysiłek. Ponadto pojawiają się wszelkie ograniczenia - eliminacja alkoholu i innych używek z diety, stawianie na białe mięso i warzywa.
- Nasze wybory wymagają wysiłku, a influencerzy dają nam maść, preparat, który można natychmiast kupić, przyjdzie do nas kurier i załatwi sprawę - podkreśla Jarosław Pinkas.
Szukasz lekarza rodzinnego?
"W Polsce mamy 100 proc. specjalistów"
Kolejnym problemem jest niewiedza dotycząca korzystania ze wiarygodnych źródeł. Doniesienia naukowe zawsze są poparte sprawdzonym schematem działania zgodnym z Evidence-based medicine, czyli Medycyną opartą na faktach, innymi słowy na dowodach. Wszystko po to, aby rekomendacje lekarskie miały poparcie nie jedynie w opiniach ekspertów czy pojedynczych opisach przypadków, a stanowiły wypadkową wytycznych opracowanych na podstawie randomizowanych badań klinicznych i szerokich analiz. Tymczasem my "łykamy" każdą nowinkę czy poradę bez zweryfikowania źródeł.
- Samo usłyszenie hasełka bez zrozumienia metodologii sprawia, że nie mamy szans, żeby wyprowadzać wnioski. W Polsce mamy 100 proc. ludzi, którzy są specjalistami od medycyny, IT, edukacji czy polityki. Fajnie, że ludzie się interesują, ale umiejętność interpretacji badań to dziedzina, w której naukowcy szkolą się naście lat - mówi prof. dr. hab. Dariusz Jemielniak z Akademii Leona Koźmińskiego.
Z drugiej strony nie można oczekiwać, żeby każdy człowiek interesował się wszystkim.
- Z jakiegoś powodu wytworzyło się przekonanie w przypadku naukowców, że to nie jest taka prawdziwa dyscyplina i jako proces myślowy jest osiągalny dla wszystkich - dodał prof. Jemielniak.
Tymczasem prawdziwe doniesienia naukowe nie dość, że są poparte latami badań, to jeszcze restrykcyjnym procesem weryfikacji. Zanim treść zostanie opublikowana w czasopiśmie naukowym, będzie poddana edycji, recenzjom - a więc ciągowi decyzji mających na celu filtracje.
- W internecie można coś wrzucić w 30 sekund, coś, co będzie czytane przez tysiące użytkowników, a jest kompletnym idiotyzmem - komentują specjaliści.
Czy lekarz POZ wyśle na badanie boreliozy?
Kuzyn szwagra jest zwykle najlepiej poinformowany
Ponadto duży wpływ na nasz proces decyzyjny w przypadku kwestii zdrowotnych mają teorie zasłyszane np. od sąsiadki czy od rodziny. Ktoś gdzieś coś przeczytał i to przekazuje już z pewnym autorytetem, a wiedza, która pochodzi już nie z anonimowych kanałów, nabiera dla nas dodatkowej wartości.
- Kuzyn szwagra jest zwykle najlepiej poinformowany - widzieliśmy to już w trakcie szczepień - komentowali specjaliści podczas konferencji "MedFake - współczesna dezinformacja medyczna. Czy za dynamiczny wzrost przypadków chorób zakaźnych możemy winić internet?".
Takimi treściami również często dzielimy się w sieci. Proces pojawiania się niesprawdzonych informacji medycznych jest również automatycznie wspierany przez boty, które każdego dnia dodatkowo pomnażają liczbę fake newsów. Mówi się, że nawet 80 proc. fejków antyszczepionkowych było produkowanych właśnie automatycznie.
- Do końca nie wiemy, jakie są proporcje. Boty są natomiast masowo używane do podbijania treści. To jest widoczne w jaskrawy sposób, kiedy pewna liczba kont zajmuje się lajkowaniem czy szerowaniem i to w tej samej sekundzie - mówił prof. Jemielniak.
Niestety cała ta machineria poprzez deprecjonowanie informacji doprowadza do złych wyborów i naraża na utratę zdrowia i życia pacjentów, którzy dają się temu zwieść.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Szukasz mieszkania?
"Ludzie potrzebują akceptacji społecznej"
Rozpowszechnianiu niesprawdzonych informacji sprzyja również chęć zaistnienia w mediach społecznościowych. Czasem chcemy być pierwsi z pewną treścią albo po prostu chcemy wstawić wiadomość, która będzie popularna.
- Ludzie potrzebują akceptacji społecznej i przez media społecznościowe jest to silne. Jeśli tego nie zrozumiemy, to nie będziemy wiedzieć, dlaczego ludzie dzielą się przez media społecznościowe informacją, co do której mają przeczucie, że jest nieprawdziwa - dodaje prof. Jemielniak.
Dlatego rządzący powinni większy nacisk kłaść na edukację i zwiększanie dostępności wiedzy.
- Lekarze medycyny rodzinnej muszą mieć czas na pacjentów, by móc podchodzić pryncypialnie do zagadnień profilaktyki. Powinien być system motywacyjny dla lekarzy POZ, aby populacja ich pacjentów była zaszczepiona. Informacja musi być również udzielana w aptekach, których jest bardzo dużo i cieszą się dużym zaufaniem - dodał prof. Pinkas.
Opinie (179) 9 zablokowanych
-
2023-06-10 10:47
Opinia wyróżniona
Influerzy niestety nierzadko wprowadzają w błąd (22)
Uprawiają szarlatanerię w internecie, która (o zgrozo) pada na podatny grunt na którym wzrasta, owocuje i rozprzestrzenia się dalej na inne osoby. Tym samym, nie potrzeba dziś mieć broni, by dokonać napaści, by wyrządzić szkodę na masową skalę. Wystarczy rozprzestrzeniać fałszywe informacje w sieci. Uważam, że prawo powinno regulować działalność
Uprawiają szarlatanerię w internecie, która (o zgrozo) pada na podatny grunt na którym wzrasta, owocuje i rozprzestrzenia się dalej na inne osoby. Tym samym, nie potrzeba dziś mieć broni, by dokonać napaści, by wyrządzić szkodę na masową skalę. Wystarczy rozprzestrzeniać fałszywe informacje w sieci. Uważam, że prawo powinno regulować działalność influencerów, zobowiązując ich do podania pełnych danych dotyczących swojej podmiotowości oraz profilu prowadzonej działalności, z zobowiązaniem ich do ponoszenia prawnej odpowiedzialności karnej, za naruszenie dóbr konsumentów.
- 42 28
-
2023-06-12 17:54
ile ci płącą za te klamstwa Benedykt Ra Guzza chyba bardzo dużo , ale niedługo wszystko się zmieni także uważaj BRG
- 0 0
-
2023-06-12 16:53
niech w końcu zaczną leczyć a nie tylko brać pieniądze za nie leczenie
- 0 0
-
2023-06-12 16:51
płacić musimy za nie leczenie, za brak konsultancji i za zgony
- 0 0
-
2023-06-12 16:48
w tym stuleciu niema możliwości dostać się do lekarza, może w przyszłym, a płacić musimy, tylko za co ..........................
- 0 0
-
2023-06-12 16:36
do lekarskiej konsultacji ciężko dostać się za życia, czasami dopiero po śmierci jest taka możliwość i to nie zawsze
- 1 0
-
2023-06-11 11:14
Artykuł pełen manipuacji. (8)
Dedukcja , analiza to jest potrzebne . Wiara ślepa w Religie czy w Naukę jest naiwnością. Na pewno nie ufa się dziś masa mediom i artykułom tego typu . Kolejna nagonka na osoby myślące samodzielnie . Człowiek o mentalnosci urzędnika...czyli rób jak nakazują nie myśl samodzielnie będzie jak ryba w wodzie czytając te artykuły.
- 12 7
-
2023-06-12 08:59
(4)
Osoby myślące samodzielniexddd czyli foliarze. Jak można myśleć samodzielnie na temat medycyny jeśli nie jest sie lekarzem, co?
- 3 4
-
2023-06-12 10:17
Sorry (1)
Sorry ale ostania trzy letnia główna narracja "jedynie słuszna" polityczno medyczna udowadniała że myśli inaczej niż sprawdzone od dziesiątek lat podstawy medycyny. Foliarzamy często były nazywane osoby które od początku mówiły prawdę o "pandemii" i o powikłaniach po szczepieniach mRNA. Często byli to wybitni lekarze, naukowcy i specjaliści którym
Sorry ale ostania trzy letnia główna narracja "jedynie słuszna" polityczno medyczna udowadniała że myśli inaczej niż sprawdzone od dziesiątek lat podstawy medycyny. Foliarzamy często były nazywane osoby które od początku mówiły prawdę o "pandemii" i o powikłaniach po szczepieniach mRNA. Często byli to wybitni lekarze, naukowcy i specjaliści którym zamykano usta gdyż nie zgadzali się w powszechnym spiskiem i jedynym "słusznym przekazem", a mieli rację od początku. Mi wystarczyło obejrzeć w mediach fałszywe filmy i zdjęcia, sprawdzić ich źródło i datę powstania, zrobić kilka statystyk aby wiedzieć że społeczeństwo jest wprowadzane z jakiegoś powodu w błąd. Ciągle zapalały się czerwone lampki ostrzegające. Unikaj dawek
- 4 1
-
2023-06-12 17:15
ci co mówią prawde ci są niszczeni a nawet zabijani
- 2 0
-
2023-06-12 09:08
Myśleć można, to ljo że foliarze nie myślą tylko łykają mądrości z filmików i Facebooka (1)
- 0 4
-
2023-06-12 17:20
ci co mówią kłamstwa niech mają się na baczności, bo godzina prawdy zbliża się dużymi krokami i wtedy co oni powiedzą
- 1 0
-
2023-06-12 08:37
Nauka jest obiektywna (2)
W przeciwieństwie do dedukcji i analizy szura
- 2 6
-
2023-06-12 17:28
szurami i kłamcami są ci co obecnie siedzą w mediach i biorą duże pieniądze za publikacje kłamstw i oszczerstw, no cóż
ich godziny są policzone, już nie długo będą pociągnięci do odpowiedzialności karnej za te wszystkie kłamstwa ludzie im tego nie wybaczą
- 4 1
-
2023-06-12 10:19
Tak
Tak, tylko że nauki nie dopuszczano tym razem do dyskusji
- 4 0
-
2023-06-11 10:59
A jak to jest...
A jak to jest kiedy media głównego nurtu rozpowszechniają fake newsy? Kiedy nakręcają strach, panikę, robią z igły widły, prezentują fałszywe zdjęcia i filmy, kreują fikcyjne informacje itp. itd. aby wprowadzić społeczeństwa w błąd. (koniec roku 2019-2022) szczególnie. Kiedy każda próba dyskusji i rozmów z różnymi specjalistami jest hamowana a
A jak to jest kiedy media głównego nurtu rozpowszechniają fake newsy? Kiedy nakręcają strach, panikę, robią z igły widły, prezentują fałszywe zdjęcia i filmy, kreują fikcyjne informacje itp. itd. aby wprowadzić społeczeństwa w błąd. (koniec roku 2019-2022) szczególnie. Kiedy każda próba dyskusji i rozmów z różnymi specjalistami jest hamowana a programy jak np. "warto rozmawiać" gdzie prawdziwy specjaliści rozjechali "ekspertów" są zdejmowane z anteny. Społeczeństwo miało słuchać tej jedynej "narracji", przesadzonej, nadmuchanej, fałszywej jak w jakimś cyrku, aby podjąć niestety często złą dla swojego zdrowia decyzję i wziąć udział w eksperymencie
- 18 9
-
2023-06-10 13:17
Czemu niestety (6)
Ja tu widzę same plusy. Niech się specjaliści od wpływu 5G na cielenie krów leczą u Zięby, przynajmniej nie będą zajmować innym miejsca w kolejkach do lekarzy. A jak zejdą, cóż - każdy ponosi konsekwencje swoich wyborów.
- 7 12
-
2023-06-12 16:55
niech lekarze przestaną udawać że leczą ,niech zaczną naprawde leczyć
- 1 1
-
2023-06-11 23:10
To skojarzenie jakichs oszolomow z Zieba jest nietrafione. (1)
- 3 3
-
2023-06-12 17:08
lekarze nie sa uczeni właściwie leczyć, tylko są uczeni wypisywać recepty na lekarstwa które latami nic niepomagają
- 2 1
-
2023-06-11 07:56
PłaskoZiemcy dzisiaj się bawią ! Wielki wybór godzin urzędowania szamanów . (2)
- 2 5
-
2023-06-12 17:04
czasami szaman potrafi całkowicie wyleczyć człowieka którego żaden specjalista nie jest w stanie wyleczyć
- 2 1
-
2023-06-12 16:57
pieniądze biorą ,a leczyć nie leczą
- 0 1
-
2023-06-10 09:25
Opinia wyróżniona
Niestety dziala to w dwie strony (8)
O ile fejk newsy są dużym problemem, o tyle ciężko też o wiarygodność organizacji i branży medycznej. WHO jak i rządy podatne są na wplywy korporacji farmaceutycznych i innych. W poniedziałek wychodzi minister i mówi że maseczki absolutnie nie działają a we wtorek każe je obowiązkowo nosić. W jednym tygodniu nie ma zakażeń grypą tylko same
O ile fejk newsy są dużym problemem, o tyle ciężko też o wiarygodność organizacji i branży medycznej. WHO jak i rządy podatne są na wplywy korporacji farmaceutycznych i innych. W poniedziałek wychodzi minister i mówi że maseczki absolutnie nie działają a we wtorek każe je obowiązkowo nosić. W jednym tygodniu nie ma zakażeń grypą tylko same przypadki covid, tydzien później jedną ustawą znika covid i badania na niego. Producent cukru opłaca badania na szkodliwość słodzika a producent margaryny na szkodliwość masła. Silnie toksyczny ołów byl przez dziesiatki lat stosowany w motoryzacji, bo lobby zamiatało pod dywan niewygodne publikacje naukowe.
Takich przykladow są tysiące.
Na koniec tylko jedno pytanie. Zaszczepiłem się "bezpieczną" i "przebadaną" szczepionką na covid. Ale ani lekarz przed szczepieniem ani nikt inny do tej pory nie wyjasnij mi żetelnie, dlaczego musialem podpisać przy tym zgodę na udział w eksperymencie medycznym. Takie to bezpieczne, ze nikt nie chciał wziąć za to odpowiedzialności więc zrzucono ją na nas poprzez taką deklarację. A kto nie chciał jej podpisać to od razu "szur" i "antyszczepionkowiec"- 177 20
-
2023-06-12 18:22
lekarze już pokazali co i jak, potrafią tylko skutecznie uśmiercać a nie leczyć, to samo potrafią rządzący naszą ziemią
- 1 0
-
2023-06-12 08:56
"Żetelnie" tłumaczę że domniemaną zgodę wyrażasz zawsze
Nawet u stomatologa czy jak idziesz do laboratorium pobrać krew, tylko że nie ma wymogu żebyś podpisywał się na kartce za każdym razem bo kolejki i ilość dodatkowego papieru do przechowywania przez 30 lat by wzrosła kilkukrotnie. Zawarcie umowy jest uznane jako domniemanie zgody i każda procedura medyczna jest nią obarczona.
- 0 5
-
2023-06-12 07:51
dziwne, bo ja niczego takieog nie podpisywalem
to na pewno brales ta sama szczepionke? A moze ulegles wlasnie tej manipulacji w Internecie
- 1 9
-
2023-06-12 07:21
Udział w eksperymencie. Psychiatrycznym chyba.
- 2 9
-
2023-06-11 11:18
W punkt!
- 6 3
-
2023-06-10 10:00
Brawo,
Owacje na stojąco za taki komentarz.
Takiej właśnie analizy problemu brakuje w artykułach tutaj publikowanych.
Autorzy sekcji zdrowie w trojmiasto.pl wydają się celowo pomijać rzetelność naukową samych naukowców.
No ale teraz muszą iść w zaparte i zwalać winę na ludzi którzy sami szukają informacji.- 47 8
-
2023-06-10 10:00
"Żetelnie" XD (1)
Piękny przykład polaka eksperta od wszystkiego. Z kilkoma klasami podstawówki
- 13 42
-
2023-06-10 10:08
Literówka
Przepraszam i dziękuję za zwrócenie uwagi. Zapraszam do dalszej dyskusji, rozumiem, że za chwilę zmiażdży Pan/Pani mój ekspercki komentarz rodem z podstawówki swoimi argumentami.
- 43 8
Wszystkie opinie
-
2023-06-30 14:34
influ robią czasem dużo dobrego
ale każdy kij ma dwa końce - często skutkuje to szerzeniem fejków, jak choćby na temat szczepionek. tę wiedzę polecam sprawdzać i konfrontować z oficjalnymi źródłami naukowymi jak Zaszczep się wiedzą czy strona PTW
- 0 0
-
2023-06-16 18:49
Ja leczę Się w necie bo lekarz nadaje się tylko do wypisania recepty ... jeszcze Ja musze mu powiedzieć czego chce ...
- 1 0
-
2023-06-16 11:55
Proponuję
Poczytać ustawy i kodeks lekarski..... dochodzić swoich praw w sądzie kiedy to konieczne. Nie wiedza stwarza wiele kłopotliwych sytuacji. A prawo jest i obowiązuje tak samo jak nas tak i lekarzy. No ale lepiej pogadać niż poznać swoje prawa i z nich korzystać w racjonalny sposób.
- 0 0
-
2023-06-15 06:12
Gdyby " biała mafia" zajęła się leczeniem, a nie mnożeniem pieniędzy ( własnych) to ludzie nie szukaliby pomocy u szamanów!
- 0 0
-
2023-06-14 21:28
Norymberga 2.0
7 godz. ·
W końcu cała prawda wyjdzie na jaw, a Ci którzy klamali, poniosą odpowiedzialność️️️
Maski opadły, kłamstwo poległo, prawda zwyciężyła...
Mark Zuckerberg przyznał, że treści, które cenzurowano w sprawie wirusa celebryty po czasie okazały się... prawdą️️️
"Niestety, uważam, że wielu przedstawicieli establishmentu zlekceważyło kilka faktów i poprosiło o ocenzurowanie treści, które z perspektywy czasu okazały się, bardziej dyskusyjne lub prawdziwe" przyznał Mark Zuckerberg.- 1 0
-
2023-06-14 15:54
Czy UCK wreszcie uruchomi telefon do odwolywania wizyt w przychodniach UCK????
Którys juz raz pisze o problemie z odwolywaniem wizyt w UCK. Czemu telefon odbiera tylko dwoch konsultantow i czas oczekiwania na kontakt to 1,5 h. Chcialam odwolac wizyte w przychodni. Niestety perpektywa czekania poltorej godziny na sluchawce skutecznie mnie zniechecila. Moze www.rojmiasto moze pomoze zrobic z tym porzadek??
- 0 0
-
2023-06-14 07:50
Może dlatego, że u większości lekarzy czujesz się jak ktoś kto marnuje ich cenny czas.
Dlatego ludzie wolą korzystać z różnych dziwnych źródeł.
- 0 0
-
2023-06-10 11:20
Lekarze (4)
Bo większość lekarzy to wypisywacze recept na zasadzie może trafię i zadziała, a jak nie zadziała to "rozłożę ręce", bo jeśli to nie jest typowy "katar" to lekarze już nie wiedzą co to za choroba, pewnie psychiczna i najlepiej wtedy psychiatra i antydepresanty, to jest leczenie po Polsku.
- 60 3
-
2023-06-10 12:30
(1)
To fakt. Jak cos nie jest na pierwszy rzut oka widoczne i oczywiste typu zlamanie otwarte to gubia sie strasznie i jak ognia unikaja kategorycznych stwierdzen tylko moze to moze tamto a najlepiej to zaplac za nic i idz gdzie indziej. Albo zamiast samemu zapisac leki to pytaja pacjenta co by chcial.
- 13 3
-
2023-06-13 22:56
Mi kiedys jeden w szpitalu marszałka struka
Dal na złamanie nogi, altacet. Faktycznie bardzo dobre sa lekarze z Gdańska
- 0 0
-
2023-06-11 13:00
Lo labogs (1)
Nie daj Bog miec taka pacjentke. Zdrowka
- 0 7
-
2023-06-12 10:39
?
A dlaczego? Bo wymaga od lekarza postawienia właściwej diagnozy i wdrożenia planu leczenia?
- 4 0
-
2023-06-10 10:38
Fake newsy obecnie sa prezentowane przez wszystkie media na kazdy temat!!Liderem są obecnie POKOlitycy !! (3)
Przypomnijmy jak donald zwołał konferencje prasową o Rteci w rzece i krzyczał są juz pierwsze ofiary .Wszystko okazało sie totalnym kłamstwem ,Czy sprostował informacje ? Nie bo nigdzy zadnego kłamstwa nie sprostowali!Nie bo jak powiedział ich ekxpert od wizerunku kradnij kłam oszukuj nigdy sie nie przyznawaj a gdy cie złapią mów łapac złodzieja inaczej przegracie wybory.I robią to od kilka lat coraz lepiej.
I w tle artu jest teks o boreliozie gdzie Polska słuzba zdrowia jest wrecz podręcznikowym przykładem bezradności Polskiej słuzby zdrowia a jej ofiarami sa ludzie których nie zdiagnozowano do leczenia bo tak ich badali ze twierdziili ze sa zdrowi gdy a objawy sie potegowali gdy choroby nie mozna było juz wyleczyc to dopiero wtedy ci biedni ludzie dostali wyrok ze moga tylko leczyc objawy a kosztowne lekarstwa kosztuja ich krocie!!
i ten zal do inflounserów którzy sa produktem wypromowanym przez media !!Sami ich promowaliscie ateraz maja do nich pretensje :)- 37 12
-
2023-06-11 08:04
jar Osław z Siasinem to jaka frakcja ? (2)
kadrowy z waŁomina
- 0 4
-
2023-06-11 11:10
ruski trolu ile placi donald kopiejek za wpis (1)
- 2 0
-
2023-06-13 22:54
Daj spokój
Wyborcy tuska myślą, że coś dostaną od brejzy za wpis. A POtem on mowi, ze sa za slabi, ze im zapłacić
- 0 0
-
2023-06-10 09:18
Uprzejmie wyjaśniam... (9)
Ludzie leczą się w internetach z powodu braku dostępu lub utrudnionego dostępu do lekarzy...
- 104 6
-
2023-06-10 10:06
Uprzejmie dopowiadam, że (7)
lekarze, w większości, przestali być lekarzami a stali się dilerami chemikaliów zwanymi lekarstwami.
- 38 4
-
2023-06-13 22:51
Wez idz do lekarza prywatnie
Zanim ci pomoże to musisz u niego zostawić tyle kasy co na 5 letniego passata
- 0 0
-
2023-06-11 12:58
Odpowiadam
Lekarze lecza ale nfz chce z lekarzy uczynic ksiegobiurokratow. Niestety ciezko przeniesc sie na stolek w sadzie i nie robic nic. Przysiega zobowiazuje.
- 0 4
-
2023-06-10 12:19
(2)
Bo pacjent jak nie dostanie antybiotyku na przeziębienie albo brak objawów po ugryzieniu kleszcza od razu wielce niezadowolony.
- 4 14
-
2023-06-11 09:13
Dokładnie, "ja zawsze choruję tak samo i działa tylko ten 3-dniowy antybiotyk"...
- 4 0
-
2023-06-11 08:00
pacjent ,a Pacjent . Podobnie jak wiocha i Wieś .
- 3 0
-
2023-06-11 09:12
Jaaaasne, a jak zalecam leczenie infekcji wirusowej u dzieci nawadnianiem, wietrzeniem mieszkania i ewentualnie lekami przeciwgorączkowymi to oburzenie, jak to bez syropku, kropelek do nosa i sterydu do inhalacji. A zalecenie poprawy trybu życia przed włączeniem leków hipotensyjnych? Foch, że chcą tabletkę. Lekko, łatwo i przyjemnie.
- 3 1
-
2023-06-11 07:58
O powodach owych poczynań i Zyskach zapomniałeś .
- 0 1
-
2023-06-10 10:53
Lekaże(celowo) to nie napisze kim są. W większości.
- 12 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.