- 1 Polski medyk na ukraińskim froncie. "Jeżeli znajdziemy się w niewoli, czeka nas tylko śmierć" (109 opinii)
- 2 Jak pozbyć się cellulitu? 5 zabiegów na ujędrnienie i wysmuklenie ciała (18 opinii)
- 3 Alergie zaatakowały wcześniej niż zwykle. "Otwarte okno to zło" (86 opinii)
- 4 Co Polacy jedzą na śniadanie? (97 opinii)
- 5 Mikroplastik w pokarmie dla niemowląt (63 opinie)
- 6 Zaspa przekroczyła 500 zabiegów robotycznych. Czas na nowego robota da Vinci? (20 opinii)
Dyrektor szpitala: Nie odmówiłem pomocy wymagającym hospitalizacji
Oświadczenie Dariusza Juszczaka, komendanta 7 Szpitala Marynarki Wojennej w Gdańsku, ws. sytuacji związanej z pacjentami zakażonymi koronowirusem w Domu Pomocy Społecznej Polanki w Gdańsku.
W uzasadnieniu decyzji napisał, że dymisja wynika z "niezrozumiałej decyzji dyrektora o nieprzyjęciu pacjentów z potwierdzonym zakażeniem koronawirusem".
O decyzji komendanta szpitala krytycznie wypowiedzieli się także wojewoda pomorski Dariusz Drelich oraz prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz.
Oświadczenie kmdr dr. n. med. Dariusza Juszczaka
Wczoraj [piątek, 17 kwietnia - dop .red.] wieczorem rozmawiałem osobiście z dyrektor Domu Pomocy Społecznej Polanki. Żaden podopieczny nie gorączkował, nie kaszlał i nie miał duszności. Pani dyrektor potwierdziła, że nic szczególnego się z podopiecznymi nie dzieje.
W takiej sytuacji wystarczy teleporada i nie ma wskazań do hospitalizacji. Wystarczająca jest tzw. izolacja domowa i obserwacja, czyli w tym przypadku izolacja w DPS. Tym bardziej, że DPS jest do tego doskonale przystosowany - ma pojedyncze pokoje z węzłami sanitarnymi.
7 Szpital Marynarki Wojennej nigdy nie odmówił pomocy osobom zakażonym i wymagających hospitalizacji.
Podopieczni wymagają opieki DPS a nie leczenia szpitalnego. Tak było przynajmniej wczoraj [w piątek, 17 kwietnia - dop. red.]. Kierowanie pensjonariuszy do szpitala bez wskazań do hospitalizacji naraża ich np. na zakażenia szpitalne itd. i w ogóle na niepotrzebne procedury medyczne.
Nie wiem z jakiego powodu podopiecznych przeniesiono do oddziału zakaźnego tym bardziej, że oferowałem natychmiastową pomoc w przypadku konieczności hospitalizacji.
Wszystko to dzisiaj tłumaczyłem Pani Prezydent [Gdańska - Aleksandrze Dulkiewicz - dop. red.].
Nie wiem dlaczego jesteśmy posądzani o odmowę przyjęcia, której nie było.
Dariusz Juszczak
Miejsca
Opinie (627) ponad 100 zablokowanych
-
2020-04-18 20:48
Osoby starsze bez wyjątku powinny być przyjmowane do szpitali (5)
bo zakażenie absolutnie zawsze u nich przebiega ciężko i nie ma co czekać aż zaczną się dusić. W DPS-ach są osoby 70+, one praktycznie mają nikłe szanse na przeżycie zakażenia bo większość z nich ma choroby towarzyszące.
- 20 106
-
2020-05-24 16:07
Biedny ignorant. Nie masz pojęcia o czym mówisz. Teraz seniorzy przyjęci na zlecenie Dulkiewicz już ze szpitala nie wychodzą ponieważ umierają na zakażenia szpitalne. Ludzi o obniżonej odporności wrzucić w gniazdo bakterii, np klebsiella pneumonia. Ignorancja totalna. Sprawdź ile seniorów z umieszczonych w 7szpMW umarło i dlaczego.
- 1 0
-
2020-04-19 06:35
hmmm... (1)
To ciekawe czemu w Gdańsku zmarła tylko 1 osoba...
- 5 1
-
2020-04-20 14:21
Te statystyki to sobie mozna wsadzić w...
- 1 0
-
2020-04-18 21:40
Głupio rozumujesz, Co Ci podopieczni mieli robić w tym szpitalu ?Nie było wskazań do ich przyjęcia.
Wyobraź sobie że masz duszność twój stan się pogarsza a w tym szpitalu nie ma dla ciebie miejsca, zajmują je osoby które przyjęte zostały bez potrzeby bo w DOPS nie było dla nich opieki.- 21 4
-
2020-04-18 21:23
nie masz racji
przebieg choroby u osób starszych nie zawsze jest ciężki. Leczenia przyczynowego Covid-19 na razie nie wynaleziono, więc jak szpital ma pomóc osobom bez objawów? Leczenie objawowe stosuje się jak sa objawy czyli jak jest co leczyć. Chorzy powinni zostać w DPS jak czują się dobrze
- 24 6
-
2020-04-18 20:27
Paranoja (1)
Dużo chorych którzy czują się dobrze są konsultowani z lekarzem i mają zdrowieć w domu...a tu jakieś inne przepisy że musieli być leczeni w szpitalu?
- 90 6
-
2020-05-24 16:01
Tak wygląda pozbywanie się odpowiedzialności
Pani Dulkiewicz odpowiada za DPS y. Gdy w całym kraju zrobił się problem z DPSami ponieważ okazało się że są ogniskami koronawirusa Pani Dulkiewicz przekazała niezgodnie z procedurą seniorow zakażonych bezobjawowych do 7szpMW aby pozbyć się odpowiedzialności za DPS. Komendant odmówił przyjęcia zgodnie z narzuconą procedurą. Szpital stracił doskonałego zarządcę.
- 1 0
-
2020-04-27 09:59
Nie ma dla nas nadzieji
Dlaczego w tym momencie 7 szpital jest zapchany pacjentami z dwóch dpsow, którzy z tego co wiem nie wymagają leczenia i hospitalizacji. W razie jakbyście potrzebowali hospitalizacji nie liczcie na to bo nie ma miejsca
- 1 0
-
2020-04-22 17:47
Nie wiadomo kto stwierdził koronowirusa u pensjonariuszy p.dyr.DPS bo dotąd nikt o tym nie powiedział
- 0 0
-
2020-04-21 13:18
Cytat z artykułu na temat decyzji Pana Komendanta
"Co więcej, nawet jeśli w danym momencie dany pacjent był w dobrym stanie (a podopieczni DPS mają niejednokrotnie 80 i więcej lat) to ich stan może się zmieniać z godziny na godzinę. Jak udało nam się nieoficjalnie ustalić, w przypadku niektórych pensjonariuszy, którzy finalnie trafili do szpitala zakaźnego, tak właśnie się stało. Dochodzi również sytuacja epidemiologiczna. DPS ma pojedyncze pokoje z własnymi węzłami sanitarnymi - co podał za argument pan komendant - ale nie są to izolatoria, które skutecznie pozwolą ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa. Dochodzi też kwestia zapewnienia opieki, której pracownicy Domu Pomocy Społecznej, ze względu na brak odpowiedniego wyposażenia i przeszkolenia, nie byliby w stanie im zapewnić. Zresztą w podobnej sytuacji są podopieczni zakładów opiekuńczo-leczniczych czy hospicjów. Jeśli tam zdarzą się przypadki zakażenia, również zajdzie potrzeba przetransportowania osób chorych do szpitali zakaźnych. "
Czytaj więcej na:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Niejasnosci-w-sprawie-zgonu-w-7-Szpitalu-Marynarki-Wojennej-n144452.html#tri- 0 4
-
2020-04-19 20:37
nooo !!! pan dyrektor niczego nie zrozumiał , niczego !!!... (2)
..., więc dobrze , że wylądował na trawce. Booo!!... Bo swoją decyzją zaoszczędzenia paru złotych naraził nawet setki osób na zarażenie się wirusem . DPS-y z założenia nie mają pandemicznych izolatek i personelu do obsługi tego . Po to został stworzony właśnie szpital jednoimienny... , właśnie po to !, a pan dyrektor co !!!???, a pan dyrektor zachował się jak człowiek niespełna rozumu , który nie wie o co tu chodzi . Nie wie , że życie setek ludzi jest ważniejsze od cateringu dla jednej osoby więcej . Cóż więcej tu tłumaczyć , tym bardziej kiedy w kraju z DPS-ami są właśnie z tego powodu same problemy i wręcz tragedie..., a pan dyrektor przez telefon mówi , że ma ma strachu . Strachu może i nie ma , tak jak i rozumu, i wyobraźni u pana dyrektora ..., więc bardzo dobrze , że teraz sobie zrobi kwarantannę od takie myślenia , jakim się tu popisał właśnie .
- 11 26
-
2020-04-21 13:12
Do czego zmierzamy???
Zgodzę się z tą opinią chociaż jest sformułowana w sposób bardzo emocjonalny, Zastanawia mnie też ilość lików pod postami popierającymi, pozostawianie starych, chorych ludzi w ich domach. W innych województwach, jakoś dyrektorom nie przychodzi do głowy, by nie przyjmować chorych pensjonariuszy do szpitala. Czyżby w naszym mieście mieszkańcy tak dalece zobojętnieli na los starców? Mieliśmy doniesienia o DPS np. we Włoszech gdzie znajdowano, kilkunastu zmarłych pensjonariuszy, pozostawionych bez opieki przez personel. U nas też do tego zmierzamy????
- 0 1
-
2020-04-20 15:24
Szkoda slow
Szkoda słów- aż kipisz zazdrością złością i nienawiścią. Przepraszam ale zal mi Cię ..
- 1 1
-
2020-04-21 11:14
Odpowiedzialnosc lekarska (1)
Badał jako lekarz tych pacjentów???
Nie badał! Ani podmiotowo ani przedmiotowo więc niech spierd.na drzewo
Rozmowa telefoniczna z kierownikiem DPS- to nie badanie podmiotowe.Nie dajmy się zwariować!!!Mimo pandemii zasady lekarskie od lat się mie zmieniły.- 2 3
-
2020-04-21 12:01
Przecież mają zakaźnika na etacie
to po co on tam siedzi?
- 0 0
-
2020-04-18 18:54
Widze sa dwie prawdy.. Proszę ładnie ubierać, maseczki:) (9)
- 86 16
-
2020-04-21 07:10
Dlaczego w Polskej paskudarce się non stop zbiera datki na służbę zdrowia .Dzieki tym datkom(WSO i inne organizacje pozarządowe ) jesteśmy w mirrę zabepieczeni w sprzęt diagnostyczny i leczniczy , Każdy podatnik płaci składkę zdrowotną i mamy chroniczny brak funduszy
Wiadomo ,że sytuacja jest wyjątkowa , ale w naszej paskudarce ( i nie ma na razie znaczenia jako opcje jest u władzy ) są wieczne braki kadrowe i małe nakłady na zdrowie ,
Nie ma takiego problemu w poukładanych gospodarkach .- 1 0
-
2020-04-18 20:44
Zawsze są dwie prawdy (6)
Prawda wg PiS i prawda prawdziwa.
Być może dyrektor padł ofiarą propagandy sukcesu. TVPiS musiała pokazać że dzielny rząd walczy z wirusem i jeńców nie bierze.
Że te fakty o ich nieudolności są tylko plotkami- 57 14
-
2020-04-20 13:08
szpital nie podlega pod pis, zwolnienie przyszło z UM Gdańsk a to nie pis (2)
- 4 5
-
2020-04-20 23:45
Szpital Marynarki Wojennej podlega pod MON. Zresztą gdybyś przeczytał co komentujesz to byś wiedział.
- 2 0
-
2020-04-20 18:16
Szpital podlega pod mon lub msw
A kto jest ministrem tych resortów?
- 5 0
-
2020-04-18 22:45
Prawda, g*wno prawda, PiS prawda (2)
- 33 9
-
2020-04-20 11:27
G*wno prawda i wasza prawda to jedno i to samo.
- 1 0
-
2020-04-19 07:21
Był z PO niech spada na drzewo
- 9 22
-
2020-04-18 21:41
Płaszczak kota
- 16 5
-
2020-04-21 01:04
w tym dpsie
to jakieś jełopy pracują....
- 7 0
-
2020-04-20 21:28
Nie dajmy się zwariować
Sama dzwoniąc do sanepidu i mówiąc o objawach otrzymałam odpowiedź lekarza, że jeżeli nie dzieje się nic niepokojącego czyli duszności , wysoka gorączka to lepiej do szpitala nie jechać bo można coś przywlec ... trzeba obserwować. Od kiedy to urzędnik ma większą wiedzę medyczną niż lekarz? Może w takim razie w UM zostawić Max 5 urzędników od wszystkiego , reszta zbędna.
- 16 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.