Tomek wymarzył wyjazd do Muzeum Techniki

Klaudia Suliborska
20 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat)
  • 12-letni Tomek w Muzeum Techniki w niemieckim Speyer.
  • 12-letni Tomek z mamą w Muzeum Techniki w niemieckim Speyer.

Tomek chciałby zostać naukowcem i projektować roboty na potrzeby wojska. To w przyszłości, bo na razie miał dwa marzenia: zobaczyć muzeum Technik Museum w niemieckim Speyer i pokonać dystrofią mięśniową, z którą walczy.

Czy w twojej rodzinie ktoś przechodził chorobę nowotworową?

12-letni Tomek jest podopiecznym trójmiejskiego oddziału Fundacji Mam Marzenie. O spełnianiu jego marzenia i wyprawie do niemieckiego muzeum pisze Klaudia Suliborska, wolontariuszka fundacji.

Gdy 16 września spotkałam się z Tomkiem i jego mamą na lotnisku w Gdańsku, nie do końca wierzył, że za kilka chwil wsiądzie w samolot i odbędzie niezwykłą podróż, do muzeum, o którym opowiadał od dawna.

Marzyciel, chociaż ma tylko dwanaście lat, jest bardzo ciekawy świata. Podczas podróży zadawał tysiące pytań. Wiedzieliśmy, że podczas zwiedzania muzeum nie będzie towarzyszyć nam nuda i że te chwile wszyscy zapamiętamy na bardzo długo.

Następnego dnia ruszyliśmy razem z naszym opiekunem w stronę muzeum. Wielki żółty napis: "Museum Technik Willkommen" zdawał się uśmiechać do nas i naszego marzyciela. Przed budynkiem spotkaliśmy się z panem Arturem, z którego inicjatywy Fundacja mogła spełnić marzenie chłopca.

W budynku ujrzeliśmy ogromne ilości maszyn. Samoloty wisiały nad naszymi głowami, samochody stały w rzędach, a lokomotywy imponowały swoją wielkością. Spoglądałam ukradkiem na Tomka, który krzyczał do mamy: "Mamo, rób zdjęcia, pokażę kolegom!". Nigdy nie widziałam tak szczęśliwego dziecka.

Następnie udaliśmy się na "podwórko" muzeum, które witało nas modelami maszyna latających i pływających. Zwiedziliśmy wnętrze rosyjskiego antonowa, samolotów Lufthansy, lokomotywy. Tomek wszedł nawet do środka łodzi podwodnej, co było dla niego ogromnym przeżyciem. Obejrzeliśmy też wystawę pojazdów kosmicznych, motorów, motocykli i rowerów.

Tomek miał niewyczerpane pokłady sił, gdyż jako jedyny nie był zmęczony. Widząc uśmiech na jego twarzy byliśmy przekonani, że trud włożony w przygotowanie wyjazdu nie poszedł na marne. Nikt nie zabierze naszemu marzycielowi tego, co zobaczył i czego się nauczył podczas zwiedzania muzeum w Speyer.

Relację z wyjazdu spisała wolontariuszka fundacji Mam Marzenie Klaudia Suliborska. Fundacja dziękuje firmie ElektriMont z Krakowa za spełnienie marzenia Tomka. Każdy, kto chciałby pomóc w spełnianiu marzeń chorych dzieci może napisać na adres trojmiasto@mammarzenie.org lub odwiedzić stronę mammarzenie.org
Klaudia Suliborska

Miejsca

• %

Każdego roku oddaję im swój % z podatku. To, co robi ta fundacja jest po prostu piękne.

• Oby więcej takich akcji. Ta fundacja to źródełko ludzkiej dobroci. Pozdrawiam : )

• Fundacja Mam Marzenie...

...to jeden z najbardziej szlachetnych pomysłów jakie powstały w Polsce. Wielki szacunek dla pomysłodawców, założycieli i donatorów fundacji. Pozdrawiam serdecznie!

• super

• Podpisuję się obiema rękami pod założeniami Fundacji. I wszystkie wpisy na "popieram opinię" !

• temat tutaj nie bardzo ma zainteresowanie, szkoda

III Ogólnapolska Konferencja Samoświadomość i komunikAACja a TZW. zachowania trudne