• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spotkanie "Moda. Jak odnaleźć się w branży?" w PPNT

Joanna Puchala
29 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Uczestnicy spotkania. Uczestnicy spotkania.

Studenci, projektanci posiadający własne marki oraz osoby pracujące w branży modowej - około 150 osób wzięło udział w 9. spotkaniu z cyklu: "Moda. Jak odnaleźć się w branży?". Podczas spotkania poznali skuteczne mechanizmy marketingowe sektora fashion.



Co najbardziej pomaga wypromować własną markę w mediach?

Szybko rozwijająca się branża mody w Polsce ma coraz większe wymagania, konkurencja jest spora, a wymagania wysokie. To błyskawicznie powstające setki mniejszych i większych marek. Na rynku prasowym regularnie pojawiają się nowe tytuły modowych magazynów, a internet pęka w szwach od portali poświęconych najnowszym trendom. W środowe popołudnie wszyscy zainteresowani branżą modową mieli możliwość posłuchać dziennikarza i felietonisty Michała Zaczyńskiego, który opowiadał o tym, jak skutecznie zaistnieć w mediach.

- Działania rozpoczęliśmy cztery lata temu, by wspierać branżę modową w Trójmieście. Kilka lat temu tak naprawdę nie działo się tu zbyt wiele w tej tematyce. Tak zrodził się pomysł - mówi Dorota Cząstka, inicjatorka wydarzenia.
- Inspiracja do tego spotkania wynika z potrzeb. Jest dużo osób, które marzą o karierze projektanta, właściciela marki lub po prostu chcą działać w branży. Mnóstwo osób działa już w tym kierunku, ale nie wiedzą co zrobić, żeby ich droga się rozwijała - mówi dziennikarz i felietonista, Michał Zaczyński, od lat zajmujący się branżą modową.

Jak wypromować własną markę?



Głównymi zagadnieniami spotkania były sposoby zainteresowania mediów własną marką. Prowadzący opowiadał, jak nawiązywać i utrzymywać dobre relacje oraz doradzał, jakie działania mogą skutecznie zachęcić do publikacji.

Zaczyński szczególnie podkreślał rolę pozytywnego przekazu. Najważniejsze znaczenie ma taktowne zachowanie czy umożliwienie zapoznania się z oferowanym przez nas produktem. Równie istotne jest uczestnictwo w konkursach, imprezach branżowych. Każdym sukcesem: publikacją, nagrodą czy wyróżnieniem powinniśmy się pochwalić.

- Podstawą jest działanie. Nie będziemy w mediach, jeśli się z nimi nie skontaktujemy. Świat o nas nie usłyszy, jeśli tego po prostu nie będziemy chcieli - dodaje Michał Zaczyński.
  • Gościem specjalnym spotkania był Michał Zaczyński, dziennikarz i felietonista, od lat zajmujący się branżą modową.
  • Uczestnicy spotkania.
  • Uczestnicy spotkania.
  • Uczestnicy spotkania.
  • Uczestnicy spotkania.
  • 9. spotkanie z cyklu: "Moda. Jak odnaleźć się w branży?"
  • Uczestnicy spotkania.
  • Uczestnicy spotkania.
  • Uczestnicy spotkania.
  • Uczestnicy spotkania.
  • Druga część spotkania to panel dyskusyjny. Na zdjęciu: Dorota Cząstka, pomysłodawczyni cyklu oraz Michał Zaczyński.
W drugiej część spotkania uczestnicy wzięli udział w panelu dyskusyjnym. Wśród poruszonych kwestii znalazły się: sposoby komunikacji z mediami oraz budowanie marki w mediach społecznościowych, współpraca z agencjami i biurami prasowymi, a także pozyskiwanie sponsorów przez młode marki.

"Moda. Jak odnaleźć się w branży?" to cykl wykładów i spotkań ze specjalistami branży modowej, organizowany od 2014 roku. Spotkania mają integrować lokalne środowisko projektowe oraz wspierać młodych twórców.

Organizatorem spotkania był Pomorski Park Naukowo-Technologiczny | Centrum Designu oraz Miasto Gdynia. Pomysłodawczynią cyklu spotkań jest natomiast pani Dorota Cząstka. Kolejne spotkanie odbędzie się jesienią tego roku.

Miejsca

Opinie (7)

  • uważam, że Gdyni są bardzo potrzebne takie konstruktywne spotkania:) (2)

    miasto w tym roku dołożyło do PPNT ponad 20 milionów złotych i co, nie warto:)?

    • 11 2

    • takie spotkania bardzo fajne ale czy trzeba posiadać do tego taki kompleks budynków (1)

      który kosztuje co roku wspomniane 20 mln to już muszą Gdynianie ocenić sami

      • 7 1

      • Niech zlikwidują kompleks i postawią centrum handlowe.

        A potem są płacze, że biznes wybiera biurowce w Gdańsku.

        • 2 3

  • PPNT jedna z najbardziej nieudanych inwestycji która mocno obciąza budżet Gdyni.

    Pomysłodawca nie ma pojęcia o biznesie.

    • 7 1

  • Znów wyrzucanie pieniędzy w błoto

    • 5 1

  • (1)

    Prawda jest taka ze PPNT to miś . Po co ? Nie wie nikt, my tym Misiem otwieramy oczy niedowiarkom!!! To właśnie tak Mały Dyzio prezydencik wyobraża sobie biznes. Człowiek który nigdy w życiu nawet kiosku ruchu nie poprowadził, nie osiągnął w prywatnym własnym biznesie nic tak właśnie wyobraża sobie biznes. Smutne

    • 1 0

    • Ekonomia biznesu. Polecam . Warto poczytać. Spróbować zrozumieć

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Młodzieżowa Grupa Wsparcia

100 zł
warsztaty

Warsztat muzykoterapeutyczny Opowieści wewnętrznego dziecka

100 zł
warsztaty, spotkanie

Slow Space by PUMA

20 zł
warsztaty, spotkanie, konsultacje, joga

Najczęściej czytane