- 1 Pacjent z sercem po prawej stronie dostał rozrusznik (6 opinii)
- 2 Alergie zaatakowały wcześniej niż zwykle. "Otwarte okno to zło" (83 opinie)
- 3 Jak pozbyć się cellulitu? 5 zabiegów na ujędrnienie i wysmuklenie ciała (13 opinii)
- 4 Gdzie dostaniemy się do lekarza w majówkę? (14 opinii)
- 5 Mikroplastik w pokarmie dla niemowląt (63 opinie)
- 6 L4 na wypalenie zawodowe? (37 opinii)
Prywatna firma może zbudować Obwodnicę Metropolitalną
Ministerialni urzędnicy mają plan "B" na wypadek, gdyby budowa 30-kilometrowej Obwodnicy Metropolitalnej nie mogła zostać sfinansowana ze środków unijnych. Droga miałaby powstać w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.
Co prawda Naczelny Sąd Administracyjny uchylił niekorzystny wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, ale nakazał ponowne zbadanie sprawy. To oznacza kolejne miesiące bez decyzji środowiskowej i możliwe dalsze odwołania stron od nowego wyroku WSA. Najbliższe posiedzenie sądu wyznaczono na 13 lutego.
Ministerstwo: i tak zbudujemy Obwodnicę Metropolitalną
W miniony piątek Pomorze odwiedził zastępca ministra infrastruktury - Kazimierz Smoliński, który zapowiedział, że resort nie wycofuje się z planów budowy Obwodnicy Metropolitalnej.
- Mamy analizy, które pokazują, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej mogłaby zostać zrealizowana w formie partnerstwa publiczno-prywatnego. Grunt pod inwestycje zapewniłoby państwo, a jej wykonanie prywatny inwestor ze swoich środków - tłumaczy Smoliński. - Inwestycję spłacalibyśmy przez najbliższe lata z opłat drogowych dla pojazdów ciężarowych, ale korzystaliby z niej wszyscy kierowcy.
2 mld zł to prawie 250 mln ciężarówek
Na budowę 30-kilometrowej Obwodnicy Metropolitalnej potrzeba ok. 2 mld zł. Przy założeniu, że opłata za przejechanie jednego kilometra ciężarówką wyposażoną w silnik klasy Euro 5 wynosi 0,27 zł, koszt jej powstania zwróciłby się po skorzystaniu z całej OMT 247 mln ciężarówek. A zajmie to ok. 30 lat, pod warunkiem, że każdego dnia Obwodnicą Metropolitalną przejedzie 22,5 tys. pojazdów ciężarowych.
Przypomnijmy, że w zeszłym roku pomorskim odcinkiem autostrady A1 pojechało prawie 20 mln aut.
Bez powstania OMT nie ma szans na rozbudowę istniejącej obwodnicy.
- Na pewno w pierwszej kolejności nie będziemy poszerzać Obwodnicy Trójmiasta. Do przebudowy oprócz głównej jezdni są też węzły. Przebudowa tych ostatnich wiązałaby się z dużymi perturbacjami w ruchu, co zresztą wiązałoby się z ogromnym paraliżem - mówi Smoliński.
Miejsca
Opinie (298) 6 zablokowanych
-
2018-01-23 12:57
czemu to wpada na prawo zamiast na lewo
czemmut o wpada na prawo od Chwaszczyna a niee na lewo w dalsza drogę?
Ktoś mi wytłumaczy?- 4 0
-
2018-01-23 13:43
komentarz
Kolejne ziarenko nadziei by na pół roku łudzic się ze rozpczoczna z dwa lata budowę ekspresówke Metropoplitana i Leborska
i tak od 10 lat w kóło graniaste- 4 3
-
2018-01-23 13:51
(1)
Ktos mowil ze bedzie prywarny inwestor tak jak najdrozsza autostrada A-2 pod Poznaniwem. ,Czyli bedzie wprowadzina oplata na niej .
- 3 2
-
2018-01-23 21:08
Umiesz czytać? Przeczytaj artykuł!
- 0 0
-
2018-01-23 13:53
Tylko pytanie - co tak naprawdę odkorkuje obecną obwodnicę?
Trzeci pas czy obwodnica metropolitalna?
Czyli- jaki procent aut przeniesie się na nową obwodnicę, a jaki pozostanie na starej bo wykorzystuje ją w części.- 6 2
-
2018-01-23 14:48
... ale czy tak z czasem po dwa pasy wystarczy? ;)
- 2 1
-
2018-01-23 16:18
Om (1)
Nie poszerzać a zawęzić wjazdy od strony glincza ,kolbud i żukowa ! Ubędzie 30% pojazdów na drogach trójmiasta
- 3 1
-
2018-01-23 18:01
Nie zawężać a postawić MUR. :)
- 0 3
-
2018-01-23 20:15
Dlaczego obwodnicy metropolitalnej nie mozna puscic w sladzie 20-tki tylko z obwodnicami zukowa i chwaszczyna?
- 7 1
-
2018-01-24 07:43
Powielanie błędy przez redakcje
Kolekny taz redakcja powiela błąd odnosnie natezenia na autostradzie. 20 mln przejechalo calym odcibkiem a nie na pomorzu. Ma pomorzu ok. 10mln a to znacząca różnica.
- 1 1
-
2018-01-24 12:11
A ten specjalista od upadłości stoczniowych wie co mówi. Jak trzeba spacyfikować niewygodnego obywatela to wiedzą co zrobić. Jak trzeba wznieść się na wyżyny kompromisu i dialogu to już nie potrafią. Pewne jest to że im (PIS) zależało aby wywalić dla nas pomorzaków ważną drogę. Nie muszą wydawać kasy.
- 1 2
-
2018-01-24 12:37
Już to widzę
Za chwilę się okaże że każdy będzie płacił 55 zł jak będzie chciał se szybciej przejechać.
Niby ok ale zarobki w Polsce nie są jakieś wybujałe na takie opłaty.- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.