- 1 Alergie zaatakowały wcześniej niż zwykle. "Otwarte okno to zło" (76 opinii)
- 2 Pacjent z sercem po prawej stronie dostał rozrusznik (5 opinii)
- 3 Jak pozbyć się cellulitu? 5 zabiegów na ujędrnienie i wysmuklenie ciała (12 opinii)
- 4 Mikroplastik w pokarmie dla niemowląt (63 opinie)
- 5 L4 na wypalenie zawodowe? (36 opinii)
- 6 Rodzic po usłyszeniu diagnozy jest w rozsypce. Wsparciem onkosegregator (8 opinii)
Pogotowie czy straż wezwiesz przez aplikację
26 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat)
Zgłoszenia na numer 112 można dokonać już nie tylko telefonicznie. Z myślą o osobach głuchych lub niedosłyszących, a także czasowo pozbawionych możliwości mówienia, które nie są w stanie komunikować się za pośrednictwem połączenia głosowego, powstała specjalna aplikacja Alarm 112, dzięki której o niebezpiecznym zdarzeniu można powiadomić służby ratunkowe. Jak to działa?
Teraz osoby, które nie mogą skorzystać z połączenia głosowego, niebezpieczną sytuację zgłoszą za pomocą aplikacji. Alarm 112 można zainstalować na smartfonie lub innym urządzeniu mobilnym, które często mamy przy sobie. Aplikacja jest dostępna dla dwóch najpopularniejszych mobilnych systemów operacyjnych: Android i iOS.
Aplikacja zlokalizuje nas
Każdy, kto będzie chciał korzystać z aplikacji, powinien się zalogować, to znaczy, że konieczna będzie akceptacja regulaminu, a także przekazanie swoich danych (imię, nazwisko, adres e-mail, numer PESEL, numer telefonu).
Po zarejestrowaniu się w aplikacji można podać adresy, pod którymi najczęściej przebywamy, jak np.: dom, praca, adres rodziców, szkoła itp. Ostatnim krokiem jest zezwolenie aplikacji Alarm 112 na dostęp do lokalizacji naszego urządzenia mobilnego - umożliwi to precyzyjne wskazanie zdarzenia. Po wykonaniu tych czynności aplikacja jest gotowa do wysyłania zgłoszenia alarmowego.
Zgłoszenie na Alarm 112
Zgłoszenie zagrożenia można dokonać przez wybranie odpowiedniej ikony w aplikacji - do wyboru jest: straż pożarna, policja i ratownictwo medyczne, a także opcja połączenia z numerem alarmowym 112. Po przyjęciu zgłoszenia możliwa jest komunikacja z operatorem numerów alarmowych za pomocą wiadomości tekstowych.
Zgłaszając zdarzenie, możemy również określić, czy dotyczy ono wypadku komunikacyjnego, kradzieży, pożaru czy innych niebezpiecznych zdarzeń. W przypadku zgłoszenia do ratownictwa medycznego precyzujemy, czy chodzi o uraz, zaburzenie psychiczne, utratę przytomności czy inną kategorię zagrożenia życia lub zdrowia. Na kolejnym etapie doprecyzowujemy szczegóły naszego zgłoszenia, tak aby dyspozytor zebrał wszystkie informacje, które są potrzebne służbom udzielającym pomocy.
Ostatnim krokiem jest określenie miejsca zdarzenia. Możemy to zrobić na trzy sposoby: wskazując lokalizację na mapie, wpisując adres zdarzenia ręcznie lub wybierając adres wcześniej wprowadzony, np. dom lub praca.
Każde zgłoszenie musi zostać potwierdzone przez dyspozytora. Służby jednak ostrzegają, aby korzystać z aplikacji tylko w sytuacji poważnego zagrożenia.
ws
Miejsca
Opinie (21) 9 zablokowanych
-
2020-02-26 08:53
I tak nikt nie zareaguje.
Zawsze tak jest że musi być trup, wtedy reakcja jest.
Miłego dnia.- 2 3
2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.