• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

NFZ otwiera teleporady w godzinach wieczornych i w święta

Piotr Kallalas
4 czerwca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Co ciekawe, porady są udzielane również w języku angielskim, rosyjskim i ukraińskim, a platforma jest udostępniona także dla osób niesłyszących, które mogą skorzystać ze specjalnego wideoczatu z opcją tłumacza języka migowego. Co ciekawe, porady są udzielane również w języku angielskim, rosyjskim i ukraińskim, a platforma jest udostępniona także dla osób niesłyszących, które mogą skorzystać ze specjalnego wideoczatu z opcją tłumacza języka migowego.

Dobra wiadomość dla pacjentów, którzy potrzebują konsultacji medycznej w godzinach wieczornych lub w święta. Narodowy Fundusz Zdrowia wprowadził nowe narzędzie w obszarze telemedycyny.



Jak oceniasz inicjatywę wprowadzenia wieczornych i świątecznych teleporad?

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu została stworzona z myślą o pacjentach, którzy z różnych powodów nie byli w stanie dostać się do swojego lekarza rodzinnego w godzinach pracy przychodni, a także w nagłych sytuacjach zdrowotnych.

- Wielu z nas potrzebowało zapewne pomocy lekarskiej w nocy lub w dni wolne od pracy, gdy przychodnie podstawowej opieki zdrowotnej były już nieczynne. Teraz otrzymanie takiej pomocy jest łatwiejsze niż dotychczas, i to bez wychodzenia z domu - wskazuje Mariusz Szymański, rzecznik pomorskiego oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia.
Oczywiście nadal będą dostępne punkty Nocnej i Świątecznej Opieki Medycznej, które przyjmują pacjentów w gabinetach lekarskich, jednak w przypadku kiedy nie jest konieczna bezpośrednia wizyta, będziemy mogli skorzystać z teleporady. Infolinia jest dostępna pod nr. tel. 800 137 200.

- Porad medycznych za pośrednictwem TPK udzielają profesjonalni medycy - pielęgniarki lub położne oraz lekarze. Aby uzyskać pomoc, wystarczy połączyć się telefonicznie z bezpłatnym numerem TPK. Bezpłatne połączenie może być wykonane tylko z Polski, ponieważ platforma jest przeznaczona wyłącznie dla osób ubezpieczonych i mieszkających w naszym kraju - tłumaczy Mariusz Szymański.
Co ciekawe, porady są udzielane również w języku angielskim, rosyjskim i ukraińskim, a platforma jest udostępniona także dla osób niesłyszących, które mogą skorzystać ze specjalnego wideoczatu z opcją tłumacza języka migowego.

Znajdź lekarza rodzinnego w okolicy


Teleplatforma Pierwszego Kontaktu. Kiedy można dzwonić?



Infolinia jest aktywna dla pacjentów od poniedziałku do piątku - od godz. 16 do godz. 8 rano. Ponadto pomoc uzyskamy całodobowo w weekendy, a także w święta. Co najważniejsze, w uzasadnionych przypadkach, obok konsultacji medycznej, będzie możliwe otrzymanie e-recepty, e-skierowania lub e-zwolnienia.

W sytuacji, w której specjaliści uznają, że nie ma możliwości udzielenia pomocy w trybie zdalnym, zostaną wystawione rekomendacje co do dalszego kontaktu z podmiotami medycznymi:

  • umówienie na wizytę w najbliższej stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej,
  • kontakt z lekarzem POZ (w godzinach od 8:00 do 18:00 od poniedziałku do piątku),
  • w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia - wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.

Warto przypomnieć, że każdy stan zagrożenia życia lub znaczącego pogorszenia stanu zdrowia powinien być w pierwszej kolejności zgłaszany do Szpitalnych Oddziałów Ratunkowych lub na pogotowie.

TPK będzie działać w godzinach pracy Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej. TPK będzie działać w godzinach pracy Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej.

Jak wygląda teleporada?



Pacjent, dzwoniąc pod specjalny numer infolinii, połączy się z pielęgniarką lub położną, która na początku sprawdzi kwestie ubezpieczenia, a następnie zarejestruje zgłoszenie i przeprowadzi wywiad medyczny. Specjaliści będą upoważnieni do wystawiania stosownych dokumentów lub udzielenia porady. Natomiast w sytuacji, w której chory będzie potrzebował pogłębionej konsultacji, zostanie przekierowany do lekarza. Ten podejmie dalsze decyzje dotyczące postępowania lub przekieruje pacjenta do najbliższych placówek stacjonarnych lub zleci wezwanie do zespołu ratownictwa medycznego.

Kontakt z Narodowym Funduszem Zdrowia

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (71)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych

badania

Dzień dla Zdrowia w Galerii Morena

badania, konsultacje

Konferencja "SM i co z tego?"

konferencja

Najczęściej czytane