• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koronawirus uderza w gabinety? Do dentysty, kosmetyczki czy okulisty w innym terminie

Wioleta Stolarska
13 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
O możliwości zamykania praktyk lekarskich informowała już Naczelna Izba Lekarska. O możliwości zamykania praktyk lekarskich informowała już Naczelna Izba Lekarska.

- Jeśli nie jest to pilna wizyta, zadzwoń i przełóż ją na inny termin, przyjdź sam, uprzedź, jeśli źle się czujesz - przekonują dentyści, okuliści czy gabinety kosmetyczne. Większość z nich zachęca do pozostania w domach, by zmniejszyć zagrożenie zarażenia koronawirusem COVID-19. Niektóre gabinety postanowiły zawiesić swoją działalność, przekonując, że w pilnych sytuacjach pacjenci będą przyjmowani przez dyżurujących lekarzy.



Czy ze względu na zagrożenie zarażenia koronawirusem odwołałe(a)ś już jakąś wizytę u dentysty, okulisty czy kosmetologa?

O możliwości zamykania praktyk lekarskich informowała już Naczelna Izba Lekarska.

- Z powodu braku możliwości zaopatrzenia praktyk lekarskich w wyroby zapewniające bezpieczne warunki leczenia może dojść do sytuacji zamykania gabinetów i pozostawiania pacjentów bez opieki - ostrzegano.
Również salony kosmetyczne może niedługo dotknąć brak masek czy środków dezynfekujących. Z kolei sami klienci, obawiając się koronawirusa, coraz częściej odwołują swoje wizyty w salonach dentystycznych czy kosmetycznych i fryzjerskich.

Do dentysty w innym terminie, pilne przypadki w specjalnych warunkach



Ze względu na specyfikę zawodu dentysty, higienistki czy asystentki stomatologicznej w przypadku leczenia pacjenta zainfekowanego wirusem SARS-CoV-2 ryzyko zakażenia jest bardzo wysokie. Dlatego w gabinetach wprowadza się szczególne środki ostrożności, np. oprócz wywiadu medycznego mierzona jest również temperatura.

- W związku z obecną sytuacją epidemiologiczną wszystkich pacjentów, którzy w ostatnim miesiącu przebywali w strefie podwyższonego ryzyka albo mają jakiekolwiek objawy infekcji, bardzo prosimy o kontakt telefoniczny w celu przełożenia terminu wizyty. Zachowajmy zdrowy rozsądek i nie narażajmy innych na niebezpieczeństwo. Prosimy o wyrozumiałość oraz szanowanie swojego oraz innych zdrowia - informuje Centrum Smart Smile.

Stomatolodzy w Trójmieście


Są też gabinety, które zdecydowały się zawiesić swoją normalną działalność, a pacjentów w pilnych przypadkach przyjmować w specjalnych warunkach.

- Specyfika zabiegów stomatologicznych powoduje bardzo łatwą transmisję wirusa COVID-19. Obserwując dynamikę rozwoju pandemii i po uzyskaniu opinii Naczelnej Rady Lekarskiej zdecydowaliśmy, że najbezpieczniejsze zarówno dla pacjentów, jak i personelu będzie czasowe zawieszenie działalności Kliniki Impladent MDC w Gdańsku na Kartuskiej i na Kowalach. Z uwagi na brak odpowiednich danych trudno jest precyzyjnie podać datę wznowienia udzielania świadczeń. W pilnych przypadkach w godzinach 8-20 będzie możliwy kontakt telefoniczny i e-mailowy z naszym personelem, pracującym w odosobnieniu. Będziemy starali się rozwiązać ewentualne państwa problemy dentystyczne - poinformowała klinika.
Również gabinet Dental Sense zdecydował się od poniedziałku, 16 marca, zawiesić przyjmowanie pacjentów.

- Ze względu na dobro pacjentów zamykamy się na pewien czas, trudno teraz określić na jak długo, ale będziemy starali się informować na bieżąco o tym naszych pacjentów - poinformowała Magdalena Gachowicz.

Koronawirus w Trójmieście - wszystkie informacje


O specjalną uwagę swoich pacjentów proszą też kliniki okulistyczne.

- W związku ze zwiększającą się liczbą zachorowań na koronawirusa w Polsce Ministerstwo Zdrowie zaleca, aby osoba, u której istnieje podejrzenie zakażenia, ale nie ma jeszcze typowych objawów, pozostała w domu. Prosimy te osoby o unikanie kontaktu z innymi. Nie pozwólmy na rozprzestrzenianie się wirusa. Musimy wszyscy się postarać, aby zdusić tę sytuację w zarodku. W naszym salonie optycznym wprowadziliśmy wszystkie wytyczne Głównego Inspektoriatu Sanitarnego. Stosujemy ponadstandardowe procedury profilaktyki zakażeń, aseptyki i dezynfekcji, w celu zapewnienia przebiegu wszystkich zabiegów w sposób bezpieczny pod kątem epidemiologicznym. Prosimy o informowanie naszego personelu, jeżeli podejrzewacie, że możecie być zarażeni. Przełożenie wizyty nie będzie dla nas żadnym problemem. W tej chwili najważniejsze jest wasze bezpieczeństwo oraz bezpieczeństwo całego naszego zespołu Dobry Wzrok. Bardzo prosimy również o przychodzenie na umówione wizyty bez osób towarzyszących. W obecnej sytuacji bądźmy odpowiedzialni i rozsądni za zdrowie swoje i swoich najbliższych - informuje Poradnia Okulistyczna Dobry Wzrok.

Okuliści w Trójmieście


GIS nie wydał jeszcze takich zaleceń, jednak wizytę u kosmetologa czy stylisty paznokci warto odłożyć na później. GIS nie wydał jeszcze takich zaleceń, jednak wizytę u kosmetologa czy stylisty paznokci warto odłożyć na później.

Czy wizyty w salonach beauty są bezpieczne?



Wiele z nas na co dzień korzysta z usług gabinetów medycyny estetycznej oraz gabinetów kosmetycznych. Czy mamy się czego obawiać? Pomimo iż GIS nie wydał jeszcze takich zaleceń, wizytę u kosmetologa czy stylisty paznokci warto odłożyć na później. Ze względu na szybkie rozprzestrzenianie się wirusa niebezpieczna może być podróż komunikacją miejską czy kontakt z innymi klientami w zamkniętym pomieszczeniu poczekalni.

Część gabinetów zdecydowała się wprowadzić szczególne środki ostrożności, a klienci którzy się do nich nie dostosują, nie będą obsługiwani.

- Nie przyjmujemy klientów z zagranicy, a klienci, którzy w ciągu ostatnich 14 dni wrócili z zagranicy, zobowiązani są do przełożenia wizyty na inny termin. Podczas rozmowy telefonicznej będziemy zbierać podstawowy wywiad medyczny, a odmowa udzielenia odpowiedzi skutkować będzie odwołaniem terminu wizyty. Klienci z objawami przeziębienia (gorączka, kaszel, katar, osłabienie) zobowiązani są telefonicznie przełożyć wizytę na inny termin i pozostać w domu - informuje gabinet kosmetyczny Bio Nova.

Salony kosmetyczne w Trójmieście


Również gabinet Kashmir Spa informuje, że nie będzie przyjmował klientów, którzy w ostatnim czasie przebywali w strefie podwyższonego ryzyka albo mają jakiekolwiek objawy infekcji.

- Ze względu na zaistniałą sytuację z panującym koronawirusem chcemy poinformować, iż w naszym instytucie są przestrzegane wszelkie środki bezpieczeństwa zgodnie z zaleceniami sanepidu. Jeśli macie wątpliwości dotyczące waszej wizyty, możecie do nas zadzwonić, a my udzielimy wszelkich odpowiedzi. W naszym salonie kilka razy dziennie są dezynfekowane elementy wyposażenia oraz nasz personel przeprowadza zabiegi w maseczkach ochronnych. Przypominamy, iż zły stan zdrowia jest przeciwwskazaniem do wszelkich zabiegów. Jeśli wróciłaś/wróciłeś z miejsca, gdzie występuje zagrożenie zarażeniem koronawirusem, należy nas poinformować w celu odwołania wizyty - informuje Secret Avenue.
- Wszystkie nasze placówki, zarówno lekarskie jak i kosmetologiczne, funkcjonują bez zakłóceń. Zdarzają się pojedyncze przypadki, kiedy jest zmiana grafiku danego lekarza, ale nie jest to niczym nadzwyczajnym. Oczywiście, w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo naszych pacjentów, klientów oraz pracowników, podejmujemy wszelkie niezbędne kroki. Dlatego kierujemy prośbę do wszystkich osób z objawami infekcji, podwyższoną temperaturą oraz powracających z zagranicy, aby przełożyły wizytę. Wszelkie badania, konsultacje i zabiegi odbywają się z zachowaniem najwyższego stopnia higieny. Jest to oczywiście nasz standard, który stosujemy na co dzień. W ostatnim czasie zwiększyliśmy częstotliwość czyszczenia wszystkich powierzchni oraz wprowadziliśmy dodatkową dezynfekcję. Gwarantuję, że naszym priorytetem jest zdrowie i bezpieczeństwo zarówno naszych pacjentów i klientów, jak i całego zespołu. W tej chwili nie ma powodów do odwoływania wizyt osób zdrowych. Jeżeli jednak zajdzie taka potrzeba, to zapewniam, że natychmiast podejmiemy odpowiednie kroki - mówi dr n. med. Igor Michajłowski, specjalista dermatolog w Clinica Cosmetologica, Clinica Dermatologica oraz Lifemedica w Gdańsku.
Podkreśla jednak, że lekarz lub osoba przeprowadzająca zabieg może odmówić przeprowadzenia konsultacji lub właśnie zabiegu w przypadku zaobserwowania niepokojących objawów.

Są też gabinety, które postanowiły zawiesić działalność i również swoich klientów zachęcają do pozostania w domu.

- Kochani, w trosce o nasze zdrowie gabinet będzie nieczynny do odwołania - poinformował Instytut Urody Karolina Orłowska.

Miejsca

Opinie (84) 5 zablokowanych

  • niebezpieczne gabinety (7)

    Dlaczego nie zostają wprowadzone ograniczenie w działalności zakładów
    fryzjerskich i kosmetycznych. W tego typu placówkach w Gdańsku przewija
    się dziennie kilkadziesiąt osób. W większości są to klienci z zagranicy.
    Brakuje podstawowych środków higieny typu maseczki i rękawiczki.
    Właściciele zmuszają pracowników do używanie jednej maseczki przez cały
    dzień. Osoba wykonująca zabieg ma przez długi czas bliski kontakt z
    klientem. W jaki sposób osoba która zmuszana jest do pracy
    a boi się o własne zdrowie może uzyskać zwolnienie?

    • 25 4

    • (1)

      Też bym chciała wiedzieć, jestem asystentem stomatologicznym... pracujemy na jednej maseczce tygodniowo! To obłęd!!!!

      • 5 0

      • Przychodzenie do gabinetów w trakcie zwolnień jest nagminne. Wzięłam zwolnienie bo coś mnie łamie, więc mam czas wpaść do gabinetu! Piotruś taki zakatarzony, że nie puściłam go do przedszkola, więc mogliśmy przyjść się ostrzyc. Jeszcze się matka oburzyła, że nikt nie chce dziecka obsłużyć. Kobiety są nieodpowiedzialne. Chwila wolnego i już po całym Trójmieście załatwiać swoje sprawy. I jak tu wierzyć w domową kwarantannę?

        • 7 0

    • Dobre pytanie.Tez jestem tego ciekawa

      • 4 0

    • Ja (3)

      Bzdura. Proszę nie wrzucać wszystkich gabinetów do jednego wora. Ja ograniczyłam przyjmowanie klientek w gabinecie kosmetycznych do osób znajomych i o minimalnym ryzyku, które nie podrozuja, pracują zdalnie oraz dobrze się czują. Dla każdego klientka mam inna świeża maske ochronna. Klient po wejściu do salonu myje ręce oraz dezynfekuje żelem, ja również wszystkie powierzchnię dezynfekuje oraz uzywam do każdego klienta na fartuch dodatkowy jednorazowy fartuch chirurgiczny. Klienci między sobą się nie mijają. Więc proszę nie pisać bzdur, bo się potem ludzie na czytają i się boją.

      • 1 3

      • To że u Ciebie tak jest, nie oznacza, że inni pracodawcy też tak robią! Podkreślę! Pracuję w gabinecie stomatologicznym, w centrum medycznym, mamy jedną maseczkę tygodniowo! To zagrożenie dla pacjenta i dla mnie. A pracodawca powiedział, że nie zamknie gabinetu. Jesli Ty z powodzeniem wprowadziłaś takie zmiany, tak funkcjonujesz, to chwała ci za to! My się pytamy, co zrobić gdy pracodawca takich zmian nie wprowadza i nas naraża!

        • 6 0

      • (1)

        Dodam, że ta sytuacja z maseczkami trwa od około 3 tygodni, bo szefowa stwierdziła, że nie będzie płaciła "lobby" za maseczki więcej niż do tej pory. Cały gabinet 7osob jest zatrudnionych na dzieło i zlecenie. Boimy się tego zgłosić, ale boimy się też tego nie zgłaszać! A zostać w tych czasach bez pracy, to straszne:(

        • 3 0

        • Możesz się zabezpieczyć we własnym zakresie. Tyle obecnie. A pracodawca? Szkoda gadać. U nas pokupowali, choć ceny na rynku zatrważające. Wszystko na razie nie jest reglamentowane, ale nie wiem jak długo :( Szczęście, w nieszczęściu, że teraz w pracy bardziej się obijamy niż pracujemy. Liczymy na rozsądek klientów.

          • 1 0

  • Jessica . (2)

    Mam problem . W przyszłym tygodniu planowałam sobie wstrzyknąć botoks w wargi . A tu zong , jajko niespodzianka .

    • 6 5

    • Zrób se sama

      Nic trudnego

      • 6 0

    • W wargi wstrzymuje się kwas, a nie botoks Jessiko. Zong

      • 11 0

  • Prawda (1)

    Dentalsense oparty jest na Norwegach loty odwołane , implantmed narty we Włoszech personelu , to są powody zamknięcia

    • 16 2

    • Są też przychodnie na nfz gdzie lekarze podróżując za granicę nie rezygnują z pracy narażając personel i pacjentów na zarażenie

      • 0 3

  • UWAGA (4)

    Proponuje zrezygnować z salonów które nie dbają o klientów i pomimo zagrożenia wykonują zabiegi. Gdy sytuacja się uspokoi przenieśmy się do tych zakładów które w trosce o nas zamknęły się na jakiś czas. Tym sposobem w jakiś zrekompensujemy ich straty.

    • 22 9

    • (3)

      A kto zwróci koszta wynajmu lokali, opłacenia pracowników, prąd, gaz, ZUS?
      Najlepiej powiedzieć "Nie chodzcie" jak się jest na etacie.

      • 6 3

      • Otwórz oczy trochę szerzej. (1)

        A kto zwróci koszta leczenia albo będzie odpowiadał za śmierć osób które pozarażacie? Mam nadzieję że osoby które świadomie narażają innych będą później za to odpowiadać. Pomyśl trochę dalej niż do swojego portfela. To nie jest widzimisię tylko epidemia groźnej choroby.

        • 4 2

        • U nas wiele osób odwołuje wizyty. Szczególnie osoby starsze. Jak chodzisz do dobrego stomatologa, to z pewnością nie przeniesiesz się do partacza, tylko dla tego że nie zamknął. Niech każdy liczy na własny rozsądek. Jak możesz się wstrzymać z wizytą tu lub tam, to ją przełóż. A jak ktoś zamknął gabinet, bo mu pół personelu nie przyszło, to niech nie dorabia do tego teorii. Jak jesteś dobra, to nie musisz skamleć o klientki. Trochę godności. A pracownicy? Chętnie posiedzą w domu, tyle że za takie same pieniądze. Taka prawda.

          • 3 0

      • To nie dotyczy tylko Ciebie. Wszyscy mają taki sam problem ale przez takich jak Ty ta epidemia może się tak szybko nie zakończyć

        • 1 2

  • Salon dentystyczny?? :)

    • 12 0

  • Zdrowy rozsądek

    Uważam, ze wszystkie gabinety kosmetologiczne, zakłady fryzjerskie powinny być zamknięte na okres 14 dni. Uroda nie ucierpi ale zdrowie już może!!! I czy wtedy te przedsiębiorstwa wezmą odpowiedzialność za każdego pacjenta oraz personel?
    Gabinety stomatologiczne powinny być czynne dyżurowo pod telefonem tylko w wyjątkowych sytuacjach, reszta pacjentów powinna zachować zdrowy rozsądek i przełożyć wizytę. Pracodawcy, pacjenci i klienci bądźcie bardziej świadomi!!!

    • 20 7

  • To zrozumiałe, od czasu SARS-CoV-2 ludzie przestali chorować na cokolwiek innego. (1)

    • 7 1

    • Jasne, ale niech będą to przypadki pilne. Np. do mnie przyszedł gamoń co ma problem z chrapaniem od 3 lat. I postanowił "coś z tym zrobić" w środku epidemii. Całkowity brak odpowiedzialności i rozsądku.

      • 10 0

  • Wyrwanie 8 obcegami i zastrzyk ze znieczuleniem (1)

    100+500
    Czas 15 min

    Faktycznie straty mogą liczyć. Będą musieli skrócić urlop w tropikach

    • 7 11

    • A mogłeś to zrobić u chirurga szczekowego na NFZ, np. W przychodni na morenie- dr Rak- polecam

      • 4 0

  • A klechy górą nie zamykają kościołów

    • 8 6

  • Skoro w biurach mogą pracowac zdalnie z domu to niech i dentysci,kierowcy,sprzedawcy w biedronce pracują zdalnie

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Z psychodietetyczką przy herbacie: Q&A z Aleksandrą Spychalską

spotkanie, spotkanie

Ratuję, bo kocham i potrzebuję

warsztaty, spotkanie

Konferencja "SM i co z tego?"

konferencja

Najczęściej czytane