- 1 Apteka wróci do gdyńskiej dzielnicy (76 opinii)
- 2 Co Polacy jedzą na śniadanie? (98 opinii)
- 3 Nowy rektor GUMed wybrany (99 opinii)
- 4 Insulinooporność: Jak radzić sobie z tą "prawie" chorobą? (48 opinii)
- 5 Na Pomorzu brakuje łóżek internistycznych (57 opinii)
- 6 Odwołanie dyrektor pomorskiego NFZ. Minister zadecydowała (14 opinii)
GUMed chce sprzedać budynek szpitala na Klinicznej
Szpital przy ul. Klinicznej zostanie wystawiony na sprzedaż, a wszystkie jego kliniki przeniesione zostaną do budowanego właśnie Centrum Medycyny Nieinwazyjnej. - To w ramach konsekwentnie realizowanego przez Gdański Uniwersytet Medyczny planu modernizacji bazy klinicznej. Sprzedaż szpitala jest kolejnym jego etapem - mówi Marek Langowski, kanclerz GUMedu.
Jak twierdzą władze uczelni, w ramach modernizacji bazy klinicznej planowana jest sprzedaż szpitala (o czym jako pierwszy poinformował Dziennik Bałtycki).
W placówce mieszczą się obecnie: Katedra i Klinika Ginekologii, Ginekologii Onkologicznej i Endokrynologii Ginekologicznej, Klinika Neonatologii i Klinika Położnictwa wchodzące w skład Katery Perinatologii, Katedra i Klinika Dermatologii, Wenerologii i Alergologii i dwie przychodnie przykliniczne - Poradnia Dermatologiczna i Poradnia Onkologii Ginekologicznej.
- Wszystkie jednostki oraz przychodnie znajdujące się w obecnej lokalizacji zostaną przeniesione do budowanego Centrum Medycyny Nieinwazyjnej. Ma to nastąpić w drugiej połowie 2018 r., a całość inwestycji zostanie zakończona do 2020 r. - mówi Marek Langowski, kanclerz Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. - Oprócz położnictwa, ginekologii, dermatologii i neonatologii w pierwszej kolejności do CMN zostanie przeniesiona również onkologia z radioterapią, pulmonologia, alergologia, kardiochirurgia wraz z chirurgią naczyniową oraz Zakład Medycyny Nuklearnej i Centralne Laboratorium.
Wszystkie jednostki będą działały normalnie w dotychczasowej siedzibie do czasu przeniesienia ich do Centrum Medycyny Nieinwazyjnej, co planowo nastąpić ma do połowy 2018 r.
- Działka, na której stoją budynki przy ul. Klinicznej, warta jest kilkadziesiąt milionów złotych. Na obecnym etapie nie możemy jednak zdradzać, na ile dokładnie została wyceniona - dodaje Langowski. - Musimy pamiętać, że zgodę na sprzedaż nieruchomości zgodnie z obowiązującymi przepisami musi wyrazić Ministerstwo Skarbu, a rozpoczęła się jego likwidacja.
Uczelnia na razie nie ma kupca zainteresowanego nabyciem szpitala przy ul. Klinicznej, ale wie już, na co przeznaczy pieniądze uzyskane ze sprzedaży budynków i gruntu - na dalsze inwestycje.
- Połowa uzyskanej kwoty zostanie przeznaczona na doposażenie Centrum Medycyny Nieinwazyjnej, połowa na Studium Wychowania Fizycznego i Sportu oraz nową siedzibę dla jednostek stomatologicznych - wylicza kanclerz GUMedu.
Przypomnijmy, sprzedaż budynku po dawnym szpitalu przy ul. Łąkowej, który również był własnością uczelni, trwał ok. dziesięciu lat. GUMed starał się zbyć obiekt od 2004 r., czyli od czasu, kiedy przestał funkcjonować tam szpital. Udało się to dopiero w 2015 r., za 4,5 miliona zł netto.
Czytaj również: Przy Kieturakisa powstanie elegancki hotel
Czy tym razem uczelni uda się znaleźć nabywcę szybciej? Zobaczymy, pierwszy przetarg ma zostać ogłoszony w drugiej połowie 2017 r.
Miejsca
Opinie (108) 1 zablokowana
-
2017-05-30 11:40
Wszystko O.K. poza DOJAZDEM w okolice UCM.. Zamiast kombinować z tramwajem
na ul. Getta Warszawskiego czy Do Studzienki trzeba go puścić przez Smoluchowskiego. I wszyscy zadowoleni, zwłaszcza pacjenci
- 0 0
-
2016-11-04 22:46
(1)
GUMED buduje nowe, (jest to tanie budownictwo)może i standarty są ale po 10latach będzie musiał być remont.Kliniczną powinni generalnie wyremontować,dostosować do standartow,i kolejne 100lat po stoi;nazwa ulicy pochodzi od Kliniki,więc po co zmieniać ???
- 2 2
-
2017-05-09 07:16
nazwa ulicy pochodzi od klina
bo to jest na trasie między stacją dojazdową /SKM Politechnika/ a zakładami pracy i gdy dawniej robole po nieprzespanej nocy szli do roboty / stocznie itp/ to na tej ulicy leczyli klina.
- 0 0
-
2016-11-07 22:39
Kiedy się toto "uwłaszczyło" n a s z y m kosztem?! To samo było z budynkami pzpr,
psl, sld... Psim swędem samowładni "właściciele" przejmując za bezcen stali się nagle posiadaczami ogromnego majątku (budynki, grunty, wyposażenie, infrastruktura, etc.), a teraz handlują dorobkiem narodu-wielu pokoleń-jak własnym! To samo z przychodniami, ośrodkami zdrowia, szpitalami!!! Narodowi faktycznie pozostaje kamieni kupa...
- 0 0
-
2016-11-03 12:16
od kogo go kupiliscie? (17)
- 80 12
-
2016-11-04 18:31
od kiedy to szpitale sa od inwestowania? (3)
czy to jeszcze sluzba zdrowia czy biznesowa korporacja
- 3 2
-
2016-11-07 09:08
od czasu Wolnej Wolski (1)
obecnie już się nie leczy tylko świadczy usługi medyczne
tak samo z nauką - nie naucza / uczy, a świadczy usługi edukacyjne
polacy chcą aby szpitale i szkoły były jak supermarkety - przynosiły zyski- 0 1
-
2016-11-07 22:36
Nie tu szukasz problemu
Szpitale miały same się utrzymywać z tego co robią.
Problem w tym, że w Polsce spora grupa ludzi korzysta z przywilejów, a tylko mała grupa płaci na NFZ, a spora z niego korzysta nie płacąc ani grosza, albo jedynie płaci tam bardzo krótko.- 0 0
-
2016-11-07 10:12
sprzedaje nie szpital a Uniwersytet
- 0 0
-
2016-11-03 14:41
(5)
Kurna, i dlatego właśnie szpitale nie mogą być komercjalizowane. Bo teraz co - zamiast szpitala będzie Biedronka albo McDonald??
- 10 10
-
2016-11-04 07:07
??? (2)
Czy przeczytales ze zrozumieniem ten artykul? Sprzedaja bo buduja noey budynek do ktorego przeniosa obecna placowke. Skoro bedzie nowy budynek to po co utrzymywac drugi ktory bedzie stal zapewne pusty?
- 7 1
-
2016-11-07 09:07
w normalnym świecie taki budynek się wynajmuje i czepie korzyści przez lata (1)
w ciemnogrodzie sprzedaje się za bezcen, żeby Misiewicze mogli czerpać korzyści przez lata...
- 0 2
-
2016-11-07 22:29
W normalnym świecie każdy robi to na czym się zna
Szpital nie zna się na wynajmowaniu powierzchni i czerpaniu z tego korzyści.
W normalnym świecie Szpitale właśnie przenoszą się w nowe rejony, gdzie budują nowe placówki, które są tańsze do utrzymania niż wieczny remont wysłużonych budynków. Stare budynki sprzedają i tam jest zazwyczaj buduje się zupełnie nowe dzielnice.
Proponuje pojechać do stanów i poprzeglądać jak bardzo się dzielnice tam zmieniają co 15-20 lat. I nie mówię tutaj o samym centrum, ale o dzielnicach ościennych. Nagle zrozumiesz czemu tam ludzie się co jakiś czas przeprowadzają, bo cała dzielnica została zrównana z ziemią i buduje się ją od nowości.- 1 0
-
2016-11-03 18:15
Państwo to powinno trzymać, i dbać o wspólny interes, a nie że ja sobie kupię i zrobię co uważam.
- 5 4
-
2016-11-03 16:17
kup to i zrób co uważsz
taka rzeczywistość
- 3 9
-
2016-11-03 12:37
Od nikogo (6)
Od 1912 działała tam klinika położnicza i chorób kobiecych a po wojnie przejęła to komuna.
- 29 0
-
2016-11-03 14:18
otóż to:-) (5)
a teraz sprzedają jak swoje.
- 32 15
-
2016-11-03 16:29
a co mieliby zrobic? (2)
- 2 7
-
2016-11-04 16:33
oddać skarbowi państwa
- 4 3
-
2016-11-04 09:49
Oddac prawowitym wlascicielom!!!
Czyli Niemcom.
- 4 3
-
2016-11-03 16:16
jak ich, to sprzedają jak swoje (1)
twoje nie jest, bo wtedy ty też sprzedałbyś jak swoje
- 9 9
-
2016-11-04 16:33
droga Jolko-jak tu gadać z taką debilką jak ty?
- 4 7
-
2016-11-07 18:51
A budyn dostaanie apartament
.
- 1 0
-
2016-11-03 13:18
(2)
Chyba będzie trzeba ul. Smoluchowskigo porządnie przebudować. Już teraz się korkuje, chodnikiem nia da się przejść. A co będzie po 2018 roku?
- 113 3
-
2016-11-06 13:55
SMOLUCHOWSKIEGO (1)
Ul.Smoluchowskiego trzeba puścić tramwaj,bo niby jak maja się tam dostać starsi ludzie i nie tylko.Obecny autobus nie spełnia tej roli,za mało przystankow i stoi w korkach - tylko tramwaj.............
- 2 0
-
2016-11-07 09:11
od razu pendolino!!!11
- 0 1
-
2016-11-03 21:52
Nie dogodzisz (4)
Jak czytam niektóre komentarze, to mnie krew zalewa. Jakby jakiś dziennikarzyna wysmarował artykuł o tragicznych warunkach w szpitalu na klinicznej (które z racji wieku budynku muszą być takie a nie inne), to podniósł by sie huk, jakto kobiety muszą rodzić w takich warunkach. Piszą, że GUMed buduje najnowocześniejszy szpital w północnej Polsce, standard wzrośnie kilkukrotnie, to też źle, bo to budynek sentymentalny, więc niech stoi i niszczeje kolejne 50 lat, w dodatku łatwiej dojechać, więc niech pacjentki nowotworowe bądź rodzące dochodzą do siebie w oborze, ale z przystankiem w pobliżu. Ogarnijcie się.
- 16 0
-
2016-11-05 19:32
A ja bym wolal (1)
Mieć gorsze warunki ale nie czekać 2 lat w kolejce.
- 0 0
-
2016-11-06 00:23
Na poród czekasz dwa lata w kolejce? :D
- 1 0
-
2016-11-04 11:18
Prawda, ale kilka słów niepotrzbnych
Zgadzam się w całości, tylko po co to "dziennikarzyna wysmarował"? Zwiększa jakoś siłę argumentów? Czemuś służy?
- 1 1
-
2016-11-04 08:19
Gdzie łatwiej dojechać?
Na Kliniczną czy Dębinki?
- 1 0
-
2016-11-03 16:54
Kupie za 2 miliony (2)
Wiecej nie dam
- 6 2
-
2016-11-04 18:45
2 miliony czego? (1)
- 0 0
-
2016-11-05 09:51
Rupii
- 1 0
-
2016-11-03 12:20
sprzedać wszystko a oddziały zlokalizować w jednym wielkim kompleksie. (7)
wtedy wiadomo gdzie jechać jak chcę odwiedzić chorego czy zrobić badania a nie jeżdżenie po dziesiątkach miejsc. jeszcze jedno. ma być jedna dyrekcja księgowa itd. a nie mnożenie stołków jak teraz!
- 78 22
-
2016-11-03 16:43
Kliniczna ma znacznie lepsze położenie niż Aniołki (1)
jest super skomunikowana.
- 11 5
-
2016-11-05 01:52
Jednak wolałbym dochodzić do zdrowia w szpitalu obok lasu niż obok elektrociepłowni ;)
- 4 1
-
2016-11-03 12:41
Proponuję sprzedać szpital wojewódzki, szpital na zaspie (1)
i tak dla pewności jeszcze te w Gdyni. Wtedy nie będziesz miał żadnego problemu z odwiedzeniem chorego w szpitalu.
- 16 20
-
2016-11-04 18:28
sprzedac wszystko w Gdansku
a zlokalizowac w Warszawie
- 3 1
-
2016-11-03 20:29
prowincja
tak, najlepiej w Kartuzach (skąd jak mniemam pochodzisz) jedna droga, jedna kolejka... a szpital, ten historyczny i w dobrym miejscu - zaorać. Ot, czasy. Ot, Budyń.
- 3 8
-
2016-11-03 14:50
Wogóle sprzedać wszystkie szpitale i zrobić w nich hotele.
Wówczas nie będą przynosiły strat.- 11 5
-
2016-11-03 12:50
jeden szpital jedna klinika jedna wielka kolejka tylko cymbał myśli że lepiej 1 szpital i 1 klinika z jedna wielką kolejką
- 18 12
-
2016-11-04 21:16
Na Klinicznej było ubóstwo
I jakość leczenia też może się polepszy jak będą przy szpitalu z prawdziwymi procedurami
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.