• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

UCK przyjazne pacjentom - dyrektor odpowiada na komentarze czytelników

Ewa Palińska
11 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 

Przewodnik po Uniwersyteckim Centrum Klinicznym


Zbyt mała liczba miejsc parkingowych, brak punktów informacyjnych oraz zbyt krótki czas pracy punktu pobrań - to jedne z wielu uwag, jakie zgłosili nasi czytelnicy w komentarzach pod przewodnikiem po Uniwersyteckim Centrum Klinicznym w Gdańsku, który opublikowaliśmy przed kilkoma tygodniami. O to, czy jest szansa na poprawę standardów opieki oraz jakie usprawnienia zostaną wdrożone, zapytaliśmy Jakuba Kraszewskiego, dyrektora naczelnego UCK.



Przewodnik po Uniwersyteckim Centrum Klinicznym



Czy często korzystasz z publicznej opieki medycznej?

Ewa Palińska: Czy jest szansa na zwiększenie liczby miejsc parkingowych przy Uniwersyteckim Centrum Klinicznym?

Jakub Kraszewski: Aktualnie Uniwersyteckie Centrum Kliniczne jest w trakcie budowy drugiej części budynku Centrum Medycyny Nieinwazyjnej. Po zakończeniu tej inwestycji na terenie naszego szpitala powstanie wielopoziomowy parking.

Czy jest szansa na to, że będzie można wypożyczyć wózek inwalidzki, jeśli przywieziemy do szpitala osobę mającą problemy z poruszaniem się?

Wózki dla niepełnosprawnych znajdują się w izbach przyjęć, Klinicznym Oddziale Ratunkowym oraz w punktach przyjęć planowych.

Czy Klinika Rehabilitacji zostanie przeniesiona do kompleksu UCK przy ul. Dębinki/Smoluchowskiego?

Rehabilitanci pracują na każdym oddziale UCK, natomiast Klinika Rehabilitacji zlokalizowana jest w tzw. Szpitalu Studenckim przy al. Zwycięstwa 30. To miejsce, do którego łatwo dojechać, znajdujące się wśród terenów zielonych. Aktualnie nie ma planów przeniesienia Kliniki Rehabilitacji do kompleksu przy ul. Dębinki 7.

Jakub Kraszewski, dyrektor naczelny Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku Jakub Kraszewski, dyrektor naczelny Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku
Dlaczego na Klinicznym Oddziale Ratunkowym trzeba tak długo czekać na swoją kolej? Czy jest szansa na usprawnienie obsługi chorych?

Kliniczny Oddział Ratunkowy to oddział szczególny, dedykowany pacjentom znajdującym się w stanie zagrożenia życia. Z tego względu najpierw przyjmowane są osoby, które najpilniej potrzebują pomocy. Może zdarzyć się tak, że chory, będący w lepszym stanie ogólnym, będzie musiał poczekać.

Jak w chwili obecnej wygląda sytuacja z rejestracją internetową do laboratorium? Czytelnicy skarżyli się, że działa ona jedynie wirtualnie, bo po przyjściu "wskazany numer nie funkcjonuje i w kolejce trzeba swoje wystać".

Pacjenci korzystający z usług laboratorium pobierają najpierw numerek do rejestracji, potem zaś czekają w kolejce do konkretnego badania. Pacjent rejestrujący się internetowo do laboratorium stawia się o wyznaczonej godzinie w punkcie pobrań (z zapasem godzina przed i 15 minut po wyznaczonym terminie). Zamiast pobrać numerek, wpisuje na monitorze kod. Wtedy nie musi już czekać w kolejce do rejestracji, jak pozostali pacjenci, tylko od razu oczekuje na badanie.

Czy jest szansa na wydłużenie godzin pracy rehabilitacji i punktu pobrań?

Punkt pobrań, ze względu na badania wykonywane na czczo, największym zainteresowaniem cieszy się rano. Jednak rzeczywiście mamy w swojej ofercie również takie badania, w których ten warunek nie jest konieczny, dlatego rozważamy wydłużenie pracy punktu pobrań w jeden dzień tygodnia.

Na terenie UCK trwają prace związane z budową drugiej części budynku Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego. Aby ułatwić pacjentom poruszanie się po obiekcie, rozstawiono tablice informacyjne. Na terenie UCK trwają prace związane z budową drugiej części budynku Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego. Aby ułatwić pacjentom poruszanie się po obiekcie, rozstawiono tablice informacyjne.
Czy planują państwo usprawnienie systemu informacyjnego? Nasi czytelnicy zasugerowali, aby punkt informacyjny ustawić przy bramie wjazdowej.

Aktualnie na terenie UCK trwa budowa, niedawno zakończyliśmy przeprowadzać poradnie i kliniki do oddanej już części Centrum Medycyny Nieinwazyjnej. Proces oznakowania szpitala wciąż trwa. Na terenie UCK znajdują się mapy z naniesionymi zmianami dotyczącymi lokalizacji konkretnych jednostek. W przyszłości planowane są tzw. infokioski, czyli interaktywne punkty informacyjne, podobne do tych w galerach handlowych.

Czy są podejmowane działania mające na celu usprawnienie rejestracji?

Cały czas pracujemy nad usprawnieniem procesu rejestracji. W call center w zeszłym roku pracowało sześć osób, w tym ta liczba zwiększyła się do 15. Razem z większą liczbą pracowników odbierających telefony rośnie również liczba połączeń. W tym roku call center odbierało średnio ok 15 tys. połączeń miesięcznie, przy czym ta liczba ma tendencję wzrostową. W najbliższym czasie utworzone zostanie również dodatkowe stanowisko stacjonarnej rejestracji w budynku CMI. Już teraz pacjenci czekający na rejestrację na numerku kolejkowym znajdą kod QR, dzięki któremu na ekranie telefonu mogą obserwować, ile osób znajduje się w kolejce przed nimi.

Gdzie powinni zgłosić się pacjenci z kartą DILO uprawniającą do "szybkiej ścieżki onkologicznej"?

Pacjenci z kartą DILO zgłaszają się do gabinetu oznaczonego informacją "Rejestracja i obsługa kart DILO". Gabinet ten zlokalizowany jest na parterze budynku Centrum Medycyny Inwazyjnej (ul. Smoluchowskiego 17). Należy pobrać numerek kolejkowy "D" z automatu znajdującego się przy Punkcie Przyjęć Planowych. Po rejestracji pacjent kierowany jest w trybie pilnym na odpowiednie badania. Decyzje odnośnie do leczenia podejmuje konsylium lekarskie. Chory zostaje przypisany do koordynatora ds. szybkiej terapii onkologicznej, który czuwa nad całym procesem terapeutycznym, zapewnia przepływ informacji pomiędzy pacjentem a lekarzami. Zadaniem koordynatora jest przeprowadzenie chorego przez kolejne etapy diagnostyki i leczenia.

Uniwersyteckie Centrum Kliniczne - widok z drona

Miejsca

Opinie (108) 10 zablokowanych

  • czy doczekam..

    czasow ze moje wpisy beda radosne bez sarkazmu a jestem czlowiekiem obiektywnym..pozdrawiam pracownikow UCK!!!! razem do tego dojdziemy...

    • 8 1

  • Uniwersyteckie Centrum Umierania. Przekonałem się to na przykładzie, jak potraktowali moją zmarłą mamę pare miesięcy temu i zdania nie zmienię.

    • 17 1

  • Ta tabliczka z rysunkiem i odnośnikami to jest informacja ???

    Ha ha ha, weźcie wy Rektorstwo i Dyrektorstwo jakichś projektantów, którzy zaprojektują prawdziwy System Informacji Przestrzennej dla GUmed, CMI i CMN!
    Przecież mamy XXI wiek, takie Systemy teraz projektuje się holistycznie, z ujednoliconym oznakowaniem, symboliką, kolorystyką itp. - dla wszystkich obiektów, dróg wewnętrznych, dojazdów na terenie, z wykorzystaniem np. strzałek, drogowskazów, oznaczeń na budynkach, oznaczeń poziomych i pionowych itp.
    To co jest teraz to żałosna nieudolność, ale mam wrażenie, że w całym Gdańsku jest z tym tragicznie juz nawet szpitale powiatowe są z większym pomyślunkiem oznakowane, niż ten kliniczny gigant wojewódzki...

    • 14 2

  • Neurochirurgia, hahahahahahahaha....Jedynie tak można podsumować, co tam się dzieje i jak leczą pacjentów.

    • 10 0

  • Taka placowka ma leczyc ,a nie zapewniac miejsca parkingowe

    • 3 8

  • Przyjazna pacjentom neurochirurgia... (1)

    A zwłaszcza jej odwieczny szef. Przyjazny z Przyjaźni....

    • 12 0

    • Jego załoga nie lepsza, zwłaszcza ta byla

      • 2 0

  • (3)

    A jak tam przyjazna neurorzeźnia?Ich przyjaźń z pacjentami to chyba często jest weryfikowana na salach sądowych.

    • 10 1

    • (2)

      Na szczęście każda papuga grzebiąca w błędach medycznych kocha monety tak samo doktory.

      • 2 1

      • (1)

        To niech zaczną wykonywać dobrze swoją robotę to papugi nie będą potrzebne.

        • 5 1

        • Ludzie do niedawna bali się zadzierać z lekarzami. Na szczęście to się zmieniło, spraw jest coraz więcej, bo skala błędów i rażących zaniedbań jest coraz większa.

          • 5 1

  • Grunt to dobre samopoczucie i nagrody dla dyrektora ! SOR w UCK najgorszy w trójmieście i jest coraz gorzej ,ludzie po wypadku nie mają nawet robionego rentgena . Zagrożeniem życia to jest wizyta na sorze w uck po 12 godzinach ludzie są odsyłani do lekarza pierwszego kontaktu . Gratulacje za dobre mniemanie bagna nie szpitala !

    • 13 0

  • Pan dyrektor

    Pan dyrektor udzielił odpowiedzi na poziomie spółdzielni w Pipidówce Małej.Nic nie usprawiedliwia fatalnej organizacji pracy KORU. Z własnego doświadczenia !5 lat temu - 10 minut czekania. 6 lat temu - 1 godzina. Rok 2019 - 8 godzin.powody zgłoszenie się podobne.Nie jestem specjalistą od zarządzania ale gołym okiem widać brak organizacji, za mało pracowników, wstępna selekcja pozbawiona sensu.A przede wszystkim brak dobrej woli pomagania ludziom chorym , cierpiącym, często wyczerpanym. Warunki lokalowe chyba najgorsze w 3mieście.

    • 10 1

  • Dotąd będzie w UCK bałagan, dopóki będą trzymać nieroba-zastępcę!!! (3)

    To zakała porządku i prawidłowego działania administracji! Karty wjazdowe wydaje tylko 'swoim' - specjalista nie może się doprosić miejsca do parkowania na terenie swej pracy! Leń, leser, nierób!

    • 10 0

    • Nawet (1)

      Dzień dobry nie mówi i nie odpowiada, ale za to oczami przewraca.

      • 5 0

      • jeszcze głowę odwraca w drugą stronę

        • 2 1

    • Co wy macie z tą tytułomanią? W żadnym innym zawodzie koledzy, którzy chleją razem wódę nie zwracają się do siebie, per dr, per inż. Nawet opinię trzeba podpisać stopniem naukowym. Dziwne!

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Konferencja "SM i co z tego?"

konferencja

Prowadzenie cukrzycy u kobiet z cukrzycą ciążową lub cukrzycą typu I

badania

Dzień dla Zdrowia w Galerii Morena

badania, konsultacje

Najczęściej czytane