Wiadomości

stat

Telefoniczne wsparcie dla pacjentów - NFZ przygotował specjalną infolinię

TIP, czyli Telefoniczna Informacja Pacjenta, to wspólny projekt Rzecznika Praw Pacjenta oraz Narodowego Funduszu Zdrowia.
TIP, czyli Telefoniczna Informacja Pacjenta, to wspólny projekt Rzecznika Praw Pacjenta oraz Narodowego Funduszu Zdrowia. fot. 123rf.com

Już od dziś - 13 listopada - dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się m.in., jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta, czy też jakich formalności należy dopełnić, by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego. TIP, czyli Telefoniczna Informacja Pacjenta, to wspólny projekt Rzecznika Praw Pacjenta oraz Narodowego Funduszu Zdrowia.



W jaki sposób najczęściej rejestrujesz się na wizytę do lekarza?

telefonicznie 49%
osobiście 26%
przez internet 22%
za pomocą aplikacji na urządzeniach moblilnych 2%
w inny sposób 1%
zakończona Łącznie głosów: 383
Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie obsługiwana jednocześnie przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

Jeden numer w całej Polsce



800 190 590 to dotychczasowy numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. Od 13 listopada ten numer zastąpi kilkanaście numerów funkcjonujących obecnie w oddziałach wojewódzkich Funduszu w całym kraju.

- Nowe połączenie dla pacjentów ma gwarantować uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce - mówi Mariusz Szymański, rzecznik pomorskiego NFZ.
Dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić, by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego. W celu zagwarantowania wysokiej jakości obsługi pacjentów rozmowy będą nagrywane.

Zobacz też: Chorujesz onkologicznie? Tu otrzymasz pomoc i wsparcie

Od infolinii po porady medyczne



Tylko w 2017 infolinie NFZ obsługiwały ok. 40 tysięcy połączeń miesięcznie. Liczba udzielonych porad dzięki infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu przekroczyła 338 tys.

- Nowa idea call center w NFZ oraz w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta ma wykroczyć w nieodległej przyszłości poza samo informowanie - informuje Szymański. - Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, ułatwiać ma uzyskanie prostych porad medycznych.
Zobacz też: Długie kolejki do specjalistów. I lepiej nie będzie

Gdzie do lekarza dostaniesz się najszybciej? Sprawdź to w internecie



Wychodząc naprzeciw potrzebom pacjentów Narodowy Fundusz Zdrowia przygotował Informator o terminach leczenia - nowe, ulepszone narzędzie informujące pacjentów o tym, w jakich placówkach kolejki do specjalistów są najkrótsze i gdzie najszybciej można uzyskać pomoc lekarza. W bazie adresów i telefonów informatora znajduje się blisko 14 tys. placówek medycznych, które udzielają świadczeń w ramach umowy z NFZ.

Korzystając z nowej wyszukiwarki sprawdzimy przede wszystkim:


  • gdzie i kiedy najszybciej uzyskamy pomoc lekarza,

  • ile osób oczekuje aktualnie na leczenie w placówce, którą wybraliśmy,

  • czy w szpitalu lub poradni znajdują się udogodnienia dla pacjentów takie jak parking, podjazd dla wózków, winda, łazienka dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.


Znajdziemy tam również adresy, numery telefonów do poszczególnych poradni i szpitali. Możemy też sprawdzić na mapie, gdzie znajduje się konkretny szpital czy poradnia.

Informacje o terminach leczenia są przekazywane do NFZ bezpośrednio przez placówki medyczne. Szpitale i poradnie są zobowiązane do przekazywania co tydzień do Oddziału Wojewódzkiego NFZ informacji o prowadzonych listach osób oczekujących na leczenie.

Opinie (24) 1 zablokowana

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Badania, konsultacje