Wiadomości

Telefoniczne wsparcie dla pacjentów - NFZ przygotował specjalną infolinię

TIP, czyli Telefoniczna Informacja Pacjenta, to wspólny projekt Rzecznika Praw Pacjenta oraz Narodowego Funduszu Zdrowia.
TIP, czyli Telefoniczna Informacja Pacjenta, to wspólny projekt Rzecznika Praw Pacjenta oraz Narodowego Funduszu Zdrowia. fot. 123rf.com

Już od dziś - 13 listopada - dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się m.in., jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta, czy też jakich formalności należy dopełnić, by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego. TIP, czyli Telefoniczna Informacja Pacjenta, to wspólny projekt Rzecznika Praw Pacjenta oraz Narodowego Funduszu Zdrowia.



W jaki sposób najczęściej rejestrujesz się na wizytę do lekarza?

telefonicznie 49%
osobiście 26%
przez internet 22%
za pomocą aplikacji na urządzeniach moblilnych 2%
w inny sposób 1%
zakończona Łącznie głosów: 383
Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie obsługiwana jednocześnie przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

Jeden numer w całej Polsce



800 190 590 to dotychczasowy numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. Od 13 listopada ten numer zastąpi kilkanaście numerów funkcjonujących obecnie w oddziałach wojewódzkich Funduszu w całym kraju.

- Nowe połączenie dla pacjentów ma gwarantować uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce - mówi Mariusz Szymański, rzecznik pomorskiego NFZ.
Dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić, by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego. W celu zagwarantowania wysokiej jakości obsługi pacjentów rozmowy będą nagrywane.

Zobacz też: Chorujesz onkologicznie? Tu otrzymasz pomoc i wsparcie

Od infolinii po porady medyczne



Tylko w 2017 infolinie NFZ obsługiwały ok. 40 tysięcy połączeń miesięcznie. Liczba udzielonych porad dzięki infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu przekroczyła 338 tys.

- Nowa idea call center w NFZ oraz w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta ma wykroczyć w nieodległej przyszłości poza samo informowanie - informuje Szymański. - Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, ułatwiać ma uzyskanie prostych porad medycznych.
Zobacz też: Długie kolejki do specjalistów. I lepiej nie będzie

Gdzie do lekarza dostaniesz się najszybciej? Sprawdź to w internecie



Wychodząc naprzeciw potrzebom pacjentów Narodowy Fundusz Zdrowia przygotował Informator o terminach leczenia - nowe, ulepszone narzędzie informujące pacjentów o tym, w jakich placówkach kolejki do specjalistów są najkrótsze i gdzie najszybciej można uzyskać pomoc lekarza. W bazie adresów i telefonów informatora znajduje się blisko 14 tys. placówek medycznych, które udzielają świadczeń w ramach umowy z NFZ.

Korzystając z nowej wyszukiwarki sprawdzimy przede wszystkim:

  • gdzie i kiedy najszybciej uzyskamy pomoc lekarza,
  • ile osób oczekuje aktualnie na leczenie w placówce, którą wybraliśmy,
  • czy w szpitalu lub poradni znajdują się udogodnienia dla pacjentów takie jak parking, podjazd dla wózków, winda, łazienka dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Znajdziemy tam również adresy, numery telefonów do poszczególnych poradni i szpitali. Możemy też sprawdzić na mapie, gdzie znajduje się konkretny szpital czy poradnia.

Informacje o terminach leczenia są przekazywane do NFZ bezpośrednio przez placówki medyczne. Szpitale i poradnie są zobowiązane do przekazywania co tydzień do Oddziału Wojewódzkiego NFZ informacji o prowadzonych listach osób oczekujących na leczenie.

Opinie (24) 1 zablokowana

  • (2)

    Kpina! Jak ma się chory kręgosłup, to albo wózek inwalidzki na NFZ albo prywatnie wszystko. Ja wydałem już ok. 10.000pln na rehabilitacje, neurologów, diagnostykę. W tym kraju człowiek bez pieniędzy na leczenie kręgosłupa może sobie strzelić w łeb.

    • 46 2

    • Czemu miałbym płacić za Pana kręgosłup? (1)

      Zwłaszcza, że i tak dużo pieniędzy idzie na profilaktykę (czyli: WF w szkołach, otwarte siłownie, wydarzenia zachęcające do aktywności fizycznej i inne).

      • 2 19

      • Głupi jesteś i tyle.

        • 10 2

  • I tak nic sie tam nie dowiecie (1)

    Wielorkotnie skladalem rozne skargi i bez echa. Ale od kilku lat z racji, ze mam ciezko chora mame wszystkie pisma i skargi podpisywane sa przez adwokata razem z pieczatka i o dziwo NFZ nagle potrafi dzialac od reki, czesto na drugi dzien od otrzymania pisma juz mam wszystko zalatwione.

    • 22 2

    • co to bzdury? a gdzie linia pierwszej pomocy?

      kiedyś dzwoniłam po szpitalach i na 112 to nikt nie umiał pomóc, a człowiek z grypopodobną chorobą leży w domu przez 3 tygodnie, nie przyjmuje płynów, mroczki przed oczami, a tu z znikąd pomocy.
      dzwoniliśmy na kilka oddziałów to nawet nikt ustnie nie potrafił powiedzieć jak człowiekowi pomóc. na pogotowiach byliśmy, w szpitalu też. jak nie masz obciętej ręki to Twoja strata.... taka linia powinna być potrzebna!

      • 2 1

  • Ciekawe (1)

    czy czas oczekiwania na rozmowę taki jak np. na operację, czy prześwietlenie...

    • 40 0

    • Dobre ;)

      • 4 0

  • (3)

    Dzień dobry. Dodzwoniłeś się pod numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. W tym momencie nasi doradcy obsługują dużą liczbę osób. Czas oczekiwania na połączenie z konsultantem to.

    8 lat
    10 miesięcy
    13 dni
    8 godzin
    i
    34 minuty.

    Prosimy o cierpliwość.

    Jeżeli nie jesteś zainteresowany bezpłatną poradą konsultanta prosimy o udanie się na najbliższy cmentarz w celu osobistej rezerwacji miejsca.

    • 67 2

    • Dzień dobry. Tu automatyczny system pomocy pacjentom Narodowego Funduszu Zdrowia. Proszę wykonywać polecenia. Wdech, wydech, wdech, wydech....

      • 7 0

    • ilu znasz zwolennikow kasacji ZUS'u przymusowego?

      bo ja zero.

      WIc jak Polacy chca miech panstwowe szpitale i przychodnie to maja rozpizdziel.

      Sami se tak wybrali

      • 1 1

    • I nie wiadomo, czy śmiać się czy płakać...

      • 3 0

  • jeżeli informacja równie rzetelna jak na stronie i infolinii pomorskiego NFZ (1)

    to o kant ….. rozbić. Na stronie informacja o terminie do okulisty w 3 przychodniach grudzień 2018 - dzwonię do każdej z przychodni i terminów brak. Mammobus miał być na Przymorzu wg strony tydzień temu we wtorek - owszem był na Przymorzu tylko w poniedziałek.

    • 24 0

    • Na stronie i na infolinii są te same dane - bez pokrycia z rzeczywistością.

      • 2 0

  • 2 razy bylam na nocnej opiece , nie wiem skad oni tych lekarzy biora, lekarka nie dowidziala, nawet mnie nie zbadala (2)

    miala z 75 lat, inny inteligencik, zapytal na co ostatnio chorowalam, i stwierdzil ze wlasnie to mam, zapisujac mi bardzo silne leki. Musialam isc na 3 dzien prywatnie i nijak to nie zgadzalo sie z diagnooza lekarza na dyzurze. To horror co sie teraz dzieje w sluzbie zdrowia. Takiego syfu nigdy nie bylo.

    • 25 0

    • Nochy (1)

      Ja byłam na nocnej opiece z 2 letnią córką na Polankach. Jak lekarz dał antybiotyk i końskie dawki sterydów i innych leków to dziecku się mocz zatrzymał. Poszłam do naszej pediatry to odstawila większość leków a dawka antybiotyku była prawie 2 krotnie większą do wieku i wagi. Po dobie dziecko zaczęło sikać normalnie ale ile strachu się najedlismy to nasze. Przerażające kto na tych NOCHach siedzi

      • 6 0

      • Nie chcę obrażać dobrych lekarzy , ale pan który mnie badał na gdyńskim sorze na pewno miał coś z sadysty , ja byłam ciężko chora i bezbronna , a on coś strasznego to było w 2015 roku , a we mnie ciągle to tkwi , pn nie powinien być lekarzem

        • 1 0

  • Dlatego dobrzy lekarze juz dawno wyjechali z Polski (2)

    • 16 0

    • Skladki

      Jestem platnikiem dwóch skladek zdrowotnych a na prostą rechabilitacje jestem zapisany na 2020r a rechabilitanci za kase prywatnie na sprzecie kupionym za nasze pieniążki rechabilituja natychmiast super a NFZ patrzy

      • 3 0

    • Jak lekarze wyjechali a kto robi ten balagan chyba nie policjant na L4

      • 1 0

  • Szkoda naszych pieniędzy Panie Ministrze....... (2)

    Czy choroba jest od 8-16? Infolinię mamy nieźle działającą w NFZ tylko tam brakuje konsultantów. Po drugie po cóż mi Pana informacja żeby potwierdzić nasze ( pacjentów przypuszczenia),że i tak musimy skorzystać z prywatnej wizyty bo innaczej umieralnia.A może jest tak,że lekarzom jest na rękę taki bałagan i kolejki bo innaczej kto by do nich przychodził prywantnie.Teraz mają ZUS na panstwowej posadzce a resztę zarobią jak wrócą zmeczeni i do niczego nie zdolni zdiagnozować po robocie!!!!!

    • 10 0

    • Szkoda naszych pieniędzy Panie Ministrze.......

      Wolałabym zeby porządnie ruszyla telemedycyna wtedy byłaby korzyść dla pacjentów.Informacja
      jeszcze nikogo nie wyleczyla Panie Ministrze.

      • 1 0

    • Balagan

      Przeciesz ten balagan robią celowo lekarze zeby poza etatem przyjmowac za kase prywatnie

      • 1 1

  • (1)

    A będzie można się dowiedzieć dlaczego płacąc co miesiąc kilkaset złotych nie można się dostać do żadnego lekarza?

    • 14 0

    • infolinia jak zadzwonisz teraz to odbierze za ... 3 lata , zgodnie ze standardami panującymi w NFZ - tylko coroczna impreza bez opóźnień i jak zwykle na full wypasie , pewnie znowu w sali balowej kopalni Wieliczka

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Badania, konsultacje

Najczęściej czytane