• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sześć ćwiczeń na biodra i pośladki

Damian Konwent
18 lutego 2024, godz. 06:00 
Opinie (17)
Najnowszy artykuł na ten temat 5 prostych ćwiczeń na bolącą szyję i kark
Ból bioder może objawiać się w różny sposób. Warto znać ćwiczenia, które pozwalają skutecznie go wyleczyć. Ból bioder może objawiać się w różny sposób. Warto znać ćwiczenia, które pozwalają skutecznie go wyleczyć.

Jakie są najlepsze ćwiczenia na biodra i pośladki? Ból biodra może mieć różne przyczyny i nie powinniśmy ich lekceważyć. Zdarza się, że promieniuje na nogę, dlatego przedstawiamy przykładowy zestaw ćwiczeń, który przy ich regularnym wykonywaniu pozwala na skuteczne leczenie i złagodzenie bólu, ale także zwiększenie zakresu ruchu.





Jak często wykonujesz proste ćwiczenia dla zdrowia w domu?

Ćwiczenia na biodra



Ból biodra, który często promieniuje na nogę, to na pewno coś, czego nie powinniśmy lekceważyć. Jego przyczyną mogą być zmiany zwyrodnieniowe, urazy czy rwa kulszowa. W skutecznym leczeniu kluczowa jest fizjoterapia i odpowiednio dobrane ćwiczenia, które zostały skonsultowane ze specjalistami.

Głównym celem niżej prezentowanych, przykładowych ćwiczeń jest rozluźnienie napiętych mięśni oraz poprawa zakresu mobilności w biodrze. Co ciekawe, ból często nie ma źródła w stawie, a promieniuje z mięśni. Takim przykładem jest m.in. nieprawidłowe napięcie mięśnia gruszkowatego, które powoduje tzw. rwę gruszkowatą. Objawia się ona bólem promieniującym z pośladka do biodra, uda lub całej nogi.

Ponadto ból biodra może wynikać z przykurczu mięśnia biodrowo-lędźwiowego. Wówczas możemy czuć dyskomfort w pachwinie, biodrze, ale też w dolnej części lędźwiowo-krzyżowej pleców. Dlatego kluczowe jest rozciąganie napiętych i przykurczonych mięśni.



Mobilizacja stawu biodrowego



  1. Połóż się na plecach, nogi wyprostuj, ręce ułóż swobodnie.
  2. Kręć stopami na lewą i prawą stronę, do środka i zewnątrz, pozostawiając jednocześnie nieruchome całe ciało
  3. Ćwiczenie wykonuj przez 30-40 sekund




Obroty bioder podczas leżenia



  1. Połóż się na plecach, nogi zegnij w kolanach, stopy połóż tak, by w całości przylegały do maty, a ręce ułóż wzdłuż tułowia
  2. Wykonaj skręt bioder w prawo i spróbuj dosięgnąć złączonymi kolanami jak najbliżej podłogi, nie odrywając przy tym łopatek od ziemi
  3. Wytrzymaj w tej pozycji 5-10 sekund, a następnie wróć do pozycji wyjściowej
  4. Wykonaj ćwiczenie na lewą stronę
  5. Ćwiczenie powtórz po 5 razy na każdą ze stron


Darmowe ćwiczenia z fizjoterapeutą. Tysiąc pacjentów skorzysta z pilotażu Darmowe ćwiczenia z fizjoterapeutą. Tysiąc pacjentów skorzysta z pilotażu

Rozciąganie bioder



  1. Połóż się na plecach, nogi zegnij w kolanach, stopy oprzyj na podłodze, a ręce ułóż swobodnie wzdłuż ciała
  2. Unieś prawą nogę i oprzyj ją o lewą. Kostka prawej nogi powinna przylegać do lewego kolana
  3. Delikatnie odchyl prawe kolano, by rozciągnąć mięśnie. Możesz popchnąć je ręką, ale zrób to delikatnie, do momentu, gdy poczujesz rozciągnięcie w pachwinie
  4. Wytrzymaj w tej pozycji 10 sekund
  5. Wróć do pozycji wyjściowej i wykonaj ćwiczenie na drugą stronę
  6. Ćwiczenie powtórz 5 razy na każdą ze stron




Przyciąganie zgiętego kolana do klatki piersiowej



  1. Połóż się na plecach, nogi wyprostuj, ręce ułóż swobodnie wzdłuż ciała
  2. Zegnij prawą nogę w kolanie i złap ją obiema rękoma
  3. Przyciągnij prawą nogę do klatki piersiowej, naciskając je rękoma
  4. Wytrzymaj w tej pozycji 10 sekund
  5. Wróć do pozycji wyjściowej i wykonaj ćwiczenie na drugą stronę
  6. Ćwiczenie powtórz 5 razy na każdą ze stron


Czujesz ból i napięcie w szyi? Te proste ćwiczenia ci pomogą Czujesz ból i napięcie w szyi? Te proste ćwiczenia ci pomogą

Rozciąganie zginaczy stawu biodrowego w wykroku



  1. Ustaw się w klęku podpartym na prawej nodze tak, aby staw kolanowy w lewej nodze tworzył kąt 90 stopni, ręce ustaw na biodrze lub wyciągnij w górę
  2. Na wydechu zejdź w dół, prostując prawą nogę
  3. Wytrzymaj w tej pozycji 10 sekund
  4. Wróć do pozycji wyjściowej i wykonaj ćwiczenie na drugą stronę
  5. Ćwiczenie powtórz 5 razy na każdą ze stron




Rozciąganie zginaczy stawu biodrowego na leżąco



  1. Połóż się na brzuchu, nogi wyprostuj
  2. Kolano bądź oba kolana zegnij, a rękoma złap za kostki. Jeśli trudno ci to zrobić, to jako przedłużenie ręki użyj gumy lub ręcznika
  3. Wytrzymaj w tej pozycji 10 sekund
  4. Wróć do pozycji wyjściowej i wykonaj ćwiczenie na drugą stronę
  5. Ćwiczenie powtórz 5 razy na każdą ze stron

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (17)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Targi kosmetyczne i fryzjerskie - Uroda

targi

Warsztat muzykoterapeutyczny Opowieści wewnętrznego dziecka

100 zł
warsztaty, spotkanie

Dzień dla Zdrowia w Galerii Morena

badania, konsultacje

Najczęściej czytane