Wiadomości

stat

Studenci PG stworzyli aplikację dla ratowników PCK

Mobilna aplikacja stworzona przez studentów Politechniki Gdańskiej miałaby wesprzeć Grupy Ratownictwa Specjalnego PCK.
Mobilna aplikacja stworzona przez studentów Politechniki Gdańskiej miałaby wesprzeć Grupy Ratownictwa Specjalnego PCK. fot. GRS PCK TRÓJMIASTO

Ma usprawnić pracę w ratownictwie medycznym zastępując papierową biurokrację - mobilna aplikacja stworzona przez studentów Politechniki Gdańskiej miałaby wesprzeć Grupy Ratownictwa Specjalnego Polskiego Czerwonego Krzyża. Projekt studentów okazał się najlepszy spośród niemal stu zgłoszonych prac.



Czy innowacyjne projekty studentów mają szansę wejść w życie?

tak, ale jeśli studenci mają od początku wsparcie firmy, która zamie się wdrożeniem ich rozwiązania w życie 69%
raczej tak, ale zwykle jest problem z realizacją - barkuje chętnych firm do współpracy 24%
raczej nie - to zwykle ciekawe pomysły ale zbyt nowoczesne żeby można było je realizować 7%
zakończona Łącznie głosów: 87
Najwyżej ocenionym projektem został - "Mobilny system wspomagania Grup Ratownictwa Specjalnego Polskiego Czerwonego Krzyża" - autorstwa Marty Milewskiej-Mich, Natalii Madalińskiej, Pawła Lal, Pauliny Moller, Margarity Menjega. Studenci gdańskiej uczelni opracowali aplikację, która ma zastąpić obszerne papierowe karty medycznych czynności ratunkowych, jakie ratownicy medyczni muszą wypełniać podczas każdej interwencji. System ma rozwiązywać także problem związany z przechowywaniem kart.

- Mamy aplikację mobilną, w której można wypełnić wszystkie pola, które dotychczas wypełniane były na papierowej karcie. Tak wypełniony formularz wysyłamy na serwer. Upoważniona osoba może zarządzać tymi kartami, a w razie potrzeby wydrukować - tłumaczy jedna z autorek projektu.
Opiekunem projektu był Pomorski Oddział Okręgowy PCK w Gdańsku.

- W swojej pracy korzystamy już z technologii GPS. Kolejny produkt wspomagający ratownictwo jest bardzo ważnym ogniwem wspierania pracy człowieka - powiedział Wojciech Kwidziński, wiceprezes Pomorskiego Oddziału Okręgowego Polskiego Czerwonego Krzyża w Gdańsku, szef Grupy Ratownictwa Specjalnego PCK Trójmiasto.

"To dla studentów sprawdzian tego, kim będą dla przemysłu"



Projekty grupowe realizowane są od 14 lat w ramach programów nauczania na wszystkich kierunkach studiów II stopnia na WETI. Grypy 3-5-osobowe przez dwa semestry przygotowują rozwiązania rzeczywistych problemów. Część z nich powstaje na zlecenie zewnętrznych firm. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że projekt grupowy to dla studentów sprawdzian tego, kim będą dla przemysłu, pracodawców. Kształtuje nie tylko umiejętności praktyczne, ale także równie ważne umiejętności miękkie. Najlepsze projekty grupowe mogą liczyć na nagrody pieniężne ufundowane przez dziekana WETI oraz wyróżnienie.

W tym roku wyróżniono siedem spośród prawie stu zrealizowanych projektów grupowych.
Drugą nagrodę zdobyły dwa projekty.

System wspomagający rehabilitację dzieci z zaburzeniami ruchowymi wykorzystujący sygnał EMG do sterowania grą. "ReFlex" służy do monitorowania czynności elektrycznej mięśni. Składa się z urządzenia, które komunikuje się bezprzewodowo z aplikacją mobilną.

- Układ elektroniczny naszego urządzenia pracuje w sposób bezprzewodowy z aplikacją. Z naszej wiedzy wynika, że identycznych urządzeń nie ma obecnie na rynku - podkreśla Anna Gozdan, współautorka projektu.
Kolejnym docenionym projektem został - "System zdalnego pomiaru parametrów dla jednostki pływającej klasy super-jacht".

- Problem, jaki mieliśmy rozwiązać to monitorowanie z jednego miejsca pomiarów z innych sensorów rozproszonych po całym jachcie - mówi Wojciech Kluczek z grupy projektowej.

Aplikacja dla dzieci z autyzmem czy wirtualny edukacyjny plac zabaw



Wyróżniono również aplikację mobilną wspomagająca terapię inteligencji emocjonalnej u dzieci z autyzmem - "Przyjazne emocje". Projekt powstał we współpracy z Instytutem Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku.

- Jako jedyna na rynku posiada zarówno moduł gry (dziecko musi odgadnąć rodzaj emocji przedstawionej na zdjęciu) oraz moduł konfiguracyjny (zawiera 25 funkcjonalności), który pozwala dostosować terapię do każdego dziecka na każdym etapie rozwoju - tłumaczy Anna Frahs, z grupy projektowej.
"Programowalną listwę zasilającą" - w pełni działający prototyp urządzenia, który studenci nazwali "Powerit".

- Nasza listwa jest prosta w obsłudze, może działać w sposób całkowicie automatyczny, tzn. istnieje możliwość ustalenia harmonogramu, według którego będą włączane i wyłączane poszczególne gniazda. Sterowanie listwą i ustawianie harmonogramu dokonywane jest przez internet - opowiada Łukasz Łaguna, współautor projektu.
"Wirtualny edukacyjny plac zabaw" to platforma edukacyjna dla dzieci zawierająca pięć prostych gier edukacyjnych (m.in. nauka liczenia, rozpoznawania kolorów, łączenia przedmiotów z ich cieniami) wspomagających podstawową edukację.

- Główny interfejs graficzny aplikacji pozwala na dodanie dodatkowych gier - tłumaczą autorzy projektu.

Opinie (11)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Badania, konsultacje