Wiadomości

Sposoby na płaski brzuch. Co zrobić, kiedy dieta i ćwiczenia to za mało?

Najnowszy artukuł na ten temat

Dokąd na sanki w Trójmieście?

Czasami okazuje się, że właściwa dieta i ćwiczenia to za mało, żeby osiągnąć cel.
Czasami okazuje się, że właściwa dieta i ćwiczenia to za mało, żeby osiągnąć cel. fot. 123rf.com

Jesteś szczupła, ale masz problem z pozbyciem się zbędnej oponki z talii? Albo po całym dniu twój brzuch jest jak balon? Płaski brzuch to marzenie wielu osób, ale droga do wymarzonej sylwetki nie zawsze jest łatwa. Niewłaściwa dieta, zaburzenia hormonalne czy problemy z trawieniem to jedne z najczęstszych wrogów płaskiego brzucha.



Co według ciebie najbardziej sprzyja uzyskaniu płaskiego brzucha?

odpowiednia dieta 24%
zdiagnozowanie problemów, które utrudniają osiągnięcie idealnej sylwetki 14%
dobrze ułożony plan treningowy 13%
różne czynniki mają na to wpływ 40%
nie wiem, nie znam się 9%
zakończona Łącznie głosów: 262
Chociaż trudno wyobrazić sobie dietę, która będzie ukierunkowana na konkretną partię ciała, to wprowadzając do swojego jadłospisu zasady zdrowego odżywiania z pewnością przyczynimy się do eliminacji problemu.

- Moim zdaniem nie ma czegoś takiego jak typowa dieta na poszczególną partię ciała. Oczywiście, aby zredukować tkankę tłuszczową w obrębie brzucha czy innej partii ciała należy zastosować zdrowe nawyki żywieniowe. To, co jest bardzo istotne to dobór odpowiednich ćwiczeń. Warto skorzystać z pomocy doświadczonego trenera, aby wskazał, jakie ćwiczenia są bezpieczne i skuteczne w przypadku redukcji otłuszczenia w obrębie brzucha - mówi dietetyk Dominika Dietrich z Akademii Skutecznej Diety.

Zasady zdrowego żywienia według dietetyk Dominiki Dietrich:


 
* odżywiaj się regularnie - to 50 proc. sukcesu
 
* dopasuj liczbę posiłków do trybu swojego dnia
 
* zadbaj o różnorodność posiłków - urozmaicona dieta pozwoli na dostarczenie wszystkich niezbędnych składników mineralnych i witamin
 
* unikaj nadmiernych ilości tłuszczu. Wprowadzaj do diety tłuszcze zdrowe, tłuszcz też jest potrzebny.
 
* spożywaj dużo warzyw. Owoce spożywaj do dwóch, maksymalnie trzech sztuk dziennie.
 
* wprowadzaj zdrowe węglowodany, pochodzące z produktów pełnoziarnistych: z kasz lub mąk z pełnego przemiału
 
* zachowaj umiar w spożyciu cukru i słodyczy
 
* komponuj posiłki w oparciu o odpowiedni IG


Odnalezienie przyczyny



Czasami jednak okazuje się, że właściwa dieta i ćwiczenia to za mało, żeby osiągnąć cel. W takim przypadku przede wszystkim powinniśmy znaleźć przyczynę problemu. O ile w wielu przypadkach możemy mieć do czynienia z nieprawidłową dietą, o tyle bardzo często podłoże problemu może być bardziej skomplikowane.

Ludzie różnią się typem sylwetki i miejscem odkładającej się tkanki tłuszczowej, co jest uwarunkowane genetycznie.

- W późniejszym okresie życia, w czasie menopauzy, kobiety zaczynają odkładać tkankę tłuszczową bardziej w okolicach brzucha, nawet jeśli wcześniej miały tendencję do odkładania jej w okolicach ud i pośladków, zmiany te powoduje zmieniająca się gospodarka hormonalna. Zarówno u kobiet, jak i u mężczyzn wraz z wiekiem spada napięcie mięśni brzucha i nawet w tej samej wadze w późniejszym wieku sylwetka wygląda inaczej. Na takie zmiany mamy mniejszy wpływ. Natomiast mamy wpływ na ogólną ilość tkanki tłuszczowej w naszym ciele - mówi dietetyk Agata Szczerkowska-Malinowska z Centrum Dietetyki Żywienia i Zdrowia Jem Zdrowo.
Rozwiązanie powinno być dobrane w zależności od tego, co utrudnia nam osiągnięcie efektu płaskiego brzucha.
Rozwiązanie powinno być dobrane w zależności od tego, co utrudnia nam osiągnięcie efektu płaskiego brzucha. fot. 123rf.com
Nie ma diety, która redukuje tkankę tłuszczową konkretnie z brzucha.

- Jeśli jesteśmy w trakcie diety odchudzającej, chudnie całe ciało, a nie wybrane jego części, brzuch na szczęście także. Natomiast brzuch zawsze w trakcie odchudzania wygląda lepiej, nie jest taki uwydatniony, staje się bardziej wklęsły. Przy odpowiednio skonstruowanej diecie redukcyjnej możemy pozbyć się niechcianej tkanki tłuszczowej także z okolic brzucha. Należy ograniczyć ilość tłuszczów i węglowodanów oraz zwiększyć w diecie udział białka - podkreśla Agata Szczerkowska-Malinowska.
- Jeśli dana osoba naprawdę zdrowo się odżywia, regularnie ćwiczy, a pomimo wielu starań nadal ma problem z tkanką tłuszczową w obrębie brzucha, to powinna się temu problemowi dokładniej przyjrzeć. Niestety pewne zaburzenia hormonalne, takie jak przykładowo niedoczynność tarczycy, często prowadzą do otłuszczenia w części brzusznej - podkreśla Dominika Dietrich.
Czytaj także: Aktywna Babeczka. Zobacz jak ćwiczyć mięśnie brzucha

Zdarza się, że problem nie wynika z nadmiaru tkanki tłuszczowej.

- Czasami mamy do czynienia z problemem "odstającego brzuszka" ze względu na problem ze wzdęciami. Wzdęcia mogą być spowodowane złym komponowaniem posiłków lub problemami zdrowotnymi. Częstą przyczyną wzdęć są nietolerancje pokarmowe, w takim przypadku warto zaobserwować po zjedzeniu jakich produktów odczuwamy problem. Jeśli samemu nie potrafimy określić produktów nietolerowanych, to warto wówczas wykonać odpowiednie badania - wyjaśnia Dominika Dietrich.
Zadbaj o różnorodność posiłków - urozmaicona dieta pozwoli na dostarczenie wszystkich niezbędnych składników mineralnych i witamin.
Zadbaj o różnorodność posiłków - urozmaicona dieta pozwoli na dostarczenie wszystkich niezbędnych składników mineralnych i witamin. fot. 123rf.com

Indywidualnie dopasowane rozwiązanie



Rozwiązanie powinno być dobrane w zależności od tego, co utrudnia nam osiągnięcie efektu płaskiego brzucha. Przykładowo, w przypadku problemów z trawieniem powinniśmy zastosować dietę, która pomoże unormować funkcjonowanie organizmu.

- W tym przypadku świetnie sprawdza się zastosowanie diety o niskiej zawartości fermentujących oligo-, di- oraz monosacharydów oraz polioli, czyli tak zwana dieta Fodmap. Przyczyną nadmiernego odkładania się tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha może być z kolei hiperinsulinemia. W takim wypadku remedium jest zastosowanie diety o niskim indeksie glikemicznym, dzięki której możliwe będzie utrzymanie stałego poziomu glukozy i insuliny we krwi. Należy również pamiętać, że płaski brzuch można uzyskać gubiąc nadmierne kilogramy. Sposobem jest indywidualnie dobrana dieta redukcyjna - dodaje Magdalena Oleś z Poradni Dietetycznej Slimfood.
W niektórych przypadkach nie chodzi nawet o chudnięcie, a o przygotowanie naszej figury na ważne wydarzenie.

- Jeżeli zależy nam na efekcie płaskiego brzucha przed jakąś ważną imprezą, szybki efekt uzyskamy przez wyłączenie warzyw wzdymających: brokułów, kalafiorów, kapustnych, strączkowych, czyli fasolek, ciecierzycy, soczewicy. Należy także na parę dni wyłączyć z diety wzdymające owoce, takie jak: gruszki, śliwki, czereśnie - dodaje Agata Szczerkowska-Malinowska.

Opinie (30) 8 zablokowanych

  • czasem to również zła flora bakteryjna w jelitach (1)

    pomagają wtedy probiotyki, czyli „dobre bakterie”, efekty potrafią być zdumiewające - znikają wzdęcia, gazy itp.

    • 23 1

    • niezbędny jest wypłaszczacz brzucha za jedyne tysiąc pięćset

      unikalna okazja z dostawą do domu ,
      dorzucam olej z węża

      • 0 0

  • Szkoda, że tle uwagi nie poświęca się męskim brzuchom piwnym (2)

    Bardzo często to już nawet nie jest problem estetyczny tylko poważne zagrożenie zdrowia. Coraz młodsi mężczyźni paradują z wielkimi brzuchami.

    • 48 2

    • (1)

      Wolę żyć 40 lat i robić i jeść to na co mam ochotę, niż żyć 80 lat wpeir.alając sałatę

      • 2 11

      • Tylko lecz się za swoje

        • 7 3

  • Co za bzdury......

    Dla zdrowia istotne jest to czy łapiemy się na kryteria otyłości brzusznej.
    Reszta to tylko wygląd.

    • 8 5

  • Jest tylko 1 dieta - żryj mniej (1)

    • 18 7

    • Ale bzdura.

      Jedząc mniej zwalniasz metabolizm. Znałem gościa co jadł jeden posiłek dziennie i był gruby i ospały.

      • 5 1

  • Bez selfie w lustrze na fitness gym center spa resort

    nie będzie efektów...

    • 15 1

  • Każdy marzy aby mieć kaloryfer na brzuchu... (1)

    Krzysztof chce mieć na brzuchu bojler więc pije piwo i je schabowe z serem

    • 9 0

    • Najważniejsze to w życiu być szczęśliwym

      • 7 0

  • popierwsze ci co chca miec płaski brzuch to celebryci takie gimbusy podobnie jak ci co stosuja diety odchudzajace (1)

    szczupła sylwetka jest tylko dodatkiem i efektem ubocznym .Bo aktywność sportowa to klucz do zdrowia ,przyjemności .nie stosuje się żadnej diety bo odżywiasz się po prostu tym co ci smakuje i co jest zdrowe!!Ćwiczysz i trenujesz bo robisz to dla przyjemności i zdrowia.

    • 8 3

    • Widzę , ze od Chodakowskiej hahah

      • 0 0

  • (1)

    Według mnie Pani Oleś udzieliła ciekawych - cennych wskazówek. Kłopoty w obrębie brzucha to nie tylko za duża podaż węglowodanów i mała białka... wręcz przeciwnie, trzeba zbadać również jelita, hormony, bo może się okazać, że białko bardziej zaszkodzi jak pomoże. Poza tym węglowodany są potrzebne do prawidłowej pracy mózgu i tarczycy, restrykcyjne diety mogą doprowadzić do „rozwalenia” systemu hormonalnego. Wiem coś o tym, bo wielokrotnie byłam na diecie i znam bardzo dobrze konsekwencje. Dodałabym do tego zestawu - unormowanie stylu życia - więcej naturalnego ruchu i praktyki przeciwdziałające stresowi - kortyzol również ma niebagatelne znaczenie jeśli chodzi o otłuszczenie na brzuchu.

    • 5 2

    • jesli wielokrotnie byłas na diecie to znaczy tylko że powinnas iśc na prześwietlenie czaszki jak znajdą przynajmniej

      jeszcze jedną żywą komórkę mózgu u ciebie to jest dla ciebie nadzieja :)

      • 0 1

  • Chyba nie każdy może mieć płaski brzuch (2)

    Ja ważę 45 kg (przy wzroście 165 cm), a i tak mam oponkę na brzuchu. Mówię o tkance tłuszczowej, nie o odstającym wzdętym brzuchu.

    Szczerze mówiąc, już straciłam nadzieję - nawet przy regularnych ćwiczeniach, tracę tłuszcz wyłącznie z nóg, rąk i klatki piersiowej, robiąc się coraz bardziej żylasta. A tłuszcz na brzuchu zostaje. Ćwiczenia na mięśnie brzucha tylko go uwydatniają.

    • 3 1

    • (1)

      Chyba oszalałaś. Jestem tego samego wzrostu i jestem chuda ważąc 56 kg. Proszę cię, napewno jesteś chorobliwie chuda na pewno. Tym bardziej że mowisz że tracisz już z rąk i nóg... Za dużo celebrytek się naoglądałaś.

      • 3 1

      • Po prostu mam bardzo drobny kościec i generalnie bardzo drobną budowę (bardzo szczupłe nogi i ręce, obwód nadgarstka około 12 cm itd.).

        To wcale nie przeszkadza by jednocześnie mieć tendencję do odkładania tłuszczu na brzuchu. Mam go o wiele więcej niż wiele dziewczyn, które ważą po 55-60 kg przy tym samym wzroście. Ale tylko tam (jak ważyłam 55kg to także na twarzy). O tym był ten post. Że nawet będąc osobną pozornie chudą (w ubraniach) można mieć oponkę na brzuchu.

        • 1 0

  • (1)

    Potwierdzam, jedyna dobra dieta to mniej jeść. Kto przeżył ostry stres i związany z tym spadek apetytu ten wie, że wystarcza 2 tygodnie i kilogramy leca w dół na wadze.

    • 4 5

    • ale powrócą

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Badania, konsultacje