- 1 Zakwas z buraków. Warto po niego sięgać? (18 opinii)
- 2 Homeopatia powinna być w aptece? (80 opinii)
- 3 Darmowe podpaski w szkołach i urzędach (431 opinii)
- 4 "Jedynkę" na porodówce zarezerwujesz? (111 opinii)
- 5 Pół miliona podpisów pod "Tak dla In Vitro" (762 opinie)
- 6 Zmiana czasu z soboty na niedzielę (249 opinii)
Ranni żołnierze z Ukrainy leczeni w Gdańsku. "To urazy wielonarządowe, rany postrzałowe"
Pomorze jest drugim województwem pod względem liczby hospitalizacji rannych żołnierzy z Ukrainy. Do tej pory leczonych było kilkunastu pacjentów przywiezionych transportem medycznym z Przemyśla. Dziś również przekazano karetkę ze sprzętem, która trafi do Chersonia.
Od listopada 2022 r. trójmiejskie szpitale przyjmują rannych żołnierzy z Ukrainy. Są to pacjenci często z urazami wielonarządowymi, które wymagają leczenia chirurgicznego i późniejszej rehabilitacji, ale także opieki psychologicznej. W tym momencie w podmiotach leczniczych przebywa 13 osób w wieku od 22 do 39 lat.
- Są to osoby zaopatrywane na Ukrainie, a do nas przybywają po miesiącu od odniesionego urazu. Są przywożone pociągiem medycznym do Przemyśla i stamtąd są dysponowani do podmiotów leczniczych, które wyraziły wolę leczenia. Pomorze jest na drugim miejscu pod względem aktywności w leczeniu żołnierzy z Ukrainy. Leczyliśmy do tej pory kilkanaście osób, a dwie osoby wróciły już do swojej ojczyzny, a pozostałe będą rehabilitowane. Są to rany trudne do gojenia, często wielonarządowe. Mają m.in. rany postrzałowe i obrażenia kończyn. Osoby te wymagają również opieki psychologicznej. Jeżeli będzie taka potrzeba, jesteśmy gotowi dalej udzielać taką pomoc - powiedział Leszek Bonna, wicemarszałek Województwa Pomorskiego .
Do tej pory specjalistyczna opieka została udzielona kilkunastu osobom.

"Urazy skazują ich na bycie inwalidami do końca życia"
Żołnierze są leczeni na mocy współpracy pomorskiego samorządu z Ministerstwem Spraw Zagranicznych i Ministerstwem Zdrowia.
- W naszym szpitalu 10 żołnierzy uzyskało taką pomoc. Główny wysiłek spoczywał na Klinice Ortopedii i Traumatologii Narządu Ruchu, która mieści się w Szpitalu im. M. Kopernika, ale pacjenci trafiali również na Oddział Chirurgii Urazowo-Ortopedycznej na Zaspie. Niekiedy jest to wieloetapowe i skomplikowane leczenie, ale staramy się przywrócić ich do normalnego funkcjonowania - podkreślił Dariusz Kostrzewa, prezes zarządu spółki Copernicus.
Leczenie żołnierzy jest finansowane ze środków NFZ, a ich pobyt ze środków wojewody, ale także zasobów województwa pomorskiego.
- Niestety wiemy doskonale, że urazy, których doznali na polu walki, często skazują ich na bycie inwalidami do końca życia. Jest to niebywałe że w XXI w. spotykamy się z tak okrutnym działaniem jednego człowieka wobec drugiego, który przy użyciu artylerii, karabinów i pistoletów zadaje ból i śmierć naszym sąsiadom. Powinniśmy jak najszerzej pomagać naszym braciom z Ukrainy i dążyć do jak najszybszego końca wojny - dodał Leszek Bonna.

Karetka z Gdańska do Chersonia
Trójmiejskie szpitale organizują również pomoc materialną. Spółka Copernicus właśnie przekazała karetkę, która docelowo trafi do Regionalnej Przychodni Onkologicznej w Chersoniu. Pojazd kilka lat służył gdańskim ratownikom, teraz wyjedzie w region objęty konfliktem zbrojnym. Na miejsce dotrze za mniej więcej półtora dnia.
- Niestety we wschodniej Ukrainie wojna ma cały czas wielkoskalowy wymiar, stąd też potrzebna jest pomoc, którą niesiemy naszym sąsiadom. Ważne, aby w najbliższym czasie nasi sąsiedzi zwyciężyli i na Ukrainie zapanował pokój - podkreślił Leszek Bonna.
Wśród darów znalazły się również pompy infuzyjne i kardiomonitor. Warto podkreślić, że w późniejszym czasie do Chersonia trafi jeszcze kilkadziesiąt agregatów o wartości 100 tys. zł, co stanowi pokłosie decyzji pomorskiego Sejmiku i przyjętej uchwały, ale także zaangażowania konsula Ukrainy w Gdańsku.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-01-13 15:35
Na kartach współczesnej historii Polski pomoc Ukrainie będzie jednym z jaśniejszych momentów.. (42)
..chwała wszystkim zaangażowanym a żołnierzom, którzy stanęli do walki z najeźdźcą zdrowia i spokoju.
- 351 445
-
2023-01-13 19:39
(2)
Naziści tez?
- 45 24
-
2023-01-16 09:32
Najpierw zerknij na mapę (1)
Naziści rodem z sowieckiego KGB są po drugiej stronie frontu.
- 9 13
-
2023-01-16 11:30
to się nazwya projekcja
masz projekcję, bo ci głupio przyznać że wspierasz UPA, bandyterkę, największych złodziei Europy i jawnych apologetów hitleryzmu
- 7 8
-
2023-01-13 19:41
Nie zapomnij pojechać na front do swoich pobratynców.
- 57 32
-
2023-01-13 19:58
jaśniejszym punktem??? chyba ne iw stosunku do obywateli Polski. Nie dość, że przy zapaści systemu zdrowia leczeni są jeszcze (23)
a Polacy czekają miesiącami/latami lub umierają w przysłowiowej poczekalni, to jeszcze rujnuje się przyszłość kolejnego pokolenia przyznając ekstra miejsca ukraińcom kosztem polskich uczniów
- 105 55
-
2023-01-13 20:27
(1)
Od marca emerytom będzie potrącana duża większa składka co miesiąc na ubezpieczenie zdrowotne.
- 56 15
-
2023-01-14 14:53
hierojom sława...
- 6 41
-
2023-01-14 02:11
(8)
Lepiej czekać, aż to Polacy będą ginąć od rosyjskich rakiet i kul? Kolejny agent Rosji - czy tylko "pożyteczny id*ota"?
- 50 84
-
2023-01-14 09:48
Już się Putin rozpędził zaatakować kraj członkowski UE i NATO.
Niech wam Żeleński zmieni płytę, bo tej już nikt nie słucha.
- 64 34
-
2023-01-14 14:44
Polskojezyczne wladze wrecz nie moga sie tego doczekac.
- 31 4
-
2023-01-14 14:55
Te, Gdańszczanin - kim dla ciebie jest Bandera? (4)
- 45 12
-
2023-01-16 07:46
(2)
Bandera nie żyje nie wiem czy wiesz.
- 8 18
-
2023-01-16 08:35
Ale jego duch w społeczeństwie Ukraińskim jest silny
Nawet silniejszy niż kilkanaście lat temu.
- 30 6
-
2023-01-16 09:17
ale trepy ukraińskie biły mu pokłony całkiem niedawno
- 18 4
-
2023-01-16 08:53
pewnie dla niego jest też bohaterem jak Zełeński ? co ?
"Gdańszczaninie" spod Łucka, to jak jest ?
- 8 4
-
2023-01-16 09:17
może po prostu prowadzić korzystną dla Polski politykę?Jak się najęło za kundla ameryki do obsikiwania Rosji to trzeba się liczyć z kosztami
- 13 4
-
2023-01-14 19:25
(10)
Naprawdę myślisz, że 13 żołnierzy z Ukrainy przyjętych poza systemem cokolwiek zmieni w kolejkach Polaków oczekujących do lekarza? To tylko błąd statystyczny... A pomyśl, czego ci ludzie doświadczyli: walczyli o kraj, często stracili najbliższych, sąsiadów, dorobek całego życia - na koniec stracili sprawność, do końca życia zostaną niepełnosprawni. A Ty umiesz tylko dzielić.
- 42 50
-
2023-01-15 08:24
(8)
A te kilka milionów uchodzców i dezerterów którzy u nas wczasują nie liczysz? Oni wszyscy bezpłatnie korzystają z naszej służby zdrowia i leczą się w naszych szpitalach. Uważasz że nie ma to wpływu na znaczne wydłużenie czasu oczekiwania do lekarza czy do szpitala? Nasza służba zdrowia już wcześniej była na skraju zapaści , a teraz jeszcze doszło kilka milionów ukraińców leczących się na nasz koszt!
- 62 18
-
2023-01-15 09:15
uchodźców jest kilka tysięcy, reszta to turyści socjalni i do roboty (5)
- 27 6
-
2023-01-15 09:40
Kłamiecie. (4)
Zawsze tak bywa że najpierw wieją najbardziej obrotni, bogatsi. To oni wynajmują mase mieszkań. Oczywiście że też jest pomoc ale nie przesadzajmy. a jesli idzie o to ile milionów wyjechało to wyłącz jeden z drugim prąd i ogrzewanie i powiedz czy tak da się żyć. Nie da. Wpierw myslałem że to uciekinierzy którym nie chce się bronić własnej ojczyzny
Zawsze tak bywa że najpierw wieją najbardziej obrotni, bogatsi. To oni wynajmują mase mieszkań. Oczywiście że też jest pomoc ale nie przesadzajmy. a jesli idzie o to ile milionów wyjechało to wyłącz jeden z drugim prąd i ogrzewanie i powiedz czy tak da się żyć. Nie da. Wpierw myslałem że to uciekinierzy którym nie chce się bronić własnej ojczyzny ale obecnie uważam że głupi ten co nie wyjedzie jak nie ma prądu czy ciepła. Zwłaszcza ci z dziećmi. Chyba nikt nie watpi że jakby Putin wygrał to wexmie się za Polskę. Wcześniej nie pomogliśmy Czechosłowacji a i tak bomby poleciały na Polskę. Z tym NATO tez nie przesadzajcie ze nas obroni. To USA głownie gra. Jednak jakby doszło do wojny o Tajwan USA skupi się na tamtejszym kierunku a co tutaj? To dlatego nasi rzadzący kupuja obecnie wszystko co się da na... wczoraj. Korea też z miłosci nam sprzetu tak szybko nie przekazuje. Wiedzą że jak bedziemy lepiej uzbrojeni to tym bardziej USA im pomogą. Ja tam czuje się więc jak przed II wojną. Nic nie jest pewnego. I dlatego niech ukraińcy walczą i wygrają. Pomoc wojskowa jak i cywilna jest w naszym interesie.
- 14 35
-
2023-01-16 07:35
pytanie czemu do polski? (2)
Cała zachodnia ukraina jest wolna od wojny. Tam nie dają pieniędzy za to, że się przybyło? I, że się "broni przed Moskalem"?
- 22 4
-
2023-01-16 08:18
(1)
Tyle że tam nie ma prądu, wody i nie ma możliwości życia i zarabiania na chleb. Wszystko stoi. Polacy niezadowoleni z uchodźców: przestańcie widzieć tylko czubek własnego nosa
- 11 25
-
2023-01-16 08:40
Przestań widzieć medialny spektakl
Wojna to jest na bliskim wschodzie czy w Afryce. Założę się że nawet na Haiti łatwiej dostać kulkę niż w takim Kijowie.
- 11 12
-
2023-01-16 08:38
Tak, putin od razu rzuci siły na ich ulubioną Warszawkę
Zaryzkuje otwarty konflikt z krajami atomowymi, dla realizacji swojej wizji odtworzenia zsrr. Tego zsrr, w którym Polski nigdy nie było.
- 12 6
-
2023-01-15 16:03
Gdyby była na skraju zapaści to już by się zapadła. Całe to gadanie o byciu na skraju to zwykłe lamentowanie. Nawet teraz z kilku milionami Ukraińców jest tak samo źle jak było wcześniej, ale żadnej zapaści nigdy nie będzie. Jakby coś to kasę się dodrukuje, cała UE tak robi i jakoś się to wszystko kręci.
- 4 16
-
2023-01-16 08:02
Przed wojną na Ukrainie u nas było dokładnie tak samo
Masa pijaków na SOR-ach i ludzi z bólem paluszka.
- 8 10
-
2023-01-16 07:33
Karma wraca
- 6 3
-
2023-01-16 08:00
Poczytaj statystyki !
Ponad 50% pacjentów na SOR-ach to osoby pijane. To przez nich inni umierają.
- 8 12
-
2023-01-14 08:22
Dla ciebie (1)
- 2 6
-
2023-01-14 13:26
Zobaczysz z dniem rewaloryzacji w marcu 2023r,sprawdź sobie ile aktualnie Ci potrącają.
- 15 2
-
2023-01-14 10:43
Do niedawna najemnika traktowano jako płatnego mordercę ! (1)
A gdyby taki był po drugiej stronie to byłby bohaterem czy nie ?
- 26 4
-
2023-01-16 13:03
A od już niedługo będziemy jako podatnicy płacili renty na dzieci po najemnikach - czemu my, czemu nie nasi 'bracia', czemu zmieniają prawo pod konkretną sytuację, czemu mogą to robić bez uzgodnienia z wolą narodu jak w demokracji powinno to wyglądać?
- 3 1
-
2023-01-14 11:26
wiesz a ja mysle ze 3 milionowa Armia 1 i 2 Wojska Polskiego u boku armi czerwonej (2)
dzieki temu mamy Polske w obecnym krztalcie bez zydow, niemcow i innych wykorzenionych - jest najjasniejszym momentem - zrobilismy to sami.
- 4 26
-
2023-01-14 13:29
Bzdury ! (1)
Na skutek II W.Ś. straciliśmy elity naszego kraju. Na zachodzie wymordowali Niemcy a na wschodzie ruscy. Wymordowano profesorów, naukowców, oficerów i inżynierów w tym gronie byli również Żydzi którzy pracowali również dla dobrostanu Polski.
- 36 2
-
2023-01-14 14:46
A najwiecej tzw. elit popelnilo hare kryszna atakujac czolgi z butelka bimbru w dloni. Kwiat polskiej inteligencji.
- 10 17
-
2023-01-16 08:31
(2)
To prawda, przynajmniej pierwszy odruch pomocy mieliśmy taki spektakularny, że aż poszło to w świat! Jestem dumna z Polaków!
Teraz niestety coś się zaczyna psuć, trole internetowe zaczynaja pracę na zwiększonych obrotach, to jest ich ostatnia szansa aby nas skłócić, zanim Putin przegra- 7 12
-
2023-01-21 11:58
To jedz na front
- 0 0
-
2023-02-22 01:48
Mylisz się.
Putin nie przegra! Nie ma na to szans!
- 0 0
-
2023-01-16 09:15
będzie przykładem naiwności głupoty i pozbawienia rozumu bo na wdzięczność tamtych raczej nie ma co liczyć swoją pogardę wobec nas pokazują tak że nawet głupi by ją odczytał
- 4 4
-
2023-01-17 09:03
Pomagamy i będziemy pomagać Ukrainie. (1)
My Polacy i cała Europa. Wojna Rosji, wojna Putina zakończy się klęska barbarzyńców czyli Rosji.
- 1 3
-
2023-02-22 01:51
Barbarzyńcy to ukrofaszyści a nie Rosjanie
Wojna zakończy się upadkiem ukrainy a nie klęską Rosji.
- 0 0
-
2023-01-21 11:55
Za siebie walczą
- 0 0
-
2023-01-13 16:46
Pomagajmy im i leczmy ich, walczą za nas... (33)
Jak ich zabraknie to Polacy będą ranni i będą ginęli...
- 175 452
-
2023-01-13 16:51
Na razie Polacy giną walcząc o Ukrainę, a turyści piją wódkę na polskich budowach. (11)
- 89 20
-
2023-01-13 18:52
Polacy to bohaterzy - nasz Gombrowicz zwiedzał Argentynę 1939-45 (8)
- 8 10
-
2023-01-14 01:31
Gombrowicz z cala pewnoscia nie byl i**ota. (7)
- 15 5
-
2023-01-15 09:50
Polacy walcza w Ukrainie??? (6)
Skąd to wiesz? Z Rosji? No to zakładaj ubranie i jedź na Ukraine aby to sie spełniło. Jakoś nie słyszałem o takich ludziach. Owszem jakies pojedyńcze przypadki się znajda ale to Ukraińcy sami walczą... i dobrze. Naszym zaś celem jest pomóc im wojskowo oraz przyjąć część uchodźców. A propo nich to zniszczona Ukraina została tam gdzie najludniej. To
Skąd to wiesz? Z Rosji? No to zakładaj ubranie i jedź na Ukraine aby to sie spełniło. Jakoś nie słyszałem o takich ludziach. Owszem jakies pojedyńcze przypadki się znajda ale to Ukraińcy sami walczą... i dobrze. Naszym zaś celem jest pomóc im wojskowo oraz przyjąć część uchodźców. A propo nich to zniszczona Ukraina została tam gdzie najludniej. To tak jakby Śląsk był zniszczony najbardziej zurbanizowany. pomyśl o ewakuacji Śląska i wtedy oceń ukraińców jak sobie radzą. Jesli zaś idzie o pijących wódkę to kłamiesz człowieku. Kiedyś jak tylko przyjeżdżali robole to nawet słowa po polsku a jak kupowali to wkoszach piwo czy mocniejsze trunki. Mieszkam w Gdańsku to sporo widziałem. Nawet sadziłem że się nie nauczą polskiego nigdy. Teraz zaś jak wojna i przyjechali ci inni to w sklepach samych facetów z ukrainy nie zobaczy nikt. Zawsze kobieta i wspólne zakupy. Mają przepierniczone bo baby ich pilnują (a może nie ich ale ich kasy). i jakoś alkoholu nie widziałem jak kupują czyli dużo rzadziej to jest obecnie. Jedno co mnie dziwi to obecna łatwość nauki polskiego przez ukraińców. Owszem łamia trochę ale staraja się ostro. Widac można.
- 6 30
-
2023-01-15 13:26
Nie w Ukrainie, a na Ukrainie. (3)
Tak samo jak na Węgrzech, a nie w Węgrzech.
- 29 6
-
2023-01-15 17:31
Pisze sie 'w Ukrainie' taborecie bo to kraj (2)
- 3 36
-
2023-01-16 07:41
Na Ukrainie
- 19 3
-
2023-01-16 09:30
Taboret masz w glowie w miejscu odjetego mozgu.
- 8 0
-
2023-01-15 18:02
(1)
takie komentarze pokazują tylko jak małą wiedzę macie w tym co dzieje sie na Ukrainie. Sytuacja będzie podobna jak do tej z preparatami - kłamali w mediach, cenzurowali a teraz wychodzi obraz zniszczeń. Biznesmeni udający się do Davos szukają nieszczepionych pilotów... z tymi ze wschodu będzie podobnie - jak zaleją nasz kraj, założą swoją partię wtedy będziecie zszokowani ale będzie za późno. Dalej ślepo wierzcie w to co mówią media
- 28 8
-
2023-01-16 07:38
Pamiętaj Lasze, co do Wisły to nasze
kojarzycie? Rozumiem, że bardziej boicie się moskala, niż banderowców? To mnie to jeden wooj
- 16 2
-
2023-01-14 19:35
Ukraincy z polskim paszportem, a nie Polacy.
- 29 5
-
2023-01-16 11:50
Dokładnie..za nas nie robią niczego, prędzej to już ich ziomale z nas bekę mają.
- 5 0
-
2023-01-13 16:51
"Cov. Id. 19 ... 84" (3)
Walczą ... w Polskich "Żabkach" (jako sprzedawcy lub klienci) i na budowach ... Następny naiwniak, przesiąknięty propagandą tv.
- 66 14
-
2023-01-14 17:43
Następny co włączył myślenie po filmikach z jutuba (2)
A tak naprawdę biedny, bo zmanipulowany przez kremlowską propagandę.
- 8 32
-
2023-01-14 19:36
Lepiej wlaczyc pozno czy wcale?
- 8 1
-
2023-01-16 07:42
Sam jesteś jak propaganda głupoty
- 5 0
-
2023-01-13 17:11
Walcza za Ukraine
Walczą za siebie, swój kraj, nie za Polskę i nic dziwnego.
- 73 6
-
2023-01-13 17:29
Hahahahahahaha
- 21 2
-
2023-01-13 17:51
A ty bys walczyl za Niemcy
Czy za swój kraj?
- 24 6
-
2023-01-13 23:48
na świecie jesteśmy postrzegani jako podżegacze wojenni więc nie zdzwi się jak w którymś momencie wpadnie rakietka
- 27 8
-
2023-01-14 02:19
Lud francuski głodował, gdy Ludwik XVI Burbon finansował wojnę kolonii w Ameryce. 21 stycznia rojaliści
będą obchodzić rocznicę jego bolesnej smierci na Pl. Rewolucji.
- 13 1
-
2023-01-14 09:51
To nie nasza wojna więc nikt za nas nie walczy!!!
- 37 10
-
2023-01-14 11:48
Walczą za siebie.
- 34 4
-
2023-01-14 18:55
To nie jest nasza wojna! (1)
- 43 4
-
2023-01-14 19:37
Niektorzy robia wszystko, zeby niedlugo byla.
- 35 3
-
2023-01-15 12:46
Nie walczą za nas
Ukraina przede wszystkim walczy o swoją niezależność i swój interes narodowy. Nam ktoś wmawia że walczą za nas byś mógł powtarzać te propagandę
- 41 3
-
2023-01-16 07:32
Niech owsiak przekaze sprzet i karetki.. zobaczymy czy to zrobi. (1)
- 4 4
-
2023-01-16 09:05
To tak nie działa. Nasze szpitale potrzebują sprzętu.
- 3 1
-
2023-01-16 07:33
?
rosja napadła Ukrainę, a nie Polskę, więc Ukraińcy walczą TYLKO za Ukrainę - za Siebie i Swoich Bliskich !!!!!
- 17 4
-
2023-01-16 07:36
HAhahahahhahaha
polacy to jednak naród, który potrafi udowodnić, że można żyć bez mózgu.
- 15 1
-
2023-01-16 09:36
Ludzie małej wiary zacznijcie myśleć i czytać tylko sprawdzone informacje, A nie gnioty i Fake Newsy. Putin nie zaatakował by naszego kraju, bo boi się odpowiedzialności. Jesteśmy członkiem NATO, a wypowiedzenie wojny z nami równało by się z wypowiedzeniem wojny NATO. Tak, zaraz ktoś powie, że na początku II WŚ też myśleliśmy, że pomoc napłynie
Ludzie małej wiary zacznijcie myśleć i czytać tylko sprawdzone informacje, A nie gnioty i Fake Newsy. Putin nie zaatakował by naszego kraju, bo boi się odpowiedzialności. Jesteśmy członkiem NATO, a wypowiedzenie wojny z nami równało by się z wypowiedzeniem wojny NATO. Tak, zaraz ktoś powie, że na początku II WŚ też myśleliśmy, że pomoc napłynie m.in. z USA, Wielkiej Brytanii i Francji, ale tak tym razem by nie było. Uruchomienie art 5 a dalej art. 6 NATO wiąże się z wojną Rosyjsko - Nato-wska. NATO ma potężniejszy arsenał niż Rosja i Putin świetnie sobie z tego zdaję sprawę. Ponadto drugim problemem Putina byłby jeszcze większy kryzys ekonomiczny, a co za tym idzie jego znienawidzeniem przez wpływowych oligarchów.
- 7 1
-
2023-01-16 09:53
Wmówili ci ten bełkot i cały czas to powtarzasz
Nikt nie będzie umierać za nich, a oni za nas.
- 6 1
-
2023-01-17 08:21
...
rozbawiłeś mnie hahahah. Większej głupoty ostatnio nie słyszałam.
- 0 0
-
2023-01-13 19:52
(62)
pod takimi artykułami jak ten o Ukrainie, jak i np. o prezydencie Adamowiczu, trzeba wyłączać komentarze. ilość mściwych komentarzy, mowa nienawiści jest nie do przyjęcia. portal nie może tolerować (a toleruje) takiego nikczemnego pisania. nie chodzi o kneblowanie kogokolwiek, ale wyważone i zwyczajnie przemyślane komentarze, a nie emocjonalny hejt. Jesteście medium publicznym i to zobowiązuje! Po drugie - Chwała Ukrainie!
- 176 423
-
2023-01-13 20:03
(3)
Jaka mowa nienawiści? Każdy ma prawo wyrazić swoje zdanie! To my Polacy płacimy za całą pomoc ukrainie i ukraińcom więc mamy prawo do opinii na ten temat! Mamy dość całej pomocy i utrzymywania milionów ukraińców, naszego zadłużonego kraju na to nie stać!
- 128 25
-
2023-01-14 17:28
Mów za siebie tutaj. (2)
A "my Polacy" to możesz wykrzykiwać na swoich partyjnych zjazdach konfederastów.
- 22 74
-
2023-01-14 19:36
(1)
Skoro nie jesteś Polakiem to co tu robisz? Plujesz na Polskę?
- 51 12
-
2023-01-16 07:50
To jest portal o Trójmieście może nawet Hindus się wypowiadać o lokalnych sprawach i nie trzeba być Polakiem żeby pisać o krzywych chodnikach.
- 15 5
-
2023-01-13 20:18
(3)
Ile ci pacą Saszka za te komentarze? Nie powinieneś być teraz na froncie i bronić ojczyzny?
- 76 14
-
2023-01-13 20:41
Wejdź na jakiś portal niezależny (1)
To przestaniesz pisać bzdury i zrozumiesz jak robią z ciebie wała
- 43 6
-
2023-01-14 01:50
nie ma takiego.
- 13 10
-
2023-01-13 20:43
tobie chyba nędzny aktorzyna dobrze płaci
- 32 2
-
2023-01-13 20:42
(4)
część mojej rodziny została wymordowanych przez tych twoich ukraińców grobów już nie ma bo ci obecni już zaorali polski cmentarz, moja babcia jak opowiadała o tych twoich braciach to mówiła że ss lub gestapowiec w porównaniu z nimi był człowiekiem, polak jak go złapali to modlił się żeby na komendzie byli niemcy
- 98 10
-
2023-01-14 03:34
(1)
Oj Wania, poducz się się jeszcze języka polskiego.
- 10 67
-
2023-01-15 16:58
gdańszczanin zmień podpis na banderowiec bo obrażasz gdańszczan
- 30 3
-
2023-01-14 10:25
Ja (1)
Prawda mój dziadek to samo mówił.
- 50 3
-
2023-01-15 21:10
To prawda, byłem tym dziadkiem.
- 4 16
-
2023-01-13 21:01
(3)
Bycie Polakiem zobowiązuje do pamiętania historii naszych rodaków zamordowanych przez banderowców! Także swoją miłość do banderowców zachowaj dla siebie i nie nakazuj innym ich kochać i im pomagać!
- 76 8
-
2023-01-13 21:54
(1)
Ilu Polaków zamordowali rosjanie od 18 wieku? Zesłania, mordy, Katyn to tylko mała część.
- 16 39
-
2023-01-14 01:24
Stalin to Gruzin, wiec nie Rosjanin.
- 28 13
-
2023-01-16 07:52
Wymordowali nas też Niemcy a Polacy od lat do roboty do Niemiec jeżdżą i stare fury sprowadzają.
- 4 7
-
2023-01-13 21:37
czy nie moge napisac prawdy (6)
.....napisalam , ze brat wlasnie dzisiaj 'dostal ' sie do lekarza, ale musial prywatnie, napisalam , ze ostre balangi w kazdy weekend musze znosic przez sciane , bo kilkunastu ukraincow ostro pije , ze puszki i butelki po alkoholu nie mieszcza sie w smietniku. czy to jest hejt, czy nie mam prawa o tym napisac .nasze balkony sa zlaczone bo to domek szeregowy, czasami sie boje.
- 77 5
-
2023-01-14 00:11
musisz uważać bo oni lubią z kosami łazić
- 45 4
-
2023-01-14 09:03
(1)
Wzywaj za każdym razem policję! Trzykrotne wezwanie policji pod ten sam adres skutkuje sprawą w sądzie!
- 47 1
-
2023-01-15 17:00
tak zgłaszaj tylko nie mów że chodzi o ukraińców bo 100% że nie przyjadą przerabialiśmy już to w moim bloku teraz wzywamy do awanturujących się bezdomnych
- 27 1
-
2023-01-14 17:31
Taka sama prawda jak te inne urban legends (2)
A szwagierka czasem nie widziala u fryzjera Ukrainki, ktora nie chciala placic, bo jej sie nalezy darmo?
- 14 29
-
2023-01-14 19:39
Wyobraz sobie że nie szwagierka ale sama osobiście byłam świadkiem takiej sytuacji gdzie uchodzczyni po usłudze wstała z fotela i powiedziała że jest z ukrainy i nie zapłaci bo jest uchodzczynią, po czym wstała i wyszła z salonu. To działo sie w salonie w którym pracuję... coś jeszcze chciałeś dodać do sytuacji?
- 43 6
-
2023-01-14 23:38
dokładnie, te brednie o jakiejś babci co ciastem rosyjskich żołnierzy zatruła, o pszczołach co wybiły kolejnych - tego już nie można słuchać, kto to rozpowszechnia i w jakim celu robi...
- 26 5
-
2023-01-13 21:52
(10)
swoim chcesz knebel na usta założyć? nie poprzewracało się w czterech literach? Może zdejmij różowe okulary i się rozejrzyj jak tu fajnie się zrobiło od kiedy całymi hordami się tu zlecieli. Czy to taka miłość do bliźniego z perspektywy licealisty, który jeszcze gie wie o życiu?
- 48 7
-
2023-01-14 17:32
Jakim swoim? (4)
Ktoś, kto sprzyja rosji, nie jest "mój".
- 7 36
-
2023-01-14 19:40
To jedz do siebie bronić ojczyzny a nie sie tutaj dekujesz i udajesz patriote jak większośc twoich rodaków którzy tu zdezerterowali przed wojną!
- 30 4
-
2023-01-14 23:38
a z kolei ten co sprzyja nazistom ukraińskim nie powinien mieć miejsca w Polsce
- 24 4
-
2023-01-15 19:10
Riposta
Kto sprzyja krajom mordującym Polaków nie jest "mój" (Niemcom, Ruskim i ... Ukraińcom). Więc weź nie pieprz !!!
- 4 1
-
2023-01-16 10:42
a dlaczego mam nie sprzyjać Rosji a sprzyjać mordercom banderowskim?Ja chcę mieć dobre stosunki z Rosją tani gaz prąd i paliwa w d.. mam jankesów i ich pseudo przyjaźń polegającą na dym..niu nas bez mydła
- 6 2
-
2023-01-14 18:37
Mam wrażenie, że farma trolli działa bezpośrednio na serwerze trójmiasto.peerel (4)
Inaczej by moderacja coś zrobiła
- 6 30
-
2023-01-14 23:39
(2)
lepiej się czyta opluwanie Rosjan prawda?
- 22 7
-
2023-01-15 13:26
Lepiej. (1)
s
- 7 9
-
2023-01-16 11:19
ta polacka rusofobia obsesja a z drugiej strony całkowita służalczość wobec amerykańskiego pana
- 6 2
-
2023-01-14 23:46
boisz sie prawdy o ukraiskich braciach i siostrach?
- 31 5
-
2023-01-15 02:07
Rosja czy Ukraina jeden p. (6)
Chwała Polsce! Chwała polskim Bohaterom! Cześć pamięci pomordowanych 100 tys Polaków przez UPA. Hańba tym, którzy dzisiaj pieją peany na czesc banderowcow. Śmiecie podważać to co Ukraińcy zrobili naszym nieszczęsnym rodakom, to poczytajcie trochę, popytajcie dziadków, o ile macie nerwy ze stali. Nie da się tego opisać bez emocji. Pomagać ale rozsądnie, Polacy powoli mają dosyć.
- 42 3
-
2023-01-15 11:03
(2)
Święte słowa! Polacy albo nie znają historii swoich przodków albo udają miłośc do banderowców bo tak nakazuje im pis i propaganda telewizyjna....
- 22 5
-
2023-01-15 17:41
na Ukrainie giną rodziny, dzieci. rozumiem że to cie cieszy i zaspokaja twoja żądzę zemsty za banderowców 100 lat temu ? (1)
- 4 25
-
2023-01-15 18:11
warto jeszcze dopisać, że rodziny z dziećmi giną na wschodzie Ukrainy z rąk azovców i innych organizacji nazistowskich. Proceder ten trwa już parę lat. Faktycznie, nie ma co rozpamiętywać tego co działo się 100lat temu - Katyń też już sobie odpuśćmy, było minęło
- 16 6
-
2023-01-15 17:37
dzielenie narodow i eu jest na rękę Rosji. (2)
Idę o zakład, że ruch narodowy, pogromy po obu stronach to robota służb Rosji. Jak nie wiesz o co chodzi to zawsze się zastanów kto korzysta na zatargach między krajami wschodniej Europy.
- 5 15
-
2023-01-15 18:14
ja WIEM doskonale - Stany zjednoczone!
- 10 5
-
2023-01-16 13:16
Rosja chce współpracować z krajami zachodu, zachód chce współpracować z Rosją ale trącili się do tego jankesi i mamy to co mamy
Pan chroni swojego mapeta na Ukrainie swoimi służbami, daje mu wszystko czego zażąda bo na razie nie traci swoich obywateli tylko Ukraińców. Sięgając do historii parę lat wstecz sami wyciągniecie takie wnioski, ale trzeba szukać w różnych źródłach, nie tylko naszych bo nasze były sterowane. Nawet na YT są filmy z generałami celebrytami obecnie, którzy wypowiadali się na tematy Ukrainy - włos na głowie się jeży jak teraz zmienili zdanie. To są ludzie bez kręgosłupa moralnego
- 3 1
-
2023-01-15 13:25
Wolnosc slowa kolego.
Trudno. Ja nie zamykam komus ust i nie chce, zeby mi zamykano, bo nie pasuja komus moje poglady. Ja popieram Ukraine, ale niepodobaja mi sie przywileje dla Ukraincow w Polsce. Jakim prawem dostaja 500+? Pomoc, jak najbardziej, przywileje, w zadnym wypadku.
- 14 2
-
2023-01-15 21:11
(1)
Portal sam jest dziwnie pisowski dlatego chyba taka duża tolerancja dla mowy nienawiści pomimo twierdzenia ze takie opinie bedą kasowane. Czytanie komentarzy tutaj to zetknięcie się z niemożliwym ściekiem.
- 2 10
-
2023-01-16 13:21
Acha, czyli plusie na Rosję może być ale prawda o Ukrainie już nie... podwójne standardy? A gdzie wolność słowa i wypowiedzi? Chcesz stosować metody które podobno stosuje się w Rosji? A wieszanie kukły prezydenta Rosji na drzewie i puszczanie zdjęcia tu na portalu może być? A samochody, sklepy w których sa karteczki z ..uck Putin może być? Może Polacy w końcu widzą, że ktoś chce ich zrobić w balona i się wkurzyli...
- 3 0
-
2023-01-16 08:36
Absolutnie jestem za cenzurą i blokowaniem wolności wypowiedzi (1)
nie może być tak, że ludzie powiedzą wprost, co myślą!
- 3 2
-
2023-01-16 13:22
to jedź na Ukrainę, tam prezydencio pozamykał niewygodne media, dziennikarze potracili życie - przydasz się z nowymi pomysłami
- 3 0
-
2023-01-16 08:43
Ciekawe
Bo wg mnie 99% Polaków ma delikatnie mówiąc odmienny od obowiązującego stosunek do naszych okupantów.
- 2 3
-
2023-01-16 08:46
Wolność słowa
Dla jednych pomoc ukrainie to duma i obowiązek, a dla innych marnotrawstwo środków. Dla jednych Adamowicz był wspaniałym prezydentem, a dla innych pazernym bucem, robiącym wałki dla własnej korzyści. To nie jest hejt, tylko wolność wypowiedzi.
- 9 0
-
2023-01-16 09:22
będziesz mówił co prywatna firma ma robić ?
łapka w dół za takie brednie.
- 0 4
-
2023-01-16 09:27
Chyba chwała Polsce pajcu.
Pomyliłeś się.
- 4 1
-
2023-01-16 09:34
To prawicowy portal (1)
Nic mnie tutaj już nie dziwi
- 0 6
-
2023-01-16 09:51
Od kiedy PiS to prawica?
- 1 3
-
2023-01-16 09:52
Dlaczego tylko pod artykułami o Ukrainie i Adamowiczu? Popatrz sobie i "mściwych komentarzy i mowy nienawiści" jest np. pod artykułami w jakikolwiek sposób dotykającymi kościoła. Czy tam też należy wyłączyć komentarze?
- 4 1
-
2023-01-16 10:34
oczywiście wyłączać bo ma być jedna prawda i koniec każdemu kto uważa inaczej trzeba zatkać usta prawda?
- 1 1
-
2023-01-16 11:03
O Ukrainie rozumiem, ruski i onuc hejt. Ale o budyniu prawdę wyłączać
- 3 1
-
2023-01-16 11:18
WON
- 3 1
-
2023-01-16 11:24
Polak z polskiego Gdańska
dulkiewicz zamknij jape i do roboty a nie piszesz w internecie glupoty mendo
- 5 1
-
2023-01-16 12:24
To musi byc sterowane (1)
tyle ruskim zostalo z ich aparatu propagandowego. Agenci wplywu albo batalion trolli
- 1 2
-
2023-01-16 13:25
ciężko uwierzyć w to, że Polacy nie chcą być zakłamywani i oszukiwani, prawda?
- 2 0
-
2023-01-16 19:43
'' zakneblować '' komentowanie
prawdy nie trzeba kneblować......chwała polakom
- 1 0
-
2023-01-18 10:20
jedź do siebie
i tam na wschodzie dodawaj sobie opinie i porady
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.