Wiadomości

stat

Przedurlopowa pielęgnacja. Zobacz, co jeszcze możesz zrobić przed wakacjami

Przygotowania do urlopu to nie tylko pakowanie walizki, warto zadbać o kondycję i pielęgnację ciała.
Przygotowania do urlopu to nie tylko pakowanie walizki, warto zadbać o kondycję i pielęgnację ciała. fot. 123rf.com/maridav

Kostium kąpielowy wybrany, wakacyjny kierunek zaplanowany, najchętniej już pakowałabyś walizkę. Ale czy twoje ciało też jest już gotowe na plażę? Prezentujemy przedurlopowy plan działania. W ciągu miesiąca krok po kroku możesz skutecznie przygotować się do wakacji. Zatem do dzieła.



Jak dbasz o swoje ciało?

cały czas stosuję specjalną pielęgnację, aktywność i dietę 18%
raczej cały czas, ale nie robię nic szczególnego 42%
zwykle dbam o siebie bardziej przed latem, wakacjami 11%
zwykle przed jakąś ważną imprezą czy wydarzeniem gorączkowo próbuję ratować sytuację 12%
nie dbam o siebie, nie mam takiej potrzeby 17%
zakończona Łącznie głosów: 172
Co wpływa na udany urlop? Pogoda, tzw. piękne okoliczności przyrody oraz dobre towarzystwo. I nasze samopoczucie, które jest doskonałe zwłaszcza wtedy, gdy patrzymy w lustro z przyjemnością. Niemożliwe? Nic bardziej mylnego! Jędrne i gładkie ciało, świetlista cera oraz dobra forma są w naszym zasięgu.

Piękno wypisane na twarzy



Miesiąc przed wakacyjnym wyjazdem to doskonały czas, aby zadbać o cerę. Aby była promienna i miała ładny koloryt, powinnaś odpowiednio wcześniej pomyśleć o jej odświeżeniu. Nic tak nie zadziała jak peeling do twarzy - i dermatolodzy, i kosmetyczki zgodnie twierdzą, że to doskonały sposób, by pobudzić skórę twarzy do działania. Peeling pozwala na głębokie oczyszczenie twarzy oraz pobudzenie jej mikrokrążenia. Ten preparat nie tylko pobudza skórę do szybszej regeneracji, ale również dzięki mikromasażowi sprawia, że skóra zaczyna pracować intensywniej i produkować większą ilość włókien kolagenowych i elastynowych, które pozwalają jej zachować gładkość i elastyczność. Twarz po zabiegu złuszczania naskórka nabiera ładniejszego i promiennego kolorytu, gdyż peeling skutecznie poprawia ukrwienie, a także jest doskonale przygotowana do dalszych zabiegów pielęgnacyjnych.

- Peeling należy dostosować do typu skóry - podkreśla dr Magdalena Łuczkowska, dermatolog, ekspert Nivea. - W domu najlepiej zdać się na preparaty z mikrogranulkami lub peelingi enzymatyczne - można je stosować nawet codziennie, także w słoneczne dni. Jeżeli zależy nam na spektakularnym efekcie, przed wakacjami warto również zdecydować się na łagodny peeling chemiczny wykonany w gabinecie kosmetycznym np. kwasem mlekowym czy migdałowym. Po takim zabiegu obowiązuje wyjątkowo staranna ochrona przeciwsłoneczna - dodaje ekspertka.
Jaki peeling wybrać dla swojej skóry? Przy skórze łojotokowej najlepiej sięgnąć po peeling ziarnisty - złuszczy skórę mechanicznie i przede wszystkim odblokuje zatkane pory. Jeśli jednak borykamy się z trądzikiem lub zaognionymi zmianami na twarzy, zamiast peelingu lepiej użyć delikatnego żelu do mycia twarzy z drobinkami. Dla skóry mieszanej lub szarej i zmęczonej najlepsze będą preparaty złuszczające z syntetycznymi kuleczkami, które również złuszczają skórę mechanicznie, ale ich działanie jest o wiele delikatniejsze. Z kolei przy skórze suchej, wrażliwej i naczynkowej, cienkiej i delikatnej, lepiej zrezygnować ze stosowania peelingu do twarzy. Przy tym typie skóry ścieranie cienkiego naskórka przy pomocy peelingu może dodatkowo osłabić barierę ochronną skóry. Lepiej zastosować peeling enzymatyczny lub delikatną maseczkę peelingującą.

Skóra bez skazy



Niedoskonałości skórne to zmora wielu kobiet. Jeżeli borykasz się z zaskórnikami i wągrami, wytocz im walkę, żeby w czasie urlopu czuć się komfortowo. Poza tym pamiętaj, że zanieczyszczona skóra nie lubi słońca. To prawda, że początkowo kontakt ze słońcem poprawia stan skóry problematycznej, ale z czasem po każdej ekspozycji słonecznej skóra będzie produkowała więcej łoju, a zaskórniki się rozmnożą. Podstawą jest właściwa pielęgnacja.

Do mycia zanieczyszczonej cery wybieraj preparaty w żelu lub piance, które nie zawierają tłuszczu, są natomiast bogate w substancje łagodzące (np. pantenol, alantoina) oraz składniki nawilżające, delikatnie złuszczające oraz antybakteryjne i substancje regulujące pracę gruczołów łojowych. Warto również sięgać po kosmetyki działające jak mikrodermabrazja - to dostępne na rynku zestawy składające się z preparatu z kwasami owocowymi lub peelingu mechanicznego oraz kosmetyku łagodzącego. Kremy do skóry z problemami powinny być z kolei mocno nawilżające i zawierać odpowiednią porcję substancji odżywczych - wszelkie problemy skórne dobrze łagodzą kremy z witaminą B3, a także te ze składnikami złuszczającymi (np. kwasami owocowymi) oraz retinolem.

Nawilżanie 24h



Podstawą pięknego i zdrowego wyglądu skóry jest odpowiedni stopień jej nawilżenia.

- Zwłaszcza przed wyjazdem na urlop należy systematycznie stosować kremy - zaleca dr Magdalena Łuczkowska, dermatolog. - To konieczne, by dobrze przygotować skórę do procesu opalania. W kosmetykach warto szukać zwłaszcza olejków: arganowego, z nagietka czy pestek winogron, a także witamin C i E oraz koenzymu Q10. Dzięki intensywnemu nawilżaniu cery minimalizujemy ryzyko przesuszenia naskórka w czasie opalania. Pomogą również maseczki nawilżające. W domu należy je nakładać nawet co dwa, trzy dni. Warto też udać się do kosmetyczki, która stosując specjalistyczne preparaty i masaż, dostarczy skórze jeszcze więcej cennych substancji - dodaje ekspertka.
Aby utrzymać prawidłowe nawilżenie, warto zadbać również o swoje... wnętrze. Dosłownie! Dermatolodzy i kosmetolodzy zalecają, aby dostarczać organizmowi ok. 2 litrów wody dziennie. Warto jednak wiedzieć, że właściwa dawka jest kwestią indywidualną i zależy od naszej wagi ciała i aktualnej diety. Wielu specjalistów sugeruje jednak, aby porcja wypijanej wody wyniosła 1 l na każdy 30 kg masy ciała. Woda to idealny środek detoksykacyjny, który nie tylko wyraźnie poprawia wygląd skóry, ale także pomaga złagodzić objawy trądziku i inne niedoskonałości cery. Woda sprawia również, że skóra staje się bardziej gładka i sprężysta.

Jędrne ciało



Chcesz dobrze wyglądać na plaży? Odpowiednio wcześniej zadbaj o swoje ciało. Nawet czekoladowa opalenizna nie ukryje cellulitu i braku jędrności. Zacznij uprawiać sport, ogranicz węglowodany i stosuj specjalistyczne kosmetyki. Możesz też zdecydować się na drenaż limfatyczny, endermologię czy nawet terapię ultradźwiękami. Tak naprawdę najlepsze efekty zyskasz łącząc wszystkie te działania.

Naprawdę spektakularne efekty uzyskasz wtedy, gdy wprowadzisz w swoje nawyki program podwójny, tzn. będziesz stosować balsamy i rano, i wieczorem. Aby skóra stała się elastyczna, wybieraj balsamy i masła do ciała bogate w lipidy, kwas hialuronowy i mocznik, który ma doskonałe właściwości nawilżające i wygładzające. Warto też, by w składzie kosmetyków znalazły się składniki pobudzające wytwarzanie kolagenu: koenzym Q10 czy olej arganowy. Do ujędrniania ciała wybieraj preparaty, które mają w składzie kofeinę, teinę, a także wyciąg z arniki, kasztanowca i miłorzębu.

- Warto również pobudzić skórę do opalania - podpowiada dr Magdalena Łuczkowska. - Pomogą w tym zwłaszcza preparaty, które zawierają kompleksy antyrodnikowe i nawilżające. Ich najcenniejszy składnik to tzw. aktywator melanogenezy, który pomaga szybciej uzyskać równomierną opaleniznę. Zalecam też stosowanie gruboziarnistych peelingów do ciała - na zregenerowanej skórze opalenizna będzie się dłużej utrzymywać. Zwłaszcza na tydzień przed wakacjami warto dokładnie złuszczać skórę w domu (najlepsze są peelingi cukrowe lub solne) albo umówić się na wizytę w salonie.

Dziewczyny lubią brąz



Bardzo często kobiety stresuje fakt, że debiutują na plaży z bladą skórą. Jak temu zaradzić? Wizyta w solarium? Tak, ale pod warunkiem, że nie dotyczą nas takie sprawy, jak bardzo jasna karnacja, uczulenie na słońce, ciąża (oraz okres dwóch miesięcy po porodzie), a także cukrzyca, trądzik, opryszczka, łuszczyca, problemy z nerkami, tarczycą czy sercem oraz nadciśnienie. Przygodę z solarium warto zacząć od 5-minutowych seansów, systematycznie wydłużając czas opalania. Trzeba jednak pamiętać, żeby nie przekraczać czasu 20 minut w trakcie jednej sesji. Początkowo należy powtarzać sesje co dwa-trzy dni, nie przekraczając 10 dni. Warto pamiętać, że opalanie w solarium nie powinno być łączone z opalaniem na słońcu, ponieważ połączenie tych dwóch sposobów opalania znacznie przyspiesza proces starzenia się skóry. Zdecydowanie bezpieczniejszą metodą jest stosowanie samoopalaczy i preparatów stopniowo brązujących. Ważne, aby preparat brązujący dobrać do swojej karnacji - zasada "jeden samoopalacz dla wszystkich" to mit.

Aby samoopalacz spełnił swoje zadanie i pokrył równomiernie ciało, należy je odpowiednio przygotować. Podstawa to złuszczanie całego ciała za pomocą wszelkich preparatów z drobinkami. Pamiętajmy, że martwy naskórek "opala się" najszybciej, ponieważ DHA, czyli aktywator koloryzujący zawarty w samoopalaczu jest błyskawicznie wchłaniany przez łuszczącą się skórę. Ważne: peeling, którego chcemy użyć, nie powinien zawierać olejku, ponieważ wytworzy on na skórze barierę, której samoopalacz nie sforsuje. Poza przygotowaniem ciała do działania samoopalacza równie ważna przy nakładaniu samoopalacza na skórę jest jego odpowiednia aplikacja: nakładamy go kolistymi ruchami, a kosmetyk w sprayu dokładnie rozsmarowujemy. Uwaga na kolana, łokcie, wierzch dłoni oraz stóp - te miejsca nie potrzebują dużej ilości samoopalacza. W trakcie aplikacji kosmetyku lepiej je omijać, a potem wetrzeć w nie resztkę kosmetyku.

W nakładaniu preparatu samoopalającego na twarz najważniejsza jest precyzja. Najpierw należy wykonać delikatny peeling twarzy i nałożyć na nią krem. Aby uniknąć plam, warto zabezpieczyć linię brwi i miejsce u nasady włosów kremem lub wazeliną. Następny krok to naniesienie na twarz kilku kropek i roztarcie ich dwoma palcami, należy to wykonać wyjątkowo starannie zwłaszcza w okolicy brody oraz żuchwy. Świetną opcją są samoopalające kropelki, które dodaje się do kremu nawilżającego i w ten sposób nakłada na twarz.

Gładka sprawa



Kolejna ważna sprawa przed wyjazdem na urlop to pozbycie się zbędnego owłosienia. Do wyboru jest kilka metod, ważne, by była ona dostosowana do rodzaju skóry i miejsca, z którego chcesz usunąć włoski. Na ramionach oraz nogach najlepiej stosować depilację woskiem, depilator, a także kremy oraz pianki.

Do usuwania owłosienia z twarzy zaleca się stosowanie kosmetyków do skóry wrażliwej lub specjalnego wosku, który na twarzy stosuje się na zimno. Strefa bikini i miejsce pod pachami są wrażliwe, dlatego zaleca się tam stosowanie specjalnych kremów do depilacji. Zawsze sprawdzonym, skutecznym i najszybszym sposobem jest zastosowanie maszynki do golenia. Ważne, aby nigdy nie stosować jej na sucho - do każdorazowego golenia wskazane jest użycie pianki do golenia. Ważne, aby po każdej depilacji nałożyć na skórę krem łagodzący podrażnienia lub balsam, np. z dodatkiem aloesu.

Jeżeli używasz do depilacji zwykłej maszynki, pamiętaj, by golenie nigdy nie odbywało się na sucho!
Jeżeli używasz do depilacji zwykłej maszynki, pamiętaj, by golenie nigdy nie odbywało się na sucho! fot. 123rf.com/sonjachnyj

Apetyt na urlop



Dobry wygląd na plaży to nie tylko zasługa kosmetyków. Klucz do sukcesu to również odpowiednie nawyki żywieniowe. Warto wyeliminować z diety słodycze, słodzone napoje, alkohol oraz słone przekąski. Ponadto zaleca się ograniczenie do maksimum wysoko przetwarzanej żywności i budowanie codziennego jadłospisu na bazie warzyw i owoców - wpłyną nie tylko na wagę i sylwetkę, ale także poprawią wygląd skóry, włosów i paznokci. Warto też wiedzieć, że niektóre z produktów w menu chronią skórę przed szkodliwym promieniowaniem. Ciemna czekolada, czosnek, nasiona dyni i sezamu dostarczą organizmowi cynk, który chroni przed wolnymi rodnikami, a także wzmaga produkcję kolagenu w ciele, który odpowiada za odporność i elastyczność skóry. Truskawki, jarmuż, czerwony pieprz i pomarańcze dostarczają witaminę C, która zapobiega oparzeniom słonecznym. Wprowadzone do jadłospisu szpinak, bataty i marchewka to dawka witaminy A, która normalizuje funkcje skóry, poprawia jej ukrwienie i uodparnia na uszkodzenia. Kolejne pozycje w menu, czyli pomidory, arbuz, papaja, grejpfrut oraz jagody goji dostarczają organizmowi likopen - to doskonały przeciwutleniacz, który zwiększa produkcję melatoniny, kolagenu oraz pomaga w naprawie uszkodzonych od słońca komórek skóry. Nie należy zapominać również o rybach (makrela, łosoś) oraz orzechach włoskich - to one wprowadzają do organizmu kwas omega 3 - niezwykle istotny przy normalizacji skóry wystawionej na promieniowanie słoneczne.
Warzywa i owoce w jadłospisie wpłyną nie tylko na wagę i sylwetkę, ale także poprawią wygląd skóry, włosów i paznokci.
Warzywa i owoce w jadłospisie wpłyną nie tylko na wagę i sylwetkę, ale także poprawią wygląd skóry, włosów i paznokci. fot. 123rf.com/Tatjana Baibakova

Opinie (21) ponad 10 zablokowanych

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Badania, konsultacje