• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Programiści pomogli niepełnosprawnym. Trzy gdańskie zespoły na podium w hackathonie

Arnold Szymczewski
13 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Kreatywność uczestników maratonu programistycznego nie znała granic. Na uznanie zasługuje również ich pracowitość - wiele osób pracowało nieustannie przez 24 godziny.
  • Programowanie jest faworyzowane przez mężczyzn, ale na gdańskim hackathonie spotkać można było również kobiety.
  • Na miejscu jednocześnie odbywały się wykłady.
  • Uczestnicy hackathonu programowali przez 24 godziny.
  • Przeprowadzenie maratonu programistycznego w Teatrze Szekspirowskim było zderzeniem dwóch światów, jednak wyszło bardzo dobrze.
  • W Teatrze Szekspirowskim spotkać było można m.in. studentów Politechniki Gdańskiej.

Blisko 80 osób podzielonych na kilkanaście grup przez 24 godziny głowiło się, w jaki sposób może pomóc niepełnosprawnym w podróżowaniu. Pierwsza nagroda w maratonie programistycznym Travel to the Cloud przypadła wprawdzie ekipie z Krakowa, jednak na drugiej pozycji - ex aequo - uplasowały się aż trzy zespoły z Gdańska.



Czy pula nagród zachęca do startu w takim konkursie?

Asystent lotniskowy w formie wolontariusza, sieć nadajników, które łączą się z telefonami dla niepełnosprawnych, czy filtrowanie obiektów według ich stopnia przystosowania do obsługi niepełnosprawności - to pomysły trzech gdańskich drużyn, które zajęły ex aequo drugie miejsce na maratonie programistycznym w  Gdańskim Teatrze Szekspirowskim.

Czytaj także: Wystartuje maraton programistów. W 24 godziny muszą stworzyć rozwiązanie dla niepełnosprawnych

Tutaj liczyła się przede wszystkim kreatywność startujących uczestników, bo zadanie nie było jasno i konkretnie sprecyzowane - mieli po prostu zrobić coś, co ułatwi niewidomym, głuchoniemym czy inwalidom podróżowanie po świecie.

Warto wspomnieć, że hackathon (maraton programistyczny) o nazwie Travel to the Cloud odbywał się jednocześnie w Krakowie, impreza miała więc status międzymiastowy. To właśnie w Krakowie udało się wyłonić zwycięzców konkursu, którzy za pomysł stworzenia aplikacji dla niewidomych zgarnęli 10 tys. zł. Zwycięski pomysł ma pomagać w poruszaniu się komunikacją miejską - streści aktualny rozkład jazdy i poinformuje nas o najbliższym przyjeździe pojazdu wybranej linii.

Czytaj także: Chcieli tylko koszulkę, mają szansę wyjechać do siedziby NASA

Drugie miejsce na podium zajęły aż trzy zespoły, których zawodnicy i zawodniczki programowali w Gdańsku. Aplikacja stworzona przez Adama Chojnowskiego, Paulinę Chojnowską, Sebastiana Krefta, Darię MichalskąBartosza Babińskiego, dla przykładu, pomoże znaleźć wolontariuszy w różnych zakątkach świata.



Kolejna drużyna, w skład której weszli Aurelia Makowska, Dominik Czerwiński, Agnieszka Rosner, podążając za najnowszymi trendami, pokusiła się o stworzenie projektu sieci beaconów - małych nadajników sygnału radiowego, mogących komunikować się ze smartfonami, które prowadziłyby użytkowników po najważniejszych punktach w budynku.

- Wykorzystanie bluetootha i możliwości beaconów, m.in. zróżnicowane zakresy zasięgu, dają możliwość swobodnego i dokładnego poruszania się po budynku oraz "zaszycie" w aplikacji informacji, które dla osób niepełnosprawnych są trudniejsze do zdobycia - wyjaśniali programiści.

Marek KochanowskiMaciej Mionskowski zostali natomiast nagrodzeni za aplikację "JakPełnosprawny", dzięki której możemy przefiltrować obiekty, do których mamy zamiar się udać, żeby sprawdzić ich przystosowanie do obsługi osób niepełnosprawnych.

Zwycięska drużyna otrzymała nagrodę w wysokości 10 tys. zł. Każdy z członków zespołów, które zajęły drugie miejsce, otrzymał voucher podróżny o wartości 800 zł.

Nagrody publiczności otrzymali: Bartosz Barwikowski, Bartek Sielicki, Marcin Matłacz, Łukasz Skarżyńki oraz Weronika Narloch, Robert Bicz, Artur Baryła, Paweł Recław.

Miejsca

Wydarzenia

Zobacz także

Opinie (13)

  • Brak szczegółów (7)

    W jakim języku to napisali ? jaka technologia ?

    • 1 5

    • Co projekt, to zapewne nieco inna technologia. My pisaliśmy nasz SmartGuide w Javie (Android). Zwycięzcy stworzyli także apkę mobilną najprawdopodobniej z wykorzystaniem jakiegoś istniejącego systemu (serwisu) OCR.

      • 0 0

    • Technologie nie były narzucone. Bardzo często przewijała się Java.

      • 0 0

    • w LOGO (2)

      technologia klasy IBM PC

      • 2 1

      • logo było na starsze kompy - XT i atari commodore/amige i różne klony typu amstrad cpc i podobne (1)

        • 0 0

        • dlatego to już jest technologia

          • 0 0

    • A co za różnica?!

      Ważne, że działa.

      • 1 2

    • Po polsku

      • 2 1

  • A może, tak dla przykładu, przydałby się asystent poprawnej polszczyzny! ;)

    "...Asystent lotniskowy w formie wolontariusza..."
    "...dla przykładu, pomoże znaleźć wolontariuszy w różnych zakątkach świata..."

    • 1 4

  • :)

    rosno nam nowe hakery

    • 1 1

  • zastanawiałem się, co to za pusta biblioteka, do tego nieustawna a to omatkojedyna! theater shake...spira :)

    no szok... z zewnątrz sarkofago-bunkier w środku masakra...

    • 3 8

  • Ten na zdjęciu oszukiwał.

    Podłączył swojego samsunga do laptopa i połączył się z Internetem. Stamtąd ściągnął gotowe skrypty.

    • 2 5

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Travel to the Cloud - zdobywcy II miejsca

    Ciekawe

    Pomoc w podróży - np. przy bagażach to dobra rzecz, bo jak miałem nogę w gipsie to dopiero wtedy zobaczyłem ile jest schodów.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Młodzieżowa Grupa Wsparcia

100 zł
warsztaty

III Ogólnapolska Konferencja Samoświadomość i komunikAACja a TZW. zachowania trudne

konferencja

Targi kosmetyczne i fryzjerskie - Uroda

targi

Najczęściej czytane