- 1 Coraz więcej rodziców odmawiających szczepienia dzieci (164 opinie)
- 2 Ciągle o czymś zapominasz? Przyjrzyj się diecie (11 opinii)
- 3 Niemal 180 marzeń do spełnienia. Czekają podopieczni hospicjum (13 opinii)
- 4 "Aparat za miliony niszczeje". Co dzieje się z pandemicznym tomografem? (54 opinie)
- 5 Poród na porodówce NFZ dramatycznym przeżyciem? "Odczłowieczona i odarta z godności" (323 opinie)
- 6 Rządowy program in vitro. Ministerstwo zdrowia ogłosiło zasady i warunki (157 opinii)
Poradnia odwołała wizytę po roku czekania na wyrwanie zęba
Nasz czytelnik rok temu zarejestrował się na ekstrakcję zęba, czyli wyrwanie go z zębodołu w Uniwersyteckim Centrum Stomatologicznym w Gdańsku. Niestety na dwa tygodnie przed ustalonym terminem poradnia odwołała wizytę. Okazuje się, że nie był to odosobniony przypadek, jednak ośrodek zapewnia, że sytuacja jest naprawiana. - Rzeczywiście zidentyfikowaliśmy problem w Poradni Chirurgii Stomatologicznej UCS związany z nie do końca właściwą obsługą pacjentów. Wdrożyliśmy działania naprawcze, które mam nadzieję już wkrótce przyniosą realne korzyści nie tylko dla personelu, ale przede wszystkim dla pacjentów pozostających pod naszą opieką - słyszymy w poradni.
Kolejna rejestracja tylko osobiście?
Ponadto, pacjent dowiedział się, że nie ma możliwości umówienia się na przełożoną wizytę telefonicznie lub e-mailowo. Musi ponownie stawić się w ośrodku.
- Muszę pojawić się w placówce osobiście i osobiście "dogadać" datę z panią doktor. Ale tylko w godzinach między 8 a 11, czyli w czasie kiedy większość osób - w tym ja - jest w pracy. Zastanawiam się, jak doszło do tego, że zaplanowany rok wcześniej zabieg nie odbył się z powodu "braku punktów NFZ"? I jak wiele osób - bo wiem, że nie jestem jedynym pacjentem w takiej sytuacji - musi z tego powodu zmieniać plany? - dopytuje czytelnik.
W podobnej sytuacji znalazło się około 20 osób.
Będzie nowa stomatologia. "Czekaliśmy na ten dzień 70 lat"
"Wdrożyliśmy działania naprawcze"
Z naszych ustaleń wynika, że w Poradni Chirurgii Stomatologicznej nie skończyły się punkty przyznawane przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Tych miało zabraknąć tylko jednemu z lekarzy.
- Rzeczywiście, zidentyfikowaliśmy problem w Poradni Chirurgii Stomatologicznej UCS związany z nie do końca właściwą obsługą pacjentów. Wdrożyliśmy działania naprawcze, które mam nadzieję już wkrótce przyniosą realne korzyści nie tylko dla personelu, ale przede wszystkim dla pacjentów pozostających pod naszą opieką. Pragnę przypomnieć, że w czasie pandemii, kiedy Uniwersyteckie Centrum Stomatologiczne było główną placówką, w której pacjenci zakażeni wirusem COVID-19 mogli otrzymać profesjonalną pomoc stomatologiczną, istotnie wzrosło zainteresowanie naszymi usługami i wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie - informuje dr n.med. Mirosława Pellowska-Piontek, prezes zarządu.
Zmiana systemu wyceny świadczeń
Na problemy nałożyły się również zmiany wprowadzone przez płatnika. Od kwietnia została zainicjowana wyższa wycena zabiegów z zakresu chirurgii stomatologicznej. W praktyce oznacza to, że przyznane progi będą szybciej realizowane.
- Dlatego niektórych pacjentów trzeba będzie przesuwać na dalsze terminy, żeby zostawić część punktów również dla pacjentów pilnych, bólowych, których mamy obowiązek przyjąć w dniu zgłoszenia - tłumaczy prezes.
"Podjęliśmy stosowne działania"
Z początku pacjenci dowiadywali się, że będą przepisywani na październik. Obecnie jednak ośrodek przerejestrowuje na inne terminy. Wszystko wskazuje, że udało się również rozwiązać kwestię osobistego zapisu. Pacjenci już raz bowiem byli kwalifikowani do zabiegu, więc nie ma potrzeby, aby w celu rejestracji ponownie stawiali się w poradni.
- Dokładamy wszelkich starań, by każdy z pacjentów otrzymał należytą pomoc. W sytuacji, która zaistniała w Poradni Chirurgii Stomatologicznej, podjęliśmy stosowne działania, by każdy chory w możliwie najbliższym terminie mógł otrzymać należną pomoc. Mamy świadomość, że powoduje to pewne niedogodności, za które naszych pacjentów przepraszamy - dodaje prezes.
W ubiegłym roku placówka przyjęła 52 tys. pacjentów - w tym czasie odbyło się 84 tys. wizyt.
Miejsca
Opinie (126) 9 zablokowanych
-
2023-05-24 09:20
Jak tylko zaczęło mnie być stać na prywatnego dentystę, przestałam chodzić na NFZ. Niebo a ziemia.
- 0 0
-
2023-05-24 10:31
K
- 0 0
-
2023-05-24 15:34
Najpopularniejsza próchnica
"Wśród blisko 752 tys. wykonanych w ciągu pół roku świadczeń zdrowotnych dla pacjentów z Ukrainy na pierwszym miejscu pod względem kosztów leczenia, w tym refundacji leków.... Największa liczba świadczeń wśród wszystkich wymienionych chorób i porad 63 811 dotyczy leczenia próchnicy zębów (koszt 8,7 mln zł)."
To są oficjalne dane NFZ, więc proszę mnie nie oskarżać o propagandę. Źródło: bankier.pl- 0 0
-
2023-05-25 12:23
niedawno był artykuł
że to wina pacjentów. Nie odwołujemy wizyt i inne brednie
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.