- 1 Co Polacy jedzą na śniadanie? (67 opinii)
- 2 Odwołanie dyrektor pomorskiego NFZ. Minister zadecydowała (5 opinii)
- 3 Insulinooporność: Jak radzić sobie z tą "prawie" chorobą? (36 opinii)
- 4 Pacjenci bez krtani walczą o głos. "Prosimy, żeby nas usłyszeć" (21 opinii)
- 5 Krztusiec bije rekordy w kwietniu (124 opinie)
- 6 Ciągle o czymś zapominasz? Przyjrzyj się diecie (11 opinii)
Pomorskie liderem w szczepieniach przeciw COVID-19
Na Pomorzu wykonano już 1 150 865 szczepień przeciw COVID-19. Pod względem liczby szczepień w przeliczeniu na 10 tys. mieszkańców już od kilku tygodni nasz region zajmuje w Polsce pozycję lidera. Z informacji na stronach rządowych wynika, że w ciągu najbliższych siedmiu dni w samym Trójmieście dostępne są 13 183 terminy szczepień.
Gdzie można zaszczepić się na COVID-19? Lista punktów szczepień w Trójmieście
Pośród 16 województw pomorskie zajmuje pierwsze miejsce pod względem liczby wykonanych szczepień przeciw COVID-19 w przeliczeniu na 10 tys. mieszkańców. Według danych dot. liczby szczepień Ministerstwa Zdrowia wskaźnik dla naszego województwa wynosi 4904.
Szczegółowe dane dla województwa pomorskiego (stan z 21.05 br.):
- Liczba szczepień ogółem: 1 150 865.
- Dzienna liczba szczepień: 27 490.
- Liczba osób w pełni zaszczepionych ogółem: 313 676.
- Dzienna liczba osób w pełni zaszczepionych: 14 753.
Czytaj też: Braki szczepionek utrudniają pracę punktów. Winnych brak
Jak wygląda liczba szczepień w Trójmieście?
Gdańsk (stan na 21.05):
- Liczba wykonanych szczepień: 421 110.
- Dzienna liczba szczepień: 9615.
- Liczba osób w pełni zaszczepionych ogółem: 103 559.
- Dzienna liczba osób w pełni zaszczepionych: 6389.
Gdynia (stan na 21.05):
- Liczba wykonanych szczepień: 147 974.
- Dzienna liczba szczepień: 3616.
- Liczba osób w pełni zaszczepionych ogółem: 41 678.
- Dzienna liczba osób w pełni zaszczepionych: 1848.
Sopot (stan na 21.05):
- Liczba wykonanych szczepień: 58 015.
- Dzienna liczba szczepień: 784.
- Liczba osób w pełni zaszczepionych ogółem: 19 853.
- Dzienna liczba osób w pełni zaszczepionych: 461.
Od początku akcji najwięcej szczepień w regionie wykonano w Gdańsku. Ich liczba przekroczyła 421,1 tys. Na drugim miejscu znalazła się Gdynia, gdzie wykonano ponad 147,9 tys. iniekcji. Trzeci wynik uzyskał powiat wejherowski, w którym liczba podanych zastrzyków wynosi 72,6 tys.
Z informacji na stronach rządowych wynika, że w ciągu najbliższych siedmiu dni w samym Trójmieście dostępne są 13 183 terminy szczepień - 1529 w Sopocie, 3040 w Gdyni, 8616 w Gdańsku.
Punkty szczepień typu drive-thru w Trójmieście
Na Pomorzu jest w sumie ponad 400 punktów szczepień, z czego dwa w szpitalach tymczasowych. Oprócz tego powstały punkty szczepień masowych. W Trójmieście uruchomiono też trzy punkty drive-thru, w których zastrzyk przeciwko COVID-19 można otrzymać bez wysiadania z samochodu.
Według danych Ministerstwa Zdrowia w Polsce szczepi się obecnie ok. 421 tys. osób dziennie. Liczba wykonanych szczepień wynosi 17 254 902, w tym drugą dawką zostało już zaszczepionych 4 885 664 osób. Nie brakuje też szczepionek. Do Polski dostarczono już niemal 19 mln dawek.
Opinie (372) ponad 10 zablokowanych
-
2021-05-21 14:06
Szkoda że w pomorskiem największa ciemnota mieszka. (75)
- 84 190
-
2021-05-21 14:11
O sobie mówisz ? (3)
- 64 12
-
2021-05-21 14:16
Przyjechał ze swojej wioski , czy innego Pcimia i się dziwi że tu inaczej... (1)
- 52 9
-
2021-05-21 17:03
nie przyjechał pierwszy.... i swoich poznał
- 4 7
-
2021-05-22 08:40
O tych co poddali sie eksperymentowi!
- 2 5
-
2021-05-21 14:15
Coś w tym jest. (5)
Zauważyłem że szczególnie w Trójmieście sporo jest Konfederastów.
A oni intelektem nie grzeszą.- 24 35
-
2021-05-21 14:31
Większość z konfederastów to jakaś zbieranina weków z Polski B. Okropni, wredni brzydcy ludzie
- 21 12
-
2021-05-21 14:43
Wolność (1)
Nie obrażaj innych jesteś lepszy mądrzejszy po czy to wnosisz ?
- 9 4
-
2021-05-21 14:47
Od wyborców Konfederacji?
Jak najbardziej. Wnoszę to po tym że głosują na ludzi którzy mają wyborców za i**otów :)
- 17 9
-
2021-05-21 14:45
Najwazniejsze, ze ty masz maly ubogi mozdzek ptasi
- 3 5
-
2021-05-21 15:40
Znowu gamoń od konfederastów?
Lekarz nie przepisał ci jeszcze pavulonu?
- 11 5
-
2021-05-21 14:24
Ludzie , naprawdę ? Szczepionka w żaden sposób nie chroni przed zarażeniem , po co wy ją bierzecie ? (48)
Nie boicie się skutków ubocznych ?
- 86 147
-
2021-05-21 14:27
Widzisz-Ty szczpionki nie wziąłeś (7)
A skutki uboczne i tak masz.
- 67 28
-
2021-05-21 18:16
Kto Cię skrzywdził? Chcesz pomocy?
- 15 8
-
2021-05-21 18:22
(5)
Ja pitolę, ale szczepki są agresywni, psychopaci normalnie
- 17 14
-
2021-05-21 19:31
(4)
W zderzeniu po raz setny z bezdenną głupotą zostaje już tylko agresja, albo w tył zwrot i przestać próbować cokolwiek wytłumaczyć idiocie. "Szczepionka w żaden sposób nie chroni przed zakażeniem". Intrygujące, autor tej złotej myśli pewnie usłyszał ją w śmiesznym filmie na YT, gdzie były prezes Pfizera anonimowo zdradził, że to spisek.
- 18 5
-
2021-05-21 23:16
Przeczytał po prostu ulotkę (3)
W ulotce jest zapisane, że producent niczego nie gwarantuje, zwłaszcza tego, że ktoś po szczepieniu nie ulegnie zakażeniu i nie zachoruje. Fakt, trzeba umieć czytać ze zrozumieniem, a z tym niestety wielu ludzi ma problem...
- 6 12
-
2021-05-22 07:18
Tu nie chodzi jedynie o możliwość zakażenia
Tylko jak ciężko przejdziesz ewentualną chorobę. Nie zaszczepieni mają dużo większą szansę na zgon.
- 8 3
-
2021-05-22 10:21
Przeczytaj ulotkę apapu
- 3 1
-
2021-05-22 12:07
Zapoznaj się z charakterystyką alkoholu etylowego
- 0 0
-
2021-05-21 14:36
a czego mamy się bać? (2)
przyjęłam szczepionkę i żyję :)
wolę się szczepić i swobodnie jeździć komunikacją, spotykać się ze znajomymi itd.
Jak można się bać szczepionki a nie bać się choroby jaką wywołuje koronawirus :(- 41 27
-
2021-05-21 18:35
niestety to są skutki uboczne
dzialania "fejsbukow" itp portali gromadzacyc wielkich znafcow wszytkiego i teorii spiskowych swiata
- 22 7
-
2021-05-21 21:16
Nie przyszło Ci do głowy, że tego "kataru" część ludzi też się nie boi?
- 9 14
-
2021-05-21 14:37
(10)
Szczepionka ma chronić przede wszystkim przed ciężkimi objawami i śmiercią w sytuacji kiedy się zarazimy. W Polsce zmarło do tej pory około 150 tysięcy osób. Skutki uboczne szczepionki tak mocno nas zatem nie przerażają jak ciężkie, objawowe przejście COVID-19.
- 30 16
-
2021-05-21 15:23
(2)
Moze 1500 zmarlo na tzw covid a reszta zamordowana przez politykow i sluzbe zdrowia .
- 19 27
-
2021-05-21 18:16
Coś ty - zmarło co najwyżej 15 osób, reszta to kłamstwa. (1)
- 10 2
-
2021-05-21 19:26
Coś ty - nikt nie zmarł, a kilka osób nawet zmartwychwstało, reszta to kłamstwa
- 18 3
-
2021-05-21 21:18
(3)
To dlaczego tyle agresji w stosunku do tych, co się nie chcą szczepić? To ich sprawa, jak ciężko przejdą chorobę, a szczepionka nic więcej nie daje.
- 9 14
-
2021-05-22 07:20
Oczywiście obojętne Ci jest (2)
Ile osób może wylądować w szpitalu za nasze pieniądze przez zwykłą głupotę? Bo jak śpieszy im się na tamten świat to droga wolna
- 7 4
-
2021-05-22 08:45
(1)
Jakoś nie ma pomysłów, by zakazać palenia papierosów, a leczenie takich jest bardzo kosztowne. Nie ma pomysłów, by zakazać picia alkoholu, a wyrządzają dużo krzywd innym. Raptem przejmujemy się w większości bezobjawowym "katarem" i nagle istotny miałby być koszt leczenia skutków sporadycznych ciężkich przypadków. Co niby ma być leczone i jak?
- 4 6
-
2021-05-22 10:22
A akcyza w takiej wysokości na alkohol i papierosy to niby co jest?
Najskuteczniejszy ogranicznik.
- 2 1
-
2021-05-22 08:59
słowo klucz ma chronić.
ale czy chroni. Najlepszą ochroną jest przebycie choroby. A oni twierdzą ze trzeba szczepić . To dopiero łgarstwo.
- 3 3
-
2021-05-22 09:35
110 tysięcy umarło na nieleczone choroby bo szpitale bie przyjmowały! Kłamiesz!
- 1 4
-
2021-05-22 09:35
Z tego 120 tys zgonów nie związanych C-19 !!
- 2 4
-
2021-05-21 14:40
wolność (4)
Masz wybór nie bierz ...Jak chce czuć się swobodnie i bezpiecznie. A poza tym już czekam na poranna kawusie w Toskanii lub w oazie Szebika
- 15 16
-
2021-05-21 15:25
(3)
Nie biore, nie wezme i tez czuje sie swobodnie...Bo dlaczego mam czuc sie inaczej?
- 16 18
-
2021-05-21 15:33
Do jesieni a później kaplica. Tak będzie. (2)
Dla tych co nie chcą się zaszczepić idą ciężkie czasy.
- 20 11
-
2021-05-21 21:19
(1)
Co będzie jesienią? Kolejny sezon grypowy, jak co roku?
- 9 11
-
2021-05-22 09:37
37 fala czegoś tam
- 2 2
-
2021-05-21 14:46
Chociaz bedziemy wiedzieli po czym sa skutki uboczne, bo jak widze ty jestes od urodzenia skutek uboczny
- 15 7
-
2021-05-21 15:10
Bo to idioci, co chcą na wakacje polecieć. (2)
Olinkluziw.
- 15 24
-
2021-05-21 20:09
Bo nie mają
dostepu do waszych zaj. szurskich portali :D
- 6 4
-
2021-05-21 20:32
Wy nie macie po co, nigdy się z waszego zaścianka nie ruszyliście
I nie ruszycie
- 2 1
-
2021-05-21 15:29
(3)
przed zarażeniem chroni maseczka ale ciężko wymagać by wszyscy je nosili bo kilku czubów nie chce się zaszczepić...
szczepionka chroni szczepionego - dzięki niej 95% zaszczepionych ma wystarczającą ilość przeciwciał tak że choroba nie jest dla nich groźna
- a jak zaszczepi się wystarczający % społeczeństwa to będzie to chroniło również niezaszczepionych bo po prostu nie będą mieli od kogo się zarazić- 17 16
-
2021-05-21 18:29
(2)
jak maseczka chroni przed wirusem, skoro wirus jest 100 razy mniejszy niż włókna w maseczce? proszę o merytoryczną wypowiedź a wtedy zajmiemy się dalszą częscią tej "wypowiedzi"
- 12 14
-
2021-05-21 19:31
Jeszcze to trzeba tłumaczyć? Wirus nie przemieszcza się swobodnie, a w cząsteczkach aerozolu, a te są większe niż przestrzenie pomiędzy włóknami maseczki. Zasłoń sobie twarz materiałem i kichnij na lustro, a potem zrób to samo bez zasłoniętej twarzy - zobaczysz różnicę
- 12 7
-
2021-05-22 07:44
Rok już ponad, a ten dalej nie wie.
Wirus ma 125nm. Włókna są co 2000-3000nm. Wirus podróżuje w kropelkach aerozolu, które mają 5000-20000nm. Już rozumiemy?
- 4 2
-
2021-05-21 18:15
Szczepionka przeciw gruźlicy też nie.
- 4 1
-
2021-05-21 18:28
to nie jest szczepionka (2)
tylko produkt leczniczy, tak jest w papierach do podpisania przed szczepieniem, nie ma nigdzie zwrotu "szczepionka"
- 6 13
-
2021-05-21 19:28
(1)
Serio? Jakoś nic nie podpisywałam. Wypełnia się jedynie ankietę dotyczącą stanu zdrowia i to wszystko. Żadnych zgód na eksperymenty, ekskrementy czy inne elementy nie było.
- 15 5
-
2021-05-24 17:06
a oświadczenie o dobrowolnym szczepieniu to niby co?
- 0 0
-
2021-05-21 18:31
skutki uboczne po szczepionce są przebadane i znane (4)
skutki zarażenia wirusem są dużo gorsze. Ale i tak nie uwierzysz dopóki nie zobaczysz. Już był taki jak ty 1988 lat temu
- 13 11
-
2021-05-21 21:21
(2)
To dlaczego jeszcze nie zarejestrowano szczepionek w normalnym trybie, skoro już je przebadano? To by wytrąciło argumenty przeciwnikom udziału w eksperymencie! Może dlatego, że jednak jeszcze nie przebadano?
- 9 9
-
2021-05-22 08:18
Są w normalnym trybie, doucz się i przestań siać propagandę (1)
Przeczytaj co to jest IV faza badań i które leki jej podlegają (podpowiedź dla leniwych: jest to faza monitorowania i podlega jej całe mnóstwo leków poza tymi najstarszymi)
- 4 4
-
2021-05-22 08:46
Cały czas jest "rejestracja warunkowa", uzupełnienie wyników badań do 2023. Gdzie niby jest, że zostały zarejestrowane normalnie, jak inne preparaty?
- 4 2
-
2021-05-24 17:08
w niecały rok przebadali wszystkie skutki :) super jeszcze ludzie w to wierzą
- 0 0
-
2021-05-21 18:52
Akurat mam przykład, że chroni więc milcz lepiej
- 8 5
-
2021-05-21 20:08
Nie
Nie
- 1 0
-
2021-05-21 22:48
Kto ci powiedział, że nie chronią?
- 1 2
-
2021-05-22 07:52
Skutki uboczne
Sam fakt że producent nie ponosi odpowiedzialności jak i nasz nierząd już powinien zapalać lampkę czerwona w głowach ,ale tv robi ludziom wodę z mózgu słyszą to co chcą a nie słuchaj między wierszami
- 2 2
-
2021-05-21 14:24
(8)
Spotkałem się z opinią "znafcy" co twierdził, że koronawirus jest groźny tylko dla zaszczepionych.
- 23 3
-
2021-05-21 17:50
Moja koleżanka (4)
nie zaszczepiła się, ja tak, teraz ona się boi że się zarazi ode mnie. No ludzie, jak można być takim tłukiem.
- 20 8
-
2021-05-21 18:13
(2)
To jak takie koleżanki sobie dobierasz znaczy, ze sam jesteś przygłupi.
- 4 8
-
2021-05-21 18:19
Mistrz skoku do konkluzji....
Wnioskuję, że nikt nie chce się z Tobą kolegować...
- 4 0
-
2021-05-22 10:12
Może po prostu dobra w łóżku
- 1 0
-
2021-05-21 22:03
Szkoda tej koleżanki że z takim
Jak ty pustakiem się zadaje
- 1 6
-
2021-05-21 18:18
Czy to ten sam "znafca", który twierdził że wirus ginie w temperaturze 27 stopni Celsjusza? (2)
- 9 0
-
2021-05-21 19:32
(1)
id...to może wyjaśnisz dlaczego latem 2020 nie było w POL lockdownu?Może id..to dlatego że wirusy nie są tak aktywne w wysokich temperaturach?
- 1 9
-
2021-05-21 22:40
Bo były wybory.
- 9 2
-
2021-05-21 14:33
no szkoda że się nie chcesz wyprowadzić poza województwo
od razu by było mniej tej ciemnoty
- 20 6
-
2021-05-21 14:42
Wolność
Ludzie uciekajta doktory jadą
- 12 5
-
2021-05-21 14:44
Zgadzam sie, gdyby nie ta ciemnota to zaszczepionych byloby duzo wiecej osob, no ale coz na tchorzy bojacych sie igly nie ma rady
- 23 7
-
2021-05-21 14:54
Trolski *****
- 2 1
-
2021-05-21 18:26
no niestety
np Ty
- 3 0
-
2021-05-21 21:44
Największa ciemnota to taka która wypisuje herezje ze szczepionka nie pomaga !
- 9 1
-
2021-05-22 22:53
Biora udzial w badaniach klinicznych
- 0 0
-
2021-05-21 14:07
(21)
Super może chociaż w naszym województwie dużo osób się zaszczepi, dzięki czemu będziemy bezpieczni i wrócimy do normalności
- 125 78
-
2021-05-21 14:14
Dobrze Mateusz
- 10 5
-
2021-05-21 14:15
g.. tam wrócicie naiwne tłuki
- 24 19
-
2021-05-21 14:26
Normalności juz nie będzie (8)
- 22 8
-
2021-05-21 14:53
Nie bedzie normalnosci bo jakies barany sie nie szczepia (7)
Tyle w temacie
- 14 26
-
2021-05-21 15:54
(6)
jak się zaszczepisz osiołku to wymyślą milion powodów by dalej cię trzymać w strachu
- 16 9
-
2021-05-21 20:24
O strachu to jak zawsze o tylko foliarze krzyczą. (5)
Tym razem to strach przed iglą
- 4 7
-
2021-05-21 21:36
Ty masz strach przed myśleniem i szkołą podstawową. (4)
Tak, to już dość poważny problem.
- 4 2
-
2021-05-21 22:47
To opowiedz jak w tej twojej szkole jest (1)
- 1 2
-
2021-05-22 00:39
Po co mam ci opowiadać skoro i tak jeszcze do tego nie dorosłeś?
Jak skończysz robić w pieluchy to pogadamy.
- 1 1
-
2021-05-22 10:16
Najlepsze, że najczęściej o tym myśleniu i szkole podstawowej (1)
piszą ludzie, którzy w życiu osiągnęli tylko pensję minimalną, a szczytem marzeń jest licencjat na jakimś WSB
Tak, w szkole podstawowej były podstawy biologii i metod ilościowych. Więc teoretycznie każdy absolwent powinien wiedzieć, że podana szczepionka nie może być źródłem zarażenia innych, a odporność populacyjną osiąga się przy progu 70-90% zaszczepionych. Teoretycznie, bo w praktyce przeczytanie czegoś poza sensacyjnym nagłówkiem typowego absolwenta przerasta.- 0 2
-
2021-05-22 22:03
Co to są metody ilościowe?
- 0 0
-
2021-05-21 15:18
ha ha, niewolniku rozumujesz dokładnie tak jak tego chcą twoi władcy
Ale już szykuj się na kolejne dawki bo za parę miesiecy wyślą Ciebie po raz kolejny do wyszczepienia.
I pamiętaj, że nie chodzi o normalność tylko o nową normalność - te dwa stany znacznie się różnią od siebie- 21 7
-
2021-05-21 15:39
Ja już dawno jestem bezpieczny i żyję normalnie. (5)
Przeszedłem to jak zwykłe przeziebienie. Ten wirus to jakaś popierdółka w porównaniu do zwykłej grypy.
- 12 14
-
2021-05-21 15:50
po 6 miesiącach znowu możesz się zarazić i pozarażać innych przy okazji... (4)
tobie nic nie będzie ale może pani ekspedientka będzie miała pecha i osieroci kogoś?
- 11 16
-
2021-05-21 15:55
(2)
dwa lata temu paranoiku jak ty żyłeś powiedz
- 11 5
-
2021-05-21 17:05
myślenie o tym żeby nie szkodzic innym tylko żeby było im dobrze to nie paranoja tylko altruizm :P (1)
- 3 6
-
2021-05-21 18:18
Taa, a altruizm kończy się wraz z odpaleniem swojego szrota, wtedy można truć spalinami.
- 2 4
-
2021-05-21 21:38
Co mnie to obchodzi?
- 1 1
-
2021-05-21 18:36
W kontekście bezpieczeństwa.... (1)
Co najmniej dziwną decyzją,wydaje się dopuszczenie do meczu LM przy udziale kibiców i to z Brytanii i Hiszpanii. "Wysokość" tzw 3-ciej fali zawdzięczamy min. Polakom wracającym z wysp. Czy aby sami nie prosimy się o kłopoty? Jakie warunki, by wylądować w Gdańsku muszą spełnić przylatujący kibice? Wiadomo, ze znakomita większość z nich to tzw. kibole będący z natury anty szczepionko-wcami i korona sceptykami ? Jeśli ci ludzie, będą mieli "swoje" wyniki testów zrobione "gdzieś tam" to mam wiele wątpliwości co do ich autentyczności. Czy pieniądze które zgarnie PZPN są warte zdrowia mieszkańców Gdańska ?
- 7 3
-
2021-05-21 21:37
Schowaj sie w piwnicy to nie bedziesz robil w pampersy.
- 2 6
-
2021-05-22 07:58
W kółko powtarzane "normalność" co to znaczyć?? Że bedziecie posłusznie chodzić w maseczkach bo tak każą? Potem sie cieszycie że wpuszczą was do sklepu? To jest wasza "normalność"?
- 2 1
-
2021-05-21 14:08
(3)
Ale wstyd. Niby Europejczycy, wiatr od morza a ida masowo po "zloty strzal".
- 76 146
-
2021-05-21 14:11
Głupi taki i internet ma
- 35 13
-
2021-05-21 18:27
lepiej wierzyc w bajki
bo łatwiej je przyswoić gdy wiedzy nie ma się żadnej.
- 6 0
-
2021-05-21 20:26
Jak większość Europejczyków.
Tylko w pislandii jest tylu szurów. Ale nie ma się co dziwić, sądząc po wyborach.
- 4 4
-
2021-05-21 14:08
(9)
Liderem? A co co to jakiś wyścig jest? Kazdy wie że program szczepień to po prostu porażka. Sluzba zdrowia ponizej 50% zaszczepionych
- 52 74
-
2021-05-21 14:22
wyścig ogł..piałego bydła po trutkę na szczury ale powiedzieli im że jak to przyjmą będą bohaterami będą odpowiedzialni za innych
- 18 23
-
2021-05-21 14:36
(7)
Jakieś źródło tej rzetelnej informacji?
- 21 6
-
2021-05-21 14:56
po rozpoczęciu sczepień ministerstwochwaliło się się że już prawie połowa medyków zaszczepiona (6)
trolle podchwycili i powtarzają tą informacje ignorując kolejne :P
najlepsze kłamstwo to półprawda :)- 20 7
-
2021-05-21 16:11
to samo o szefie pfizera ze sie nie zaszczepił (5)
w kwietniu dostał drugą dawkę ale dalej widuję posty że się nie zaszczepi :P
- 19 4
-
2021-05-21 18:33
fajnie wierzyć we wszystko co piszą media (1)
tak samo jak politycy chcą dobrze dla obywateli
- 2 10
-
2021-05-21 20:27
Zdecydowanie yt dla niepełnosprytnych jest bardziej wiarygodne :p
I wyobraź sobie dzbanku, że nie wszyscy czerpią wiedzę z mediów jak ty.
- 5 4
-
2021-05-21 19:35
Byłeś tam? (2)
Widziałeś co mu wstrzykują? Trzymałeś go za rękę?
- 3 9
-
2021-05-21 21:07
Postępującą paranoja foliarzy (1)
Nie zaszczepił się. Niby widać, że się zaszczepił, ale nie widać ukłucia. Niby widać ukłucie, ale nie wiadomo co było w strzykawce. Niby widać, jak nabierają z fiolki, ale nie wiadomo co jest w fiolce. Niby przypadkowa fiolka z ciężarówki, ale może cała ciężarówka z podrobkami. Niby są wyniki analizy składu tego co w fiolce, ale może laboratorium przekupione... a wszystko to po to, by kontrolować życiowego przegrywa z pomorskiej mieściny. :-) w kaftan i do Choroszczy
- 9 4
-
2021-05-22 08:52
Dobre :)
- 3 1
-
2021-05-21 14:09
(3)
a czy przypadkiem pełne szczepienie dwoma dawkami nie powinno być brane pod uwagę ? Wtedy z 50% robi się inny procent...
- 28 28
-
2021-05-21 14:17
pamiętasz kabaret Tey z tyłu sklepu?Siejesz defektyzm tjaktoj ma przecież 3 koła sprawne a jedno zepsute ale aż trzy dobre i to trzeba uwypuklić to ile % przyjęło drugą dawkę tej trucizny to nie jest ważne bo wiadomo że przy tej pierwszej liczbie albo sumie pierwszej i drugiej dawki wypadnie blado
- 4 12
-
2021-05-21 14:54
No powinno
% powinien być policzony od przynajmniej jednej dawki, tak żeby nie liczyć dwa razy tych z przyjętymi dwoma. Wtedy wyjdzie +/- 35% (przybliżenie, bo nie podane ile osób przyjęło szczepionkę jednodawkową). Średnia krajowa to 32,25%.
Jeszcze inaczej można policzyć % w pełni zaszczepionych, wtedy wyjdzie 13%.- 3 0
-
2021-05-21 21:20
Nie, bo już pierwsza dawka w znacznym
stopniu zabezpiecza i zmniejsza transmisję. Do tego zaszczepienie drugą dawką to kwestia 2 miesięcy.
- 4 3
-
2021-05-21 14:14
Bo tu najmniej buraków mieszka. (3)
A gdzie zaczęła się walka o wolną ojczyznę ? Zawsze Pomorze pokazywało że tu nie zaścianek i pipidówka.
- 94 63
-
2021-05-21 14:28
tu sporo antków i napływowych, zbieranina
- 8 6
-
2021-05-21 15:09
Może buraków najmniej, ale zidiociałych baranów pełno. (1)
- 17 5
-
2021-05-21 17:04
Przyjechali, lepszego życia szukać
- 3 0
-
2021-05-21 14:21
Wynika to z tego że szczególnie z dosyć wysokiego poziomu intelektualnego starszych osób mieszkających w pomorskim (25)
Czyli takich 50+.
Niestety przypuszczam że niedługo będziemy spadać w klasyfikacjibo idzie czas na szczepienie młodszych, a z kolei sporo u nas wśród młodzieży Konfederastów-czyli fantastów opowiadających bajki zasłyszane w internecie(najlepsza z nich-Koronawirus powstał po to aby firmy farmaceutyczne zarabiały na szczepionkach-no przepyszne dosłownie) jednocześnie popierających zamordystyczną Konfederację która deklaruje się jako ugrupowanie wolnościowe a jednocześnie chce zarządzać maciciami kobiet i mówić im co mają a czego nie mają robić.- 65 71
-
2021-05-21 14:31
młodzi myślą w przeciwieństwie do starych (12)
- 17 21
-
2021-05-21 14:35
Problem w tym że też byłem młody. (9)
Jak miałem 20 lat to głosowałem na Korwina. Teraz mam 40 lat i uważam go za niegroźnego wariata.Ale też widzę przepaść intelektualną między mną 20 letnim a teraz.
Z tego się wyrasta.- 23 11
-
2021-05-21 14:39
Problem w tym, że on jest groźnym wariatem, tak jak i reszta Konfederacji. (8)
Talibowie, krzyczący że są "wolnościowcami".
- 13 12
-
2021-05-21 14:53
Są niegroźni w tym sensie że nie mają nic do gadania. (5)
Mają jakieś stałe poparcie w granicach 6-8% i nic nie mogą.W koalicję z nikim nie wejdą bo robią politykę na krytykowaniu wszystkich jak leci i tak im wygodniej.
Poparcie im nie wzrośnie bo z poparcia dla takiego ugrupowanie się wyrasta. Wiem bo kilka lat byłem wręcz zagorzałym fanem UPR.
W kwestii koronawirusa niestety Konfederacja podchodzi bardzo koniunkturalnie. Wie że zdecydowana większość ich zwolenników to młodzi, często jeszcze nieukształtowani ludzie, podatni na manipulacje. Sam taki byłem.
I ci ludzie wyczytują w internecie bzdury typu-Koronawirus to jak grypa, lockdown szkodzi, maseczki złe, szczepionki złe itp itd.
I mówi dokładnie takim samym głosem aby zdobyć przychylność młodych. To nawet nie jest ich pogląd-oni dostosowują się do poglądów swoich wyborców aby ci myśleli że oni myślą jak oni.- 9 9
-
2021-05-21 15:28
Walka z Konfederacją trwa od lewa do prawa. Jedyni "śpiewający z innego klucza" są niewygodni.
- 8 3
-
2021-05-21 15:44
Rozmawiasz sam ze sobą? (2)
To oznaka groźnej choroby psychicznej. Dlaczego nikt jeszcze nie zbanował tego spamera od konfederastów?
- 7 6
-
2021-05-21 16:30
Beka z kuców, którzy wyszli ze swojej bańki (1)
I teraz dziwią się, że więcej niż jedna osoba może nie lubić talibów :D
- 0 4
-
2021-05-21 21:40
Mózg masz wielkosci kuca zakompleksiony frustracie.
Wracaj do kredek i zrob cos tworczego zamiast zasyfiać komentarze swoimi wydalinami.
- 0 1
-
2021-05-21 16:03
w kwestii koronawirusa trzeba być naprawdę nieźle kopniętym żeby ufać połączonej sile tej kliki z okrągłego stołu która pięknie dmie w te kowidiańskiie nuty
- 9 7
-
2021-05-21 15:58
dobrze że pisek to nie są wariaci z tym swoim pierd..niętym rozdawnictwem
- 4 1
-
2021-05-21 17:05
Albo komuniści twierdząc że są prawicą...
- 7 1
-
2021-05-21 17:45
Myślą. Ale co?
- 1 1
-
2021-05-21 18:32
czesto starsi są mądrzejsi doswiadczeniem
niż wszytko wiedzacy znafcy z wiedza z internetu
- 5 2
-
2021-05-21 14:48
Nie (5)
Ponadnarodowe korporacje farmaceutyczne nie działają dla zysku i zajmują się ogólnie sprzedażą pietruszki na bazarze. Tylko teraz okazjonalnie się zebrały z miłosierdzia, przypięły się do kampanii cov.id. Im nie zależy na ciągłości sprzedaży, rozwoju i promocji dragów. Opatentowanie i komodyfikacja zdrowia to jakieś farmazony niepokornych intelektualistów.
- 19 7
-
2021-05-21 15:06
szczepionki nie sa zbyt dochodowe (tymbardziej że zawieszono na nie patenty a niektóre jak astra są non profit) (3)
leczenie a nie szczepienie to złota żyła - szczepionka astry to 10 PLN a kuracja antywirusowa mizernej skuteczności to już kilkanaście tysięcy PLN...
na covid umierają przede wszystkim ludzie starzy którzy są głównymi klientami firm farmaceutycznych - zamiast staruszka który zostawia w aptece co miesiąc 3/4 emerytury i regularnie ląduje w szpitalu dostaną nieboszczyka który nic od nich już nigdy nie kupi... kurcze oni to mają łeb do interesów!- 14 12
-
2021-05-21 15:25
Ale emerytury już nie pobierze. Emerytura 0. Jest to spisek bankstersko-polityczny.
- 9 2
-
2021-05-21 16:01
Same szczepionki kurvidove stworzyły 9 nowych miliarderów w pierwszym kwartale br. (!), których łączny majątek pozwoliłby wyszczepić 130% ludności świata.
Wśród tych dziewięciu nowych miliarderów mamy 4 pińczyków, parę niemców (z rodziny Struengman) i dwóch hindusów. Źródło: Peoples Vaccine Alliance, w tym Oxfam, unaids, global Justice Now na podstawie Forbes.- 8 5
-
2021-05-21 16:08
Nawet Twoja matka Cię nie karmiła non-profit.. z pełnym szacunkiem. Patenty na szczepienia są żywe. Szkoda że głównie cierpią na tym kraje ubogie. Ciekawym jest z punktu widzenia etycznego zróżnicowanie cen szczepień dla poszczególnych klientów (krajów)..
- 7 2
-
2021-05-22 08:43
Korporacja woli dłużej sprzedawać leki niż
raz sprzedać szczepionkę. Zyski nie są tak spektakularne jak np. przy lekach typu Viagra. Koszty opracowania i wdrożenia są gigantyczne więc lepiej rozkładać je w czasie.
- 1 1
-
2021-05-21 15:57
wszędzie młodzi ludzie mają wysr..ne na te wasze szczepionki nie tylko tu
- 8 6
-
2021-05-21 18:46
Obejrzyj sobie ostatnie programy Pośpieszalskiego "Warto Rozmawiać" zanim cenzura z TVPis ściągnęła jego program z ramówki. Może ci się oczka trochę otworzą. Te szczepionki to dopiero początek, a normalności już nigdy nie będzie nawet jak wszyscy 30 razy się zaszczepią. Nie o nasze zdrowie tu chodzi...
- 7 6
-
2021-05-21 20:29
"zarządzać macicami kobiet"
A co z prawami małych kobiet (i nie tylko), które są w tych macicach? Kiedy na szali jest wygoda matki i życie dziecka, to nie ma miejsca na dyskusje o wolności. Warunkiem wolności jest respektowanie fundamentalnego prawa do życia. Co z tego, że płód może dziedziczyć, jeśli nie pozwoli mu się żyć?
- 4 3
-
2021-05-21 20:33
masz na myśli KODziarzy?
tam też średnia była 50+, ale racjonalnych argumentów nie potrafili sformułować.
- 2 2
-
2021-05-21 20:56
Dureń
- 1 0
-
2021-05-22 15:05
to czemu biorą inne leki to też firmy farmaceutyczne
- 0 0
-
2021-05-21 14:27
Poczekamy, zobaczymy, za rok za dwa (8)
pęd do tatuaży, pęd po szczepionki
- 75 48
-
2021-05-21 14:33
(4)
w przyszłym roku jak będzie trzeba za szczepionki płacić (dwa razy w roku) to ci co teraz tam lecą i pierwsi stoją w kolejce już się nie pojawią.....
- 16 10
-
2021-05-21 15:11
jak będzie skuteczny lek to szczepionki nie będą refundowane (2)
dopóki nie ma skutecznego leku to szczepionki wychodzą po prostu taniej niż zapychanie szpitali i cmentarzy bo ktoś pożałował 10 pln na szepionkę
- 9 9
-
2021-05-21 16:48
(1)
A masz skuteczny lek na grypę?
- 6 1
-
2021-05-21 17:01
zauważ że u nas co roku na grypę uniera trochę ponad sto osób
- na świecie są to setki tysięcy - najczęściej z biednych krajów... spróbuj zgadnąć dla czego...
najczęściej używane:
oseltamiwir, zanamiwir, peramiwir- 5 3
-
2021-05-21 18:34
za to ty wspierajac firmy farmaceutyczcne bo kogo innego
pojdziesz i dopiero wtedy zaszczepisz sie bo za darmo w zyciu nic nie ma
- 1 2
-
2021-05-21 16:18
tak, szczepieni zobaczą
- 3 3
-
2021-05-21 18:14
Rok.dwa
Może 10 może 20, a może wcześniej walnie meteoryt i wyginiemy jak dinozaury, kij wie
- 1 0
-
2021-05-21 19:40
ty nie dożyjesz by to sprawdzić
- 3 0
-
2021-05-21 14:32
ostatnie 5 województw na liście to najbardziej pisowskie rejony (8)
przypadek? jasne że nie - nieszczepienie się i głosowanie na pis są objawem osłabionych możliwości myślenia, może więc niech prezes przemówi do swoich wyborców skoro logicznie myśleć sami nie potrafią
- 77 51
-
2021-05-21 14:43
ty za to nie masz osłabionych możliwości pier.......nia.
- 11 13
-
2021-05-21 15:11
ale książę powiedział że to z płodów i grzech...
- 13 4
-
2021-05-21 15:17
a Podlasie to błąd w matrixie? (3)
- 6 2
-
2021-05-21 20:34
Na Podlasiu połowa Warszawy się szczepi (2)
- 5 0
-
2021-05-22 10:28
Bo dużo warszaffki jest z podlasia (1)
Prawdziwej warszaffki nie ma, moze 10% to rodowici
- 1 0
-
2021-05-22 10:42
Znam rodowitych Warszawiaków, którzy pojechali na Podlasie się szczepić,
W wawie terminy były w kosmos, a na Podlasiu wolne
- 1 0
-
2021-05-21 15:31
Nie koniecznie.
To może wynikać ze słabej dostępności. Wolą budować kościoły niż przychodnie.
- 3 7
-
2021-05-22 09:04
popierajcie partie czynem zaszczepiajcie przed terminem
ale to pisory nie myślą bo tvp słuchają :))))))))
- 0 0
-
2021-05-21 14:36
(11)
I super! Od razu widać to po zachorowaniach. Są już praktycznie tylko pojedyncze przypadki. Widać skuteczność szczepionek gołym okiem!
- 81 55
-
2021-05-21 14:57
sezon grypowy sie konczy
- 27 8
-
2021-05-21 15:37
Przyszła wiosna to skończyła się grypa (5)
To tak działa niezmiennie od zarania dziejów.
- 19 6
-
2021-05-21 16:08
w zimie też przyszła wiosna jak kończyła się druga fala? (1)
- 7 10
-
2021-05-21 16:41
Zaczęli testować mniej osób to i było mniej zakażeń
- 8 2
-
2021-05-21 18:09
A kiedy wiosna w Brazylii i Indiach? (2)
- 3 4
-
2021-05-21 21:29
Indie? Gdy się skończy pora deszczowa. Jak byś uważał na geografii, wiedziałbyś, że w klimacie zwrotnikowym są dwie pory roku, sucha i deszczowa. Do tego dochodzi wpływ monsunów. Teraz mają "deszcze", to i wirusy.
- 5 1
-
2021-05-21 21:44
Ukończyłes chociaż nauczanie początkowe intelektualisto spod monopolowego?
Brazylia i Indie to mrowisko ludzi żyjących w ubóstwie i slumsach, idealne siedlisko dla każdej choroby. Porównywanie tego do Europy świadczy o twoim koszmarnie niskim poziomie intelektualnym.
- 2 3
-
2021-05-21 16:15
Proponuje w wyszukiwarce tu na portalu zobaczyć raport koronawirusa z 21maja 2020 (1)
w całej Polsce było 160 nowych zakażonych zakażonych, w tym w pomorskim 2 osoby!!!!
to było rok temu, bez szczepionki - więc o czym my tu mówimy, jak ta Wasza szczepionka uratowała sytuację....hahahah chyba koncernom farmaceutycznym tylko pomogła- 14 8
-
2021-05-21 16:57
wtedy jeszcze sanepid śledził chorych i testował osoby z kontaktu ograniczając zarażenia
od jesieni dali sobie na luz i pozwolili Polakom zarażać się kontroli - stąd jeden z najgorszych wyników jeśli chodzi o zgony na 100 tyś mieszkańców na świecie.
w eu nie ma drugiego tak mającego gdzieś zdrowie i życie swoich obywateli kraju- 6 3
-
2021-05-21 16:55
Taaa napewno to zasługa szczepien:):)
Sezon grypowy sie zakonczyl!!!- 13 5
-
2021-05-21 18:13
Przypadki pojedyncze, a śmiertelność na poziomie 8%
....ciekawe.
W dzień kiedy Morawiecki ogłaszał zwycięstwo nad Covidem i namawiał na udział w wyborach też mieliśmy magiczny jeden przypadek.
Dzień później wróciło do normy.
Od czasu kiedy odcięto nas od danych z poszczególnych stacji sanepid nie wierzę w numerki podawane przez rząd pod przewodnictwem człowieka uznanego przez sąd za kłamcę.- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.