• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pogotowie czy straż wezwiesz przez aplikację

ws
26 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Teraz osoby, które nie mogą skorzystać z połączenia głosowego, niebezpieczną sytuację zgłoszą za pomocą aplikacji. Teraz osoby, które nie mogą skorzystać z połączenia głosowego, niebezpieczną sytuację zgłoszą za pomocą aplikacji.

Zgłoszenia na numer 112 można dokonać już nie tylko telefonicznie. Z myślą o osobach głuchych lub niedosłyszących, a także czasowo pozbawionych możliwości mówienia, które nie są w stanie komunikować się za pośrednictwem połączenia głosowego, powstała specjalna aplikacja Alarm 112, dzięki której o niebezpiecznym zdarzeniu można powiadomić służby ratunkowe. Jak to działa?



Czy miałe(a)ś kiedyś problem ze zgłoszeniem na 112?

Numer alarmowy 112 to System Powiadamiania Ratunkowego funkcjonujący na terenie całego kraju. Wybierając ten numer, połączymy się z dyspozytorem, który przekaże wszystkie zebrane na temat naszego zgłoszenia informacje do odpowiednich służb.

Teraz osoby, które nie mogą skorzystać z połączenia głosowego, niebezpieczną sytuację zgłoszą za pomocą aplikacji. Alarm 112 można zainstalować na smartfonie lub innym urządzeniu mobilnym, które często mamy przy sobie. Aplikacja jest dostępna dla dwóch najpopularniejszych mobilnych systemów operacyjnych: Android i iOS.

Aplikacja zlokalizuje nas



Każdy, kto będzie chciał korzystać z aplikacji, powinien się zalogować, to znaczy, że konieczna będzie akceptacja regulaminu, a także przekazanie swoich danych (imię, nazwisko, adres e-mail, numer PESEL, numer telefonu).

Po zarejestrowaniu się w aplikacji można podać adresy, pod którymi najczęściej przebywamy, jak np.: dom, praca, adres rodziców, szkoła itp. Ostatnim krokiem jest zezwolenie aplikacji Alarm 112 na dostęp do lokalizacji naszego urządzenia mobilnego - umożliwi to precyzyjne wskazanie zdarzenia. Po wykonaniu tych czynności aplikacja jest gotowa do wysyłania zgłoszenia alarmowego.

Zgłoszenie na Alarm 112



Zgłoszenie zagrożenia można dokonać przez wybranie odpowiedniej ikony w aplikacji - do wyboru jest: straż pożarna, policja i ratownictwo medyczne, a także opcja połączenia z numerem alarmowym 112. Po przyjęciu zgłoszenia możliwa jest komunikacja z operatorem numerów alarmowych za pomocą wiadomości tekstowych.

Zgłaszając zdarzenie, możemy również określić, czy dotyczy ono wypadku komunikacyjnego, kradzieży, pożaru czy innych niebezpiecznych zdarzeń. W przypadku zgłoszenia do ratownictwa medycznego precyzujemy, czy chodzi o uraz, zaburzenie psychiczne, utratę przytomności czy inną kategorię zagrożenia życia lub zdrowia. Na kolejnym etapie doprecyzowujemy szczegóły naszego zgłoszenia, tak aby dyspozytor zebrał wszystkie informacje, które są potrzebne służbom udzielającym pomocy.

Ostatnim krokiem jest określenie miejsca zdarzenia. Możemy to zrobić na trzy sposoby: wskazując lokalizację na mapie, wpisując adres zdarzenia ręcznie lub wybierając adres wcześniej wprowadzony, np. dom lub praca.

Każde zgłoszenie musi zostać potwierdzone przez dyspozytora. Służby jednak ostrzegają, aby korzystać z aplikacji tylko w sytuacji poważnego zagrożenia.
ws

Miejsca

Opinie (21) 9 zablokowanych

  • Wzywałem już wszystko.

    Pogotowie to nieprzytopnego Pana na przystanku, byli po 7 minutach.
    Straż bo paliło się na działkach, nie więcej jak 5 minut.

    Policję też.. Do próby włamania do sklepu osiedlowego. Wezwanie o 23:12 a byli o 24.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Distinguished Gentleman's Ride

w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Targi kosmetyczne i fryzjerskie - Uroda

targi

Jak ochronić swoje krocze przed nacięciem?

warsztaty, konsultacje

Najczęściej czytane