• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pogotowie czy straż wezwiesz przez aplikację

ws
26 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Teraz osoby, które nie mogą skorzystać z połączenia głosowego, niebezpieczną sytuację zgłoszą za pomocą aplikacji. Teraz osoby, które nie mogą skorzystać z połączenia głosowego, niebezpieczną sytuację zgłoszą za pomocą aplikacji.

Zgłoszenia na numer 112 można dokonać już nie tylko telefonicznie. Z myślą o osobach głuchych lub niedosłyszących, a także czasowo pozbawionych możliwości mówienia, które nie są w stanie komunikować się za pośrednictwem połączenia głosowego, powstała specjalna aplikacja Alarm 112, dzięki której o niebezpiecznym zdarzeniu można powiadomić służby ratunkowe. Jak to działa?



Czy miałe(a)ś kiedyś problem ze zgłoszeniem na 112?

Numer alarmowy 112 to System Powiadamiania Ratunkowego funkcjonujący na terenie całego kraju. Wybierając ten numer, połączymy się z dyspozytorem, który przekaże wszystkie zebrane na temat naszego zgłoszenia informacje do odpowiednich służb.

Teraz osoby, które nie mogą skorzystać z połączenia głosowego, niebezpieczną sytuację zgłoszą za pomocą aplikacji. Alarm 112 można zainstalować na smartfonie lub innym urządzeniu mobilnym, które często mamy przy sobie. Aplikacja jest dostępna dla dwóch najpopularniejszych mobilnych systemów operacyjnych: Android i iOS.

Aplikacja zlokalizuje nas



Każdy, kto będzie chciał korzystać z aplikacji, powinien się zalogować, to znaczy, że konieczna będzie akceptacja regulaminu, a także przekazanie swoich danych (imię, nazwisko, adres e-mail, numer PESEL, numer telefonu).

Po zarejestrowaniu się w aplikacji można podać adresy, pod którymi najczęściej przebywamy, jak np.: dom, praca, adres rodziców, szkoła itp. Ostatnim krokiem jest zezwolenie aplikacji Alarm 112 na dostęp do lokalizacji naszego urządzenia mobilnego - umożliwi to precyzyjne wskazanie zdarzenia. Po wykonaniu tych czynności aplikacja jest gotowa do wysyłania zgłoszenia alarmowego.

Zgłoszenie na Alarm 112



Zgłoszenie zagrożenia można dokonać przez wybranie odpowiedniej ikony w aplikacji - do wyboru jest: straż pożarna, policja i ratownictwo medyczne, a także opcja połączenia z numerem alarmowym 112. Po przyjęciu zgłoszenia możliwa jest komunikacja z operatorem numerów alarmowych za pomocą wiadomości tekstowych.

Zgłaszając zdarzenie, możemy również określić, czy dotyczy ono wypadku komunikacyjnego, kradzieży, pożaru czy innych niebezpiecznych zdarzeń. W przypadku zgłoszenia do ratownictwa medycznego precyzujemy, czy chodzi o uraz, zaburzenie psychiczne, utratę przytomności czy inną kategorię zagrożenia życia lub zdrowia. Na kolejnym etapie doprecyzowujemy szczegóły naszego zgłoszenia, tak aby dyspozytor zebrał wszystkie informacje, które są potrzebne służbom udzielającym pomocy.

Ostatnim krokiem jest określenie miejsca zdarzenia. Możemy to zrobić na trzy sposoby: wskazując lokalizację na mapie, wpisując adres zdarzenia ręcznie lub wybierając adres wcześniej wprowadzony, np. dom lub praca.

Każde zgłoszenie musi zostać potwierdzone przez dyspozytora. Służby jednak ostrzegają, aby korzystać z aplikacji tylko w sytuacji poważnego zagrożenia.
ws

Miejsca

Opinie (21) 9 zablokowanych

  • Wzywałem już wszystko.

    Pogotowie to nieprzytopnego Pana na przystanku, byli po 7 minutach.
    Straż bo paliło się na działkach, nie więcej jak 5 minut.

    Policję też.. Do próby włamania do sklepu osiedlowego. Wezwanie o 23:12 a byli o 24.

    • 0 0

  • Czemu z myślą o głuchoniemych? (5)

    "Dzisiejsza młodzież" i nie tylko, komunikację prowadzi głównie tekstowo. To jest dla nich standard. Sam młodzieżą już nie jestem, jednak też nie lubię dzwonić, czasami miałem ochotę zgłosić jakichś patoli zakłócających nocny spoczynek czy jakieś nieprawidłowe zachowania kierowców, ale no właśnie, nie lubię dzwonić. Chętnie wysłałbym wiadomość do służb.

    Druga rzecz - konieczność podawania peselu i traktowanie tego jako jakiś sposób uwierzytelnienia.

    W kilkanaście sekund mogę w internecie pozyskać jakieś numery PESEL, włącznie z imieniem i nazwiskiem. Czyli nie jest to coś tajnego, a jednak przez wiele organów Państwowych czy prywatnych (firmy pożyczkowe) traktowane jak jakaś skuteczna weryfikacja tożsamości.

    • 2 2

    • Jeśli masz lepszy pomysł na weryfikację, to go zaproponuj (3)

      Jeśli będziemy musieli chodzić do jakiegoś urzędu z dowodem osobistym, aby uzyskać jakiś kod do aplikacji, to wątpię, aby wiele osób chciało z niej korzystać.

      • 0 0

      • (2)

        Ale po co weryfikować? Jak dzwonisz normalnie na nr alarmowy to też pytają o pesel i adres mailowy? Nie pytają. Imię, nazwisko i adres zdarzenia. Nawet nr telefonu nie podajesz, bo im się wyświetla. Boją się fałszywych zgłoszeń? To po co wprowadzali obowiązek rejestracji kart telefonicznych? Przecież można bez problemu ustalić takiego "j*jcarza", nawet jeśli podał zły pesel. Więc po co gromadzić kolejne dane?

        To jest tak samo głupie, jak konieczność przesyłania kopii dowodu osobistego do jednej z aplikacji mobilnych, aby móc zapłacić potem kilka zł za bilet.

        • 0 0

        • tak, jak dzwonisz, wyświetla się numer (1)

          ale jak korzystasz z aplikacji - nie

          • 0 0

          • Ale może się "wyświetlać" również automatycznie w aplikacji. Ale mi nie chodzi o numer, tylko o pesel i mail.

            • 0 0

    • To tylko sposób identyfikacji zgłaszającego

      • 0 0

  • To powinno być standardem (2)

    Każdy kto gdzieś daleko od domu, wzywał pomocy, wie że w stresie ciężko określić swoje dokładne położenie w szybki i sprawny sposób np. w lesie.

    • 13 4

    • Piszesz nieprawdę, bo niekażdy.

      A ja jestem tego żywym przykładem.

      • 0 0

    • W lesie to możesz nie mieć zasięgu internetu. Dlatego zawsze obowiązkowo odpowiednia aplikacja z mapami offline, bez konieczności dostępu do neta, wyłącznie po GPS.

      • 0 0

  • Podoba mi sie

    I to mi się podoba. Takie aplikacje powinna sie tez instalować dzieciom w smartfonach zeby wiedzialy gdzie dzwonic widzac zagrozenie

    • 1 0

  • czas oczekiwania tez 15minut?

    • 0 0

  • (1)

    Ja napewno z tego będe korzystał

    • 4 1

    • Od tego oni są, oni są od tego :)

      • 0 0

  • Pali się pali pomocy

    Nie mam internetu na koncie oooo

    • 1 1

  • dobry pomysł, tylko trzeba tą aplikację mieć wcześniej przygotowaną i internet mobilny

    Jeśli nie mamy tej aplikacji już zainstalowanej i skonfigurowanej, to podczas niebezpiecznego zdarzenia lepiej zadzwonić niż się bawić w jej pobieranie. Internet mobilny jest dość powszechny, ale jednak nie każdy go używa. Mam nadzieję, że nie będzie problemów ze wzywaniem pomocy spowodowanej tym, że dawno nie włączaliśmy aplikacji i ta musi się najpierw zaktualizować, bo inaczej odmawia działania.

    • 0 0

  • A gdzie odpowiedź w ankiecie

    Nie mogłem się dodzwonić?

    • 4 0

  • (2)

    a mi wyskoczył komunikat że nie jest obsługiwana w moim kraju :) No nic w Gdańsku w sieci Orange na Samsungu nie działa - nie należę do Polski :)

    • 7 1

    • Dobrze, że chociaż do Wolski należysz trolu pisowski.

      • 1 3

    • Bjeż Ubera

      • 0 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Konferencja "SM i co z tego?"

konferencja

II Ogólnopolska Konferencja Naukowa Prawa Medycznego: Nowoczesne technologie a prawo medyczne

konferencja

III Ogólnapolska Konferencja Samoświadomość i komunikAACja a TZW. zachowania trudne

konferencja

Najczęściej czytane