Przygotowaliśmy szkolenie z myślą o przekazaniu dobrych praktyk pierwszej pomocy psychologicznej, które mogą być pomocne w pierwszym kontakcie z osobą w kryzysie. Chcielibyśmy wyposażyć pracowników pierwszej linii frontu w pewnego rodzaju koło ratunkowe, które pozwoli udzielić pierwszej pomocy w kryzysie.
Podobne wydarzenia
poniedziałek, godz. 18:00
Sopot,
Sopoteka
Wstęp wolny
piątek - niedziela, godz. 10:00 - 17:00
Gdańsk,
Europejskie Centrum...
Wstęp wolny
Zapraszamy studentów, absolwentów i pracowników zawodów pomocowych i funkcjonariuszy służb m. in. psychologów, pedagogów, nauczycieli, wychowawców, pracowników socjalnych, ratowników, lekarzy, pielęgniarki, stażaków i policjantów, a także każdego, który może mieć styczność z osobą w kryzysie i chciałby dowiedzieć się w jaki sposób może pomóc!
ZAKRES SZKOLENIA:
1. Kim jest osoba w kryzysie? Czym jest interwencja kryzysowa?
- definicja, charakterystyka, i obszary kryzysów, interwencji kryzysowej
-interwencja kryzysowa
2. Jak rozmawiać z osobą w kryzysie?
- umiejętności pomocne w rozmowie interwencyjnej (na co warto zwracać uwagę, obalimy niektóre mity i przyjrzymy się jakie umiejętności możesz wykorzystać podczas rozmowy interwencyjnej)
- jak ocenić sytuację, jak wysłuchać, w jaki sposób wspierać oraz zaplanować działania
3. Przećwiczenie nabytych umiejętności
PROWADZĄCA: Klaudia Koźlak, psycholożka, interwentka kryzysowa, terapeutka w nurcie skoncentrowanym na rozwiązaniu. Swoje doświadczenie w pomocy osobom doświadczających kryzysów zdobywała w Ośrodkach Interwencji Kryzysowej, w organizacjach pozarządowych jako psycholog w pierwszym kontakcie z klientem oraz trener w kontakcie z osobami po kryzysach psychicznych w szpitalu, a obecnie w zespole pomocowym NIE MA NIE. W swojej pracy zawodowej Klaudia wielokrotnie mała okazję pracować ze służbami pomocowymi oraz personelem medycznym w celu udzielenia pomocy osobom doświadczających trudności.
ZAKRES SZKOLENIA:
1. Kim jest osoba w kryzysie? Czym jest interwencja kryzysowa?
- definicja, charakterystyka, i obszary kryzysów, interwencji kryzysowej
-interwencja kryzysowa
2. Jak rozmawiać z osobą w kryzysie?
- umiejętności pomocne w rozmowie interwencyjnej (na co warto zwracać uwagę, obalimy niektóre mity i przyjrzymy się jakie umiejętności możesz wykorzystać podczas rozmowy interwencyjnej)
- jak ocenić sytuację, jak wysłuchać, w jaki sposób wspierać oraz zaplanować działania
3. Przećwiczenie nabytych umiejętności
PROWADZĄCA: Klaudia Koźlak, psycholożka, interwentka kryzysowa, terapeutka w nurcie skoncentrowanym na rozwiązaniu. Swoje doświadczenie w pomocy osobom doświadczających kryzysów zdobywała w Ośrodkach Interwencji Kryzysowej, w organizacjach pozarządowych jako psycholog w pierwszym kontakcie z klientem oraz trener w kontakcie z osobami po kryzysach psychicznych w szpitalu, a obecnie w zespole pomocowym NIE MA NIE. W swojej pracy zawodowej Klaudia wielokrotnie mała okazję pracować ze służbami pomocowymi oraz personelem medycznym w celu udzielenia pomocy osobom doświadczających trudności.