- 1 Krztusiec bije rekordy w kwietniu (114 opinii)
- 2 Insulinooporność: Jak radzić sobie z tą "prawie" chorobą? (4 opinie)
- 3 Ciągle o czymś zapominasz? Przyjrzyj się diecie (11 opinii)
- 4 Coraz więcej rodziców odmawiających szczepienia dzieci (279 opinii)
- 5 Najlepsze zabiegi na oczyszczenie cery na wiosnę (8 opinii)
- 6 Nowe spojrzenie na stwardnienie rozsiane. Konferencja dla pacjentów (12 opinii)
Od 15.05 bez maseczek na otwartym powietrzu
Od 15 maja obowiązek noszenia maseczek na otwartym powietrzu zostaje zniesiony, pod warunkiem że utrzymamy dystans 1,5 metra od innej osoby. Tak wynika z opublikowanego w czwartek wieczorem rozporządzenia Rady Ministrów dotyczącego ograniczeń związanych z epidemią.
Jednak gdy nie udaje się zachować wymaganego dystansu - 1,5 m odległości od drugiej osoby, trzeba nadal nosić maseczki również na zewnątrz. Rozporządzenie to obowiązuje od następnej soboty, czyli 15 maja.
Czytaj też: Na Pomorzu już 800 tys. osób zaszczepionych pierwszą dawką
Gdzie nadal trzeba będzie nosić maseczki?
Wciąż jednak zakrywać usta i nos trzeba będzie:
- w środkach transportu publicznego, w samolotach,
- w miejscach ogólnodostępnych, czyli na drogach i placach,
- na terenie cmentarzy, promenad, bulwarów,
- w miejscach postoju pojazdów, parkingach leśnych,
- na terenie nieruchomości wspólnych, np. na klatkach schodowych, w windach czy garażach podziemnych,
- w zakładach pracy, jeżeli w pomieszczeniu przebywa więcej niż jedna osoba, chyba że pracodawca postanowi inaczej.
Zakrywać usta należy także w budynkach użyteczności publicznej przeznaczonych na potrzeby: administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, na targowiskach i poczcie.
Gdzie można zaszczepić się na COVID-19? Lista punktów szczepień w Trójmieście
Maseczki w restauracjach
Od 15 do 28 maja restauracje będą mogły serwować posiłki w ogródkach gastronomicznych. Tu klienci są zobowiązani zakrywać usta i nos do czasu zajęcia miejsc, w których będą spożywali posiłki i napoje. Nakaz noszenia maseczek dotyczy obsługi.
Od 15 do 28 maja zbiorowe formy kultury i rozrywki są możliwe tylko na otwartym powietrzu. Obowiązuje również nakaz zakrywania ust i nosa za pomocą maseczki.
Kto nie musi nosić maseczek?
Są jednak pewne odstępstwa w noszeniu maseczek - nie muszą ich nosić m.in.:
- kierujący motocyklem, którzy używają kasków ochronnych i osoby przewożone,
- kierujący środkiem transportu publicznego,
- dzieci do ukończenia 5. roku życia,
- osoby z zaburzeniami rozwoju, psychicznymi, niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym albo głębokim lub mające trudność samodzielnie to robić,
- osoby z zaawansowanymi schorzeniami neurologicznymi, układu oddechowego lub krążenia, przebiegającymi z niewydolnością oddechową lub krążenia,
- osoby podczas sprawowania kultu religijnego,
- osoby wykonujące zadania służbowe, np. żołnierze, sędziowie, trenerzy,
- osoby przebywające na terenie lasu, parku, zieleńca, ogrodu botanicznego, ogrodu zabytkowego, rodzinnego ogródka działkowego albo plaży,
- nie trzeba zakładać maseczki w czasie jazdy konnej.
Zdający egzaminy np. ósmoklasisty, maturalne, potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie lub zawodowe, jak również osoby przeprowadzające je również nie są zobowiązani do zakrywania ust i nosa, pod warunkiem zachowania odległości pomiędzy poszczególnymi osobami co najmniej 1,5 m.
Czytaj też: Premier: luzowanie obostrzeń od 1 i 4 maja
Nakazu zakrywania ust i nosa nie stosuje się również podczas zawierania małżeństwa przed kierownikiem urzędu stanu cywilnego albo przed duchownym.
Przepisy obowiązują do 5 czerwca. Okres ich obowiązywania będzie prawdopodobnie przedłużany w zależności od przebiegu epidemii koronawirusa w Polsce.
Opinie (259) ponad 20 zablokowanych
-
2021-05-07 10:09
(26)
Technika manipulacji, którą stosuje rząd nazywa się odbieraniem radości życia. Konstruuje się taką rzeczywistość żeby życie nie dostarczało żadnej rozrywki i przyjemności. Zamykanie klubów fitness, restauracji, lasów, odwoływanie świąt i wydarzeń kulturalnych. Ta technika była już stosowana podczas drugiej wojny światowej, kiedy Żydom zabroniono uprawiać sportu, muzyki na żywo i chodzenia do parków. Ma to doprowadzić ofiary do poczucia braku sensu życia, depresji, samobójstw i apatii. Równolegle utrzymywana jest narracja, że jak ofiara będzie wypełniać polecenia psychopaty, będzie się stosować, będzie współpracować, to być może to wszystko zostanie jej zwrócone.
- 105 24
-
2021-05-07 10:15
(5)
Nie zapomnij wspomniec o kosmitach i yeti. Obostrzenia masz na całym świecie.
- 17 53
-
2021-05-07 12:05
Ale cieszę się że już min 30% ocknęła się i doskonale dostrzega te nędzne socjjotechniki
I chociaż zaangażowano niewyobrażalnie wielką machine propagandową na każdej stacji Polsat, TVN i TVP to część ludzi jest 100% odporna na te ich kłamstwa. Natomiast reszta 60-70% pojdzie się zaszczepić i przynajmniej spadną za kilka lat ceny nieruchomosci
- 18 1
-
2021-05-07 12:10
Zamkneli na rok ludzi w domach wiec kazdy tylko gapił się w telewizor na okrągło (2)
Ale zawdzięczam 1 rzecz pandemii.... To dzięki niej zrozumiałam że dosłownie każde jedne słowo w mediach jest kłamstwem lub obrzydliwą manipulacją. Dopiero to co się wyprawia od marca w tvp, tvn, polsacie otworzyło mi oczy bo wcześniej przyznaję że właczałam chętnie newsy i nawet nie przychodziło mi do głowy by kwestionować tam zawarte informacje (czytałam i brałam je za pewnik bez "zbednego filozofowania"). Ale teraz mam coś takiego, że te ich wszystkie statystyki, wypowiedzi zapraszanych do studia "autorytetów", wieczorne wiadomości - to wszystko zaczęłam oglądać jak jakieś abstrakcyjne wyreżyserowane obrazki, jedna wielka ustawka jak w serialach typu "Ukryta prawda" tylko może speakerzy są profesjonalniej ubrani. Do tego stopnia straciłam zaufanie że choćby teraz coś naprawdę prawdziwego pokazali to ja doszukuję się na dzień dobry w każdej serwowanej informacji drugiego dna, obłudy, ukrytych motywacji itp i choćby nie wiem ilu "ekspertów na ekranie" przekonywało to nie wierze im w ani jedno słowo. ma to swoje minusy bo niestety pozostaje człowiekowi czerpać światopogląd tylko z rozmów i obserwacji najbliższego otoczenia z tzw "REALA". Czyli gotowa uwierzyć jestem tylko w te statystyki i fakty, które osobistym doświadczeniem, własnymi oczami, zmysłami mogę potwierdzić. Reasumując: z dumą muszę przyznać że stałam się jak tu ktoś napisał tzw "płaskoziemcą" i jestem z tego dumna
- 26 0
-
2021-05-07 13:59
genialny wpis...brawo
- 12 1
-
2021-05-07 14:11
Mam tak samo. Z jedna roznica. Od wspomnianego marca bojkotuje tych siewcow strachu i klamstw
- 10 1
-
2021-05-07 12:51
Co z tego że cały świat popadł w paranoję?
Kupa jest smaczna, przecież miliardy much nie mogą się mylić....
- 16 2
-
2021-05-07 10:27
Tak, to ta sama technika manipulacji, którą stosują antyszczepionkowcy. (1)
Musisz znaleźć winnego całego zła i skierować na niego gniew ludzi.
Jak nie ma gniewu, musisz go stworzyć - Żydzi mają kamienice, koncern farmaceutyczny chce Cię kontrolować...- 14 22
-
2021-05-07 12:06
Wszystkie media 24h na dobe od roku masakrują nas propagandą szczepionkową
A ty sie czepiasz jakis lokalnych komentarzy antyszczepionkowych? Proporcje sa jak 99:1
- 17 1
-
2021-05-07 10:33
(3)
Ale po co to to już twoje dwie szare komórki nie wymyśliły?
Jaki jest cel tego? - dowalić całej populacji, udupić gospodarkę i co dalej ? rządzić pogorzeliskiem?
hahahaha żałosne...- 10 21
-
2021-05-07 11:37
(2)
jak to jaki jest cel? Kontrola społeczeństwa, zastraszone i zamknięte w domach daje łatwo się manipulować. Przejęcia upadających firm przez państwo, pchanie ustaw które bez zakazu zgromadzeń by nie przeszły. Paszporty covidowe, aplikacje na kwarantanne gromadzące kolejne dane o obywatelach. Wreszcie gigantyczne złodziejstwo i korupcja (respiratory, maseczki itd). Wraca socjalizm, ale ludzie myślą że ich to nie dotyczy.
- 26 1
-
2021-05-07 12:07
100/100.
Hmm jakim płaskoekranowcem trzeba być aby uwierzyć w teorię że te szczepionki są bezpieczne i z troski o Klienta
- 19 0
-
2021-05-07 16:10
Zgadzam sie. Warto zauwazyc, ze nigdzie nie ma nawet planow debaty publicznej w sprawie covid. Nie ma debaty publicznej na finansowanie tej hucpy z pieniedzy publicznych. No to zaraz, mamy jeszcze demokracje czy to juz autorytaryzm?
- 6 1
-
2021-05-07 10:40
Sam jesteś pilnym wykonawcą takiej właśnie techniki. Wraz z licznymi sobie podobnymi, którzy uroili sobie że odkryli tajny światowy spisek i posiedli pilnie strzeżoną wiedzę. A zestawianie tego z sytuacją Żydów w III Rzeszy to już Himalaje podłości, czego zapewne nie dostrzegasz przez swoje przerośnięte ego.
- 13 23
-
2021-05-07 11:28
ze strony gov pe el
"Ważne! Od 15 maja zniesiony zostanie obowiązek noszenia maseczek na świeżym powietrzu. Bez zmian pozostanie obowiązek zakrywania nosa i ust za pomocą maseczki w pomieszczeniach zamkniętych m.in. w transporcie zbiorowym, w sklepach, w kościele, na terenie cmentarza czy promenady."
- 5 2
-
2021-05-07 11:34
w Dakocie południej, Florydzie nie ma lockdownu (10)
Czy tam jest jakiś exodus pandemii? Smiertelność tego wirusa jest bardzo niska, niższa niż na grype, ale pacjentowi każe się siedzieć w domu na kwarantannie i czekać aż jego stan się pogorszy. Oczywiście żadnego z 3 leków pomagających w tej chorobie. Wtedy szukają mu miejsca w szpitalu, potem zdziwienie że mamy tyle zgonów. Jest 100 badań naukowych na temat maseczek które stwierdzają jednoznacznie, że dają marginalną korzyść, w granicach błędu statystycznego.
- 17 2
-
2021-05-07 12:25
(9)
Śmiertelność koronawirusa jest znacząco wyższa niż w przypadku zwykłego szczepu grypy (a gdybyśmy mieli problem z jakimś bardziej zjadliwym szczepem, to i tak byś tak samo negował zagrożenie). Prawie 70.000 zgonów to nie jest małe miki i nie wyskakuj mi tu z jakimś przeliczaniem procentów, bo to już jest żałosne do obrzydzenia. A większość naukowców potwierdza sens noszenia maseczek, które znacznie zmniejszają ryzyko zakażenia i tempo rozprzestrzeniania się wirusa. To raczej garstkę przekupnych cyników, którzy usiłują to zanegować należy traktować jako błąd statystyczny.
- 1 13
-
2021-05-07 13:20
(8)
kolejny koronaentuzjasta. 70000 dodatkowych zgonów jest spowodowane zamkniętą "służbą" zdrowia, nie samym wirusem
- 16 2
-
2021-05-07 14:06
(7)
70.000 zgonów jest spowodowanych koronawirusem. A dodatkowych zgonów, spowodowanych sytuacją epidemiczną, jest znacznie więcej niestety.
- 1 9
-
2021-05-07 14:12
(5)
Raczej brakiem leczenia, wywolaniem psychozy strachu
- 12 0
-
2021-05-07 14:35
(4)
Brak leczenia i zaburzenia psychiczne to właśnie efekty sytuacji epidemicznej. I działań obecnej władzy, która nie dość, że nieudolnie zarządza tą sytuacją, to jeszcze nie waha się mnożyć dodatkowych napięć społecznych. Stąd do 70.000 zmarłych na covid dochodzi jeszcze z pewnością znacząca liczba innych dodatkowych zgonów.
- 3 4
-
2021-05-07 15:24
(3)
70 tys to są nadmiarowe zgony nie związane z covid. Zmień źródła informacji.
- 5 0
-
2021-05-07 15:46
(2)
70 tys. to zgony na covid. To nie ja tu powinienem zmienić źródła informacji.
- 2 3
-
2021-05-07 21:05
(1)
Bezczelnie kłamiesz, ale na szczęście każdy może sobie sprawdzić :)
- 2 1
-
2021-05-07 22:18
Tak, każdy może sobie obejrzeć kolejny i**otyczny filmik na YouTube (zanim go usuną), albo ślęczeć nad jakimiś wobsrealami, killuminatami, czy innym żałosnym badziewiem. A potem się uważać za oświeconego mędrca, który przejrzał wszystkie spiski.
- 1 3
-
2021-05-07 16:56
nawet w TVP w programie Pospieszalskiego z 12.04 mówili o 100 tyś nadmiarowych zgonów przez sparaliżowaną służbę zdrowia, a zgony z powodu korony to jest właśnie 70 tyś, dane za 2020 rok
- 4 1
-
2021-05-10 18:08
W samo sedno
Nic dodac nic ujac , brawo
- 1 0
-
2021-05-07 10:11
(6)
Ja tam i tak chodzę bez,jedynie w sklepie.Przez alergię w masce się duszę.
- 67 7
-
2021-05-07 11:04
Przecież ty nie istniejesz
Byty wirtualne nie noszą masek :D
- 5 17
-
2021-05-07 11:05
maska daje ci odpoczywać przed smogiem ,ale widać ,ze ty wolisz smrody uliczne (1)
- 4 25
-
2021-05-07 11:28
Gdzie ty masz smog w Trójmieście jak tu wiecznie wieje?
To nie Tokio czy Nowy Jork geniuszu. Wiem że spadnie ci teraz sprzedaż maseczek, dlatego kup sobie maść na ból zadka.
- 21 3
-
2021-05-07 11:07
(2)
Aha, więc skoro masz alergię, to wolno zarażać?
- 4 29
-
2021-05-07 11:29
Tak.
- 16 2
-
2021-05-07 16:13
ale jakie zarazac? a jezeli jest zdrowy? ty go przez internet zdiagnozowales? a moze ty jestes pedofilem bo tak mi sie wydaje co? lubisz dzieci zwyrodnialcu?
- 3 1
-
2021-05-07 10:11
(30)
Na drogach, promenadach i bulwarach, parkingach i parkingach leśnych czyli tak naprawdę nadal na spacer po mieście w maseczce mamy chodzić. Co za bezsens.
- 124 10
-
2021-05-07 10:21
(10)
Chcesz to chodź nawet po domu. Każdy ma wybór.
- 25 5
-
2021-05-07 10:25
(9)
Nie pamiętam , kiedy ostatni raz miałam maskę na twarzy, ale wkurza mnie okrutnie ta manipulacja. Od 15 maja bez maseczek na powietrzu. Przecież kompletnie NIC się nie zmienia!
- 33 8
-
2021-05-07 11:30
(8)
Ja tez nie pamietałem, az do czasu gdy zarobiłem dwa mandaty w tydzień za brak maseczki :(. Na nic zdały się tłumaczenia i rozmowy, przytaczanie artykułów itp oraz odmowa nieprzyjęcia mandatu; jak mnie poinformowano, mam prawo sie odwołać... i co mi z tego jak to bedzie trwało i trwało.
- 0 18
-
2021-05-07 11:37
(2)
Będzie, ale sprawę masz wygraną.
- 13 5
-
2021-05-07 13:03
Nie masz wygranej (1)
Do grudnia 2020 miałbyś wygraną. Teraz już nie.
- 3 13
-
2021-05-07 16:41
teraz też są wygrane id..to
- 5 0
-
2021-05-07 11:50
odmawiasz przyjecia mandatu i to policjant wtedy musi zglosic sprawe do sadu a ty nic nie placisz
Wiec dlugi czas rozprawy nie ma absolutnie wplywu na Ciebie, nie tracisz na tym nic
- 11 2
-
2021-05-07 14:06
ale ty jestes głupi
- 2 1
-
2021-05-07 14:07
(1)
aha...i co to jest odmowa nieprzyjecia mandatu?
- 0 1
-
2021-05-07 14:40
xD To znaczy że odmawiasz sobie nieprzyjęcia i przyjmujesz.
- 1 1
-
2021-05-07 15:28
Fajna bajka, ale taka mało wiarygodna. Styl pisania jak by jakieś przygłupie dziecko pisało.
- 1 0
-
2021-05-07 11:06
byś brudnymi łapami od klamek pyska nie dotykał i przed smogiem ulicznym (4)
- 4 16
-
2021-05-07 11:13
Źle trafiłeś z tym komentarzem. Bardzo źle. Nie mam zwyczaju macać się po twarzy brudnymi rękami ( tak, można się tego szybko oduczyć, kiedy po każdej wymuszonej okolicznościami podróży komunikacją miejską łapie się jakieś choróbsko ) a smogu podobno w Gdyni nie mamy. Nie każdy jest takim i**otą, za jakich ma nas rząd. Maseczka, żeby przypominać, że jest pandemia i dlatego na jesieni kazali nam je znowu nosić na powietrzu? Absurd.
- 17 3
-
2021-05-07 11:27
Dwa lata temu nie byłeś takim cykorem.
Jak się macasz po twarzy brudnymi łapami to twój problem i to prawdopodobnie z głową...
- 11 1
-
2021-05-07 11:53
Teleporada dla kowidłowców: wyłaczyć sygnał TV to przestaniecie robić w pampersy (1)
- 15 1
-
2021-05-07 15:30
Jak im wyłączą TV to stracą sens życia i będzie fala samobójstw.
- 3 1
-
2021-05-07 11:14
No właśnie zastanawiam się czy ktoś czytał (3)
ten artykuł przed publikacją. W tytule jest,, bez masek na świeżym powietrzu", a za chwilę ,, maski nadal trzeba będzie nosić na drogach, placach...", czyli albo bzdury napisali, albo praktycznie nic się nie zmienia
- 26 1
-
2021-05-07 11:18
No właśnie o to chodzi. Po cichu liczę na to, że to po prostu błąd dziennikarza, bo jeśli nie, to naprawdę maja nas za bandę i**otów. Na plażę, do lasu i do parku zawsze można było chodzić bez maski, więc to nie nowość, choć oczywiście zdarzały się takie osoby, co te maski i tam nosiły.
- 13 2
-
2021-05-07 11:47
to treść rozporządzenia :) a nie artykułu, Państwo z kartonu, opłacone kasą obywateli.
- 9 1
-
2021-05-07 16:43
przecież ten burdel jest robiony celowo masa wyjątków wyjątków od wyjątków zagmatwana gadanina i przygł..pi policjanci bawiący się w pana Boga tak to ma wyglądać właśnie niby zwracają wam łaskawcy zasr..ni wolność na powietrzu ale nie nie całkowitą zawsze musi być jakieś ale
- 4 0
-
2021-05-07 11:16
Nie trzeba (4)
Wystarczy przeczytać prawidłowo rozporządzenie. Jeżeli jest się na otwartym powietrzu to nie trzeba mieć maseczki na placu, cmentarzu itp. Chyba że nie zachowujesz dystansu wobec obcych.
- 10 2
-
2021-05-07 11:26
Czyli rzetelność dziennikarska się kłania. Dzięki za wyjaśnienie.
- 9 0
-
2021-05-07 12:06
Jeśli to jest nakaz pod groźbą sankcji
To musi to być tak sformułowane, aby zrozumiał to jednoznacznie każdy policjant czy strażnik miejski. Dziennikarze i czytelnicy wielu portali mają z tym problem.
- 5 0
-
2021-05-07 13:35
Brak dystansu nie ma nic do rzeczy. Podaj dokładny przepis, który by mówił, że jak nie ma dystansu podczas przemieszczania się pieszo to masz mieć maseczkę.
- 4 0
-
2021-05-07 14:16
ale jest też napisane
że maski obowiązują na "drogach i placach" - a droga to ulica i chodnik, więc w zasadzie nic się nie zmienia. Maski nadal obwiązują w przestrzeni publicznej.
- 2 1
-
2021-05-07 11:17
Rozporządzenie trzeba czytać ze zrozumieniem... (1)
...od 15 maja do 5 czerwca na razie, miejsca te są wyłączone z noszenia masek jeżeli znajdują się na wolnym powietrzu. Oczywiście nie widziałem jeszcze zadaszonego cmentarza, ale takich mamy rządzących.
- 17 0
-
2021-05-07 14:49
Być może fundusz na odbudowę pójdzie na zadaszenie cmentarzy.
- 7 0
-
2021-05-07 11:52
(2)
Nie trzeba. Skonstruowali to kretyńsko ale nie trzeba. W ust. 2 paragrafu 25 jest napisane, że od 15 maja ten nakaz w wymienionych przez ciebie miejsach nie obowiązuje na otwartym powietrzu. Czyli teoretycznie jak znajdziesz zadaszony cmentarz bądź ulicę czy bulwar to tam musisz maseczkę założyć XD
- 7 0
-
2021-05-07 12:11
(1)
Najpierw to trzeba zdefiniować czym jest "otwarte powietrze". Wszak nawet w zamkniętym pomieszczeniu nie masz zamkniętego obiegu powietrza, a zatem każde pomieszczenie jest na otwartym powietrzu, szczególnie jak otworzysz okno.
- 11 1
-
2021-05-07 12:51
Haha, zaorani :D
- 5 0
-
2021-05-07 10:21
Niektórzy nawet nie zauważyli (9)
Że im państwo dyktuje jak mają spędzać swój czas, co zakładać na twarz. Trochę przykre, że starsze osoby żyjące w nieciekawych czasach popierają te bezsensowne działania.
Za to Janusz będzie się kłócić z sąsiadem, że pis po psl sld czy inne badziewie jest lepsze od innych. Brawo!- 70 20
-
2021-05-07 10:27
Masz rację. (3)
Kiedy przestajesz nosić ubrania? Przecież państwo nie może decydować co założysz...
- 7 21
-
2021-05-07 11:30
Muszę nosić ubrania bo natura nie wyposażyła mnie w futro.
Naprawdę jesteś tak głupi?
- 16 1
-
2021-05-07 11:37
Jak to? a moja tęczowa torba i fioletowe włosy to już wam wszystkim przeszkadzają!
- 5 5
-
2021-05-07 20:53
A to państwo decyduje co zakladasz na siebie? Urojenia się leczy.
- 2 2
-
2021-05-07 11:06
żałosny komentarz, szczególnie gdy nie masz pojęcia o chowaniu kogos z rodziny (2)
zmarłego na kowid, zarażonego przez jakiegoś ignoranta.
- 4 25
-
2021-05-07 11:31
Ja pochowałem krewnego który zginął w wypadku nie ze swojej winy.
Zabronić ruchu na drogach, nie może być tak że ignoranci zabijają niewinnych ludzi w wypadkach!
- 16 0
-
2021-05-07 11:41
lekarze ci powiedzieli że ktoś z rodziny zmarł bo zakaził go ktoś bez maseczki?
A wiesz że wirus bez problem przechodzi przez tą psuedo maseczke? A wiesz że jest 100 badań naukowych na temat maseczek i wniosek jest jednoznaczny? Zgadnij jaki
- 16 1
-
2021-05-07 11:20
Antoni, uważaj - "Kto nie musi nosić maseczek?" (1)
"(...) osoby z zaburzeniami rozwoju, psychicznymi, niepełnosprawnością intelektualną..."
także ten teges, nie?- 4 8
-
2021-05-07 20:54
Oraz z chorobami układu krążenia i chorobami układu oddechowego. Czemu fagasie tego nie dodałeś?
- 3 0
-
2021-05-07 10:27
Dlaczego "sprawowanie kultu religijnego" (4)
jest zwolnione z obowiązku?
Nie da się modlić w masce?
Pan Bóg nie rozpozna wznoszącego modły?- 66 6
-
2021-05-07 10:48
Nie da się pić winka podczas odprawiania mszy :(
- 16 1
-
2021-05-07 11:07
klechy wiernym nakazali by na Pis głosowali więc teraz chca przywileje od Pisu a będzie tego dużo ,dużo więcej
- 9 1
-
2021-05-07 11:32
Czytaj ze zrozumieniem
- 3 3
-
2021-05-07 15:20
Zmierzamy w kierunku państwa wyznaniowego, więc władza ulega naciskom episkopatu i różnych dziwnych organizacji np. takiej jednej, która nie lubi gdy się jej wytyka fundamentalizm i wskazuje jej źródła finansowania. Tak więc kwestia zagrożenia wirusem schodzi tu na drugi plan, a kto przeżyje wkrótce będzie mógł się cieszyć czymś w rodzaju 2go Iranu.
- 2 2
-
2021-05-07 10:33
Dobry Panie (1)
Dziękujemy !!!!!! Jakiś Ty łaskawy
- 46 5
-
2021-05-07 11:49
ale tylko do jesieniu
już ogłosili 4 falę, nieważne że ozdrowieńców jest dużo więcej niż zaszczepionych. Plan już jest ustalony. Fajne też są wykresy zachorowań, albo ciągle 30 tyś albo ciągle 5-6 tyś, nie może być 3 i 8 tyś w jednym tygodniu.
- 9 0
-
2021-05-07 10:39
(19)
Jeszcze ani razu nie zalozylam maski na dworzu i nie zamierzam tego robic. Sa granice absurdu i tyle. Ktos mi powie po co nosic maske na cmentarzu, kiedy nikogo nie ma? Zaraze zmarlych, ktorzy leza gleboko pod ziemia?
Nie rozumiem po co dalej uparcie pchaja w te glupoty i narzucaja ludziom absurdalne zachowania.- 115 14
-
2021-05-07 10:48
(10)
Nie masz się co chwalić głupotą.
- 9 41
-
2021-05-07 11:10
Ty się swoją właśnie chwalisz
.....
- 25 2
-
2021-05-07 11:17
(7)
Wytlumacz mi jaka glupota? Nie wystarczyloby powiedziec ludziom, ze jak nie moga utrzymac dystansu to w przypadku rozmowy maja sie zaslonic. Jak nikogo nie ma, albo mozna utrzymac dystans to nie trzeba i tyle.
Po prostu minister dalej uparcie nakazuje ludziom absurd. Mial szanse zrezygnowac z tego i zrobic cos logicznego, ale widocznie nie potrafi. Praktycznie w zadnym kraju poza Polska nie bylo nakazu noszenia masek na pustych ulicach. Dziwne, ze w ogole ludzie dali sobie to narzucic. Szwankuje logiczne myslenie w kraju?- 24 1
-
2021-05-07 11:39
ja nie widze zeby ludzie zacvhowywali dystans, w koljece do sklepu "wiszą na polecach" przy wychodzeniu z skm lub tramwaju jedn (6)
więc o czym Ty mówisz człowieku? mentalności ludzi nie zmienisz.. :00
- 2 14
-
2021-05-07 11:44
(5)
Olla, czy tutaj jest rozmowa o dystansie w kolejkach do sklepu? Czytaj ze zrozumieniem! Tu jest dyskusja o zasłanianiu się na pustej ulicy! Jeden z największych absurdów jaki nam nakazano.
- 14 1
-
2021-05-07 12:09
rozumiem że bedziesz pilnowć sie co chwile gdy kogos zoabczysz żeby zasłonić usta i nos (4)
ludzie ledwo noszą w tłumie... szkoda gadać
- 2 15
-
2021-05-07 12:39
Jakis obłęd. Nie ma mozliwosci zarazenia sie od przechodnia. Musialbys przebywac z taka osoba dluzsza chwile, musielibyscie rozmawiac, kaszlec, kichac, musialoby byc bezwietrznie itd. Na dworzu w ktorym nawet jeslibys kichnal, wiatr natychmiast rozproszy aerozol w takim stopniu, ze nawet jesli jakas miliardowa wpadnie ci jakims cudem w oko to zapewniam, ze ciebie nie zarazi.
Mam nadzieje,ze w koncu dotrze do ciebie, ze padles ofiara propagandy i absurdu w wyniku, ktorego musiales miesiacami, bez sensu nosic maske na ulicach. Ale jesli nadal tak jak w sredniowieczu myslisz, ze na dworzu panuje morowe powietrze, a osoba mijajaca ciebie na chodniku wydziela chmure zabojczego wirusa, ktory na ciebie poluje jak jakies komary to nadal nos sobie maske. Tylko nie narzucajcie absurdalnych zachowan innym ludziom.- 16 1
-
2021-05-07 12:54
(2)
Jeju, olla, masz ciężki przypadek covidozy. Zaleca się pozostanie w domu i niewychodzenie z niego w najbliższej przyszłości. Jeżeli już musisz wyjść najlepiej załóż na siebie kombinezon ochronny, przyłbicę i co najmniej dwie maseczki - "chirurgiczną" i tą fffffpppp123. Zdrówka!
- 9 0
-
2021-05-07 14:38
uważaj żebyś sie nie pochorwał... (1)
- 0 8
-
2021-05-07 15:01
Na covidozę? Też mam taką nadzieję, że mnie to ominie.
- 6 0
-
2021-05-07 11:33
Ale argument, to żeś teraz mu dowalił.
Długo nad tym myślałeś? :D
- 3 0
-
2021-05-07 11:36
obys nie zachorował /ła przez swoje założenia i decyzje o chodzeniu bez maseczki... (3)
nie wspomnę o narażaniu innych, zobacz sobie statystyki zachorowań i zgonów i się nad sobą zastanów.
- 2 20
-
2021-05-07 11:50
statystyki ze 100 badań naukowych są takie, że maseczki nie dają żadnej korzyści, więc skąd ta Twoja teoria że jest więcej zgonów jak ludzie nie noszą maseczek?
- 18 1
-
2021-05-07 12:41
W jaki sposob idac po pustej ulicy moge kogos zarazić? Ludzie umieraja, bo sie ich nie leczy. Tylko stosuje sie metode naturalnej selekcji, zastraszania i wiezienia w postaci kwarantanny.
- 14 0
-
2021-05-10 12:33
Olla a wiesz ze na zewnatrz nie ma zarazen? Poczytaj o badaniach na ten twmat
- 0 0
-
2021-05-07 13:59
co to znaczy "na dworzu"? (1)
- 0 4
-
2021-05-09 07:42
Np. nie na polu ;)
- 0 0
-
2021-05-07 18:00
Ciekawe czy byście tak nie nosili maseczek gdyby ..
Była tu pandemia trądu...
- 0 0
-
2021-05-10 12:32
To samo u mnie
- 0 0
-
2021-05-07 10:46
(11)
I tak będę nosić maseczkę na świeżym powietrzu, bo polacy (tfu - już nie chce nazywać po imieniu) są takimi egoistami, że potrafią chodzić i świadomie zarażać covidem.
- 21 95
-
2021-05-07 10:53
(2)
To, że potrafią chodzić i zarażać, mając świadomość, że to może być covid to racja, ale na powietrzu dochodzi do 1% zarażeń, więc Twoje noszenie maseczki na powietrzu nie ma najmniejszego logicznego uzasadnienia.
- 30 4
-
2021-05-07 11:19
(1)
Dokladnie i to ten 1% tylko wtedy gdy przebywasz z jakas osoba dluga chwile, duzo rozmawiacie itd. Na dodatek na masce osadza sie mnostwo kurzu, pylu, bakterii i wrecz mozna pogarszac sprawe niz pomagac.
- 15 2
-
2021-05-07 11:24
Właśnie o to chodzi. Nie zarazisz się od osoby, którą tylko miniesz nawet na wąskiej ścieżce w lesie, czy na spacerze z psem. Od tych masek mnóstwo osób ma problemy z gardłem.
- 19 1
-
2021-05-07 11:27
(1)
I brawo. Noś dalej. Ale niech covidianie przestaną się wreszcie wpie*rzać w życie normalnych ludzi. Tylko tyle oczekujemy.
- 33 3
-
2021-05-07 14:53
Normalnych? Hahaha
- 2 9
-
2021-05-07 11:33
Ty tak na poważnie??
- 2 4
-
2021-05-07 11:34
Jak się boisz to zamieszkaj w piwnicy. (2)
Nikt nie każe ci wychodzić na dwór.
- 25 2
-
2021-05-07 12:21
i życie odmierzaj pędami kartofla :-)
- 14 3
-
2021-05-07 14:54
A nie dziękuję, wystarczy że ty tam mieszkasz.
- 0 9
-
2021-05-07 11:52
ja zakładam dwie, czasami trzy na raz! to "na pewno" zapewni ochronę wszystkim dookoła
- 14 1
-
2021-05-10 12:34
Wiesz jak nie lubisz swojego kraju to wszystkie drogi stoja otworem
- 1 0
-
2021-05-07 11:08
Jak to, nie będzie już morowego powietrza? (2)
I co teraz poczną covidowi płaskoziemcy którzy nosili maseczki na świeżym powietrzu niczym jakiś średniowieczny talizman? To zabawne jak łatwo można sterować sporą częścią społeczeństwa o niskim stopniu inteligencji.
- 68 6
-
2021-05-07 11:44
Jedyna na świecie choroba, (1)
gdzie trzeba co tydzień zmieniać remedia haha
I czemu ludzie już nie nosicie tych rękawiczek plastikowych? Chcecie komuś babcię zabić haha- 21 0
-
2021-05-09 11:35
Zakrywać usta należy także w budynkach użyteczności publicznej przeznaczonych na potrzeby...
Lifehack: w wymienionych wyżej miejscach można ściągnąć maseczkę w trakcie spożywania posiłków. Bierzemy gumę do żucia i dalej chodzimy bez maski.
- 1 0
-
2021-05-07 11:09
Co za bezsens, dlaczego nie od jutra? (6)
Ten przepis i tak był chory od początku, ale można go chyba szybciej znieść, a nie dopiero za tydzień. Od niedzieli ma być coraz cieplej.
- 62 3
-
2021-05-07 11:33
(1)
I dlatego juz od dawna nie zakładam!
- 20 0
-
2021-05-07 21:01
Ja od początku nie założyłem szmaty i jestem z siebie dumny :)
- 6 0
-
2021-05-07 11:48
To nie przepis tylko zalecenie (1)
Bo sądy wciąż odrzucają wnioski milicji o ukaranie - zresztą logiczne, nie da się rozporządzeniami nadpisać setek różnych ustaw i przepisów, bo do tego przewidziano stany nadzwyczajne.
Podatnicy zapłacą miliony (o ile nie miliardy) odszkodowań za bezprawne działania rządu i podległych mu instytucji.
Zresztą Polska już zapłaciła ogromną (jedną z najwyższych na świecie) cenę za wiarę w zabójczego wirusa - jeśli ludzie chcą tak się męczyć i płacić dalej to ich wybór. Cofniemy się w zamożności do lat 90.- 13 1
-
2021-05-07 12:23
Policjantów ciągnąć należy za to co robią. Dostali podwyżki, żeby nękać, to niech płacą odszkodowania.
- 12 0
-
2021-05-07 13:38
Jeśli w chwili orzekania istnieje już nowe prawo to stosuje się nowe prawo - w tym przypadku te, które nie nakazuje noszenia maseczki. W związku z tym, nie musisz nosić już maseczki od dziś. :)
- 5 0
-
2021-05-07 16:34
bo wirus ładnie poprosił
pana ministra, żeby jeszcze przez kilka dni mógł atakować bezbronnych spacerowiczów i przechodniów na ulicach, po 15.05 obiecał, że już przestanie i będzie atakował tylko w Biedronce, Lidlu i kościele (uczniów w szkole jakoś łaskawie też ominie)
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.