Wiadomości

Jak odnaleźć się w branży modowej? Stawiamy na jakość

Dorota Cząstka, Ewelina Kustra, Ina Lekiewicz i Kasia Kulik
Dorota Cząstka, Ewelina Kustra, Ina Lekiewicz i Kasia Kulik fot. Lucyna Pęsik/trojmiasto.pl

Zmieniający się rynek mody coraz częściej staje się pretekstem do dyskusji. W 10. spotkaniu z cyklu: "Moda. Jak odnaleźć się w branży?" wzięło udział prawie 200 osób. Tym razem swoimi spostrzeżeniami o rewolucji w branży fashion dzieliły się Ina Lekiewicz, Kasia Kulik i Ewelina Kustra.



Jak oceniasz zmiany zachodzące w branży modowej?

zmiany są konieczne, dlatego dobrze, że zachodzą 30%
zmiany powinny być ukierunkowane na młodych twórców 0%
przeprowadzenie dużych zmian jest wręcz niemożliwe, a te drobne nie mają większego znaczenia 27%
trudno powiedzieć, dopiero po czasie można będzie je ocenić 27%
jestem przeciwnikiem zmian w branży modowej 16%
zakończona Łącznie głosów: 30
We wtorkowe popołudnie w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni spotkali się sympatycy branży modowej, którzy dyskutowali o tym, jak odnaleźć się w modowym rynku.

Wydarzenie uświetniła obecność trzech kobiet: stylistki i fotograf Iny Lekiewicz, redaktor naczelnej polskiej edycji L'officiel Eweliny Kustry oraz producentki sesji zdjęciowych Kasi Kulik. Podczas spotkania dyskutowano o tym, w jaki sposób młodzi twórcy mają szansę znaleźć swoje miejsce w sektorze mody, a także jaką rolę w budowaniu marki osobistej odgrywają tradycyjne i nowoczesne media. Nie zabrakło również zakulisowych historii z codziennej pracy gości oraz opowieści o tym, jak rozpoczynały swoją karierę.

Jubileuszowa edycja Projektu Moda cieszyła się ogromną frekwencją. Wśród uczestników spotkania obecna była również projektantka Karolina Kalska.

Jakość sposobem konkurowania marek



Jak przekonywano, wydatki Polaków na ubrania rosną każdego roku. Chociaż popularność sieciówek nie jest zagrożona, na rynku powiększa się grono świadomych klientów, którzy są zainteresowani jakością produktów oraz tożsamością wybieranych marek.

- W czasach totalnego przesytu klienci coraz częściej zwracają uwagę na jakość. Rewolucja rozpoczęta przez projektantów i mniejsze marki powoli staje się faktem, a potwierdzenia tego można szukać w sklepach sieciowych, które wprowadzają rozwiązania pożądane przez konsumenta. Producenci coraz częściej mówią o tym, że klient zaczyna czytać metkę, poszukując nie tylko składu produktu, ale także kraju pochodzenia. I chociaż nie jest to jeszcze reguła, to zmiana idzie w dobrą stronę - mówi Dorota Cząstka, inicjatorka spotkania.
Rozwój branży modowej w Polsce sprawia, że powstaje potrzeba rozmowy o komunikacji marki, a także jakości i cenach oferowanych produktów.

- Bardzo często podnoszony jest zarzut o to, że ceny ubrań stały się tak niskie i są traktowane przez kupujących jako dobra szybko zbywalne, co sprawia, że drastycznie wzrasta ilość odpadów. Jednak zarzut ten nie dotyczy konsumenta, ale przede wszystkim branży - dodaje Dorota Cząstka.


"Moda. Jak odnaleźć się w branży" odbywa się w Centrum Designu Gdynia już od czterech lat. To cykl wykładów i spotkań branży mody, podczas których zaproszeni goście dzielą się praktyczną wiedzą. Spotkania mają na celu integrowanie lokalnego środowiska projektowego oraz wspieranie młodych twórców.

Organizatorem spotkania był Pomorski Park Naukowo-Technologiczny | Centrum Designu oraz Miasto Gdynia. Pomysłodawczynią cyklu spotkań jest pani Dorota Cząstka.

Opinie (11) 1 zablokowana

  • Naprawde super.... typowo dla frajerow (1)

    Od lat ubieram sie tylko i wylacznie w UK albo kupuje ubrania przez internet z zagranicy.
    Za duzo nizsza cene w przeliczeniu na PLN mam duzo lepsze ubrania: jakosciowo i z wygladu. Te wszystkie sieciowki, sieci modowe niezle nas robia, ja sie czuje mocno dymany!

    • 15 1

    • Rozwiń ostatnie słowa

      swej wypowiedzi. W twarz czy inne miejsce?

      • 1 2

  • masakra. ile to kosztowało Gdyńskiego podatnika?

    to całe centrum designu kosztuje nas kilka milionów rocznie a ich najbardziej znane projekty to śmietniki rybki i neon na bloku.

    • 10 0

  • jak to nie było pani vice prezydent Pani Katarzyny Gruszeckiej Spychały??

    • 7 0

  • wcale mnie to nie dziwi, że spotkanie odbyło się w naszej mlekiem i miodem płynącej Gdyni:))

    wiadomo po co jest PPNT do którego dofinansowanie w tym roku to 23 miliony złotych:)))

    • 9 0

  • szczurka nie było?

    on jest w awangardzie mody, niedawno na uroczystości przyszedł w żółtych adidasach:)

    • 6 0

  • Pozdro dla dziewczyn z Komunikacji

    I nie pozdro dla dziewczyn z Designu. Wiem doskonale ze to czytacie. Hehehehe

    • 2 1

  • Gdańskie LPP i jakość hahaha

    Jak sprzedać coś warte 15 zł za 199zł w promocji z 299zł :)

    • 7 0

  • Pytanie nie jak...

    ...tylko po co?

    • 3 0

  • A więc tak

    mianowicie więc należy:
    - zapuścić brodę
    - skrócić/podwinąć nogawy do połowy łydki
    - zarzucić na głowę efektowny kapelinder ewentualnie gustowna beretkę
    - przyjąć zadumany wyraz twarzy
    A tak poważnie-odnośnie kraju produkcji-to przy obecnych zarobkach długo jeszcze nie będzie większości klientów interesował kraj produkcji odzieży. Byle było tanio i jakoś się trzymało kupy.

    • 4 2

  • Nareszcie coś dla mnie!
    Od jakiegoś czasu wyczuwałem, że coś jest ze mną nie tak. Teraz już wiem; po prostu nie potrafiłem się odnaleźć w branży modowej! I broda mniej wk*wia, dziary przestały swędzieć, a rurki jakby obszerniejsze.
    Rozpisałbym się, ale muszę lecieć do butiku po nowe snikersy.
    Ciao!

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Badania, konsultacje

Najczęściej czytane