• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Nie mam skierowania na szczepienie przeciw COVID-19. Co teraz?

Adam
7 października 2022, godz. 14:00 

- Teraz, kiedy już w większości punktów pojawiły się nowe szczepionki, postanowiłem zapisać się na zastrzyk. Wchodzę na Internetowe Konto Pacjenta, a po obiecanym skierowaniu ani śladu - pisze pan Adam. Okazuje się, że dalsze wytyczne, jakie nasz czytelnik uzyskał na infolinii, różnią się od tych, jakie przekazało nam Ministerstwo Zdrowia.



Czy zaszczepisz się drugą przypominającą dawką szczepienia przeciw COVID-19?

List naszego czytelnika publikujemy niżej.

Od kilku tygodni czekam na możliwość zaszczepienia się przeciw COVID-19 drugą dawką przypominającą. Chciałem zaszczepić się nowym wariantem Omikron BA.1 i czekałem do września, aż rząd wreszcie sprowadzi nowe dostawy. Chcę dodać, że spełniam wszystkie warunki, zarówno te dotyczące wieku, jak i faktu, że ostatnie (trzecie) szczepienie przeciw COVID-19 przyjąłem w okresie dłuższym niż trzy miesiące. Teraz, kiedy już w większości punktów pojawiły się nowe szczepionki, postanowiłem zapisać się na zastrzyk. Wchodzę na Internetowe Konta Pacjenta, a po obiecanym skierowaniu na szczepienie ani śladu i co teraz?

Na stronie Internetowego Konta Pacjenta są wyświetlane jedynie zrealizowane skierowania. Na stronie Internetowego Konta Pacjenta są wyświetlane jedynie zrealizowane skierowania.

"Nie ma możliwości, aby zdalnie w systemie odblokować moje skierowanie"



Dodzwonienie się na infolinię NFZ nie jest łatwe. Gdy za czwartym razem udało mi się połączyć, zostałem przekierowany pod jeszcze inny numer tel. 989, który jest przypisaną infolinią do programu szczepień. Tam dowiedziałem się, że skierowanie, owszem, przysługuje mi, ale nie ma go, bo czasami występuje błąd systemu. Pani na infolinii poradziła mi, abym umówił się do lekarza rodzinnego albo jakiegokolwiek innego lekarza i poprosił o skierowanie, a następnie pojechał do punktu. Nie ma bowiem możliwości, aby zdalnie w systemie odblokować moje skierowanie.

Jestem akurat zdeterminowany i umówię się na wizytę, ale wydaje mi się, że wiele osób na tym etapie by zrezygnowało, bo najzwyczajniej w świecie stwierdzą, że im się nie chce. Wydaje mi się, że sprawa jest warta nagłośnienia, bo w dobie nadchodzącej jesieni i zimy chyba zależy nam, żeby jak najwięcej osób się zaszczepiło i procedury powinny być uproszczone.

Szczepienie COVID-19. Drugi booster dla osób powyżej 12 r.ż. Szczepienie COVID-19. Drugi booster dla osób powyżej 12 r.ż.

Skierowanie będzie wystawione także w punkcie szczepień?



W tej sprawie zgłosiliśmy się do Ministerstwa Zdrowia z pytaniem o przyczyny występujących błędów, skalę tego zjawiska oraz procedury dla pacjentów na wypadek braku skierowania. Okazuje się, że w takiej sytuacji jest również możliwość wystawienia skierowania w punkcie szczepień. O to pełna odpowiedź:

- Brak skierowania może wynikać z kilku czynników. Najczęściej to wynik błędnie wypełnionej karty szczepienia - kolejnej dawki szczepienia. Jeśli e-skierowania na szczepienie przypominające nie zostało automatycznie wystawione, lekarz może je wystawić w punkcie szczepień - poinformowała Maria Kuźniar, starszy specjalista z Biura Komunikacji Ministerstwa Zdrowia.
Adam

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (125)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne konsultacje

badania

Bezpłatne konsultacje

badania

Poznaj metody medycyny chińskiej

wykład, warsztaty

Najczęściej czytane