Wiadomości

stat

Jak poprawić kondycję włosów?

Duże znaczenie ma właściwa pielęgnacja włosów oraz stosowanie kosmetyków, które nie zawierają składników chemicznych.
Duże znaczenie ma właściwa pielęgnacja włosów oraz stosowanie kosmetyków, które nie zawierają składników chemicznych. fot. 123rf.com/puhhha

Piękne i długie włosy są marzeniem wielu kobiet W praktyce tylko niektóre z nas są obdarzone mocnymi włosami, które nie łamią się i nie kruszą. Są jednak sposoby na to, by poprawić kondycję również tych cienkich i podatnych na czynniki zewnętrzne.



Jak dbasz o włosy?

staram się zdrowo odżywiać 7%
zdrowo się odżywiam i zwracam uwagę na witaminy w diecie 4%
stosuję kosmetyki poprawiające ich kondycję 42%
nie przywiązuję do tego zbyt dużej wagi 16%
stosuję różne sposoby - zarówno te dotyczące diety, jak i pielęgnacji 31%
zakończona Łącznie głosów: 144
- Włos, jak każda nasza komórka, wymaga pożywienia do rozwoju. Średnio jeden włos rośnie jeden centymetr na miesiąc. Aby włos mógł prawidłowo rosnąć, musi mieć podłoże do rozwoju - mówi mgr Mariola Piotrowska, wykładowca, ekspert Wyższej Szkoły Zdrowia w Gdańsku.

Co zrobić, aby polepszyć kondycję włosów?



Najistotniejszy wpływ na prawidłowy wzrost włosa ma zdrowy tryb życia oraz dieta bogata w warzywa i owoce, ryby (zwłaszcza łososia), jaja oraz nabiał ze względu na wysoką zawartość witamin z grupy B, które przyczyniają się do szybszego wzrostu włosa. Ważne są również produkty bogate w cynk, w tym kasze, kakao, żółty ser.

- Dieta powinna być przede wszystkim urozmaicona i sezonowa. Powinniśmy zwrócić uwagę nie tylko na to, co dobrze wpływa na kondycję włosa, ale również na to, co należy wyeliminować, aby cieszyć się pięknymi włosami. Jeżeli nasze włosy są osłabione i łamliwe, trzeba wziąć pod lupę swoją dietę. Tylko odpowiednie żywienie i suplementacja pozwoli nam cieszyć się pięknymi i mocnymi włosami - mówi dietetyk Alicja Ordo z Hashtagdiet. - Żeby mieć piękne włosy, powinnyśmy wyeliminować alkohol, mocną kawę oraz herbatę, tłuszcze nasycone, fast foody, węglowodany proste, a także duże ilości szczawianów oraz zmniejszyć ilość soli w diecie - przekonuje.
Istotnym makroskładnikiem, który odpowiada za wzmocnienie i porost nowych włosów, jest białko.

- Warto zadbać, aby w diecie znalazły się różne źródła białka, zarówno mięso, ryby, jaja, ale też nasiona roślin strączkowych, takie jak: ciecierzyca, soczewica czy fasola. Aby móc cieszyć się pięknymi, zdrowymi włosami i przyspieszyć ich wzrost, należy zadbać również o odpowiednią podaż witaminy A w diecie. W produktach pochodzenia zwierzęcego znajdziemy ją w wątróbce, rybach, produktach mlecznych czy jajach, natomiast w produktach roślinnych witamina A kryje się pod nazwą beta-karoten. Znajdziemy ją w czerwonych, pomarańczowych i zielonych owocach oraz warzywach. Zwłaszcza teraz - w okresie jesiennym - powinnyśmy sięgać po dynie, marchewki, paprykę czy brukselki - podkreśla Urszula Konikowska, dietetyk z poradni dietetycznej Slimfood.
Najistotniejszy wpływ na prawidłowy wzrost włosa ma zdrowy tryb życia oraz bogata dieta.
Najistotniejszy wpływ na prawidłowy wzrost włosa ma zdrowy tryb życia oraz bogata dieta. fot. 123rf.com/ dolgachov
Na kondycję włosów wpływa także biotyna i witamina B5, dlatego warto więc włączyć do diety produkty pełnoziarniste, orzechy, wątróbkę, jaja czy ryby.

- Warto zwrócić uwagę na prawidłową podaż biotyny (B7), którą znajdziemy w żółtkach jaj, drożdżach, soi, soczewicy, ciecierzycy, fasoli oraz surowym kakao. Nie zapominajmy o nienasyconych kwasach tłuszczowych omega 3, które znajdują się w oleju lnianym, awokado i rybach morskich. Stymulują one zdrowy wzrost włosów i są pomocne przy kuracji zapobiegającej wypadaniu włosów. Kwas foliowy z kolei odpowiada za pobudzenie komórek macierzy włosa do wzrostu, a pośrednio przyczynia się do powstawania nowych, silnych włosów. Znajdziemy go w brokule, papryce, sałacie czy szparagach. Witamina E jest świetnym antyoksydantem. Działa nawilżająco na włosy. Jej niedobór bardzo często wiąże się z łamliwymi i przesuszonymi końcówkami. Dzięki witaminie A nasze włosy staną się silne i gęste. Lśniące, nawilżone i nierozdwojone włosy zapewnia witamina C, a witamina B12 wzmacnia włosy i zapobiega ich wypadaniu. Jej niedobór może spowodować przetłuszczanie się włosów. Znajdziemy ją głównie w jajach, mięsie, podrobach oraz rybach - wylicza Alicja Ordo.
W diecie na piękne włosy powinny znaleźć się również cynk, miedź i krzem.

- Cynk jest minerałem, który wpływa na kondycję włosa, jego źródłem są: wątróbka, pestki dyni, kasza gryczana, kakao czy produkty pełnoziarniste. Miedź i krzem natomiast znajdziemy głównie w otrębach i zarodkach pszennych, płatkach owsianych, a także skórkach owoców i warzyw - dodaje Urszula Konikowska.
Lista produktów według dietetyk Alicji Ordo z Hashtagdiet, które są bogate w minerały i pomogą uporać się z problemem wypadających włosów:

- krzem: rzodkiewka, pieczarki, kalafior, ciemne pieczywo, buraki, por,
pietruszka, płatki owsiane
- cynk: ryby i owoce morza, rośliny strączkowe, wyroby pełnoziarniste,
orzechy, pestki dyni
- magnez: orzechy, banan, fasola, mięso oraz kakao
- żelazo: czerwone mięso, warzywa zielone np. brokuł, brukselka


Piękne i długie włosy są marzeniem wielu kobiet.
Piękne i długie włosy są marzeniem wielu kobiet. fot. 123rf.com/Roman Samborskyi

Nie tylko właściwa dieta



- Czynnikami, które mają duże znaczenie dla odpowiedniego funkcjonowania organizmu, są także stres, stany emocjonalne, choroby, w tym autoimmunologiczne, a także stany zapalne czy infekcje. Istotna jest dodatkowa suplementacja uzupełniająca braki witaminowe w produktach spożywczych: mikroelementy, proctoglikany oraz witaminę C, która jest nieodzowna w procesie produkcji kolagenu i wyrównania poziomów pierwiastków w organizmie - dodaje mgr Mariola Piotrowska.
Nie bez znaczenia pozostaje także właściwa pielęgnacja włosów oraz stosowanie kosmetyków, które nie zawierają składników chemicznych.

- Dobrej kondycji włosów sprzyjają produkty, które nie zawierają składników chemicznych i są bogate w naturalne składniki powodujące szybszy wzrost włosa. Należą do nich m.in.: capixyl, czerwona koniczyna, procatalina z grochu, cegaba, ekstrakt z szwajcarskiej jabłoni. W przypadku długotrwałych problemów z kondycją włosów warto zasięgnąć porady trychologa - podkreśla mgr Mariola Piotrowska.

Opinie (30) 2 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Badania, konsultacje