- 1 Coraz więcej rodziców odmawiających szczepienia dzieci (129 opinii)
- 2 Ciągle o czymś zapominasz? Przyjrzyj się diecie (8 opinii)
- 3 Niemal 180 marzeń do spełnienia. Czekają podopieczni hospicjum (13 opinii)
- 4 "Aparat za miliony niszczeje". Co dzieje się z pandemicznym tomografem? (54 opinie)
- 5 Poród na porodówce NFZ dramatycznym przeżyciem? "Odczłowieczona i odarta z godności" (322 opinie)
- 6 Rządowy program in vitro. Ministerstwo zdrowia ogłosiło zasady i warunki (157 opinii)
40-latek: zaszczepiłem się przez błąd systemu
- Skorzystałem z błędu systemu i w czwartek rano zarejestrowałem się na szczepienie przeciwko COVID-19. Cała procedura w UCK w Gdańsku zajęła mi może 15 minut, przy czym 10 straciłem na szukanie punktu szczepień - opowiada nasz czytelnik, pan Marek. Oto jego list.
Co ciekawe, podczas wyboru daty szczepienia mogłem wybrać ten sam dzień, więc - wciąż nie wierząc w swoje szczęście, bo nie należę do żadnej grupy, której przysługiwało wcześniejsze szczepienie - wybrałem popołudniową godzinę w czwartek.
Po informacjach rządowych, że to jednak pomyłka, entuzjazm opadł. Postanowiłem zadzwonić jednak i dopytać co dalej, ale usłyszałem, że mam przyjść, bo już nikogo na moje miejsce nie będą na ostatnią chwilę szukać.
Samo zaszczepienie się w UCK w Gdańsku zajęło mi może 15 minut, przy czym 10 minut szukałem punktu szczepień, bo w skierowaniu nie było dokładnie napisane, w której części wielkiego kompleksu szczepienie ma miejsce. Pech chciał, że wszedłem do złego budynku, w którym oznaczenie było śladowe. No, ale udało się.
Gdy już trafiłem do punktu szczepień, cała procedura nie zajęła więcej niż 5-6 minut. Pracownicy UCK płynnie prowadzą pacjentów przez kolejne pomieszczenia. Myślę, że dba o to z 10-15 osób. Tyle samo jest stanowisk do szczepienia, przy których spędza się maksymalnie dwie minuty. Po szczepieniu trzeba jeszcze odczekać 15 minut na ewentualną reakcję organizmu na szczepionkę i można iść do domu.
I tak zostałem Krystyną Jandą ;)
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-04-02 09:19
Szczepienia (59)
Jeżeli ludzie nie będą sie szczepić, wirus bedzie łatwo mutował. Tworzą się nowe szczepy bardziej zaraźliwe, odporne i szkodliwe. Szczepionka to jedyna najskuteczniejsza rzecz, którą wymyslil czlowiek. Ci ktorzy nie chca siw szczepić bo sie boja, niech siedza w domu do 2023 roku.
- 171 130
-
2021-12-20 20:22
eli
Zgadzam sie w zupelnosci z autorem.Pozdrawiam
- 0 0
-
2021-04-03 13:25
nie, Ci którzy nie chcą się szczepić w przypadku zachorowania na COVID powinni być
ostatni w kolejce do przyjęcia na oddział, podania tlenu czy respiratora. Jeśli obawiają się szczepionek, to ich "egzystencja" nie przynosi wartości dodatniej społeczeństwu ( a tylko same koszty)
- 2 1
-
2021-04-03 07:59
Dziwne .. nIe choruje , nie szczepie sie
- 1 1
-
2021-04-03 07:22
Wirus to dopiero będzie mutował.
Biada tym co się zaszczepili, jeszcze będziecie chcieli się jej pozbyć ze swojego organizmu. Zresztą ona nie działa. Ludzie powtórnie chorują i wcale nie lżej. Wasz wybór, wyborcy ogłupieni przez rząd.
- 3 2
-
2021-04-03 07:22
Za późno już na takie wpisy.
Sądząc po dynamice obecnej fali i gwałtownym spadku teraz, połowa Polaków już przechorowała Covid, więc w dużym stopniu sami sobie poradziliśmy z tym problemem. Wirus już zmutował o będzie mutował, podobnie jak grypa, więc szczepienia niewiele tu już zmienią.
- 1 2
-
2021-04-02 22:49
2023 to już niedługo.
Posiedzę te 1.5 roku ale przynajmniej będę żył
- 1 3
-
2021-04-02 16:04
Marcin, musisz jeszcze trochę się podszkolić
...w temacie mutacji wirusów. Bo piszesz bzdury a inni to czytają
- 2 5
-
2021-04-02 15:11
A czy nie przyszło na myśl (1)
Ludzie szczepieni tak samo mogą się zarazić a może przez szczepionkę będzie szybciej mutował?
- 3 6
-
2021-04-02 17:31
Nie, nie tak samo. Zamiast obserwacji wlasnych mysli, zalecam prase fachowa.
- 5 0
-
2021-04-02 14:30
(1)
A dlaczego do 2023 r?
- 0 0
-
2021-04-02 14:51
pewnie dlatego, że 2023 to data zakończenia etapu eksperymentalnego szczepień Astrą
zadeklarowana przez producenta.
- 4 5
-
2021-04-02 14:07
(4)
Ani się nie zaszczepię ani w domu siedzieć nie będę. Kagańca już dawno nie noszę.
- 13 16
-
2021-04-02 17:30
(1)
Obys wiec spotkal zomo na swojej drodze albo kogos, kto ci morde obije, bo przez ciebie ludzie umieraja.
- 6 5
-
2021-04-03 09:59
skoro nosisz (podobnie jak inni tzw. maseczki) to dlaczego boisz sie tych nienoszacych ?
przeciez Ty jestes zabezpieczony (tak twierdza przeciez ci, ktorzy zalecaja noszenie tych maseczek)
- 3 2
-
2021-04-02 17:22
(1)
Kaganiec to Ty masz na mózgu
- 9 6
-
2021-04-02 19:08
Tylko obrażać potrafisz? Słabe to
- 4 5
-
2021-04-02 13:32
Szczepienia (5)
Tak sie składa, że mam tytuł Dr i wiem co mówię. Szczepienie hamuje rozwój wirusa grypy i pochodnych (mni. koronawirusy) w trakcie okresu inkubacji przez co traci on zdolność do przenoszenia się na inne osoby. Takim sposobem nie dopuszcza się do mutacji. Wirus zmieniając środowisko szybko się do niego przystosowuje jak każdy organizm na tej
Tak sie składa, że mam tytuł Dr i wiem co mówię. Szczepienie hamuje rozwój wirusa grypy i pochodnych (mni. koronawirusy) w trakcie okresu inkubacji przez co traci on zdolność do przenoszenia się na inne osoby. Takim sposobem nie dopuszcza się do mutacji. Wirus zmieniając środowisko szybko się do niego przystosowuje jak każdy organizm na tej planecie nabierajac nowych zdolności. Każdy w miarę rozumny człowiek jest tego świadom i zgłosi sie na szczepienie. I tutaj trochę politycznie - każdy buc, który publicznie szczeka i sprzeciwia się podawaniu szczepionek gdyby dostał za to miesiecznie 500 zł pobiegłby sprintem na kolanach do punktu szczepień z wnioskiem w zębach bez względu na to co wcześniej mówił i jakie ma przekonania. Tylko głupota i populizm ludzi ogranicza.
- 14 14
-
2021-04-03 08:03
Jesteś zerem , jak i twój tytuł...powies sobie dyplom.ma svianie
I pokaż ciociom
- 1 0
-
2021-04-02 13:44
Szczepienie (3)
I jeszcze jedno - dzisiaj produkcja preparatow typu pfizer i innych jest prowadzona w takim standardzie przy którym produkcję pierwszych szczepionek na polio można przyrównać do obróbki drewna tępą siekierą w porównaniu z dzisiejszymi maszynami cnc. Ot dlaczego wprowadzono szczepienia w tak szybkim czasie. Kiedys ludzie jak dostawali szczepienia w
I jeszcze jedno - dzisiaj produkcja preparatow typu pfizer i innych jest prowadzona w takim standardzie przy którym produkcję pierwszych szczepionek na polio można przyrównać do obróbki drewna tępą siekierą w porównaniu z dzisiejszymi maszynami cnc. Ot dlaczego wprowadzono szczepienia w tak szybkim czasie. Kiedys ludzie jak dostawali szczepienia w czasach bez dostepu do srodkow masowego przekazu o dziwo nie protestowali i nie snuli publicznie głupot w tej dziedzinie. Nikt nie umierał i nie dostawał autyzmu ani chipow Microsoftu. Świat się cofa, Boże, jeżeli istniejesz - ratuj.
- 18 10
-
2021-04-03 09:56
tia
a zapomniales o skutkach ubocznych na przestrzeni kilku lat.
jakie beda? nikt nie wie.
nikt nie chce brac za nie odpowiedzialnosci.
tzw. szczepionka ingerujaca w genach - to nie jest najciekawszy pomysl- 0 1
-
2021-04-03 08:10
Nie jesteś naukowcem.
Nie wiesz o czym piszesz. Badania kliniczne przy szczepionkach trwają latami, bo sprawa skutków ubocznych jest bardzo skomplikowana. Nie zmieniają tego nowoczesne laboratoria. Obecne tempo wprowadzenia szczepionek na rynek jest mocno awaryjne i poza wszelkimi standardami. To nie znaczy, że te szczepionki muszą być złe, ale znaczy, że nie zostało to dokładnie zbadane.
- 3 0
-
2021-04-03 08:17
Nie rozumiem czegoś, na początku pandemii mówili, ze niewiadomo ile im zejdzie ze szczepionka. Teraz twierdzisz, ze są takie technologie, ze może powstać bardzo szybko - czyli albo ty, albo oni kłamią. W dodatku przecież jak będziesz zaszczepiony to co ciebie obchodzą ludzie niezaszczepieni? Najwyżej sobie umrą.
- 3 1
-
2021-04-02 11:25
Ale żeś palnął teraz doktorku!
- 4 1
-
2021-04-02 10:36
error
Marcinku nie odrobiłeś lekcji: Masowe szczepienia w trakcie pandemii - konkretnie tymi preparatami, które nie zapobiegają chorobie, a łagodzą objawy, powodują supermutacje
- 7 12
-
2021-04-02 10:13
Ohoho (1)
Oho widzę ze mamy tutaj wirusologa. Mistrzu gdzie robiles doktorat? Skad czerpiesz taka wiedzę ?
- 6 2
-
2021-04-02 14:45
pewnie jak inni z filmów z żółtymi napisami :)
i z facebooka
- 1 0
-
2021-04-02 10:09
Bill Gatez mówił, że skończy sie w 2021 plandemia. (1)
A ty gadasz o 2023 foliarzu :-)))) Zdejmij folię z głowy Marcinku!!!
- 5 11
-
2021-04-02 15:55
Bill Gatez niech się zajmie blue screenem
- 0 0
-
2021-04-02 09:57
Boją to się raczej ci co się chcą szczepić- ci, którzy nie chcą i tak nie siedzą w domu i starają się żyć normalnie...
- 19 7
-
2021-04-02 09:52
Bzdura. (15)
Masowe szczepienia spowodują mutacje koronawirusa i większa śmiertelność. Poczytaj prawdziwych expertow a TV błaznów.
- 33 24
-
2021-04-02 17:25
Wypisywanie takich bzdur powinno byc karalne. Szczepienie chroni przed smiercia i ciezkim przebiegiem praktycznie w 100%.
- 6 2
-
2021-04-02 11:38
"Bzdura" to powinieneś mieć na imię
Internetowy dyletancie.
- 2 2
-
2021-04-02 11:07
ooo Dr. Nikt specjalizacja YT (2)
- 13 3
-
2021-04-02 14:01
Dokladnie musi byc autoryzacja TVNu i Simona bez tego to wszystko to fejnius (1)
- 4 4
-
2021-04-02 17:27
Kto czerpie wiedze naukowa z mass mediow, temu nalezy wspolczuc. Prasa naukowa - to jest zrodlo wiedzy.
- 7 0
-
2021-04-02 10:17
do tej pory szczepionki zapobiegały mutacjom czemu teraz miałoby byc inaczej? (6)
wirusy mają niestabilny genom i mutują losowo -im więcej chorych tym więcej wirusów i więcej szans na mutacje - szczepionki obnizają ilość chorych i przez to możliwych mutacji a nie odwrotnie
- 23 14
-
2021-04-02 16:05
Nas nie było a wirusy były
...ty się nie martw o wirusy... przetrwają z nami lub bez nas
- 3 1
-
2021-04-02 10:48
(4)
To dlaczego co roku są nowe szczepionki na grypę, skoro wirusy nie mutują?
- 18 10
-
2021-04-02 17:26
A kto ci powiedzial, ze wirusy NIE mutuja? Masz mature? Bo chyba prostego tekstu nie rozumiesz.
- 4 1
-
2021-04-02 11:04
(2)
Ile osób się szczepi na grypę?
- 13 5
-
2021-04-02 14:00
Te obecne to nie sa szczepionki wystarczy ich skład poczytac (1)
- 9 4
-
2021-04-02 17:26
Pod warunkiem, ze sie umie czytac, czyli ty odpadasz.
- 6 0
-
2021-04-02 10:09
Bo taki jest plan!!!! (2)
- 18 7
-
2021-04-03 08:59
Plandemia
- 0 1
-
2021-04-02 13:59
Gł Inspektor Sanitarny chce pozbawić prawa wykonywania zawodu Grzesiowskiego TOP celebryte tej pandemii heh
Przyczyna to rozsiewanie przez Grzesiowskiego fałszywych informacji nt pandemii i metod leczenia.... hahaha..... mafia walczy miedzy sobą o podział łupów :D
- 9 1
-
2021-04-02 09:51
(13)
Skąd info,że do 2023 roku?
- 10 6
-
2021-04-02 18:13
(4)
Jak to skąd wiadomo że do 2023? Przecież piszą o tym na forach od 7-8 miesięcy. Eksperyment szczepionkowy warunkowo dopuszczoną szczepionką kończy się w 2023. To wynika z dokumentów. I to tylko szczyt góry lodowej...
Nie dziwię się że ludzie biegną na szczepienia z zerową wiedzą. Ja chyba niestety wiem za dużo, dlatego nie mam ochoty na szczepienia...- 7 8
-
2021-04-03 08:47
Przecieram oczy
i nie chce mi sie dalej wierzyc, kiedy czytam takie komentarze. Chyba koniec swiata blisko, bo z takimi lbami mnozacymi sie wsrod nas, dalej juz nie pojedziemy.
- 3 0
-
2021-04-02 18:50
(2)
To ciekawe, bo wiedzacy najwiecej - naukowcy i lekarze - szczepia sie absolutnie powszechnie.
- 5 5
-
2021-04-02 21:27
(1)
I wiesz to z tv hahaha
- 4 4
-
2021-04-02 22:27
Nie mam telewizora. Jestem natomiast w okreslonym srodowisku, znam jezyki itd.
- 2 4
-
2021-04-02 11:50
Jest dokładnie odwrotnie! Wirus po szczepieniach coraz bardziej mutuje. Wirusolog belgijski G. Bossche i wielu innych naukowcow (7)
- 32 16
-
2021-04-03 16:38
Mój Bosch (ten od wiertarki) mówił co innego
- 0 0
-
2021-04-02 19:02
Wielu nałkofcufff mówisz? (1)
Większej bzdury dawno nie widziałem. To gdzie swego czasu i u nas szeroko powszechne choroby wirusowe, które praktycznie nie występują w krajach gdzie się przeciwko nim szczepi?
- 11 2
-
2021-04-04 22:58
tylko szczepiono kiedyś innymi szczepionkami
nie takimi które z człowieka robią GMO
- 1 0
-
2021-04-02 18:15
(1)
Kolejny wariant wirusa z Izraela odkryty trzy dni temu. A tam najbardziej szczepią... Przypadek? Nie sądzę...
- 6 5
-
2021-04-02 18:49
To przez hummus. Nie ma mutacji, gdzie sie zre bigos i pierogi :D
- 7 1
-
2021-04-02 11:53
(1)
Wlochy rekordowe szczepienia na grype w 2019 (56% populacji wyszczepiono) i wszyscy widzielismy skutek na wiosne 2020 (cieżaróweczki itp).
UK masowe szczepienia i mutacja brytyjska (oczywiscie architekci tej pandemii wiedzieli że tak bedzie wiec nieco szybciej, tj awansem oglosili mutacje brytyjska).
Izreal - lider szczepien i już od 2 dni interia trąbi że powstała tam nowa mutacja.- 17 12
-
2021-04-02 17:24
O tak! A im wiecej ludzi o niebieskich oczach w kraju, tym wiekszy dochod per capita!
- 9 1
-
2021-04-02 17:35
Wybór szczepionki (4)
Witam, super mamy wybór szczepionek albo paizera albo Astera ja paizera
- 7 24
-
2021-04-03 18:32
Nie masz wyboru (3)
Jestes jak numerek na co cie zapiszesz tym będziesz
- 2 1
-
2021-04-03 20:07
jest wybor. Wystarczy zadzwonic na infolinie i poprosic o zmiane terminu z dostepnoscia pfizer. (2)
- 1 2
-
2021-04-03 21:30
zależy dla kogo (1)
nie masz wyboru. musuiszto przyjąć..
- 1 0
-
2021-04-04 14:08
Można wybrać.
Ja tak zrobiłam,. Wybrałam termin na koniec maja z określoną szczepionką. Był wybór terminów i podpisane pod każdym terminem nazwy szczepionek.
- 0 2
-
2021-04-02 10:02
oszust (26)
a całe zamieszanie spowodowali organizatorzy tzw narodowego programu szczepień po to by kilku obajtków - których uprzedzono z góry op takiej możliwości - mogło się zapisać na szczepienie. Kto wiedział że na początku kwietnia będzie dziura w kolejce do szczepień?
- 126 60
-
2021-04-04 21:13
planowany błąd systemu
myślę, że ten "błąd systemu" był precyzyjnie zaplanowany. Ci co mieli się dostać na szczepienie, żeby wydawać na wakacjach ciężko zarobione pieniądze w spółkach skarbu państwa się dostali. I o to chodziło. A przy okazji kilkadziesiąt tysięcy przypadkowych osób.
- 0 0
-
2021-04-02 21:06
oszuści
dokładnie tak samo myślę! i to jeszcze w prima aprilis....
- 4 1
-
2021-04-02 17:02
(1)
Każdy, kto wczoraj nad ranem otworzyl twittera lub jakis portal ogolnopolski. Ja nie dostalam terminu na dzis, ale na za dwa tygodnie. Zapisalam sie sms-em. Jak bym sie dowiedziala nie o 8.30, a wczesniej (twitter huczal od 1 w nocy), to bym pewnie miala slot na dzis... Tak ze sam jestes oszust. Wiele tez zalezy od kodu pocztowego. Jak nie ma blisko szpitala, to termin z reguly jest pozniejszy.
- 5 0
-
2021-04-03 09:12
Ale można podać kod pocztowy
Szpitala - miejsca, gdzie chcesz mieć szczepienia. Np. 80-560 kod AmnerExpo i tam system wyznaczył mi szczepienie na sobotę 17 kwietnia.
- 0 0
-
2021-04-02 10:43
Dokładnie tak to wygląda (4)
Pewnie miało to byś uruchomione na małej grupki "swoich" i po cichu, ale ktoś kliknął nie tam gdzie trzeba i poszło na 20 roczników, a zanim to posprzątali to zrobił się już hałas i jakoś trzeba było się wytłumaczyć błędem systemu. Dziwne, że wszystkie inne roczniki były dokładnie powiadomione od kiedy rusza rejestracja, łącznie z godziną. A tu nagle w nocy uruchamiają zapisy dla tylu ludzi bez jakiejkolwiek informacji.
- 19 2
-
2021-04-02 20:44
(1)
Takie brednie wypisuje tylko czlowiek bez elementarnej wiedzy. Wrzucono skierowania dla peseli z pierwszymi liczbami od 82 do 62. Nie mozna z bazy wybrac swoich, w bazie nie ma preferencji politycznych. Swoich sto razy lateiej inaczej wkrecic.
- 2 3
-
2021-04-03 16:34
można, można ... wszystko można
- 0 0
-
2021-04-02 17:22
Mala grupka swoich ma dojscia i tak, a szwindel dla duzej by wyplynal, tak ze nie robmy z ludzkiego bledu lub celowego dzialania przeciw Dworczykowi (lub z nieudolnosci Dworczyka) jakiegos spisku stulecia. Sloty byly wczoraj dostepne az do popoludnia na pewno, a jak dalej - nie wiem, bo do popoludnia cale moje otoczenie znalazlo sobie termin.
- 2 1
-
2021-04-02 14:05
dokładne
podejrzanie ukierunkowany był ten "błąd systemu"
- 6 0
-
2021-04-02 10:12
(4)
na koncie ikp możesz zgłosić chęć szczepienia a potem już z automatu dostajesz info, ale jak ktoś nie potrafi ogarnąć życia to w każdym widzi oszusta
- 17 8
-
2021-04-02 10:46
(2)
zgłosiłam chęć szczepienia ale wczoraj żadna informacja do mnie przyszła ani mailowo ani telefonicznie że mam wystawione skierowanie A niestety nie zaglądam codziennie na IKP
- 6 0
-
2021-04-02 11:43
RMF (1)
Ja również nie dostałam powiadomienia ale jak tylko w RMF usłyszałam że są terminy rzuciłam wszystko i mam! Termin na 22.04
- 10 1
-
2021-04-02 12:29
Brawo Ty! Pij Mleko Będziesz Wielka !
- 3 4
-
2021-04-02 10:45
Ja zgłosiłem chęć do szczepienia od razu pierwszego dnia, jak tylko można było to zrobić, nie dostałem żadnej informacji o wczorajszych rejestracjach ... zresztą o dzisiejszych też nie, w nocy tylko przyszedł sms że mój termin zostanie zmieniony i mam czekać na kontakt.
- 10 0
-
2021-04-02 10:07
bez przesady, to nie oszustwo jak było to legalnie dostępne (11)
ale fakt że nikogo nie uprzedzano tylko tak nagle wyskoczyła ta informacja a jak ktoś się zorientował z TV to już strona "padła" a pewnie została wyłączona żeby więcej rejestr nie było
- 25 3
-
2021-04-02 20:39
(1)
Z TV? A kto normalny rano TV wlacza? Na pewno nie 40-latek...
- 5 2
-
2021-04-03 08:50
moja teściowa włącza
- 0 0
-
2021-04-02 11:55
Dobrze że ten 40-latek nie przeczytał składu tej szczepionki: (8)
"Adenowirus szympansi z sekwencją kodujacą glikoproteinę S wirusa SARS-CoV-2 ChAdOx1-S*, nie mniej niż 2,5 x 10 jednostek zakaźnych.
*Wytworzony w genetycznie zmodyfikowanych, ludzkich embrionalnych komórkach nerki (HEK) 293, z wykorzystaniem technologii rekombinacji DNA.
Ten lek zawiera organizmy modyfikowane genetycznie (GMO).
"Adenowirus szympansi z sekwencją kodujacą glikoproteinę S wirusa SARS-CoV-2 ChAdOx1-S*, nie mniej niż 2,5 x 10 jednostek zakaźnych.
*Wytworzony w genetycznie zmodyfikowanych, ludzkich embrionalnych komórkach nerki (HEK) 293, z wykorzystaniem technologii rekombinacji DNA.
Ten lek zawiera organizmy modyfikowane genetycznie (GMO).
Inne substancje pomocnicze to: L-histydyna, L-histydyny cholorowodorek jednowodny, magnezu chlorek sześciowodny, polisorbat 80 (E433), sacharoza, disodu edetynian (dwuwodny)". Autentycznie słowo w słowo przepisałem powyższy skład z ulotki Astry- 12 24
-
2021-04-03 08:47
tjjaaa
a wiesz pan z czego i w jaki sposób produkuje się np.aspirynę ? , albo żywność którą nabywasz pan w sklepie ?, polecam obejżeć polską komedię " Kariera Nikosia Dyzmy" a w zasadzie ten fragment gdy Nikoś zwiedza wytwórnię zazgęszczacza spożywczego - aha i to nie jest żadna patologia produkcji -to norma ogólnoświatowa -więc jedna dawka chemii i
a wiesz pan z czego i w jaki sposób produkuje się np.aspirynę ? , albo żywność którą nabywasz pan w sklepie ?, polecam obejżeć polską komedię " Kariera Nikosia Dyzmy" a w zasadzie ten fragment gdy Nikoś zwiedza wytwórnię zazgęszczacza spożywczego - aha i to nie jest żadna patologia produkcji -to norma ogólnoświatowa -więc jedna dawka chemii i śmieci (w tą czy w tamtą) w postaci szczepionki to "pan Pikuś" - i tak już jesteśmy nafaszerowani jak kilo tzw szynki w sklepie mięsnym tzn 0.5kg mięsa a reszta to chemia w sumie wychodzi 1 kg
- 1 0
-
2021-04-02 18:03
(1)
oj, chyba zazdrościmy temu 40-latkowi, nieprawdaż?)))
- 9 3
-
2021-04-03 08:49
oczywiście że zazdraszczamy - pan już będzie mógł polecieć na wakacje w tym roku
- 1 0
-
2021-04-02 15:44
Takie kłamliwe treści to Trójmiasto powinno kasowac
Ba! Powinni Ciebie posłać... Embriony... Jak już to tylko Johnsona została wykonana z jednego embriona... Miliony szczepionek z jednego.... Dalej aż szkoda komentować...
- 7 2
-
2021-04-02 12:32
Oczywiści - a co z organicznego oregano są szczepionki myślisz? A czytasz co jesz, czym faszeruja zwierzęta, czym oddychacz? (3)
- 15 3
-
2021-04-02 14:03
Caly ten covid to odgrzewany kotlek ciagnacy się jak serial turecki (2)
Potrzebne sa jakies zwroty akcji co by telewidzowie nie usneli z nudow
- 6 11
-
2021-04-02 14:49
powiedz to rodzinom ludzi, którzy zmarli na covid. (1)
- 15 8
-
2021-04-03 08:00
Wiesz teraz każdy zgon w pl podpinaja pod covid? Jak covid przestanie straszyn, ludzie przestaną całkowicie umierać chyba.
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.