- 1 Na Pomorzu brakuje łóżek internistycznych (26 opinii)
- 2 Nowy rektor GUMed wybrany (63 opinie)
- 3 Co Polacy jedzą na śniadanie? (93 opinie)
- 4 Odwołanie dyrektor pomorskiego NFZ. Minister zadecydowała (13 opinii)
- 5 Insulinooporność: Jak radzić sobie z tą "prawie" chorobą? (42 opinie)
- 6 Krztusiec bije rekordy w kwietniu (125 opinii)
Coraz mniej pielęgniarek. "Sytuacja jest dramatyczna"
12 maja przypada Międzynarodowy Dzień Pielęgniarek. Przedstawicielki tego zawodu jednak wielu powodów do świętowania nie widzą. - Jest nas coraz mniej, jesteśmy coraz starsze i bardziej schorowane, a młodzi zaraz po ukończeniu studiów pakują walizki i wyjeżdżają za granicę. Na Pomorzu mamy prawdziwą czarną dziurę i zaczyna brakować rąk do pracy. Na razie jest dramat, później będzie katastrofa - alarmuje Anna Czarnecka, przewodnicząca Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych w Gdańsku.
Statystyczna pielęgniarka ma 50 lat
Problem stanowi jednak nie tylko topniejąca liczba pielęgniarek na Pomorzu. Obawy budzi też struktura wiekowa tej grupy zawodowej.
- Proszę sobie wyobrazić, że dzisiaj pielęgniarki z 19-letnim stażem uchodzą w środowisku za osoby młode. Zazwyczaj w zawodzie pracują jednak pielęgniarki ze znacznie większą wysługą lat: 30 czy 40-letnim stażem. Niedawno byłam w Kościerzynie i jako ewenement był postrzegany tam fakt, że w jednym ze szpitali pojawiła się ostatnio jedna, dosłownie jedna, naprawdę młoda pielęgniarka, świeżo po ukończeniu szkoły. Jej pojawienie się zostało przyjęte gromkimi brawami. Jako jedna z nielicznych absolwentek pielęgniarstwa postanowiła zostać w kraju i opiekować się polskim pacjentem - opowiada Anna Czarnecka, przewodnicząca Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych w Gdańsku.
Przejdą na emeryturę?
Raport NIPiP nie pozostawia wątpliwości - najwięcej zarejestrowanych pielęgniarek znajduje się obecnie w przedziale wiekowym 40-60. Na Pomorzu już połowa pracujących pielęgniarek jest powyżej 50. roku życia. Część z nich jeszcze w tym roku przejdzie na emeryturę.
- W tym roku spodziewamy się lawinowego nabycia przez pielęgniarki uprawnień emerytalnych na nowych i starych zasadach. Gdyby wszystkie pielęgniarki z uprawnieniami emerytalnymi przestały pracować, system służby zdrowia załamałby się z dnia na dzień - podkreśla przewodnicząca OIPiP w Gdańsku.
Wysoka średnia wieku rodzi też szereg innych problemów. Starsze pielęgniarki nie są w stanie fizycznie podołać wyzwaniom, jakie wiążą się z pracą na niektórych oddziałach, np. ratunkowych, klinicznych czy w opiece paliatywnej.
- Praca na takim szpitalnym oddziale wiążę się ze wzmożonym wysiłkiem i nieustanną gotowością do podejmowania interwencji. Np. w opiece paliatywnej ok. 80 proc. pacjentów wymaga opieki polegającej na nieustannym wyręczaniu. To ciężka fizyczna praca. Pokłosiem takiej wieloletniej, trudnej - również w sensie fizycznym - pracy, są liczne schorzenia. Chodzi tu m.in. o problemy z kręgosłupem, układem kostnym i mięśniowym - wylicza Elżbieta Skowrońska, naczelna pielęgniarka w Hospicjum im. Ks. E. Dutkiewicza SAC w Gdańsku i wojewódzka konsultant w dziedzinie pielęgniarstwa opieki paliatywnej.
Młode pielęgniarki wybierają życie na emigracji
Jak zauważa dr hab. Aleksandra Gaworska-Krzemińska, kierownik Katedry Pielęgniarstwa Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego oraz wojewódzka konsultant ds. pielęgniarstwa, paradoksalnie kandydatek na pielęgniarki nie brakuje, a kierunek kształcący przyszłe pielęgniarki cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Co roku o jedno miejsce na kierunku ubiega się średnio 5 osób. Przez ostatnie 3 lata mury gdańskiej uczelni medycznej opuściło 338 absolwentów pielęgniarstwa.
- Nie chodzi o to, że osoby młode nie chcą kształcić się w tym zawodzie. Kłopot w tym, że zaraz po ukończeniu studiów pielęgniarki wybierają życie za granicą. Nie potrafimy zapewnić im odpowiednich warunków pracy i nie mam tu na myśli wyłącznie kwestii związanych z wynagrodzeniem. Od wielu lat nie ma pomysłu na to, jak skutecznie zatrzymać pielęgniarki w kraju. Wyjeżdżają więc albo zmieniają zawód i zostają kosmetyczkami, dietetyczkami - podkreśla dr hab. Gaworska-Krzemińska.
- Młode pielęgniarki wyjeżdżają, bo kraje takie jak Dania, Szwecja czy Norwegia oferują im pracę w większym komforcie i z wyższym wynagrodzeniem. Wcale im się nie dziwię, że szukają swojej szansy poza granicami kraju. Pielęgniarki mają dzisiaj wyższe wykształcenie, znają języki i chcą wykorzystać swój potencjał. Pytanie tylko, kto zajmie się polskimi pacjentami - zastanawia się szefowa pielęgniarek w gdańskim hospicjum.
Jak "uzdrowić" sytuację?
Środowisko pielęgniarskie od dawna próbuje uzdrowić sytuację i dać impuls do zmian systemowych w służbie zdrowia. Zdaniem większości przedstawicielek zawodu, poprawę mogłoby przynieść m.in. wprowadzenie obligatoryjnych norm zatrudnienia pielęgniarek, bezpiecznych dla personelu medycznego i samych pacjentów.
Pielęgniarki od lat walczą też o wyższe wynagrodzenie. Obecnie ich zarobki wynoszą średnio 3 tys. zł - pensje różnią się w zależności od stażu pracy i specjalizacji. Podniesienie wynagrodzenia mogłoby położyć kres konieczności łączenia etatów, co jest powszechną praktyką wśród pielęgniarek.
W środowisku coraz częściej słyszy się również o potrzebie zezwolenia pielęgniarkom na wykonywanie czynności zgodnych z ich kompetencjami, nabytymi podczas studiów i licznych kursów.
- Pielęgniarki są ciągle postrzegane jako "pomocnice" lekarza. To przedwojenne podejście, które nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. To rodzi frustrację wśród absolwentek pielęgniarstwa. Zdobywają wiedzę, robią dodatkowe specjalizacje i kursy i... nie mogą tego wykorzystać w praktyce. To bardzo istotne, tym bardziej, że przeprowadzone badania pokazują, że dla pielęgniarek ważniejsze niż wynagrodzenie są warunki pracy. Poprawa tego aspektu mogłaby zachęcić młode osoby do pozostania w kraju - mówi kierowniczka Katedry Pielęgniarstwa GUMed.
Miejsca
Opinie (249) ponad 10 zablokowanych
-
2017-05-12 14:09
Pytanie kto im zapłaci za tą pracę sensowne pieniądze? (24)
myślę, że 3 000 zł netto byłoby zachęcające za etat. Jest za duża przepaść w płacach między lekarzami a pielęgniarkami nie ujmując nic lekarzom.
Aktualnie pielęgniarki wchodzące w zawód mają zawsze wykształcenie na poziomie min. licencjata, więc teoretycznie są lepiej wykształcone niż te które startowały w zawód po technikum.
Pozdrowienia.- 113 22
-
2017-05-12 14:34
więc teoretycznie są lepiej wykształcone (3)
ale tylko teoretycznie.
Praktycznie to trzeba je wszystkiego uczyć od podstaw, bo dopiero jak stanie się pielęgniarka to może przećwiczyć w praktyce wiele elementów codziennej pracy. Kiedyś można było dużo lepiej wyedukować przyszłe pielęgniarki, jeszcze zanim nimi zostały.- 38 7
-
2017-05-13 07:30
Może wymóg pracy w Polsce przez trzy lata (2)
po skończeniu studiów. Dopiero później mogą sobie jechać pracować za granicę.
Coś za coś. Taka spłata darmowej, państwowej edukacji wyższej.- 14 15
-
2017-05-13 07:32
Ta i zamknac granice to nigdzie nie uciekna.
- 12 4
-
2017-05-13 23:21
Tylko pielęgniarki czy ktoś jeszcze?
I jak wyobrażasz sobie w praktyce wdrożenie tego pomysłu?- 5 2
-
2017-05-12 16:30
Lekarz na stażu 1400zł netto, specjalista na oddziale 2600-2800zł netto (7)
To gdzie ta przepaść???
Chyba że mówimy o pracy dodatkowej, czyli dyżurach...
Nikt nie broni pielęgniarkom dorabiać poza pensum i o ile wiem wiele tak robi zarabiając nieraz nawet 5000zł netto. Jest to oczywiście okupione zrujnowanym życiem rodzinnym, zdrowiem itd...ale to dokładnie tak samo jak u lekarzy.
Tak czy owak zarobki w opiece medycznej są nieadekwatnie niskie do odpowiedzialności kwalifikacji. dotyczy to tak pielęgniarek jak i ratowników medycznych, techników , lekarzy itd...- 41 23
-
2017-05-12 17:15
Lekarz rezydent czyli na tzw. stażu dostaje 2 200 nettto, specialista dostaje min. 5 000 netto (5)
- 14 20
-
2017-05-12 17:32
Rezydentura to nie staż primo (3)
Pokaż mi gdzie specjalista dostaje 5000zł netto - secundo
- 18 8
-
2017-05-12 21:36
Masz racje. Większość specjalistów w Polsce zarabia znacznie mniej
- 7 7
-
2017-05-13 04:45
lekarz - 2100 + 10000/mc za studentow Gumed + dyzury itp - bidne te lekarze (1)
- 17 10
-
2017-05-13 07:39
10 tysięcy za studentów?
Chyba w USA?
- 11 6
-
2017-05-14 21:55
Rezydent moze i tyle dostanie
Ale specjalista na kontrakcjie od 20000 do 40000 a na kontrakcje sa prawie wszyscy co prawda praca ich drugim domem po dyżurach zostają i nie mają kiedy wydac tej kasy ale tyle maja pielęgniarka na kontrakcie przy tej samej ilości godz to 5000 do 6000 na umowie połowe tego
Jezeli niewiesz o czym piszesz to nie wymyślaj i nie wprowadzaj ludzi w błąd- 1 2
-
2017-05-13 09:02
Pielęgniarka systemu
Z mgr i specjalizacją AiIO ( za własne pieniądze, czyli Ok 20 tys) . W karetce zarabiam miesięcznie ok 3 tys. Lekarz ( kształcony za pieniądze podatników) który de facto jedynie stawia pieczątkę na karcie/ nie dźwiga sprzętu, pacjenta, nie intubuje...nic..bo ma 71 lat/ wystawia fakturę na 12 tysięcy. Jest przepaść?!
- 24 8
-
2017-05-12 16:55
to argumenty rodem z PRL
dać wszystkim równo, bo wszyscy mają jednakowe żołądki (na szczęście nie głowy)
- 19 6
-
2017-05-12 17:47
czasy sie zmieniło bo standardy są juz zachodnie (2)
dzieki temu teraz niema problemu bo po techników na zachodzie niebyły przyjmowane do pracy
- 3 7
-
2017-05-14 09:34
kurka twoja zarąbana mać, nie ma piszemy rodzielnie ofiaro reformy edukacji (1)
- 1 0
-
2017-05-14 22:46
A wypowiedzenie rozpoczynamy wielką literą
i kończymy znakiem przestankowym.
- 3 2
-
2017-05-12 22:58
Po jakim technikum? (1)
Były szkoły pomaturalne dwuletnie i szkoły średnie pielęgniarskie.
Pielęgniarek wtedy nie brakowało.
Ale ktoś wymyślił studia dla pielęgniarek. Licencjat to nic więcej niż dawna szkoła pomaturalna. Tylko nazwa inna.- 35 6
-
2017-05-13 10:32
Teraz pielegniarka około 50 to odchodzi do przychodni ...bo kasa podobna
a nie musi dzwigać pacjentów i odwalać dyżurów po których jest skonana jak koń...bo na noce są dwie pielęgniarki na cały oddział.W przychodni ma spokój ..weekendy wolne .
- 18 0
-
2017-05-13 00:07
Nie technikum tylko liceum!!!!!
- 12 0
-
2017-05-13 18:51
Pomylka
Po liceum medycznym a nie technikum
- 5 0
-
2017-05-14 09:39
Ddd
Po liceum lub studium zawodowym
- 4 0
-
2017-05-29 07:28
Bo ile lat mogą być dymane przez lekarzy?
- 1 0
-
2017-06-28 20:05
piele
Skąd się to bierze - technik pielęgniarstwa wykształcenie wyższe a nie zna historii
pielęgniarka z tym wyższym wykształceniem to tak samo jak młody kierowca wydaje mu się wie wszystko- 1 0
-
2018-05-18 23:09
ale o co chodzi?
przepraszam, ale żadne technikum nigdy w tym kraju nie kształciło pielęgniarek.
- 0 0
-
2017-05-12 14:21
Normalny kraj z godziwa pensja jest godzine lotu samolotem (11)
Po co sie mordowac w Polsce, z kiepska pensja, nieuprzejmym szefem, nedzna atmosfera, niskimi mozliwosciami rozwoju i brakiem szacunku do pracownika? Nie ma to absolutnie zadnego sensu, nic dziwnego, ze tlumy wyjezdzaja.
- 161 11
-
2017-05-12 17:48
normalnya niby jaki? moze kiedys ale obcenie UK to jest dzicz która nienawidzi Polaków (3)
kocha islamistów
- 15 14
-
2017-05-12 22:25
Rosja
- 2 4
-
2017-05-12 23:14
Białoruś
poważnie !
- 5 4
-
2017-05-13 03:20
To tak jak PL - tu tez sie nienawidzi Polakow.
Tylko tyrac trzeba za duzo mniej.
- 19 1
-
2017-05-13 08:33
(5)
Po co lecieć aż godzinę ;) Wystarczy 30 min na północ przez bałtyk i świat wygląda inaczej.
- 15 2
-
2017-05-14 09:37
dokładnie, świat wygląda inaczej (2)
5 lat w UK, najlepsza decyzja mojego życia,
różnicy nie da się opisać słowami, to jest inna planeta
a Polska to jest obóz zagłady- 9 0
-
2017-05-14 22:28
najlepsza decyzja? (1)
Niby najlepsza decyzja a siedzisz na trojmiasto.pl i komentujesz podrzędne artykuły?:) Hahahahaha.
- 2 6
-
2017-05-15 19:29
a ty co zazdrościsz ludziom rozrywki na odległość?
dajesz przykład typowej mentalności mieszkańców tej rusko-watykańskiej kolonii
- 3 0
-
2017-05-14 22:44
Tylko na pozór, dzięki "wiernym" migrantom (1)
- 3 2
-
2017-05-15 19:32
tylko zawiść i zazdrość ci pozostaje
a ja się śmieję w głos
- 1 2
-
2017-05-16 13:00
Racja wiać!
Tez bym zwiala gdybym byla mlodsza.Dziwia mnie te ppjedyncze mlode pielegniarki ktore chca ORAC za grosze plus nagonka spoleczna.
- 2 0
-
2017-05-12 14:26
(7)
Jak to kto? Wolny rynek ! Się zaopiekuje. On jest dobry na wszystko.
- 25 7
-
2017-05-12 21:43
(4)
Dokładnie, widziałem miłe , uśmiechnięte, sympatyczne pielęgniarki w Luxmed, Medicover, Enelmed.
Trzeba skończyć z fikcją "darmowej" dłużby zdrowia.- 12 5
-
2017-05-12 22:27
Dokładnie (3)
Złodzieje zabierają mi miesięcznie ponad tysiąc od wypłaty na tę całą służbę zdrowia, a do specjalisty trzeba czekać dwa lata
- 13 2
-
2017-05-13 07:22
Ponad 1000 składki zdrowotnej zus?? To chyba twój wybór, bo ja niecałe 300.
- 2 9
-
2017-05-13 07:26
"Dokładnie" to można śrubkę przykręcić - ojczyzna polszczyzna
- 5 1
-
2017-05-15 18:31
Do lekarza pierwszego kontaktu dostęp także jest utrudniony
i o obcesowych pielęgniarach w rejestracjach należy wspomnieć.
- 2 0
-
2017-05-12 22:25
Niech zaczną im godziwie płacić i przestaną traktowac jak śmieci to będą pielęgniarki (1)
- 15 3
-
2017-05-14 07:01
Niech pielęgniarki zaczną godziwe zajmować się pacjentami i przestać ich traktować jak śmieci to można im odpowiednio więcej płacić
- 3 5
-
2017-05-12 14:35
(6)
nie tylko pielęgniarek jest mało ale i lekarzy i nie o pieniądze tu chodzi ale o warunki pracy
zmiany 12 czy 24 godzinne, umowy zlecenia
oto raj para-prywatnej służby zdrowia- 68 5
-
2017-05-12 21:46
(1)
dobra zmiana pisiorów
- 3 19
-
2017-05-12 22:27
Przecież to peowcy do tego doprowadzili
- 19 7
-
2017-05-12 22:29
Na kontrakcie za godzinę w służbie zdrowia najmarniej dostaniesz 30 zł (3)
To źle? A lekarze potrafią wyciągnąć ponad stówę za godzinę
- 10 6
-
2017-05-13 08:44
tak popisowcy wszystko widzą poprzez pryzmat pieniędzy myślą że człowiek to niewolnik
- 2 5
-
2017-05-13 09:07
Kontrakt
Ja chce GODZIWIE zarobić za swoją pracę będąc zatrudniona na ETACIE, co daje względne bezpieczeństwo finansowe i stabilizację zawodową. Nie zaś TYRAĆ na kontrakcie 300 godzin kosztem wszystkiego: pacjenta, zdrowia, rodziny. Kontrakt jest ale może gi nie być. Z dnia na dzień :(
- 16 1
-
2017-05-14 18:55
lekarz
podaj adres chętnie tam się przeniosę, warunek jeden porecz swoim słowem honoru, że takie miejsce istnieje
- 3 0
-
2017-05-12 14:36
(25)
Tak to jest jak się dba o pasibrzuchów lekarskich a nie o średni personel. I dobrze niech sobie lekarze sami roznoszą lekarstwa , dają zastrzyki robią badania.
Proponuje zabrać połowę pensji lekarskich i przeznaczyć pielęgniarkom. Lekarz i tak nic nie robi siedzi i flirtuje w dyżurce , uwodzi głupie dziewczyny. Popatrzcie ile lekarzy to rozwodnicy?- 73 70
-
2017-05-12 14:39
(1)
Poseł Sawicka powiedziała prawdę. Szpitale i przychodnie będą sprywatyzowane . I co i PO sprywatyzowała. Teraz powinni w szpitalach zatrudniać na etaty i zrobić tak, żeby żaden inny lekarz w szpitalu nie mógł operować leczyć tylko ten który ma umowę. Etat powinien dać tyle żeby lekarz się poświęcił tylko jednej pracy w Szpitalu. Nieudaczników lekarskich i felczerów pogonić z przychodni i szpitali
- 50 10
-
2017-05-13 00:26
Jak żaden inny lekarz nie będzie mógł leczyć, to możesz 1/4 oddziałów zamknąć, bo ich zwyczajnie zabraknie.
- 7 1
-
2017-05-12 14:52
Co za socjalistyczne myślenie.
Nikomu nie zabierać, tylko pielęgniarki powinny mieć zarabiać więcej.
- 37 4
-
2017-05-12 16:46
Co za tępa baba (17)
Zrozum klementynko droga ,że pielęgniarka nie będzie nigdy zarabiać tyle co lekarz z oczywistych względów. Zrozum też że jeśli pojawi się jakakolwiek przestrzeń do podwyżek dla pielęgniarek to tylko wtedy kiedy zarobki za etat (bo nie piszmy tu o dyżurach, pielęgniarki też mogą dorabiać) lekarzy będą znacząco wyższe niż teraz.
W momencie w którym lekarz specjalista zarabia w szpitalu na etacie 2600-2800zł to ile twoim zdaniem ma zarabiać pielęgniarka? Bo według mnie 3000-3500zł na ręke byłoby ok. ale to zdarzy się tylko wtedy kiedy lekarz będzie zarabiał 5000zł na rękę, a do tego daleko- 22 20
-
2017-05-12 16:57
Nie opowiadaj bajek (3)
Już mi się nie chce słuchać o biednych lekarzach- wszyscy o nich słyszeli ale nikt ich nie widział. Za to we wszystkich szpitalach widać arogancję i chamstwo doktorków od siedmiu boleści- oni nigdy nie mają na nic czasu- zwłaszcza na pacjentów. Robota jaka wykonują pielęgniarki jest naprawdę ciężka- napatrzyłam się na to. Wiele razy byłam pod wrażeniem, tego jak ciężko pracują, zazwyczaj z empatia i zrozumieniem do pacjentów (często ciężkich i wymagających) a na dokładkę mają lekarzy, którzy traktują je jak służące i popychadła.
- 46 18
-
2017-05-12 17:36
Gdzie tam masz napisane o biednych lekarzach? (2)
I tak zgadzam się
Zabrać lekarzom. Najlepiej niech pracują za darmo...w końcu powołanie, a pielęgniarki za to że ciężko pracują (w przeciwieństwie do lekarzy, bo oni się tylko obijają) dać 200% podwyzki.
Ale tak w sumie to myśle że salowym najpierw 300% bo te to dopiero harują. W czasie gdy pielęgniarki piją kawę one podłogi myją.- 20 12
-
2017-05-13 00:17
Tępy komuch (1)
- 6 5
-
2017-05-14 09:43
typowu PiSowski dziad, nie poradzisz na zidiocenie
- 2 1
-
2017-05-12 17:16
Dokładnie. (7)
W wieku 40 lat maja fury po 200 tyś i domy w mieście i to z tej pensji 2 800 zł na dwa etaty czyli 5 600 na reke
- 27 13
-
2017-05-12 17:24
(6)
Nie znam żadnej pielęgniarki której rodzice byliby lekarzami. Skoro jest tak zle lekarzom to wysyłac dzieci na studia pielegniarskie. Mam zięcia lekarza pochodzacego z biednej wielodzietnej rodziny , pracowitego kulturalnego człowieka, Ale to sa wyjatki.
- 15 8
-
2017-05-12 17:37
Dlaczego lekarz miałby wysyłać swoje dzieci na pielęgniarstwo? (5)
To tak jakbyś dzieci specjalistów od IT wysyłała do technikum elektrycznego
- 13 17
-
2017-05-12 17:48
(3)
A dlatego ze narzekanie lekarzy na swoja ciężka dole jest hipokryzja. Moja kolezanka lekarka nigdy nie byla zadowolona z tego że pracuje w takim zawodzie. Ale córka jest od szkoły podstawowej przygotowywana na studia lekarskie z pomoc a korepetytorek , prywatnych lekcji. Proponowalam jej zeby została pielegniarką albo wybrała inny zawod ale mamusia twierdzi że za 6 tysiecy to pracuja tylko idioci. Cytuje pewna pania polityk. Więc jaka jest prawda?
- 29 7
-
2017-05-12 17:59
Ale tu nie o tym mowa!!! (2)
Pani powyżej uwaza ze trzeba zabrac lekarzom i dac pielęgniarkom.
I dobrze ze napisałaś o korepetycjach itd...- 7 4
-
2017-05-12 18:14
(1)
Nikomu nie zabierac ale pielegniarki musza zarabiac tyle zeby mogły przezyc przez cały miesiąc ze swojej pensji a nie tylko do 10-tego.
- 19 1
-
2017-05-12 18:25
Pełna zgoda
- 4 0
-
2017-05-14 09:44
a dlaczego nie?
wyjaśnij
- 0 1
-
2017-05-12 21:46
(2)
Ok. A kto z Was chętnych do dawania podwyżek jest skłonny zspłacić wyższą o np. 15% składkę zdrowotną? Śmiało, łapki w górę..,!
- 10 0
-
2017-05-12 22:07
Ja (1)
- 2 2
-
2017-05-13 00:18
A Twoi rodzice którzy Cię utrzymują?
- 2 2
-
2017-05-13 00:16
Haha nie ma czegoś takiego jak lekarz na etacie
Każdy normalny siedzi na kontrakcie i zarabia na rękę od kilkunastu tysięcy wzwyż, chyba że mówimy o jakimś rezhdencie ktorego jedynym sukcesem jest zdany lep
- 11 3
-
2017-05-13 08:29
Rączka w górę kto zna biednego lekarza.
- 6 6
-
2017-05-13 00:20
Chyba, rzeczywiście brakuje pielęgniarek, bo leków Ci nikt nie przyniósł.
- 8 3
-
2017-05-13 01:03
to lecz sie
u pielęgniarki :) i niech Ci zrobi operacje
- 6 3
-
2017-05-13 10:44
Personel średni?
- 1 0
-
2017-05-15 08:36
Rzeczywiście, lekarz nic nie robi. A jak myślisz, kto zleca te leki, badania, zastrzyki? Pielęgniarka? Kto wyciąga wnioski z badań laboratoryjnych? Kto Ciebie operuje?
- 1 0
-
2017-05-12 14:40
Nic nie dodawać Nic nie ujmować. (3)
W tym samym budżecie państwa wystarczy przesunąć pieniądze z dwóch miejsc, aby nasze lecznictwo publiczne postawić na nogi.
1. - wydatki naszego państwa na Kościół Katolicki, miliardy
2. - wydatki naszego państwa na samochody służbowe - PAŃSTWOWE - kolejne setki milionów.
Tylko te dwa źródła przekierować. Wystarczy z nawiązką.- 110 18
-
2017-05-12 16:58
(1)
I choćby tysiąc partii doszło do władzy- żadna nie zabierze kasy KK
- 21 2
-
2017-05-12 21:36
nowy Tuwim?
- 6 1
-
2017-05-12 22:40
poco sie tak plujesz chorych psychicznie nikt nie traktuje powaznie :)
- 2 7
-
2017-05-12 14:41
Prywatyzacja służby zdrowia lekarstwem na jej problemy (8)
- 29 36
-
2017-05-12 15:30
Może i tak. Myślę tylko, że na lekarzy będzie wtedy stać tylko polityków, księży i wysoko postawione osobistości. Dla reszty pozostanie tylko bardzo i tak okrojony zasiłek pogrzebowy. Tylko kto wtedy będzie pracował na tych których jest stać płacić prywatnie za wizyty ?
- 15 7
-
2017-05-12 17:23
Nie prawda. Zobacz co sie dzieje w Luxmedzie i tym podobnych
Wtedy trzeba zarabiac a nie leczyc
- 12 1
-
2017-05-12 18:46
(3)
prywatyzacja w każdej branży oznacza zwolnienia lekarze to doskonale rozumieją i nigdy się na to nie zgodzą więc cały pomysł można od razu miedzy bajki włożyć
- 2 7
-
2017-05-12 21:16
wypowiedział sie kolejny (1)
ludzie skad was biora?
- 4 0
-
2017-05-12 22:03
ja to się ciągle zastanawiam skąd się kuce od Korwina biorą, stawiam tu na niedostaki polskiego sytstemu edukacji ale na szczęście z głupoty się wyrasta
- 6 5
-
2017-05-13 00:27
To się uśmiałem.
- 1 0
-
2017-05-12 21:34
Konkurencja
- 0 0
-
2017-05-13 08:00
Nie jest.
Potrzebowałem pilnej porady i recepty. Poszedłem prywatnie a lekarz chciał mnie leczyć wystawieniem l4 i szybkim zakończeniem wizyty.
- 6 0
-
2017-05-12 15:11
Jak to kto
Plarforma Obywatelska
- 16 16
-
2017-05-12 15:37
Dobra zmiana zablokuje granice i będzie po krzyku.
- 24 29
-
2017-05-12 16:09
Pokreceni politycy (5)
Zadam pytanie,dlaczego zlikwidowano licea medyczne,mamy jedne z najlepiej wykształconych pielęgniarek,których wiekszośc pracuje w całej europie,dyplomowane pielegniarki po liceum medycznym które zlikwidowano
- 36 3
-
2017-05-12 17:54
bo licea medyczne niemaja zadnej wartosci na zachodzie ich dyplomy niesą uznawane
- 8 6
-
2017-05-12 22:35
Zatrudnić Panie z Ukrainy. (2)
- 5 7
-
2017-05-15 18:44
Jako Polak znający martyrologię swojego narodu powiem krótko: lepiej już diabła zatrudnić
Nigdy żadnych Ukrainek. Nie po tym, co ich dziadkowie robili z Polakami na Wołyniu i w Galicji.
Nigdy!- 1 1
-
2017-09-19 15:01
One pracują już na zachodzie. Żadna za miskę ryžu czyli 400 euro nie będzie pracować w Polszy.
- 0 0
-
2017-05-13 08:35
Narzuciła nam to Unia Europejska...:)
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.